IVF/ICSI vko 50
Moikka kaikille!!
Mukaan taas uudella innolla :O) Löytyykö enää piinailutovereita vuoden ehkä viimeiseen hoitopinoon??
Mun taustaa mua tuntemattomille... Minä pian 28v, mies 30v. Meillä lapsia alettu yrittämään v.2000 jouluna. Miehen siittiöissä tutkimusten mukaan vikaa, heikko laatu,määrä ja hitaita kavereita. Takana 2 tuloksetonta IUI:ta -03 ja yksi ekalla pitkän kaavan IVF:llä onnistunut raskaus, josta kahdesta siirretystä alkiosta syntyi poika (250104). Siitä asti yritetty toista lasta enemmän tai vähemmän. Vuoden -05 keväänä sainkin sitten tietää olevani yllättäen luomusti raskaana, mutta se ilo päättyi vuosi sitten syyskuun alussa, sain yllättävän keskenmenon ja " synnytin" toisen muuten täysin terveen poikamme pahan tulehduksen takia rv 17+5 :O( Se oli elämäni rankinta aikaa.. Sitten siitä taas noustiin ja helmikuussa meille tehtiin toinen IVF lyhyellä kaavalla ja siinä tulos oli huonompi, eikä yksi ainokainen hedelmöittynyt alkio kiinnittynyt :O( Pakkaseen ei koskaan ole alkioita saatu....Sitten tuli pakollinen klinikan määräämä 6kk:den tauko, ja kyllä ärsytti.. Kesällä taas tapahtui pieni ihme..yhden päivän iloitsin kahdesta viivasta testissä, menkat alkoi kuitenkin pari päivää myöhässä :O/
Nyt sitten tämän syksyn tilanteeseen...Odotin, odotin ja odotin...Niin se aika taas kuitenkin meni..mullahan piti olla meidän viimeinen julkisen puolen hoito, pitkän kaavan IVF/ICSI jo viikolla 42 alunperin, mutta se peruuntuikin sitten kokonaan ilmeisesti aivan alkuraskauden keskenmenon takia. Menkat oli Synarelan aikana 9 päivää myöhässä (sumuttelin 3 viikkoa) ja testiin tuli himmeä viiva. Kun menkat sit alkoivat, kestivät vain pari päivää.. ja limakalvo oli nollaultrassa paksu vaikka piti, olla ohut ym ym..Sitten sain terolutit aikaansaamaan kunnon menkat ja tulihan ne sieltä sit ihan kunnolla 10 päivän kuurin jälkeen n. 1-2 päivän päästä. Sitten olisinkin halunnutkin kokeilla mielenterveyteni takia (odotus on aivan kamalaa) lyhyttä kaavaa, mutta kohdussani olikin kysta, jonka takia sitten kuitenkin päädyttiin pitkään kaavaan..ja lisää odotusta :O/ Ja nyt sit syön uuden Terolut-kuurin taas tässä kierrossa varmuuden vuoksi, ettei sitten tarvii taas odotella niitä sumujen aikana.. meneillään on nyt kp 18.
Ensi viikon maanantaina alkaisi sitten taas Synarelan sumuttelu ja tosiaan siis viikolla 50 olisi tähän tietoon punktio. Kaikkeahan voi vielä tapahtua, mutta nyt on aika positiivinen olo kaiken suhteen..On tässä epäonnistumisia jo koettu ihan tarpeeksi tällekin syksylle, että eiköhän se ois meidän vuoro onnistua :O)
Että jos vaan joku on samassa aikataulussa mun kanssa, niin tänne vaan :O) Seura kelpaisi..
taas jo positiivisempi ja iloisempi, caliendre
Kommentit (274)
Ei tehnyt tiukkaa vetää koko paketti, meni kyl aika yhella huitasulla vaikka tää kirjottelu vähän hidastelikin ja päinvastoin. Mutta siis oon aikamoinen herkkup.erse kun sille päälle satun. En kuitenkaan harrasta tota päivittäin onneks..muuten alkais turhaa näkymään;)
Mutta, ei siis ainakaan se ole raskausoire, koska onnistuu millon vaan. Eikä edes tee tiukkaa...ei herkuista voi täyttyä...:)
Mutta finnejä mulla on paukassu naamaan, rintaan ja selkäänkin ja sehän vois olla se raskausoire...toivotaan ainakin, etten turhaan niistä kärsi=) Rinnat samalla tavalla kipeet kun aiemmin, mutta tosiaan mä oon yks näistä lättärinnoista ja ikävä kyllä koko ei kyllä ole kasvanut:( Kipu siis tuntuu oikeastaan nänneissä sillon ku oikein puristelee itekseen;) Nauroinki miehelle, että ku on tissit kipeet... vaikkakin vaan sillon ku puristelen niitä=) Meillä ei oo seksiä ollu ollenkaan siirron jälkeen, koska noi luget lievästi ällöttää. Mut kyl tässä joulun alla varmasti...sillon aina halut herää kunnolla henkiin.
Mä avasin äsken ensimmäiset suklaarasiat ja laitoin kulhoihin..onneks toiset on liköörisuklaata enkä syö sellasia. Toiset tollasia semihyviä..paremman puutteessa. Mut tänään ostetaan geishoja ja fazerin sinisiä ja sit menoks;)
Toivotaan Caliendre että kumpikin saadaan kummatkin pienokaiset loppuun saakka, jotta saadaan tavata ne. En oo ikinä miettinyt että haluaisin kaksoset, mutta nyt on sellanen olo että enemmän ku mielelläänn, olis se ihanaa. Vaikka varmaan tosi raskasta kyl. Kaikki ovat tervetulleita:)
-Nea & Kaverukset pp 8.
No niin vihdoin ja viimein pääsin kirjoittamaan muutaman sanan, töissä ei viitti roikkua näillä sivuilla, kun muut näkee ja iltaisin en ole jaksanut avata konetta kotona. Olen kyllä käynyt joka päivä lukemassa kuulumiset. Harmittaa vain, kun en ole ehtinyt kirjoittamaan paljoakaan.
Nyt sitten alkoi kauan odotettu joululoma ja keskiviikkona palataan taas sorvin ääreen. Kohtapuolin lähetään mökille ja palataan maanantai-iltana, koska mies haluaa päästä tontille rakentaa (ei saa mennä hyvää vapaa päivää hukkaan!!!!) no kyllähän tässä saa kolme päivää ottaa rennosti:)
Omaa napaa sen verran ettei mitään mainittavia oireita ole tullut, ainoastaa rinnat eivät ole enää niin kipeät mutta suklaan himo on aivan valtava, voi tietty johtua siitä kun meillä on töissä suklaata joka pöydällä, niin tulee napsittua sitä koko ajan. Just sanoinkin työkavereille, että onneksi sitä ei ole enää ensi viikolla.
Mulla yleensä on alkanut menkka kivut jo pari päivää ennen verikoetta. Ja naistenklinikalla tehtiin se verikoe pp 12 ja nyt väestöliitossa pp14, mutta mulla osuu se lauantaille eli siirtyy keskiviikkoon 3.1 kun laboratorio on kiinni. Torstaina on pp12, joten jos mennään saman kaavan mukaan niin menkat pitäs alkaa keskiviikkona,,,,,, mutta mutta ei mietitä sitä nyt vielä vaan murehditaan sitten joulun jälkeen. Vielä tuli sellainen mieleen että silloin vuosi sitten kun plussasin, niin veritesti tehtiin pp12 ja hcg oli jotain 75, niin olin aamulla tehnyt kotona testin mikä näytti aivan selkeetä negaa, joten ei todellakaan kannata heittää pyyhettä kehään ennen kuin on käynyt verikokeessa.
Nyt oikein rauhallista joulua kaikille ja palataan taas ensi viikolla
Päivänsäde72 ja menninkäiset (pp6)
Stressitöntä, plussarikasta ja suklaan sekä pipareiden makuista joulua kaikille piinailijoille!
Muistakaa nauttia sitä glögiä ja punaviiniä kohtuudella ;O)
Palailen maisemiin viimeistään sunnuntaiaamuna, toivottavasti erittäin erittäin hyvien uutisten kera! Koitetaanhan jaksaa vielä muutama päivä :O)
caliendre&Nuppi ja Nahka pp9 jo lopuillaan
Eirene ¿ kiitos, tuli aidosti paljon parempi fiilis kun luin tsemppaavan kirjoituksesi. Olet niin oikeassa, nyt vain ajatus muuhun ja uskoa kehiin. Tänään onkin ollut paaaljon parempi päivä kuin eilen. Tehtiin miehen kanssa huushollin suurjoulusiivous enkä ole ehtinyt liikaa pohtia pikkutonttua masussa. Hyvä että sait nyt kuitenkin selville kilpirauhasen vajaatoiminnan, vaikka varmasti harmittaa ettei tämä ole aiemmin selvinnyt. Lääkityksellä se on tosiaan kai helposti korjattavissa. Eroja klinikoiden hoitotavoissa on tosiaan merkittävästi. Minäkin kannatan kotitestiä viattomien lasten päivänä, ehdottomasti.
Nea ¿ hyvältä kuulostaa, menkkamainen kipuilu masussa tuntuu olevan kaikilla raskaaksi tulleilla. Hieno homma, taidat olla eka testaaja ja siten myös mahdollisesti eka plussaaja meidän pinossa.
Snygg ¿ kivipaasirinnat on selkeä raskausoire. Monet raskaaksi tulleet kuvailevat rintatuntemuksia juuri siten että niistä tulee kiinteämmän oloiset ja jotenkin kovemmat/terhakammat.
caliendre ¿ siivousintosi menee totta kai joulun piikkiin, ihan ilman muuta. Ja suklaanhimo kuuluu tähän vuodenaikaan, näillä ei mitään tekemistä pms:ien kanssa. Teidän alkioilla on mielestäni pinon parhaat nimet, alkaa hymyilyttää aina kun osuvat silmään. Rauhaisaa joulua, palaathan taas langoille.
Päivänsäde72 ¿ kiva kun kerroit tuosta kotitestin ja verikokeen erosta, ei tosiaan pidä kaikkea toivoa menettää vaikka kotitesti näyttäisikin puhdasta negaa.
En usko näiden olevan mitään raskausoireita vaan Luge-oireita, mutta olen poikkeuksellisen herkällä päällä koko ajan. Vähän väliä tulee kyyneleet silmiin eikä se ole minulle normaalia. Eilen aloin aivan yhtäkkiä parkua autossa kun oltiin matkalla kirkkoon laulamaan joululauluja. Lähinnä alkoi itkettää kun mies jutusteli niin hyväntuulisena kaikkea ja oli taas niin suloinen. Alavatsalla tuntuu pieniä nippailuja ja turvottelua, mutta uskon sen olevan punktion jälkeistä toipumista.
Mutta jotakin hienoa tapahtui tänään! Surffailin netissä ihan huvikseni avoimien työpaikkojen sivuilla, mitä en ole tehnyt pariin vuoteen, ja törmäsin kiinnostavan kuuloiseen paikkaan. Pistin hakemuksen menemään sekä soitin perään, ja juttelin puhelimessa henkilön kanssa, joka rekrytoinnista päättää. Ja meillä synkkasi tosi hyvin. Olisin aika ihmeissäni jos en pääsisi edes haastatteluun, tuli niin vahvan hyvä intuitio. Olen kylläkin ihan ylikoulutettu siihen hommaan, mutta kaipaan tosi paljon työtä, joka ei stressaa näin paljon kuin nykyinen työni, ja yritin vakuuttaa rekrytoijaa siitä, että olen ihan vakavissani ja aidosti kiinnostunut & halukas sitoutumaan sen tason hommiin. Työssä saisi olla tekemisissä lasten kanssa, joten se kuulostaisi tosi ihanalta. Palkka tosiaan tippuisi roimasti, mutta nämä ovat tällaisia arvovalintoja. Mies sanoi olevansa valmis tukemaan mua vaikka tulot tippuvatkin, ja juuri tätä tarkoitan sillä, että mies on monella tavalla aivan ihana.
Me ollaan mieheni kanssa siis selittämättömästi lapsettomia, ja olen ollut vakuuttunut siitä, että tulehtunut ilmapiiri töissä & stressaava ja kiireinen työ on osittain vaikuttanut siihen, että en ole tullut raskaaksi. Olen valvonut useamman aamuyönkin miettien näitä työjuttuja. Ei hyvä, ja sille asialle olen nyt tekemässä jotakin. Se tuntuu ihan törkeän hyvältä!
Nyt lähdemme saunaan! Joulu on kohta täällä!
Oho! Pakko tulla raportoimaan, yhtäkkiä tämän illan aikana oikea nänni on kipeytynyt (vasen ei) ja nänniä jotenkin kutittaa. Ehkä se vaan herkistyi saunassa mutta lasken tämän oireeksi numero yksi, olkoonkin että olis kyse " valeraskaudesta" tai ihan oikeasta sellaisesta. Sorry jos pitkästytän teitä mutta ilahduin tuosta kipeytymisestä oikeasti eikä miestä viitsi riivata näillä oireiden analysoinneilla.
Huomiseen!
Eilinen meni miehen sukulaisten kiistoja selvitellessä... Meni kyllä totaalisesti voimat ja joulumieli. Miten ihmeessä ihmiset jaksavat riidellä pienistä ja turhista asioista? Me ollaan onneksi hyvissä väleissä kaikkiin osapuoliin, mutta nämä Suomen reissut menevät usein tällaisissa merkeissä, jotenkin me aina joudutan välittelijöiksi. Hohoijaa. Onneksi olen lähdössä joulunviettoon omien isovanhempieni luokse, pääsen näistä kuvioista pois!
Tulin vain toivottamaan kaikille oikein hyvää joulumieltä ja rauhallista ja iloista juhlaa! Nautitaan tästä joulusta oikein paljon, ensi vuonna meillä voi olla ihan erilainen juhla pienen ihmisen kanssa :)
Palailen netin ääreen tiistai-iltana. Nea ja Caliendre ainakin, olkaahan sitten jo paikalla hyvien uutisten kera. Mä vielä mietin, mitä tehdä sen testaamisen kanssa... Mies on veritestin kannalla, haluaa numerotietoa, mustaa valkoisella. Mutta mies on muutenkin meistä se rationaalisempi, joten ei ihme. Mulla ei oikeastaan ole minkäänlaisia tuntemuksia suuntaan tai toiseen, tosi normaali olo. Iltaisin palelen ihan älyttömästi, mutta kroppa on muuten omansa tuntuinen, ei ole mitään turvotusta tai rintojen kivistystä. Eilen illalla juili oikeaa PCO-munasarjaa oikein kunnolla, mutta se meni yön aikana pois. Yritän pitää mieleni rauhallisena, eihän tämä välttämättä ole merkki mistään!
Joulumielellä,
Eirene & kyytihenkilö pp9
Täällä joulujärjestelyt viimeisillään, lähinnä arvon että millon otan kinkun jääkaapista huoneenlämpöön. Kai se noin 10 h aiemmin kun niin joku väittää. Kaikki vaan väittää eritavalla:(
Viimeks meni kinkku pipariks, nyt pitää tsempata kun joulua juhlitaan perheiden kanssa täällä meillä:)
Meillä on ihana ilma, aurinko paistaa ja noin 4 astetta. Mutta ei lunta:(
Nyt meinaan tehdä viimeiset joulusiivoukset, sitten kun mies tulee omilta asioiltaa niin otetaan kuusi sisään ja koristellaan. Ehkä illalla saadaan ystäväperhe lapsineen glögille jos vaan ehtivät tulla. Meillä muuten rauhallinen päivä tiedossa...joulutunnelmissa:)
Ei uutta oireilurintamalla...samat kuviot:) Olen päättänyt testata maanantai-aamuna...tuli mitä tuli. Sitte ehdin testailla vielä monta kertaa...testejä on vino pino kaapissa turvassa;)
Nauttikaahan kaikki joulusta ja koittakaa unohtaa maha-asukit hetkeksi...eivät ne sieltä kuitenkaan mihinkään katoa:)
Jouluterveisin Nea & Kaverukset pp9 + Haukku
Käytiin äsken hakemassa kuusi ja illalla otetaan se sisälle ja koristellaan sekä paistetaan kinkku. Siitä alkaa sitten meidän joulu. Onkin ensimmäinen joulu, kun ollaan kaikki yötkin kotona. Yleensä ollaan oltu vuoropäivinä mun ja miehen vanhemmilla, mutta kyllästyttiin edestakaisin ajelemiseen ja nyt mun vanhemmat on tulossa joulupäivänä meille.
Nea tuskaili kinkun kanssa... Mun tietääkseni se kuinka kauan se on huoneenlämmössä riippuu kinkun koosta. Uuniin laitettaessa kinkun lämmön sisältä pitäis olla + 10, eli ei muuta kuin mittari kinkkuun jo ennen uuniin laittamista... Mä otin oman kinkun huoneenlämpöön jo eilen illalla, enkä aatellutkaan, että oisko se sitten siinä vähä liian kauna, mutta kun se oli vielä ihan jäässä, kun ei ollu jääkaapis ollu kuin vuorokauden... kiinnostaa varmaan kiviäkin...
Janese oli taas selvästi paremmalla tuulella, kiva kuulla :) Mulla ainakin olotila vaihtelee kyllä ihan päivittäin siis ainakin tän suhteen, että onkohan raskaana vai ei... Eilen ja edellispäivänä oli siis ne kivipaasirinnat, mutta nyt tänään ne ei ookaan juurikaan arat, tosin paisuneet kyllä... Eilen illalla kyllä nippaili tuolta alavatsasta vasemmalta puolelta muutaman kerran, mutta tiedä häntä noista... Ja mä pysyn edelleen alkuperäises aikataulus, eli testaan vasta pp 14 eli torstaina, enkä tarkotuksellakaan oo ostanut ainuttakaan testiä kotiin kaappiin polttelemaan...
Nyt toivon, että huomenaamulla saisin tulla tänne lukemaan ekoista plussauutisista!!! Eli tsemppiä Caliendrelle! Ja tietty myös muille joulun testaajille, eli ainakin Nea sanoi testailevansa maanantaina, plussatuulia sinnekin päin!!!
Hyvät joulut kaikille ja yritetään nauttia joulun herkuista ja tunnelmasta mahdollisia masuasukkeja ajattelematta!!!
Terv: Snygg ja tonttu pp 9
Nimittäin tänä aamuna tuli sitä kauan pelättyä vuotoa...eli pp10. Ei runsaasti vielä, mutta joka vessakerralla jotain, ihan sellaïsta punaista..limansekaista mutta vuotoa kyllä. :O( Arvatkaa alkaako olo olla todella epävarma..ja masussa on viimein alkanu ne tutut menkkamaiset kivutkin :O( No huomenna testaan aamulla kuitenkin, sittenpähän tiedän....Toivokaa nyt, että vuoto ei ylly ja olisi vaan normaalia asiaan kuuluvaa...
Pakko oli täältä mummulasta tulla se teille kertomaan, nyt jos koskaan tarvitsen sitä kannustusta :O/
Itseni ainoa lohdutus on se, että esikoisestakin tuli juuri pp10-12 samantyylistä vuotoa ehkä vaan vähemmän, joka sitten loppui yhtäkkiä, siinä raskaudessa sama toistui aina välillä..syytä ei oikein tiedetty, myöhemmässä vaiheessa tuli verta yksi ilta oikein kunnollakin ja syyksi siihen löytyi istukan viereltä hematooma. Alun vuodot jäi selviämättä...
Että näin sitten on mennyt aatonaatto synkkääkin synkemmissssä tunnelmissa. Itsevarmuus on täysin kadonnut, mutta toisaalta, en luovuta ennen kuin kunnon vuoto alkaa ja testi näyttää negaa...että huomenna sitten osatotuus paljastuu!!! Ja niin kuin olinkin taas niin varma muka kaikesta...ja p....t!!!
Toivottavasti muilla ei samanlaisia fiiliksiä ole eikä vuotoa, ja toivon sydämestäni,että mahdollisimman moni onnistuu tässä pinossa.
Masentunuttakin masentuneempi, caliendre&Nahka ja Nuppi(?) pp10
Oon käyny täällä vähän väliä kurkkimassa, josko joku olis jotain kirjoitellut ja nythän täällä olikin Caliendren viesti, tosin surullinen sellainen... Iso voimahali sinne Caliendre! Olo on taatusti kurja ja epävarma, mutta täällä toivotaan tosi kovasti, että vuodot jäisivät siihen, eivätkä enää 9 kuukauteen palaisi!!! Yritä nyt kaikesta huolimatta nauttia joulusta ja siitä yhdestä omasta pienestä tonttu-ukosta, joka teillä on! Tiedän, että on helpommin sanottu kuin tehty, mutta silti... Ja todellakin toivotaan, että vuoto ei voimistuisi...
Halauksin, Snygg
Vapisevin sormin 6.40 tänä aamuna...valvoin 4.40 asti, enkä saanut unta...pyörin vaan sängyssä ja mietin tulosta...Ja negaa se sit näytti :O( Vuoto ei ole yltynyt, mutta jotenkin sitä pahoin pelkään. No testaan vielä keskiviikkona uudestaan, ellei vuoto voimistu siihen mennessä. Nyt on todella sellainen olo, että ei tää sit onnistunutkaan. Ilmeisesti ei sit omiin vaistoihin kannata luottaa missään suhteessa..kun ne nyt petti pahemman kerran, olin muka niin varma. Eli näköjään se oireettomuus voi ihan yhtä hyvin enteillä menkkoja, kuten ne miljoonat oireetkin.
No katsotaan vielä mitä tää joulu tuo tullessaan, kunnon vuodon vai pitkän piinan jälkeen viimein sen toivotun tuloksen. Nyt keskityn tänään tähän mitä minulla on, eli ihanaan mieheen ja kaikista kallisarvoisimpaan joululahjaan, poikaamme. Se tuntuu, tällä hetkellä todelliselta ihme-lapselta. Kiitos Snygg lohduttavista sanoista...onneksi on joulu ja paljon muuta ajateltavaa, ja jo tosiaan tämä yksi lapsi.
Rauhallista jouluaattoa kaikille ja parempaa plussaonnea muille!
caliendre& (Nahka ja Nuppi????) pp11
Voi ei... Täällähän oli taas surullisia uutisia... Vielä voimahaleja caliendrelle!!! Toisaalta voi tosiaan olla hyvä, että on joulu, niin on niin paljon muuta ajateltavaa kuin nega-testi, vaikka hiipii se varmaan ajatuksiin kaikesta huolimatta... Tsemppiä caliendrelle!
Itsellä on kans sellanen olo, että nega tulee torstaina, kun ei enää oo sitten minkäänlaisia " oireita" ... Toivottavasti huomenaamulla täällä olisi iloisempia uutisia, eli tsempit Nealle!
Voi caliendre - mitään ei ole vielä menetetty! En halua vähätellä fiiliksiäsi, mutta sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet olla raskaana. Muistathan että vasta verikoe kertoo totuuden. Vuoto on tavallista, ja sekin että kotitesti näyttää alussa negaa. Sinulla on ollut ihan selviä oireita joten pää pystyyn ja katso tilanne loppuun asti. Älä missään nimessä anna tämän pilata jouluasi, tilanne on ihan kesken vielä. Voimia, nää on niitä päiviä kun usko on koetuksella ja jaksaminen lopussa, ja sitten tulee taas niitä valoisampia päiviä.
Rauhallista joulua sinulle ja kaikille muillekin pinolaisille toivottaa täysin oireeton Janese
Vaaleanveristä vuotoa pukkaa... pp 11. Sitähän ne eiliset juijimiset siis tarkoitti, ja mä kun elättelin jo toiveita jostain muusta... Tiedän, ettei tää välttämättä vielä mitään tarkoita, mutta en kyllä enää jaksa uskoa...
Toivottavasti teillä muilla on parempia uutisia! Ootko Nea jo testaillut?
Hei vaan kaikille! Olen jo pitkään seuraillut keskusteluitanne ja elänyt mukana teidän haaveissa saada vauva.Nyt rohkaistuin kirjoittelemaan meidän tarinaa...
Meillä on poika 5/03, hän sai alkunsa aivan ensimmäisestä ICSI-hoidostamme. Esikoisen syntymän jälkeen, aloimme haaveilla toisesta vauvasta hänen ollessa noin vuoden ikäinen. Mutta eipä vauvelia ilmaantunut luonnostaan, niinkuin arvasimmekin. Miehellä vähän siittiöitä ja nekin liikkuvat huonosti. Mutta toivossa on hyvä elää, ihmeitäkin tapahtuu...
No tämän vuoden helmikuussa oli sitten seuraava ICSI ja yksi PAS, joista ei minkäänlaista tulosta...Pettymys oli todella kova, koska olihan aivan ekahoito tuottanut tulosta ja poika syntynyt...Päätimme yrittää heti kun mahdollista uudestaan, jonot vain tosi pitkät noin 10 kuukautta. Hoidossa ollaan julkisella puolella ja TAYS:ssa ollaan vierailtu punktiossa ja alkioiden siirroissa.
Marraskuun alussa pistin Progren depot:in ja piikitykset ja sumut alkoivat marras-joulukuun vaihteessa.Punktio oli 11.12 ja alkioiden siirto 13.12, siis kaksi 4-soluista siirrettiin. Lyhyesti selitettynä...Eli olen ollut TAYS:ssa yhtäaikaa caliendren kanssa...Ja piinapäivät ovat olleet tosi rankkoja, mieli menee ylös ja alas ja itkettää...
Jouluaattoa vasten yöllä olin todella kipeänä oik.alavatsalta ja ajattelin jo herättäväni miehenikin, mutta onneksi olin nukahtanut... Kivun takia olin eilen aamulla kuin tulisilla hiilillä,joten tein testin...Siihen tuli kaksi viivaa!!!! Toinen aika hentoinen, mutta sinisen vieressä oli vaaleanpunainen viiva... En oikein tiedä mitä ajattelisi...Mutta varmistustesti huomenaamulla, toivottavasti viiva vahvistunut...
CALIENDRE ja SNYGG...leuka ylös vielä vaan ja toivotaan parasta. Eihän voi vielä tietää mitään varmasti onneks. Pidetään peukkuja dd
Huh onpa rankkaa nää ajat...tässä lyhyesti;)
Eilen aamulla pp10 kun herättiin, kysyi mies ensimmäistä kertaa ihanasti että mitäs meiän pojille kuuluu...
No siitä sitte ajattelin, et nyt kyllä testaan kun sekin ekan kerran heräs kysymään multa asiasta. Tuli haalea viiva, jonka mies sai todistaa. Viiva tuli ihan sen 5 minuutin loppupuolella, mutta oli kuitenkin selkeä haalea viiva. Oonhan ollu tosi positiivisin mielin kokoajan joten se ei ollu yllätys.
Mutta, tänä aamuna testasin taas, salaa mieheltä;), ja viivaa ei enää tullutkaan. Ehkä jotain ihan pientä siinä viivan paikalla, mutta ei selkeätä viivaa. En siis todellakaan tiedä missä mennään, mutta mennään kuitenkin:)
Mahassa on juilinu nyt päivittäin menkkamaisesti, ja eilen olinkin jo vessassa pari kertaa tsekkaamassa että joko on lurahtanu. No pelkkiä lugeja toistaiseks. Nyt on vaan pakko sitte odotella taas huomiseen, kaipa taas testaan sit..testejä on useita:) Tuli kyllä aamusta suru puseroon, mutta ei voi mitään. Siksihän testasinkin jo eilen, että näkyis edes mahdollisia yrityksia. Ja eihän tule yhtään mitään viivaa ilman raskaushormoneja????
Joulu itse meni tosi hyvin, paljon paremmin mitä olin kuvitellut . Oli mukava päivä, vaikken koko aamuna pystynykkään ajattelemaan muuta kun noita kaveruksia masussa. Ja kinkku onnistui täydellisesti...sitä vahdinkin yön tunnin välein:=)
Nyt kaikki mahdolliset jutut pystyyn peukkuja myöten ja toivottakaa onnea...minkäännäköistä vuotoa ei ole vielä esiintynyt. Enkä tiedä millon pitäis odottaakaan tulevan jos nega, koska on eka IVF ja ekat luget käytössä... Noiden kahden inssin jälkeen on menkat alkanu pp13 ja ilman varotusvuotoa niinkun normaalisti.
Joulun jatkoja kaikille!
-Nea & Kaverukset pp11
ja hyvää joulun aikaa pinolle! Kiva oli nähdä uusi piinailija joukossa! Ja sinulla oli vielä noin hienoja uutisia!
Itse testailin myös tänään: en oikein tiedä tuliko plussaa vai negaa. Mielestäni testi näytti " heikkoa" plussaa mutta voi olla muutakin. Mahassa vääntää myöskin ja vähän tulee tuhrua. Tuntuu että kohta tulee kunnon verilöyly. Saa nähdä. Mulla on virallinen testipäivä keskiviikko.
Toivottavasti Nean plussa tulee vielä esiin!
Nautitaan vielä joulun tunnelmasta! Terkut!
Täälläpä näyttää todellakin olevan sekava tilanne vähä yhdellä jos toisellakin... Toivotaan Nea ja Champagne, että teidän testit vielä kääntyis sinne plussan puolelle! Mitäs Caliendre, onko vuoto jatkunut?
Täällä tulee siis veristä vuotoa, tänään menossa jo kolmas ph-suoja eli ei ihan mitään pelkkää tiputteluvuotoa, muttei mitään Niagaraakaan, vielä... Menin sitten äsken mittamaan lämmönkin, kun on jo pari päivää ollu vilun tuntua, no sehän vielä sekoitti mun päätäni entisestään, eli lämmöt oli 37,2 ja normaalisti AINA 36,6! Ota tästä kropasta nyt selvää, mitä se meinaa... Jotenkin ei oo ollu joulun tuntuakaan, kun tämä asia vaan pyörii mielessä...
Aattelin kans, että vois kyllä käydä siellä veritestissäkin, niin sais varmuuden siitä, onko mitään edes meinannu tapahtua... Nyt tulee ehkä typerä kysymys, mutta kertokaahan viisaammat, että osaako ne tuolla ihan tavallises terveyskeskukseskin sanoa sen lukeman? Asutaan nimittäin pienellä paikkakunnalla... Vois käydä jo keskiviikkoaamuna testaamassa, nyt kun on jo tuota vuotoakin...
Halusin nyt vihdoin ja viimein kirjoitella, jos muidenkin mieli hiukan piristyisi... Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä, kun tulin vierailemaan ja kirjoittelemaan omia tuntemuksia.
On sen verran epämääräinen olo, ettei tiedä miten olisi? Ja huominen testaaminen jännittää, tuleeko vielä toinen viiva...
Ja lista uusiks...champpis putos sieltä...
*CALIENDRE; punktio 11.12, 14 munasolua, siirto 13.12, siirrettiin 2,
virallinen testipäivä 27.12 (epävirallinen 24.12.)
*EIRENE; punktio 11.12, 12 munasolua, siirto 14.12, siirrettiin 1, testipäivä ehkä 27.12.
*_CHAMPAGNE_; 11.12, 13 munasolua, siirto 13.12, siirrettiin 2
*SNYGG; punktio 12.12, 9 munasolua, siirto 14.12, siirrettiin 1
*NEA-80; punktio 12.12, 21 munasolua, siirto 14.12, siirrettiin 2, virallinen testipäivä 28.12
*PÄIVÄNSÄDE72; punktio 14.12, 6 munasolua, siirto 16.12, siirrettiin2,
testipäivä 30.12. (verikoe 3.1.)
*JANESE; punktio 15.12, 6 munasolua, siirto 18.12., siirrettiin 1, virallinen testipäivä eli verikoe 2.1.
*ILPO78; punktio 18.12, 19 munasolua, siirto 20.12.