Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 50

10.11.2006 |

Moikka kaikille!!

Mukaan taas uudella innolla :O) Löytyykö enää piinailutovereita vuoden ehkä viimeiseen hoitopinoon??

Mun taustaa mua tuntemattomille... Minä pian 28v, mies 30v. Meillä lapsia alettu yrittämään v.2000 jouluna. Miehen siittiöissä tutkimusten mukaan vikaa, heikko laatu,määrä ja hitaita kavereita. Takana 2 tuloksetonta IUI:ta -03 ja yksi ekalla pitkän kaavan IVF:llä onnistunut raskaus, josta kahdesta siirretystä alkiosta syntyi poika (250104). Siitä asti yritetty toista lasta enemmän tai vähemmän. Vuoden -05 keväänä sainkin sitten tietää olevani yllättäen luomusti raskaana, mutta se ilo päättyi vuosi sitten syyskuun alussa, sain yllättävän keskenmenon ja " synnytin" toisen muuten täysin terveen poikamme pahan tulehduksen takia rv 17+5 :O( Se oli elämäni rankinta aikaa.. Sitten siitä taas noustiin ja helmikuussa meille tehtiin toinen IVF lyhyellä kaavalla ja siinä tulos oli huonompi, eikä yksi ainokainen hedelmöittynyt alkio kiinnittynyt :O( Pakkaseen ei koskaan ole alkioita saatu....Sitten tuli pakollinen klinikan määräämä 6kk:den tauko, ja kyllä ärsytti.. Kesällä taas tapahtui pieni ihme..yhden päivän iloitsin kahdesta viivasta testissä, menkat alkoi kuitenkin pari päivää myöhässä :O/

Nyt sitten tämän syksyn tilanteeseen...Odotin, odotin ja odotin...Niin se aika taas kuitenkin meni..mullahan piti olla meidän viimeinen julkisen puolen hoito, pitkän kaavan IVF/ICSI jo viikolla 42 alunperin, mutta se peruuntuikin sitten kokonaan ilmeisesti aivan alkuraskauden keskenmenon takia. Menkat oli Synarelan aikana 9 päivää myöhässä (sumuttelin 3 viikkoa) ja testiin tuli himmeä viiva. Kun menkat sit alkoivat, kestivät vain pari päivää.. ja limakalvo oli nollaultrassa paksu vaikka piti, olla ohut ym ym..Sitten sain terolutit aikaansaamaan kunnon menkat ja tulihan ne sieltä sit ihan kunnolla 10 päivän kuurin jälkeen n. 1-2 päivän päästä. Sitten olisinkin halunnutkin kokeilla mielenterveyteni takia (odotus on aivan kamalaa) lyhyttä kaavaa, mutta kohdussani olikin kysta, jonka takia sitten kuitenkin päädyttiin pitkään kaavaan..ja lisää odotusta :O/ Ja nyt sit syön uuden Terolut-kuurin taas tässä kierrossa varmuuden vuoksi, ettei sitten tarvii taas odotella niitä sumujen aikana.. meneillään on nyt kp 18.

Ensi viikon maanantaina alkaisi sitten taas Synarelan sumuttelu ja tosiaan siis viikolla 50 olisi tähän tietoon punktio. Kaikkeahan voi vielä tapahtua, mutta nyt on aika positiivinen olo kaiken suhteen..On tässä epäonnistumisia jo koettu ihan tarpeeksi tällekin syksylle, että eiköhän se ois meidän vuoro onnistua :O)

Että jos vaan joku on samassa aikataulussa mun kanssa, niin tänne vaan :O) Seura kelpaisi..

taas jo positiivisempi ja iloisempi, caliendre

Kommentit (274)

Vierailija
241/274 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi caliendre, olen ihan sanaton. Olisin niin toivonut että nyt onnistaisi teitäkin. Voimaheleja ja jaksamista sinne sylikaupalla. Mutta onneksi pääsette nopeasti kokeilemaan passia.

Nealla hurjan paljon onnea:))

Janese tule heti huomenna kertomaan testin tulos.

Mulla ruskea vuoto vaan yltyy:( no ei sitä vielä hirveen paljoo tule mutta kumminkin jonkun verran ja sitten sellaisia klippejä mukana (yök). No tänään on pp12 ja yleensä on verinen vuoto ollut jo tässä vaiheessa, joten ihan sekasin olen ajatuksien kanssa. Muistaakseni silloin, kun plussasin niin verikoepäivänä pp12 tuli jo veristä vuotoa. ja mikä on ihmeellistä niin menkka kivut oli poissa tänä aamuna.

Tää on niiiiin raastavaa, meinaan tehdä testin huomen aamulla vaikka testipäivä olisi lauantaina, en jaksa enää odottaa kauampaa, paitsi jo yöllä alkaa verinen vuoto.

Yritän aamulla laittaa viestiä töistä meni kävi testin kanssa.

Vierailija
242/274 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä meinaa mitenkään uskoa, mutta kyllä, minä olen raskaana!!! Aamulla testasin eilen apteekista ostamallani Clearblue-testillä ja plussa paukahti testiruutuun ennen kuin koko kontrolliviiva oli edes ehtinyt tulla siihen. Miehen kanssa vain seisottiin sanattomana ja tuijotettiin testiä, hotettiin yhteen ääneen, että ei p-kele, kyllä toi on NIIN raskaana kuin vain voi olla. Kävin aamulla vielä verikokeessa, saan huomenna tulokset ja toivon mukaan on kaikki ihan ok.

Koko päivä on mennyt ihan huumassa, tätä tunnetta en ole koskaan ennen elämässäni vielä tuntenut. Neljän vuoden pettymys, itku ja masennus on nyt vaihtunut iloksi, odotukseksi ja tulevaisuuden haaveiksi, joita en ole itselleni ennen sallinut. En tiedä, itkisinkö vai nauraisinko. Kaikki joille olen kertonut (ts. lähipiiri, jotka osasivat odottaa tulosta näinä päivinä) ovat myös ihan sekaisin ilosta, isäni toi mulle 3 ruusua. En vielä itsekään uskalla oikein ajatella, että näin tässä sitten kävi, olisin ehkä kuitenkin odottanut toisenlaista tulosta. Mies myös. Oli se kyllä yhtä hymyä aamulla, virnuili ja puhui mun masulleni pehmoisia. Eilen illalla mietin mielessäni asiaa ja ajattelin, että testi voisi kyllä olla ihan kumpi tahansa, en osaa sanoa, ei ollut mitään etiäistä. Toive plussasta oli kova ja sitä tietenkin toivoin, mutta en kyllä ihan oikeasti osannut odottaa tätä.

Mitään erityisiä fiiliksiä ei ole, palelee ja mahassa vähän kuplii, rinnat on ehkä hieman arat, mutta ei mitään muuta. Ehkä tämä kuitenkin selittää, miksi jouluna ei suklaa maistunut enkä voinut katsoa väkivaltaista elokuvaa toissailtana, tuli ällö olo. Ja ne toissapäivän vatsanväännöt ja mielen herkistelyt. Yleisesti ottaen voin hyvin, saas nähdä, mitä tästä sitten seuraa, milloin alkaa oksettaa...

Nyt on pakko lähteä nukkumaan, väsyttää ihan mielettömästi. Metformin piti lopettaa positiivisen testin jälkeen, saas nähdä, reagoiko kroppa siihen jotenkin. Mulle annettiin ohjeeksi jatkaa 1 kertaa 200mg lugeja viikon ajan. Joudunkin hakemaan niitä huomenna lisää apteekista, kun en halunnut ostaa turhia!

Haleja kaikille tasapuolisesti ja kiitos ihanasta tsempityksestä ja tuesta. Palailen pian kuulumisten kera.

Eirene & Kyytihenkilö, nyt kunnolla kiinni tarttuneena

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/274 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu että säkin vetäsit pussat...uskomatonta :) Ja nythän sen vasta uskoo, että ei niitä oireita niin kauheesti tarvitse olla...vaikka uskoin hoitoon kokoajan, niin ei mulla kuitenkaan ollut mikään " raskaana-olo" päällä!!

Nyt meet vaan sinne veritestiin..voikun mäkin niin haluaisin! Mut aikasintaan ens viikolla..eikai se tuolta mihinkään katoa jos ei ole kadotakseen!!

-Nea & Ruu ja Myy Rv 4+1, mennään ihan samoissa:)

Vierailija
244/274 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan poissa tolaltani edelleen, mutta tein äsken testin ja se on plussa! Testasin Aconin herkällä, ja siihen piirtyi saman tien viiva, joka myöhemmin on vähän tummunut. Viiva on hailakkaampi kuin kontrolliviiva mutta viiva kumminkin eikä mikään haamu.

Ravaan edelleen katsomassa testiä että olenko nähnyt unta, sillä aivan unenpöppörössä tein testin. Näin koko viime yön unia testin tekemisestä, unissa testi oli useimmiten positiivinen.

Olo on täysin epätodellinen, koska muistanette eilisen kirjoitukseni, joka oli niin tietävä niin tietävä ettei mitään rajaa. Nyt olo on nöyrä ja katuva, että pitikin ¿uhota¿. Mutta oikeasti sellainen olo mulla oli, ja tein jo rakennelmia päässäni että miten tästä pettymyksestä selviää eteenpäin. Ainoa oire on kohdun kipuilu. Ei siis mikään menkkakipuilu vaan sellainen tylppä nipistely, joka tuntuu siltä kuin kipu olisi kohdunkaulalla. Ja kun tuosta kohdunnapukasta aiemmin kirjoiteltiin niin se on ollut jo muutaman päivän ylhäällä ja sellainen jämäkkä.

Miehen kanssa yhdessä tuijotettiin viivaa ja minä hoin että ei oo totta, ei oo totta, mies myhäili ja hymyili kuin naantalin aurinko vieressä. Sen jälkeen on rutistellut ja pussaillut ja halunnut olla lähellä. Juteltiin jo vähän että mitä tää merkkaa ja molemmat rauhoiteltiin toisiamme. Mikään ei ole vielä varmaa.

Ai niin ja yksi oire jota ihmettelin; toissapäivänä jumpassa kohtu tuntui hyppivän ylös alas, oli sellainen ¿irtonaisen¿ ja raskaan tuntuinen enkä sitten voinutkaan paljoa hyppiä. Ajattelin että Luget on lihottaneet kohdun limakalvoja niin että kohtu tuntuu. Mutta nyt tuolle tunteelle tulee kyllä uusi merkitys.

Voi Eirene miten ihanaa että sinäkin olet plussannut! Onnea koko sydämestä!

Jos Vauvaprojekti luet tätä niin mitä meidän klinikalla on neuvottu tekemään Lugejen suhteen? Yritän toki tänään soittaa sinne mutta saa nähdä ovatko paikalla näin välipäivinä.

Nyt en osaa enää sanoa mitään. Pakko mennä miestä halimaan.

Epäuskoinen Janese pp12 + Pikkutonttu

Vierailija
245/274 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla kurkkimaan, kun tiesin sun testaavan...

Ihania uuden vuoden uutisia. Tuhannesti onnea ja iiiiiso virtuaalinen onnitteluhalaus!!!!!!! Ihania uutisia!!!!! Wau. Mahtavaa. Menen ihan sanattomaksi.

Mulle hoitaja sanoi puhelimessa, että veritestin (pp 16?) jälkeen enää 2 päivää lugeja normaalilla annoksella ja sitten kaksi päivää puolikkaalla annoksella. Kävin kuitenkin lääkärimme vastaanotolla ja hän kehotti mua jatkamaan vielä reilun viikon normaalilla annoksella (3x2), ilmeisesti vuotoni vuoksi. Menetkö veritestiin ensi viikolla?

Toivottavasti kaikki jatkuu sinulla hyvin!!!

Vierailija
246/274 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso rutistus sinullekin, kiitos tsempistä ja virtuaalisesta läsnäolosta. :) Kyllä nyt on niin huippufiilikset että huh, ei tätä osaa oikein vielä käsittää. Tosin riskit on tiedossa ja mielessä, joten matalalla profiililla..

Joo menen verikokeeseen tiistaina 2.1. Hui kuinka jännää! Soitin jo Naistenklinikan päivystävälle lääkärille, hän kehotti jatkamaan Lugeja sinne tiistaille saakka normaalisti. Sen jälkeen sitten aletaan varmaan vähentää annostusta. Mitään vuotoa ei minulla ole tullut, eikä mitään muita oireita edelleenkään paitsi tuo kohdun " kihelmöinti" . Ihan kuin siellä oikeasti virtais veri kohisten, joka tuntuu melkeen kutinana.

Toivotaan oikein kovasti, että meillä molemmilla menee kaikki hyvin! Ja pysytään kuulolla puolin ja toisin. :)

Vierailija
247/274 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavat onnittelut teille Janese ja Eirene!!! Nyt sit Kyytihenkilö pysyy kyydissä sen 9kk, ja Pikkutonttu myös mukana ensi syksyyn :O)

Aika moni kuitenkin sitten tästä pinosta viimein sen plussan on napannut..muutama on vielä tulosta vailla, Päivänsäde, miten kävi, sulle niin toivon sitä positiivista tulosta?? Ja Ilpostakin kaipaillaan havaintoja?? Entä Snygg ja Champpis, testailitteko enää vai oliko vuoto niin selvä, et ei tarvinnu?

Tässä tämä meidän pinon lista...Naperohaaveella lisättynä. Selventäköön joku sitä, jos haluaa ja lisätköön puuttuvia tietoja...

caliendre

*CALIENDRE; punktio 11.12,siirto 13.12, siirrettiin 2,

vir. testipäivä 27.12 (epävirallinen 24.12. -nega)

pp14 -NEGA-

*EIRENE; punktio 11.12, siirto 14.12, siirrettiin 1,testipäivä 27.12. pp14 +PLUSSA+

*SNYGG; punktio 12.12, siirto 14.12, siirrettiin 1

*NEA-80; punktio 12.12, siirto 14.12, siirrettiin 2, vir. testipäivä 28.12 pp11 +PLUSSA+

*PÄIVÄNSÄDE72; punktio 14.12, siirto 16.12, siirrettiin2,

testipäivä 30.12. (verikoe 3.1.)

*JANESE; punktio 15.12, siirto 18.12., siirrettiin 1, vir. testipäivä eli verikoe 2.1. pp 12 +PLUSSA+

*ILPO78; punktio 18.12, siirto 20.12.

*NAPEROHAAVE; punktio 11.12. siirto 13.12., siirrettiin 2,

testipäivä 27.12. pp12 +PLUSSA+

Vierailija
248/274 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää ihan uskomatonta että kuitenkin näin hyvin on mennyt! Nyt toivotaan, että me tällä kertaa plussanneet saamme pitää masuasukit kyydissä koko tulevat noi 9 kuukautta...MIELETÖN FIILIS, mun tekis ainakin mieli testata kokoajan...tänään ensimmäinen päivä etten koske testiin vaan uskon että se plussa siellä on.

Nyt on mahakivut vähän hellittänyt ja välillä tuleekin jo pelko että tässäkö kaikki oli. Vielä takaraivossa 1,5 vuotta sitten tehty positiivinen testi, joka kuitenkin nopeasti muuttui negaksi:(

Mutta aah niin ihana mahakipu kun palaa niin alkaa hymyilyttämään..uskomatonta mutta totta:)

Soitan siis tiistaina klinikalle, ja sitä ennen teen viimeisen kotitestin...sit on testit kulutettu loppuun, vaan 7 kappaletta...onko pinon ennätys????? Sitä on vaan niin tottunut lukemaan niitä negatuloksia (tai yleensä ei ole edes päässy testin kimppuun), joten olen nauttinut siitä viivojen piistymisestä ja plussan tulemisesta!

Esimieheni varmasti jo miettii miten homma on päättynyt, jouduin vähän pakon edestä hänelle kertomaan hoidoista. Työpaikalla on tulossa muutoksia, joihin hän oli minuakin kaavaillut mukaan. Kerroin siis hoidoista ja siitä, että en usko että minusta on alkuvuodesta mihinkään ylimääräiseen hoitojen takia. Meidänhän piti aloittaa ivf vasta tammikuussa. Hän siis tietää että olen saanut tuloksia joulun ja uuden vuoden välissä ja on hänkin ihan innoissaan nainen kun on. Taidan laittaa aattona viestiä, että tähän asti kaikki paremmin kun ikinä toivonutkaan:)

Muuten tästä hoidosta ei tiedä kun kaksi ystävääni ja siskoni, joista vasta yksi tietää että plussa tuli. En millään uskaltaisi kertoa vielä, mutta aion sen kuitenkin tehdä!

Nyt on puolet pinon testin tehneistä plussanneet, ja sehän menee aika hyvin yksi yhteen tilastojen kanssa mitä IVF:ään tulee. Toivon sydämeni pohjasta, että tästä pinosta neganneet saavat kauan kaipaamansa plussan seuraavasta hoidosta!!!!

Millonkohan pitäs aloittaa plussanneiden puolella syysmasut-pino, ehkei ainakaan vielä?!? Taidan odottaa ensimmäiseen ultraan, jonka toivottavasti voisin käydä tekemässä runsaan viikon päästä! Silloin on töistä vapaata ja hauvelin 4-v päivä..olisko hyvä??

-Ikionnellinen Nea & Ruu ja Myy Rv 4+2

P.S. En edes tiedä kuinka pitäis merkata raskausviikot IVF:än jälkeen, lasketaanko edelleen edellisistä menkoista, punktion jälkeisestä hedelmöittymisestä vai siirrosta, auttakee mua!!!

Vierailija
249/274 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea näin monta plussaa! Antaa toivoa omaan tilanteeseen ja tulevaan IVF/ICSI-hoitoon! Oikein paljon onnea plussanneille, tarrasukkia raskauteen. Olette sen ansainneet!!!

Tammikuussa ekaa IVF:äänsä odotteleva Huiskis

Vierailija
250/274 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain iltapäivällä eilisen veritestin tulokset ja soitin Felicitaksellekin vahvistaakseni, että raskaana ollaan. hCG-hormoni oli 2 viikkoa siirrosta 367 eli on tuplaantunut ihan normaalin aikataulun mukaisesti (hCG:n arvo 5.3 lähtee kiinnittymisen jälkeen tuplaantumaan 1,5-2 vuorokaudessa). Kyllä tuntui hyvälle, kun tuttu hoitaja sanoi, että kyllä, olet ihan normaalisti raskaana. On aika uskomaton fiilis, nytkö sitten oli vihdoin meidän vuoromme, 4 vuoden yrityksen jälkeen? Ei tätä meinaa uskoa, varsinkin kun ei tää oikeastaan vielä " tunnu" missään. Eihän tämä vielä ole mitään varmaa ja kaikki voi vielä mennä pieleen, mutta otan päivän kerrallaan, yritän pitää itsestäni ja pienokaisestamme huolta ja toivotaan, että saamme syysvauvan.

Kuten myös te kaikki muut plussanneet piinis-siskot! Ihanaa Janese, tosi paljon onnea plussasta! Taisi tulla teillekin aikamoisena yllätyksenä eikä sitä vain voi uskoa todeksi. Sun kuvauksesi oli kuin meidän eilisaamumme :) Tarrasukkia sinnekin suunnalle.

Ja kaikki muut, joilla ei tästä hoidosta tärpännyt, uskokaa ja jaksakaa toivoa, kyllä varmasti vielä jossain vaiheessa on teidän vuoronne. Jos ei nyt, ehkä PASista tai seuraavasta IVF:stä tai mistä sitä tietää vaikka luomuna. ISO hali kaikille, olette olleet mahtava tuki mulle.

Mä yritin kysellä kanssa niistä viikkojen laskemisesta. En oikein ottanut tolkkua, onko se nyt niin, että punktio on 2 viikkoa vai siirto on 2 viikkoa. Hoitaja sanoi vain, että sitten ekassa ultrassa katsotaan viikot tarkemmin. Mulla on eka ultra varattu 15.1. Jos nyt ensin pinnistelisi sinne asti ja siellä on kaikki hyvin, ehkä tämä alkaa sitten tuntua vähän todemmalta :)

Eirene & Kyytihenkilö

Vierailija
251/274 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Eirene ja Janese oikein paljon onnea plussasta:)

Tein testin aamulla ja negaa näytti, vuoto on lisääntynyt ja muuttunut veriseksi:(( voi perkele että ottaa päähän, kyllä tää peli on nyt pelattu, meinaan kyllä käydä varmuuden vuoksi verikokeessa 3.1. koska on takana se kohdunulkoinen ja lääkäri käski myös käydä. Mut tuntuu niin turhalta koko touhu.

Takana 5 Ivf hoitoa ja 1 pas....... kyllä vetää pienen ihmisen hiljaisesksi, ei yksityinenkään tee mielettömiä määriä näitä hoitoja ja viimeksi jo lääkäri sanoi, että kannattaa alkaa miettimään muita vaihtoehtoja !!!!!!! En kyllä olisi vielä valmis lopettamaan, pari kertaa vielä voisi yrittää mut katotaan mitä lääkäri sanoo. Juteltiin miehen kanssa, jos vaikka sitten kun ollaan päästy muuttaa uuteen taloon, niin sen jälkeen mentäs vielä yrittää eli varmaan tossa toukokuussa.

Nyt kaikille haleja ja oikein hauskaa Uutta Vuotta, suokoon se meille kaikille sen oman pikku käärön.

Päivänsäde kiittää ja kumartaa tuesta.

*CALIENDRE; punktio 11.12,siirto 13.12, siirrettiin 2,

vir. testipäivä 27.12 (epävirallinen 24.12. -nega)

pp14 -NEGA-

*EIRENE; punktio 11.12, siirto 14.12, siirrettiin 1,testipäivä 27.12. pp14 +PLUSSA+

*SNYGG; punktio 12.12, siirto 14.12, siirrettiin 1

*NEA-80; punktio 12.12, siirto 14.12, siirrettiin 2, vir. testipäivä 28.12 pp11 +PLUSSA+

*PÄIVÄNSÄDE72; punktio 14.12, siirto 16.12, siirrettiin2,

testipäivä 30.12. nega (verikoe 3.1.)

*JANESE; punktio 15.12, siirto 18.12., siirrettiin 1, vir. testipäivä eli verikoe 2.1. pp 12 +PLUSSA+

*ILPO78; punktio 18.12, siirto 20.12.

*NAPEROHAAVE; punktio 11.12. siirto 13.12., siirrettiin 2,

testipäivä 27.12. pp12 +PLUSSA+

Vierailija
252/274 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani puolestasi...jotenkin uskoin, että nyt teillä onnistaa viimein. Mutta tasan ei käy onnen lahjat tällä saralla ainakaan...

Toivotan kuitenkin sinulle hyvää Uutta tulevaa Vuotta ja kaikkea hyvää elämääsi..uusi asunto ja kaikki muu onneksi saa ajatukset taas muihin iloisiin asioihin. Vaikkakin nyt ne ei tuntuis miltään...

Älä vielä luovuta, pidä pieni hengähdystauko ja lähde kokeilemaan vielä kerran, ehkä se sitten viimein teilläkin onnistaa!!

Mullakin on vähän muita suunnitelmia, jos ei sitä vauvaa ala kuulumaan, voi olla että mies alkaa ensi vuonna perustaa yritystä ja minä pääsen sinne töihin ja mukaan kuvioihin. Sitten laitetaan esikoinen tarhaan jne...mutta jos siis PAS ei onnistu. Ja olen iloinen näistäkin suunnitelmista :O) Ehkä mun on aika siirtyäkin välillä työelämään miettimään muita asioita kuin tätä toista lasta....

Mutta se minusta, koita jaksaa miehesi kanssa..Kyllä iloisia aikoja on varmasti teillekin vielä luvassa :O)

halauksin, palstaystäväsi caliendre

Vierailija
253/274 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanista sanoista ja tuesta. Kyllä täältä taas noustaa uutta koitosta kohti, nyt keskitytään vaan talon rakentamiseen ja aijon käytää kaikki mahdolliset vapaa-ajat rakennuksella, että päästään muuttaa mahdollisimman pian. Ei tarvii miehenkään raataa siellä yksin kaikki illat.

Nyt kaikki toivo siihen teidän passiin, siitä otatte sen plussan:) Mullahan onnistu se pas vuosi sitten syksyllä, joten nyt on sitten teidän vuoro. Täytyy tulla kurkkimaan miten teillä se pas sitten edistyy.

Oikein hyvää ja onnekasta Uutta Vuotta:))

Vierailija
254/274 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

caliendre, Nea_80, huiskuttaja, Eirene, Päivänsäde72 ¿ kiitos teille onnitteluista ja tuesta, ihan tippa linssissä täällä lueskelen teidän kaikkien ihania kommentteja. Tää pino on ollut mulle tosi tärkeä tuki joulunpyhien aikaan, koska niin kuin olen useasti sanonut, olen yrittänyt vähän välttää tästä puhumista miehelle, ja myös sen takia keskustelut täällä on olleet tosi tärkeitä. Meidän hoidoista tietää kaksi mun ystävääni, mutta he ovat olleet joulureissussa enkä ole vielä päivittänyt tietoja heille. Jotenkin tuntuu siltä, että ei uskalla vielä hiiskua kenellekään. Ettei ainakaan ¿pröystäilisi¿ asialla vielä, koska mitä tahansa saattaa sattua.

Päivänsäde72 ¿ voi ei, olen tosi pahoillani että noin siinä kävi. Kyllä mäkin suosittelisin käymään hoidoissa ihan niin kauan kuin itsestä tuntuu että vielä olisi voimia, ettei tarvitse sitten myöhemmin katua että olishan tuota vielä voinut kokeilla. Monet taitavat tehdä tuossa vaiheessa sen siirron, että vaihtavat klinikkaa. Teillä on tosi kivan kuuloisia suunnitelmia tulevaisuuden suhteen, joten toivotan onnea matkaan.

Itsellä täällä on vielä totuttelua koko ajatukseen plussasta. Aina kun kohtua kihelmöi niin tulee toivorikas fiilis, ja aina kun on oireeton olo niin on vähän huoli että näinköhän vaan unta. Mutta sitten kipittelen taas tikkua tuijottelemaan. Ollaan miehen kanssa molemmat edelleen vähän pöllämystyneitä, eilen saunassa rupateltiin hiljakseen että koska kerrotaan mun vanhemmille jne. Jotenkin on luottavainen ja rauhaisa mieli, toisaalta vähän sellainen että saako/uskaltaako tästä iloita.

Vierailija
255/274 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt muutamana päivänä jättänyt palstailun vähemmälle, kun on tuntunut niin pahalta, mutta nyt rupeaa jo pikku hiljaa helpottamaan.

Isot onnittelut kaikille plussanneille!!! Toivon sydämeni pohjasta, että taaperot pysyy matkassa loppuun asti! Käyn varmasti kurkkailemassa kuulumisianne tuolta odottajien puolelta, sitten kun sinne siirrytte.

Isot lohtuhalit Champpikselle ja Päivänsäteelle! Surkaa surunne kaikessa rauhassa, sen jälkeen jaksaa paremmin eteenpäin. Voimia!

Caliendre: Koskas olet menossa Pas:siin? Neuvottiinko suakin niin, että eka pitää odottaa nämä menkat ja sitte toiset ja sitte voi ruveta taas vetämään nappia naamaan yms. ;) Eli se meidän Pas olis varmaan sitten helmikuulla. Teillä on varmaan aika lailla sama aikataulu, eikös? Musta nyt vähä tuntuu, et se meidän ongelma on nimenomaan kiinnittymisessä, koska munikset hedelmöittyi hyvin jne., mulla oli rinnat turvonneet ja tosi kipeet pp 7-8, mutta sitte se loppui ja sitte alkoikin vuoto pp 11... Eli uskon, että jotain oli yrittäny kiinnittyä, mutta ei sitte pysyny... Oon miettiny, että voisko pyytää alkionkuoren avausta, kun sehän voi parantaa kiinnittymistä, mutta tehdäänköhän sitä julkisella?

Ja sinne listaan voi munkin kohdalle laittaa sen negan. Veritulvasta huolimatta testasin torstaina negan, mikä nyt ei ollu kauhee yllätys enää...

Vierailija
256/274 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja etenkin tsemppiä uudelle vuodelle niille, joilla plussa jäi vielä puuttumaan!!!!

Snygg: Mulle ainakin klinikalla lääkäri sanoi, että jos ei tästä IVF:stä tärppää, niin pitää pitää yhden kierron paussi. Mutta sit ilmeisesti passien välissä ei tarvitsis paussia pitää, jos olen oikein ymmärtänyt!

Mä en edelleenkään uskalla ajatella olevani raskaana, vaan että olen plussannut! Miten voikaan pelätä niin paljon...

Eilen kävin apteekissa ja meinasin ostaa lisää raskaustestejä, mutta ei h. Mulla on yks kotona, ja meinaan sen käyttää tiistaina ennen kun soitan klinikalle tuloksesta. Vatsakivut jatuvat edelleen, mutta mun mielestä lievempinä. Jostain kerjusta luin, että monella mahakivut jäivät siinä 5-6 viikon aikana. Eli nythän ollaan jo 5. viikolla!

Ällöttävää pelleillä noiden lugejen kanssa edelleen, etenkin kun monet saavat lopettaa heti testin jälkeen. Noh, mitä sitä ei tekis että kaikki sujuu hyvin...onhanj toi suht pieni vaiva vielä. Miten muuten muilla plussanneilla...sen paljon mietittäneen kohdunnapukan (tai mikä site liekään) kanssa, miten nytte sen kans? Mun mielestä jokapäivä on vähän erituntusta, mutta edelleen sen tuntuu siellä päivittäin. Joskus aiemmin, joskus myöhemmin. En tiedä, kun ei ole ikinä ennen kiinnittänyt huomiota asiaan.

Miten vietätte vuoden vaihdetta?? Meillä menee rauhallisissa merkein, koska mies kuuluu palokuntaan ja päivystää usein näin juhlapyhin jos jotain sattuu! Eli mennään vaan ystäväperheen luo syömään ja ampumaan raketit, sitte pikkuhiljaa kotiin. Eilen oltiin kylässä, jossa viini virtas. Yritettiin luistaa mutta ei onnistuttu joten mentiin sitte kuitenkin. Meni ihan hyvin, koska uskoteltiin että mä ajan takas (oltiin sellasella vehkeellä jolla saa melkein ajaa ilman ajokorttia, muttei ihan silläkään). Tultiin sitte kuitenkin taxilla takas, koska satoi vettä ja oltais kastuttu kokonaan. Mutta siis join vaan vettä, vaikka olin varautunu lasilliseen punkkua. onneks ei tarvinnu. Aion kyl pitää kotona ihan nollalinjaa, jotta sitte jossain pakkotilanteissa voi ottaa lasillisen jotain. Mutta vaan jos on ihan pakko, ja niitä tilanteita ei usein tuu onneks.

Pinossa on ollu jonkun aikaa hiljasta ja se onkin ymmärrettävää. Pysytäänkö kuitenkin tässä pinossa, kunnes uskaltaudutaan lähteä plussanneiden puolelle. Aattelin että odotettaisiin esim. ensimmäistä utraa tai jotain..mitä mieltä muut????

-Nea & Ruu ja Myy rv 4+3

Vierailija
257/274 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja samalla siis hedelmöittymisestä, eli täällä meneillään ainakin rv4+5, niin luin plussanneiden puolelta!

Vierailija
258/274 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä kurkkinut viestejä päivittäin, mutta en ole nyt ehtinyt kirjoittelemaan..Ehkä parempikin niin, että vähän pitää taukoa tässä palstailussa, kunnes taas ollaan tositoimissa ;O)

Snygg: Soitin klinikalle ja sanoivat sieltä, että heti kun seuraavat menkat alkaa, alkaa myös Zumenonit..eli mulla, jos kierto suht normaali (30pv) niin 23.1 pitäsi menkkojen jo alkaa..ja siitä sit heti tosiaan helmikuun alussa ois mahdollinen PAS. Mullahan vaan on yksi alkio siellä pakkasessa, joten jos ei sulatus onnistu niin se on sit siinä.

Että aika pian se jännäily taas ois edessä.

Päivänsäde: Kiitos tsempityksistä, toivotaan et meidän Pingu saadaan edes sulatettua, et pääsee edes sit piinailemaan!! Onnea sullekin sitten taas tuleviin hoitoihin, ja onnea pian valmistuvaan uuteen kotiin!! Nauti nyt Uudesta Vuodesta ja ota kuohuvaa ;O) Sillä ne murheet unohtuu!!

Nyt on kyllä ihan mukava, kun voi hyvällä omalla tunnolla vähän juhlistaa tätä Uutta vuotta ja toivoa siitä parempaa..meille tulee kaveripariskunta lapsineen kylään ja siinä sit saunotaan, syödään, juodaan ja ammutaan raketteja ym...vietetään iltaa :O) tekee kyllä hyvää ton niin masentavan joulun jälkeen vähän juhlia. Ja muutenkin tammikuulle osuu taas muutamat illanvietot, joten eiköhän nyt ole aika taas elää ja sit kuun lopulla taas alkaa murehtia sitä vauva-asiaa :O)

Mulla siis on ihan hyvä olo, ja pettymyksestä on toivuttu. Ja toiveet on suunnattu PAS:iin..mutta sitä ennen keskitytään vaan muuhun oleiluun ja elämään.

Oikein ihanaa ja ihmeellistä Uutta Vuotta 2007 kaikille!!Toivotaan siitä paljon, paljon paljon parempaa kuin tästä kuluneesta vuodesta =O)Tehkäähän taikoja ja valakaa tinoja, lukekaa kaikki mahdolliset horoskoopit.. ennustamisjutut on aina mukavia näin vuoden vaihtuessa, vaikka niistä ei mikään oikeasti toteutuisikaan, hauska silti kokeilla...

Nyt lähden tonne miehen seuraan, kun toi yksi ikiliikkujakin viimein väsähti päiväunille. Vieraat tulee tossa 14 aikaan, joten hetken kerkee vielä hengähtää!!

Uuden vuoden tunnelmissa, caliendre

Vierailija
259/274 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää uutta vuotta kaikille! Ihana kuulla että caliendrella jo hyvät fiilikset ja Nea_80: perustetaan vaan pino odottajien puolelle pian. Täälläkin on edelleen tosi varovainen olo, vaikka tänään on kyllä jo ihan raskaana oleva fiilis: turvottaa, janottaa, on krapulainen olo, väsyttää ja kamalasti koko ajan itkettää. Teen huomenna testin ja sitten tiistaina verikokeeseen. Pienin askelin tämä etenee.

Vierailija
260/274 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikilla plussanneilla pysyy pikkuinen matkassa loppuun asti ja negan saaneille tulee kaivattu plussa vuonna 2007!

Täällä ei mitään raportoitavaa, enemmänkin mitäänsanomaton olo. Mun rinnat ei olleet sitten eilisen yhtään kipeät (mitä ovat olleet edelliset illat) eikä muutenkaan ole mitään erityisiä fiiliksiä tai oireita. Eilen illalla en saanut unta, kun rupesi pelottamaan, että hoito ei sittenkään ole onnistunut.. Vatsaa juilii ajoittan vähän, mutta mihin se rintojen arkuus katosi? Vuotoa ei ole, se nyt on aika selkeä merkki raskaudesta, ja ravaan vähän väliä vessassa tarkastamassa asian - vaikka ei edes tunnu siltä, että vuoto olisi alkamassa. Tänään ei ole edes palellut, tosin meillä on sisällä aika lämmin (koska olen palellut viime päivinä, pistettiin lämmitystä kovemmalle!).

Mä en ymmärrä, mistä tämä pelko nyt iski yhtäkkiä. Aikaisemmin mulla oli tosi rauhallinen olo, testin jälkeen tietenkin sellainen epätodellinen mutta iloinen tunne. Nyt mä vain oon, en osaa ajatella edes tulevaa. Yritän ottaa päivän ja hetken kerrallaan, mutta en saa ravistettua mielestäni näitä pelkoja. Tiedän, että IVF-raskauden alkuun kuuluu pelot ja mielialavaihtelut, koska riskejä on ja ollaan varmasti tietoisempia kaikista niistä kuin luomusti raskautuneet, mutta jotenkin ajattelin, että osaisin ottaa tämän rationaalisesti. Nyt mulla on vain ihme paniikin tunne kurkussa koko ajan. En tiedä, onko tämä mun itseaiheuttamaa hermoilua vai kropan keino valmistaa mua pahimpaan. Mietin vain, että jos kaikki menee sinne 15.1. ultraan asti hyvin, sitten kaikki on hyvin. Mutta sinnekin on vielä 2 pitkää viikkoa... Miehelle sanoin, että on varmaan pakko mennä alkuviikosta ostamaan raskaustesti vain ihan oman mielenrauhani vuoksi. Se ei oikein ymmärrä mun panikointiani, käskee ottamaan rauhallisemmin. Tää on taas tätä samaa, mä koen kaiken niin paljon fyysisemmin kuin se, on hankalaa ymmärtää toisiamme

No, kai se tästä. Illalla mennään viettämään vuoden vaihtumista ihan rauhallisesti pienellä porukalla. Mä en jotenkin jaksa isoa ihmismäärää nyt, olisin voinut vaikka jäädä kahdestaan kotiin, mutta ehkä on hyvä vähän saada muuta ajateltavaa.

Eirene & Kyytihenkilö (jos lasketaan punkteerauksesta niin kai se on sitten rv 4+6)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi