IVF/ICSI vko 50
Moikka kaikille!!
Mukaan taas uudella innolla :O) Löytyykö enää piinailutovereita vuoden ehkä viimeiseen hoitopinoon??
Mun taustaa mua tuntemattomille... Minä pian 28v, mies 30v. Meillä lapsia alettu yrittämään v.2000 jouluna. Miehen siittiöissä tutkimusten mukaan vikaa, heikko laatu,määrä ja hitaita kavereita. Takana 2 tuloksetonta IUI:ta -03 ja yksi ekalla pitkän kaavan IVF:llä onnistunut raskaus, josta kahdesta siirretystä alkiosta syntyi poika (250104). Siitä asti yritetty toista lasta enemmän tai vähemmän. Vuoden -05 keväänä sainkin sitten tietää olevani yllättäen luomusti raskaana, mutta se ilo päättyi vuosi sitten syyskuun alussa, sain yllättävän keskenmenon ja " synnytin" toisen muuten täysin terveen poikamme pahan tulehduksen takia rv 17+5 :O( Se oli elämäni rankinta aikaa.. Sitten siitä taas noustiin ja helmikuussa meille tehtiin toinen IVF lyhyellä kaavalla ja siinä tulos oli huonompi, eikä yksi ainokainen hedelmöittynyt alkio kiinnittynyt :O( Pakkaseen ei koskaan ole alkioita saatu....Sitten tuli pakollinen klinikan määräämä 6kk:den tauko, ja kyllä ärsytti.. Kesällä taas tapahtui pieni ihme..yhden päivän iloitsin kahdesta viivasta testissä, menkat alkoi kuitenkin pari päivää myöhässä :O/
Nyt sitten tämän syksyn tilanteeseen...Odotin, odotin ja odotin...Niin se aika taas kuitenkin meni..mullahan piti olla meidän viimeinen julkisen puolen hoito, pitkän kaavan IVF/ICSI jo viikolla 42 alunperin, mutta se peruuntuikin sitten kokonaan ilmeisesti aivan alkuraskauden keskenmenon takia. Menkat oli Synarelan aikana 9 päivää myöhässä (sumuttelin 3 viikkoa) ja testiin tuli himmeä viiva. Kun menkat sit alkoivat, kestivät vain pari päivää.. ja limakalvo oli nollaultrassa paksu vaikka piti, olla ohut ym ym..Sitten sain terolutit aikaansaamaan kunnon menkat ja tulihan ne sieltä sit ihan kunnolla 10 päivän kuurin jälkeen n. 1-2 päivän päästä. Sitten olisinkin halunnutkin kokeilla mielenterveyteni takia (odotus on aivan kamalaa) lyhyttä kaavaa, mutta kohdussani olikin kysta, jonka takia sitten kuitenkin päädyttiin pitkään kaavaan..ja lisää odotusta :O/ Ja nyt sit syön uuden Terolut-kuurin taas tässä kierrossa varmuuden vuoksi, ettei sitten tarvii taas odotella niitä sumujen aikana.. meneillään on nyt kp 18.
Ensi viikon maanantaina alkaisi sitten taas Synarelan sumuttelu ja tosiaan siis viikolla 50 olisi tähän tietoon punktio. Kaikkeahan voi vielä tapahtua, mutta nyt on aika positiivinen olo kaiken suhteen..On tässä epäonnistumisia jo koettu ihan tarpeeksi tällekin syksylle, että eiköhän se ois meidän vuoro onnistua :O)
Että jos vaan joku on samassa aikataulussa mun kanssa, niin tänne vaan :O) Seura kelpaisi..
taas jo positiivisempi ja iloisempi, caliendre
Kommentit (274)
Ilpo - huhuu, mitä kuuluu; oletko selvinnyt punktiosta ja siirrosta ok vai oletko vaan ollut tietsikan tavoittamattomissa joulun ajan..?
Snygg ¿ toivotaan että vuoto lakkaisi ja lämmöt pysyisivät ylhäällä. Vilutus on yleinen raskausoire kyllä. En osaa sanoa pienen paikkakunnan labrakäytännöistä. Luulisi että olisi mahdollista. Meillä jokaisella pitäisi olla oma veritesti kotona niin ei tarvitsisi arvailla noiden kotipissatestien kanssa. :)
naperohaave ¿ onnittelut hentoisesta viivasta, eiköhän se plussa ole. On totta että mieli menee ylös ja alas ja itkettää, minulla sama juttu, mutta syytän siitä Lugeja. Toivotaan että viiva vahvistuu ja saatte kauan kaivatun pikkusisaruksen pojallenne.
Nea_80 ¿ voi jukra kuinka jännää! Ainakin kaveruksistasi jompi kumpi on yrittänyt kiinnittyä, koska testiin on tullut haalea viiva. Ilman raskaushormoneja viivoja ei tule, ellei sitten ole joku puolen tunnin roskishaamu, joita ei lasketa. Mutta sellaisestahan sinulla ei ollut kyse. Se että alkiot ovat yrittäneet kiinnittyä (ja kiinnittyneet, uskotaan niin!) on jo sinällään hieno juttu. Sinulla on kyllä aika lupaavan kuuloiset oireet. Älä luovuta, sinullekin samat kuin caliendrelle että kaikki on ihan alussa vielä joten vielä ei syytä masentua. Olen hengessä mukana.
_Champagne_ ¿ onnea ¿heikosta¿ plussasta, tämä pinohan alkaa vaikuttaa ihan succee-sellaiselta.
En halua kuulostaa besserwisseriltä tai etukäteen luovuttaneelta, mutta kovin on vaikea uskoa, että pikkutonttu olisi jaksanut jatkaa elämää... Mulla ei ole mitään muita oireita kuin pms-oireet, ja niistä on vaikea erehtyä. Mä tiedän hyvin että oireettomuuskin voi hyvin olla raskausoire, mutta se että olen touhukas, siivoilen ja puuhastelen väsymättä niin kuin aina ennen menkkoja, olen energisempi kuin muina kuukautiskierron aikoina, ja pinna on kireällä ja haluan olla paljon yksikseni ovat ikävä kyllä niin selviä ei-raskaus-oireita että varmaan pyörtyisin hämmästyksestä jos olisin raskaana.
Jossakin vaiheessa luulin jo että minulla oli oireita, tosiaan se nänni kipeytyminen, menkkakivut alavatsalla (jotka ovat jatkuneet punktiosta saakka eli uskon että toipumista operaatiosta) ja kova itkettäminen. Alavatsa on edelleen välillä kipeänä jos istun väärässä asennossa, mutta raskausoireeksi en sitä osaa mieltää.
Kuulostaa varmaan aika kyyniseltä, mutta jos en tule tästä hoidosta raskaaksi niin arvelen sen olevan vahvasti niin tarkoitettu. Kehoni on käynyt ylikierroksilla koko tämän IVF-prosessin ajan ja mieli on ollut alakuloinen, ei olisi mikään ihme. Lisäksi olen päättänyt, että jätän nämä vauvahaaveet joksikin aikaa enkä jatka hoidoissa käymistä ennen kuin mies sitä ehdottaa, jos tämä menee mönkään. Olen ajatellut että annan tälle kaikelle vähän aikaa.
Mutta nyt on kuitenkin vasta pp9, mitä vaan voi tapahtua eli tottakai pysyttelen linjoilla sinne tammikuun tokaan päivään saakka, kunnes veritesti otetaan. Kotona on kaksi herkkää raskaustestiä, toisen niistä teen uuden vuoden aattona ja toisen aikaisemminkin jos jotakin oireita ilmaantuu.
Leppoisaa joulun jatkoa uusille ja vanhoille pinolaisille!
Tulin tänne katsomaan Nean tilannetta, mutta ei näy vielä viestiä.... Toivottavasti se olisi iloista kerrottavaa!
Tsemppiä myös Janeselle! Eihän niitä raskausoireita läheskään aina tule ennen plussaamista, joten toivotaan parasta myös sulle!
Täällä kaikki toivo on jo menetetty, sillä eilen illalla aloin vuotaa verta yhä enemmän ja enemmän ja nyt aamulla alkoi varsinainen Niagara. Ja mulla ei tietenkään ainuttakaan sidettä kaapissa, miten tyypillistä... Meillä jo eilinen ilta meni itkiessä miehen kanssa ja tämä päivä näyttää jatkuvan samaa rataa, eli täällä joulun pyhät on kyllä menneet tosi surullisissa merkeissä... Toivottavasti teistä kukaan ei joudu läpikäymään tätä pettymystä, tuntuu kyllä ihan ylitsepääsemättömältä juuri nyt.... Jäin vielä työttömäksi joululta, eli pitää keksiä ittelle kauheesti puuhattavaa, ettei pääse nämä kamalat ajatukset mylläämään päässä...
Kaikesta huolimatta toivon teille kaikille sitä kauan kaivattua plussaa!!! Ja pysyn kyllä " linjoilla" niin kauan kuin kaikkien tulokset on selvillä.
Olen niin pahoillani vuodostasi...olet ilmeisesti varma että kyse on menkoista eikä muusta. Sinuna kutenkin testaisin pp14 ja varmistaisin, jottei yllätyksiä tulisi!! Paljon voimia sinulle ja miehellesi ja toivottavasti saat myöskin jotain työtä josta pidät!!
CHAMPAGNE hieno juttunettä sait haalean viivan..nyt peukut pystyyn että pysyy myös:) Ja onhan se haaleakin viiva viiva!!!!!!!
JANESE on vaan hyvä että suhtaudut asiaan " kylmän viileästi" , mutta siltikin se plussa voi teidätkin vielä yllättää;) Ja se vielä niiden oireiden kanssa, että kukin meistä kokee " oireensa" eri tavoin; ja sitäpaitsi...kun ei ole ikinä ollut raskaana niin eihän tosiaan voi tietää:)
Sit taas omaa napaa: Eli, tänä aamuna esille tuli taas haalea viiva, ehkä kuitenkin haaleampi kuin sillon edellispäivänä, mutta vahvempi kun eilen kun ei tullut edes viivaa näkyviin. Eli imeisesti ainakin toinen siellä taistelee elämän ja kuoleman välillä...tai sit ei. E ollenkaan tiedä missä mennään. Vatsakivut on jatkuneet, sekä flunssa ja uskon että on lämpöäkin. Illalla on ihan pakko lähteä töihin, ensimmäistä yövuoroa tekemään. niitä on edessä kolme. Sit en huomenna aio testata, vaan vasta torstaina klinikan antamalla testillä...hermoja raastavaa tää kyllä on. Yritän lohduttautua sillä, että välillä testi ei anna edes haamua, ennen kuin oikean testipäivän jälkeen!!
Tsemppejä kaikille tuleville testaajille:)
-Nea j Kaverukset?? pp12
Tuli sitten aamulla kaksi viivaa testiin!!!Nyt on siis pp13, jokohan uskaltaisi uskoa hoidon onnistuneen? Minulle siis siirrettin kaksi alkiota,olisiko molemmat tarrautumassa vai toinen vain?Rinnat on niin kipeät, ettävasallaan nukkumisestaei tule mitäänja yölläkin pitää käydä pissalla...Alkaa olla samanlaisia oireitakuin esikoisen alkuraskaudessa...Kyllä on pää täynnä kysymyksiä...Hiukan alavatsa kipuilee, mutta erilailla kuin ennen menkkoja, ei kai niitä sitten ole tulossakaan, niin pitäisi kai uskoa?!Viime hoidossa tuhruttelu alkoi pp11 ja verinen vuoto alkoi pp12...
Miten muille on ohjeistettu lugejen käytöstä?Saa lopettaa testin näyttäessä plussaa vai pitääkö jatkaa ekaan ultraan asti?Ei minulla ainakaan riitäkään ekaan ultraan asti...Pitänee huomenna kysyä poliklinikan sairaanhoitajalta...
Tsemppiä kaikille, jotka vielä piinailevat!!!
Mökiltä palattu ja täällähän on tapahtunut vaikka mitä... joten ensiksi
naperohaave; oikein paljon onnea plussasta:) ihanaa.. meinaatko vielä käydä veritestissä?
caliendre; miten on, onko vuoto lisääntynyt? tsemppiä ja haleja sinnepäin ja toivon todellakin, että vuoto on vain vähäistä ja loppuu kokonaan.
_Chambagne_ ja Nea-80; aivan ihanaa onnea " heikosta" plussasta !!!! kyllä se kunnon plussaksi vielä muuttuu, viimeistää verikoe sen sitten kertoo.
Snygg; voi että, olen tosi pahoillani vuodosta mutta mutta mitään ei ole vielä menetetty ennen kuin käyt verikokeessa. Minä olen siitä elävä todiste (vuoto alkoi ihan normaalisti mutta parin päivän jälkeen väheni), joten älä vielä menetä toivoa.
Janese; Tsemppiä sinne kans ja sullahan on menossa vasta pp9, joten kaikki on mahdollista:)
Eirene; joko olet testannut ?
Ilpo78; huhuu onko kaikki kunnossa?
Ja sitten omaa napaa eli menossa pp10 ja menkka kivut alkoivat joulu aattona eli pp8 ja jatkuu edelleen. Eli kovin lupaavalta ei vaikuta, sitä on oppinut tuntemaan oman kropan jo niin hyvin ja hoidot on tullu niin tutuiksi eli samaa rataa tässä taas mennään. Mitään vuotoa ei ole vielä alkanut mutta huomenna on se maaginen pp11 !!!!!!
Muuten oireista sen verran, että rinnat eivät ole enää kipeät mutta olen palellut pari päivää ja yöllä herännyt hiestä märkänä. No en pidä tätäkään oikeastaan oireena, koska mulla on aina kylmä ja nukun pyjama päällä, joten ei ihme että herään yöllä hiestä märkänä.
Kaikille oikein paljon jaksamista ja haleja
Päivänsäde72 (pp10)
Onpas täällä ehtinyt tapahtua kauhean paljon kaikenlaista joulun aikana. Yritin lukea nimimerkit ja pistää mieleen, mitä kenellekin kuuluu. Voi rähmä Caliendre ja Snygg, homma alkoi niin lupaavasti! Olen tosi pahoillani, varmasti meni joulu pieleen ja on mieli maassa. Kyllä sitä omaa kroppaansa ja hormonejaan voi vihata välillä niin paljon, ei vain voi ymmärtää, miksi kaikki täytyy aina mennä hankalimman kautta. Toivottavasti saatte purettua pahaa mieltä ja tunteitanne kunnolla. Olettko lopettaneet luget jo kokonaan?
Champagne ja Nea, onko viivat vahvistuneet? Mikä on vointinne? Tsemppiä ja pitkää pinnaa ja kaikki sormet ja varpaat ristiin, että ne viivat vielä siitä vahvistuisivat :)
Janese, sulle kanssa tsemppiä, älä luovuta vielä, hyvältähän toi kuulostaa. Olet kyllä rautahermoinen, jos jaksat odottaa vielä uuteen vuoteen asti!
Päivänsäde myös, älä vielä sano mitään, kaikki on mahdollista :) Lähetetään vuoto takaisin minne kuuluukin eli ei sulle! Päivä kerrallaan sinnitellen, vielä se plussa sieltä tulee!
Ja lopuksi Naperohaaveelle, tosi paljon onnea! Meinaatko mennä veritestiin? Mulle annettiin ohjeeksi jatkaa Lugeja positiivisen raskaustestin jälkeen 1 x 200mg iltaisin viikon ajan. Joku täällä kirjoitteli aikaisemmin, että Lugeilla ei olisi sen jälkeen enää kauheasti vaikutusta, oman kropan pitäisi sitten tuottaa jo tarpeeksi hormoneja ylläpitääkseen raskauden.
Me palailtiin maaseudun rauhasta äskettäin ja oli pakko päästä heti katsomaan, mitä kaikille kuluu. Meillä oli ihana valkoinen joulu! Eipä tullut tehtyä pahemmin mitään muuta kuin syötyä ja nukuttua. Mua väsyttää koko ajan, päivällä ja illalla, tänäänkin torkahtelin puolet automatkasta, koko ajan olen haukottelemassa. Mulla on juilinut eilen ajoittain ja tänään iltapäivästä lähtien vähän väliä mahaa, mutta ei ole minkäänlaista vuotoa tai tiputtelua. Mulla ei kyllä yleensä ole PMS oireita ollenkaan, kipu tulee vasta vuodon myötä. Palelen etenkin iltaisin ja viime yönäkin piti käydä kolme kertaa vessassa, vaikka en edes juonut illalla paljon. Mieli on ollut reipas, tosin huomaan olevani aika hermot pinkeinä ja moni asia rupeaa ärsyttämään helposti. Välillä en ajattele asiaa ollenkaan, viime yönä kyllä näin unta, jossa yritin varoa vatsaani, koska olin raskaana! Että ota tästä selvää. Viime tammikuun inssin jälkeen käytin Lugeja ja silloin alkoi vuoto vasta 2 päivää vikan annoksen jälkeen, joten en usko, että mulla tulisi edes mitään tiputtelua (vaikka normaalikierroissa yleensä 4-5 päivää ennen menkkoja alkaa tiputtelu). Kaipa sitä pitää huomenna mennä sinne verikokeeseen, vaikka jännitän sitä ihan älyttömästi... Mulla ei ole mitään kotitestiä varastossa, joten samallahan sen nyt käy testaamassa verestä. Jollei aamulla ala kunnon vuoto.
Voimahaleja ja jaksamista kaikille!
Eirene & vielä toistaiseksi kyytihenkilö pp12
Ainakaan edellisellä kerralla neljä vuotta sitten ei veritestistä ollut mitään puhetta, tein silloin pelkästään apteekista ostettavan testin, joka siis näytti plussan jo pp 12 ja varmistus silloin pp14...
Jotenkin vain vieläkin epäilyttää, onko tämä tosiaan totta???Toinen viiva ei kuitenkaan ollut yhtä vahva kuin tarkistusviiva...Mutta kyllä aion olla huomenna yhteydessä hoitavaan yksikköön jatkosta. Oireita kuitenkin on...
Olen nyt kuitenkin laittanut vielä 3 x 200 mg päivässä varmuuden vuoksi. Olen vähän ihmeissäni,kun paikallisessa hoitopaikassa sanottiin, että luget voi lopettaa testin näyttäessä plussaa, mutta TAYS:n lääkäri sanoi, että jatketaan plussan jälkeenkin...Joten en nyt tosiaan tiedä mitä tekisin????
..ja edelleen aikas paha flunssa:(
Maha ollut edelleen ajoittain tosikin kipeä ja edelleen kyseessä siis aivan samanlaisia kipuja kun menkkojen alussa, mutta sit myös erilaista repivämpää ja nopeampaa kipua alavatsassa. Ja siis mulla normaalisti kipu alkaa vasta kun kunnon vuoto alkaa. Minkäännäköistä vuotoa ei edelleenkään, mutta mä uskon kanssa että luget pitävät tiputteluvuodonkin hyvin poissa...mistä tietää kun ekat luget meneillään!!!
Huomenna ei ole tarkotus testata, mut en tiedä jos voin olla testaamattakaan. En ainakaan voi testata aamupissasta. Paras olis, jos jaksaisin odottaa sinne torstaille pp14, saa nähdä. Sen enempää en kyllä aio niitä veritestejä tehdä, koska en pidä siitä että kaikki mahdolliset testit ja testiaikomukset jättää jälkensä kaikkien luettavaks. Esimerkkinä kun soitin sillon 1,5 vuotta sitten terveyskeskukseen neuvoa siitä, kun testi oli näyttänyt plussaa ja sitte negaa. Kysyin, että jos voin tulla ottamaan veritestin. Noh, täti siellä kehotti vaan odottamaan kunnon vuotoa, tai ei vuotoa ollenkaan. Kuitenkin siis, vaikka en ikinä käynyt sitä testiä ottamassa, niin seuraavan kerran työterveyslääkäri kysyi että no, oletko raskaana...siis muutama kuukaus ton jälkeen. Se ärsytti niin paljon, että vaikka se muija ei ollut valmis auttamaan,. niin jaksoi kuitenkin merkata koneelle soittoni. S.aatana. Se siitä. En siis aio käydä veritestissä, vaan luotan täysin kotitesteihin:)
Hyvää yötä kaikille, ilmoitan kun tiedän:)
-Nea pp12
viesti karkasi kun on niin surullinen olo. Eilen alkoi se kunnon verilöyly niin kuin epäilinkin. Testaamani " ehkä-plussa" oli varmaan vaan varjo testissä. Eilen itketti ja suorastaan vtutti ihan hirveesti. Pakastimeen jäi kolme solua joten riittää yhtä pettymystä vatren. Puhuimme miehen kanssa paljon, emmekä jaksaisi enempää enää vaikka emme ole tehneet montaa hoitokierrosta.
Voimia kaikille! Toivottvasti pinossa nähdään edes muutamat plussat!
Ja suuret pahoittelut Champpikselle vuodosta...vaikka siihen aina varautuu ja vaikka kuinka pessimistisesti suhtautuisi hoitohin, niin vuoto tekee aina yhtä kipeää. Hyvä että olette jo keskustelleet miehesi kanssa, ja saattehan asiaa rauhassa pohtia. Kyse on teistä kahdesta ja teidän valinnoista! VOIMIA!
Ja sitten TAAS omaa napaa:
Eli vaikk taas eilen vannoin etten tänään testaa, niin testasin. Kävin aamulla töissä klo 6 pissalla ja sitten kotiin nukkumaan ja vasta klo 12 pissasta testasin (oli siis saanut seistä jonkin aikaa) ja plussaa sielä tuli. Aikaisemmat päivät olen testannu mammaksin erittäin herkillä testeillä kun olen haamuja saanut. Nyt testasin digitaalisella, joka antaa siis vain + tai - ja plussa tuli ja suht nopeasti. Sen perään testasin vielä samasta pissasta sellasella mammaksin testillä, ja sekin antoi kaksi viivaa ja nyt toinenkin viiva oli kunnollinen ja selkeä. Ja siis tällä kertaa pissasin lasiin, enkä ottanu suoraan pissasuihkusta...
Näillä plussilla haluan vielä kerrata oireeni;
Maha on ollut kipeä paljon ja useasti, menkkamaista kipua ollut jo pitkään. Ja esim. eilen illalla/viime yönä kipu oli taas kovaa ja oli n varma että menkat alkaa. Sanoinkin miehelle aamulla, että kipuja on ollut niin paljon, että olen monta kertaa yön aikana pelästynyt että vuoto alkaa. Mutta siis tosiaan kipua on ollut myös erilaista, nopeampaa ja vihlaisevaa.
Flunssa iski noin pp7, mutta eilen kun mittasin ensimmäistä kertaa lämmön töissä kahdella eri mittarilla, niin ei ollut lämpöä. Olo on kyllä vähän lämpöisen tuntuinen ja aika tukossa olen.
Rinnat (nännit) olleet kipeät orgalutranista asti tasaisesti, nyt kyllä helpottaa. Tai siis ei ne ole niin kipeät olleet.
Se mistä en aiemmin ole laittanut, niin mulla on tosiaan nenän limakalvot olleet herkillä suurinpiirtein sieltä pp7 asti...tai sitte olen vaan kaivanu liikaa;)
Eikai muita oireita, koko piiniksen aikana ei ole tullut pisaraakaan minkäänväristä vuotoa, vaikka sekin on ilmeisesti normaalia.
No mutta, testaan vielä huomenna sillä klinikan antamalla testillä ja toivotaan että sekin on samaa mieltä muiden testien kanssa. Tunne on uskomaton, ja odotan nyt vaan että mies tulee hakemaan koiraa kohta mukaan töihin ja saan kertoa taas vähän parempia uutisia. Se on kylmän rauhallinen, mutta tiedän että tää on senkin hartain toive!!!
Paljon tsemppiä kaikille vielä piinailijoille ja testailijoille, toivottavasto saadaan paljon plussia tähän pinoon!!
-Nea & Ruu ja Myy, jotka toivottavasti ovat kumpikin vielä kyydissä:)
Snygg ¿ voi kuinka ikävää. Toivotan sinulle ja miehellesi jaksamista pettymysten keskellä.
naperohaave ¿ onnea vielä vahvistuneesta plussasta. Sinuna jatkaisin Lugeja vielä, koska monelle on siten neuvottu plussatestin jälkeenkin.
Päivänsäde72 ¿ toivotaan että palelu ja menkkakivut olisivat merkkejä raskaudesta. Tänään on kuvailemasi maaginen pp11, täällä ollaan hengessä mukana!
Eirene ¿ tervetuloa takaisin langoille. Jään odottelemaan verikokeesi tuloksia, lupaavan kuuloisia oireita ainakin toi väsymys ja mahanjuilinta.
Champagne ¿ on se niin väärin, että ensin testaa plussan suuntaisen ja sitten alkaa vuoto. ¿Verilöyly¿ on kyllä aika kuvaava sana kaikessa karmeudessaan. Otan kovasti osaa. Me elämme jälleen aika samoissa ajatuksissa, muistelen että tämän pinon alkuvaiheessa meillä oli samankaltaiset mietteet. Kuulostaa siltä, että olette miehesi kanssa samoilla linjoilla hoitojen suhteen, se on hyvä. Toivotan jaksamista ja kaikkea hyvää teille.
Nea_80 ¿ jipiii! Plussaaa! Onnea onnea onnea vaan! Sinulla on hoito mennyt niin hyvissä tunnelmissa alusta asti, että enpä kovasti yllättynyt siitä että onnistuit. On varmaan mahtava tunne. Ethän vielä karkaa pinostamme vaan tulet kertomaan oireista ja olotiloista. Hyviä vointeja!
Itselläni on oikein tutut kuviot alkaneet, koko ajan on kuuma (ihan normaali pms-oire), tunnun tiuskivan pienimmistäkin (asiat ärsyttävät tuhat-kertaisesti) ja on sellainen malttamattoman tuskastunut olo. Menkkakipuja on alavatsalla aika ajoin, mutta uskon että ne johtuvat Lugeista ja siitä että menkat on oikeasti tuloillaan. En aio testata ennen uuden vuoden aattoa koska ei ole yhtään sellainen olo että olis raskaana, päinvastoin. Testailen kyllä aikaisemminkin jos tulee sellaisia oloja että testaaminen kannattaa.
En mä päässyt minnekään testiin tänään... Jännitti niin kamalasti, etten vain saanut aamulla lähdettyä. Autokin olisi ollut käytössä, en vain mennyt. Haluan epätoivoisesti roikkua ajatuksessa, että mitä jos se kuitekin olisi positiivinen. Ja silti ajatukset vain kiertää jo ajassa negan jälkeen. Inhoan itseäni, ärsyttää tällainen jahkailu, olisi vain pitänyt mennä eikä kunnella miestä, joka jännittää ihan yhtä kauheasti eikä uskalla kuulla huonoa tulosta. Olen tehnyt niin monta negatestiä elämäni aikana, että olin niin varma, että nyt olisi meidän vuoro plussata. Vaan enpä tiedä. Käytiin apteekissa kuitenkin ostamassa kotitesti ja ajattelin, että huomenna on aamulla testattava sillä, nyt ei enää auta jänistellä. Huomenna on 2 viikkoa siirrosta, kyllä se kotitestikin je näyttää jotain.
Nukuin huonosti, näin levottomia unia ja välillä oli kylmä ja välillä kuuma. Tänään on ollut tosi mitäänsanomaton olo, väsynyt ja jotenkin alakuloinen. Ei pahemmin juli mistään, se viimepäivien vatsan juilinta on kadonnut (vaikka se on kyllä ollutkin enemmän iltaisin ja pitkään istuessa juilintaa ja tänään olen ollut liikenteessä enemmän).
Nealle iso onnitteluhali plussasta ja Champagnelle iso myötätuntohali, voi harmi että asiat kääntyivätkin sitten noin päin.
Palailen asiaan, kunhan olen saanut tehtyä jonkunlaisen ratkaisevan teon.
Eirene-jänishousu ja Kyytihenkilö pp13
Mitä mieltä olette? Enkö jo voi iloita onnistuneesta hoidosta?
naperohaave; oikein paljon onnea vielä kerran:)
_Champagne_; voimahaleja ja jaksamista sinne, nyt nokka vaan kohti tulevaa passia. Tiedän miltä tuntuu, ensin on toivoa ja sitten kaikki otetaan pois, on se niiiiin väärin.
Ärsyttää, kun huomenna olis jo päässy veritestiin, jos olisin naistenklinikalla. Tämä odottaminen on niin raastavaa, tänäänkin oli koko ajan tunne, että nyt ne on alkanut ja piti käydä vessassa kattomassa. Ja tänäänhän oli se maaginen pp11, vielä ei ole vuoto alkanut mutta lugejen mukana on valunut minimaalisesti rusehtavaa töhnää. Välillä sitä on siinä uskossa, että kyllä tämä on onnistunut ja välillä sitä jo surkuttelee, että ei ole onnistunut. Miljoonat ajatukset juoksevat päässä koko ajan, ihan mieletöntä.
Tsemiä ja voimia kaikille ja tulkaa heti kertomaan kuulumiset
Päivänsäde72 ja mennikäiset (pp 11) !!!!
Eilen palailtiin joulunvietosta...joka siis sujui synkkääkin synkemmissä tunnelmissa..vuoto alkoi kunnolla kipuineen maanantaina pp12, syntymäpäivänäni, ei paljoa juhlamieltä silloin ollut :O(
Ja sitten tänä aamuna virallisena testipäivänä testasin Aconin 10-testillä puhtaan negan, eli yksi viiva vain ilmeistyi. No onneksi olin tätä asiaa jo käsitellyt koko joulun, niin ei sitten tullut mitenkään yllätyksenä. Pahin masennus on jo ohi. Ihmettelen vaan miten ei kumpikaan alkioista sitten kiinnittynyt...Ja sitä ihmettelen miten meillä ylipäätään on tuo yksi lapsi, todellinen ihme siis.
Onnea Nealle kahdesta viivasta, nyt sitten jännäillään montako siellä asustelee :O) Hienoa, että joku onnistuu.
Myös sinulle Naperohaave paljon onnea plussasta!! Ilmeisesti sitten törmättiin TAYSilla..:O) Meillä siirrettiin kanssa kaksi 4-soluista..ja näin kävi...vielä taisteltiin lääkärin kanssa, että uskaltaako kahta siirtää...no eipä tullut kaksosia sen pahemmin kuin yhtäkään :O/
Eirenellä, Janesella ja Päivänsäteellä onkin sit vielä jännät paikat, toivotaan, että te nousette plussajunan kyytiin!!! Peukut on tanassa..
Snygg ja Chammpis pahoitteluni teille...onneksi teilläkin on vielä niitä pakkasalkioita, joten kaikki toivo ei vielä ole mennyt. Sillä minäkin lohduttaudun. Haleja teille!!! Joulu meni kyllä mullakin todella synkästi, ikinä ei oo noin ahdistanu ja fiilikset ollu matalalla, ja kun ei luntakaan ollu!!
Mites ilpolla menee?
Katseet on jo kuitenkin tulevassa ja soitin jo tänään klinikallekin...ja heti sit seuraavan vuodon alettua alkaa ne Zunemonit sitä elämäni ekaa PASia varten. Siinä ei toiveet kyllä ole yhtään korkealla, kun ei tiedä edes selviääkö se ainokainen sulatuksesta, mutta pitäähän se vielä yrittää ja sitten miettiä näitä elämän muita suunnitelmia.
Mutta näin vaan erittäin positiiviset tunnelmat muuttui jälleen kerran todella negatiivisiksi ja tiputtiin korkealta, mutta täytyyhän täältä taas nousta. Ja onneksi on vielä tuo ehkä yksi mahdollisuus.
Palailen vielä pinoon seurailemaan tilannetta, mutta nyt lähden tonne miestä lohduttelemaan, sille se totuus kolahti kunnolla vasta tänään :O(
Koitetaan jaksaa ja masunkasvatusintoa plussanneille!!
caliendre kp3
Kyllä tuntuu pahalta teidän puolesta, jotka negan ovat joutuneet toteamaan...Itselläni niin tuoreessa muistissa alkuvuoden epäonnistumiset tuoresiirrossa ja PAS:ssa...
Em. takia ei millään meinaa uskoa, että nyt hoito onnistui. Nyt vain jännitetään tammikuun puoleen väliin asti ultraa, onko molemmat kaverukset jääneet vai toinen vain? Mies on kyllä sitä mieltä, että kaksospojat on tulossa :)
Lugejen käyttöä kuulemma hyvä jatkaa, koska TAYS:sta niin suositeltu...Olisipa niistä päässyt eroon...
-Naperohaave rv4-
Huhuu..missä ILPO?? En ilmeisesti ole ainoa joka ihmettelee...
CALIENDRE Voi kun voisikin ymmärtää miksei alkiot kiinniity meihin sillon kun pitäisi...se on väärin ei voi muuta sanoa. Mutta tietenkin prosentitkin puhuvat asian puolesta..kaikki eivät kiinnity. Nyt vaan katse tulevaan ja kaikki plussaonni seuraavaan pas-hoitoon, kyllä se kaivattu pikkusisar vielä teille saadaan!! Paljon tsemppiä:)
PÄIVÄNSÄDE Mikä on teidän tilanne??? Onko vuotoa tullut vai oletko päässyt pp11 ohi kunnialla? Ja muista, monilla on runsastakin vuotoa raskauden alussa, mutta vielä myöhemminkin. Tulehan ilmoittelemaan itsestäs:)
EIRENE Piinasisareni...nyt kertomaan tuloksia!! Kai uskaltauduit jo testaamaan?? En ylipäänsä edes ymmärrä että kuinka olet pystyny odottamaan viralliseen päivään saakka. Meikäläinen hajos odottamaan jo pp10 ja avas testin...ei malttanu. No, onhan siinä hyvät ja huonot puolensa, mutta nyt rohkeasti vaan! Peukkuja pidellään dd
JANESE Jos olisin vatsaani uskonut, niin uskoisin edelleen että menkat alkaa hetkenä minä hyvänä. Kipuja on ollu jo useita päiviä ja ne on niin menkkamaisia. Ja kovia. Eikä mulla muuten ole ollut sellanen olo että olisin raskaana, mutta flunssallahan saattaa olla asian kanssa myös tekemistä. Tsemppiä loppupiinailuun...kohta sullakin koittaa aika testata. Peukkuja ddd :)
NAPEROHAAVE: Sulla arvot veritestissä tais olla kohdallaan...ainakin tuntuivat tosi korkeilta. Taitaa olla kaks tulossa, vaikken niistä arvoista sen enempää ymmärräkkään:) Ja hauskoja noi miehet...munkin mies puhuu kaksospojista..tytöistä ei sanaakaan:)
ON: Tänään siis virallinen testipäivä ja testasin klinikan antamalla testillä joka tais olla acon10. Viiva oli edelleen vahvistunut ja tulikin nopeasti. Haluaisi kertoa koko maailmalle, mutta ei voi. Usko on kyllä koetuksella, koska kokoajan pelkää pahinta. Keskenmenon riski on NIIN suuri ettei muuta edes pysty ajattelemaan. Tiistaina soitan klinikalle ja kysyn jatkosta..haluan ultraan heti kun mehdollista ja uskon että se onnistuu siinä tammikuun puolessa välissä..kai?!? Veritestissä en edelleenkään halua käydä paikallisessa arvauskeskuksessa, vaan saattaa olla että matkaan sen takia helsinkiin yhteensä yli kaks tuntia. Tai sitte en mene veritestiin. Tuntuu typerältä täällä edes miettiä tällaisia asioita, kun osalla on nyt juuri niin suuri suru. En kuitenkaan tiedä missä asioita voisi miettiä. Kun kyseessä ei ole normaaliraskaus josta voisi ihan normaalisti nauttia. Sen on mun mielestä eniten väärin, että me jotka taistellaan pitkiäkin aikoja lapsettomuuden kanssa, ei voida nauttia edes positiivisen testin jälkeen täydellä sydämmellä....
Kiitos kaikille antamastanne tuesta, se on ollut ainakin mulle elintärkeää.
-Nea & Ruu ja Myy pp14 / rv 4
caliendre - tosi ikävää että noin se sitten meni. On tää välillä sellaista pohjamudissa rypemistä ettei mitään rajaa. Mutta kuten itse sanoit, täältä noustaan taas. Ennenkin on noustu ja niin noustaan nytkin. Toivottelen sulle PAS:iin rauhaisaa ja toivorikasta mieltä. Ja jos alkio selviää sulatuksesta niin sillä on hyvät mahikset jatkaa elämää kohdussa, ainoastaan sissit selviää siitä. Joten tsemppiä siihen! Mukavaa kuitenkin, että pääset heti jatkamaan hoitoja, tulee taas jokin aikataulu tai " struktuuri" tähän hommaan.
Ajattelin huomenna testata, että osaa sitten varautua siihen, että uuden vuoden aatto menee synkistelyksi. Olen kyllä ihan varma siitä, että en ole raskaana. Mitään muuta vaihtoehtoa ei mielestäni ole. Noi mun pms-oireet on erehtymättömät. Toivon tietysti että olisin väärässä mutta mieli ei käänny ajattelemaan toisinkaan. Aamulla kun heräsin ja olin vielä puoliunessa niin mulle tuli sellainen rauhallinen tietoisuus siitä, että joo ei tää tärpännyt. Hassu sellainen selkeä hetki. Olen siis hyvin varautunut negaan.
Eniten mietin tässä jatkostrategiaa. Jos teillä viisailla naisilla on jotain ehdotuksia että miten edetä miehen suhteen niin kertokaa. Ajattelin ehdottaa, että lähdetään PAS:iin ja seuraavaan IUI:hin tai IVF:ään vasta sitten kun mies sitä ehdottaa. Tosin pelkään että siihen menee vuosi eivätkä munasoluni tästä enää nuorru... Toisaalta en pysty enää lähtemään hoitoihin ilman, että mies on varmasti mukana.
Janese pp11 + pikkutonttu
Et ole ainakaan mun mieltä pahoittanut, eihän toisen plussa ole toiselta pois. Ja samassa veneessä kaikki ollaan...
Mulla ei edelleenkään mitään vuotoa, mutta muuta kylläkin. Eli vatsakipuja, jotka normaalisti alkaa samalla kun vuoto jota nyt ei näy, ja sitte flunssan poikanen joka alkoi muutama päivä sitte ja jota usealla on ollut tässä vaiheessa ennen positiivista testiä. Eli en sitte tiedä. edelleen sanoisin että on onnistunut, ellei se aamun testi kummittelis päässä. Mut huomen aamulla testaan heti kun herään...eli 8 aikaan ku syötän (toivottavasti jäljellä olevia) alkioita lugella:)
On tää niin kauheata vaan ei voi muuta sanoa..
Saatan minäki mennä ottamaan verikokeen...ärsyttää vaan kun jos meen ni sitte taas näkevät kaikissa mahdollisissa paikoissa että on raskausepäilys. eikä siinä mitään jos tulos on positiivinen...
Koittakaahan tytöt kestää loppuun saakka, vaikka joulu tällaseks jännitysnäytelmäks menikin..
Viime plussan sain 1,5 v sitte juhannusaattona miehen synttärinä...plussan joka katos parissa päivässä. Toivottavasti tää jouluaaton plussa jää pysyäkseen!!!!
-Nea