Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut äidit käyttää lapsia tekosyynä kaikkeen?

Vierailija
23.08.2008 |

Eivät pysty tekemään kotitöitä, eivät voi harrastaa, eivät voi mennä töihin, eivät voi hoitaa parisuhdetta, eivät voi opiskella tai eivät voi edetä uralla?

Oikeesti, lapsen/lasten kanssa voi tehdän IHAN kaikkea, kunhan osaa vaan organisoida aikansa ja voimavaransa. Ärsyttää tällaiset säälittävät selittäjät.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai helpompi syyttää lasta kuin myöntää että ihan itse on sössinyt esim. parisuhteen.

Vierailija
2/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin kaikki maan ja taivaan välillä on äidin syytä. Sitten kun saadaan lapsia ne on tekosyitä kaikkeen maan ja taivaan väliltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että onko järkevää tehdä lasten kanssa ihan (ei kait ihanihan kaikkea sentään... joo viilausta....) kaikkea?

Vierailija
4/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sössinyt kasvatuksen pahemman kerran.

On kai helpompi syyttää lasta kuin myöntää että ihan itse on sössinyt esim. parisuhteen.

Vierailija
5/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jotkut eivät edes halua opiskella tai edetä uralla. Ja onhan monet asiat vaikeampia järjestää jos on lapsilauma kaitsettavana kuin jos saa huolehtia ittestään vaan.

Vierailija
6/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyttävät lapsia tekosyynä peittääkseen pelkän laiskuutensa tai minkä tahansa muun. Jos joku sanoo, ettei voi lähteä bilettämään kun pitää pestä hiukset, niin uskooko joku oikeasti sen. Sama paska tekosyy on lapset.

Vierailija
7/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Varsinkin siinä mielessä, että jotkut kuvittelevat suurin piirtein elämän loppuvan siihen, kun saa lapsen. Elämän pitäisi olla ikään kuin valmis paketti, ennen kuin edes harkitaan lasten tekemistä. Aivan kuin ei voisi esim. opiskella tai matkustella, kun on saanut lapsia. Ja tietysti mihinkään ei koskaan pääse käymään (ei koskaan, kotona pitää vain olla), eikä miehen kanssakaan voi enää mitään tehdä - kun on nääs niitä lapsia.

Vierailija
8/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Varsinkin siinä mielessä, että jotkut kuvittelevat suurin piirtein elämän loppuvan siihen, kun saa lapsen. Elämän pitäisi olla ikään kuin valmis paketti, ennen kuin edes harkitaan lasten tekemistä. Aivan kuin ei voisi esim. opiskella tai matkustella, kun on saanut lapsia. Ja tietysti mihinkään ei koskaan pääse käymään (ei koskaan, kotona pitää vain olla), eikä miehen kanssakaan voi enää mitään tehdä - kun on nääs niitä lapsia.

Ja silti niitä lapsia tulee lisää.. Kukahan käy kuksimassa kun miehen kanssa ei enää voi??

Vierailija
9/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaikkihan ei tietty aina mene niin kuin suunnittelee, mutta sit pitää vaan tehdä uusi suunnitelma. Ja herran jestas, laittaa viimeistään silloin ne isät kotihommiin yms.

Itse olen 2 pienen lapsen äiti ja väittelin hiljakkoin, ja juhlissa monet kysy multa, miten tämä on mahdollista? Vastasin, että mulla on ne samat 24h käytössä niin kuin muillakin, mut ilmeisesti me osaamme perheenä käyttää ne optimaalisesti. Mitä tohon nyt vois muuta sanoa?

Vierailija
10/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sössinyt kasvatuksen pahemman kerran.

Vierailija
11/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jotkut eivät edes halua opiskella tai edetä uralla. Ja onhan monet asiat vaikeampia järjestää jos on lapsilauma kaitsettavana kuin jos saa huolehtia ittestään vaan.

sitä sitten edes voi käyttää tekosyynä! Ei ainakaan itselleen, muille ehkä. Ja tietty monet asiat ovat huomattavan paljon hankalampia lasten kanssa, mutta tosi, tosi harvat asiat mahdottomia. Vai keksiikö joku sellaisen asian, mitä lapsia omaavan on mahdotonta tehdä?

Vierailija
12/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mennä elokuviin kun on lapset

En voi tehdä suursiivousta kun on lapset, eivät nuku niin kauan ja/tai heräävät ja heidän kanssaan ei voi siivota. Joutuu koko ajan katsomaan perään (alle 2v).

Voin imuroida häthätää, kun on lapset.

En voi mennä töihin kun on pienet lapset.

Voin harrastaa, kun on pienet lapset.

kai tässä on kyse siitä mikä on itselle tärkeää. Minulle tällä hetkellä lapset on se ykkös juttu. Kaikki muu jää toiseksi. Jotain voi tehdä, mutta monelle asialle joutuu sanomaan ei kun on lapset.

Todella kiva ois tehdä vaikka mitä, mutta mä koen lapset niin tärkeiksi. Voihan se monia ärsyttää, mutta ärsyttäkööt. Mä haluan antaa lapsille aikaani, ei ne sitä kauan kuitenkaan kaipaa ja sitten niillä on jo omat menot.

Vierailija
13/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä aika taikuri saa olla, jos on monta pientä lasta ja samalla etenee uralla, hoitaa parisuhdettaan ja harrastaa kodin ulkopuolella. Kyllä siinä aina joku kärsii. Yleensä ne lapset, tai mies. Lapset ihan oikeasti tarvitsevat kiireetöntä aikaa vanhempiensa kanssa. Jos on vaativassa työssä, matkustelee, on illat poissa ja vielä mahdollisesti kouluttautuu lisää, on minun mielestäni kohtuutonta olla vapaailtoina harrastuksissa tai lähteä vaikka miehen kanssa kahdestaan ulkomaanmatkalle. Enemmän minä nostan hattua niille, jotka laittavat lapset etusijalle ja jaksavat pitää lapset ykkösinä varsinkin silloin kun nämä ovat pieniä.

Vierailija
14/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä katsotaan optimaaliseksi kenenkin näkökulmasta. Vanhempien itsensä ja urakehityksen kannalta on tietysti hienoa jos lapset ei hidasta menoa, mutta lasten kannalta ei ole aina ihan optimaalista, jos vanhemmilta ei jää heille aikaa.

Vierailija
15/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo jos lasketaan, että viikossa on se 7 iltaa, joista 3 on perheiltoja, silloin jää 4 jaettavaksi vanhempien kesken. Kyllä minusta näillä kahdella vapaaillalla voi opiskella tai harrastaa. Selittelyä, sanon minä, jos äiti ei saa omaa aikaa.

!

Vierailija
16/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä katsotaan optimaaliseksi kenenkin näkökulmasta. Vanhempien itsensä ja urakehityksen kannalta on tietysti hienoa jos lapset ei hidasta menoa, mutta lasten kannalta ei ole aina ihan optimaalista, jos vanhemmilta ei jää heille aikaa.

iltaisin vahtimaan lapsia puistossa? Kuinka monta aikuista tarvitaan antamaan lapsille iltapalaa? Ja näitä vastaavia on lukemattomia. Toki tarvitaan myös koko perheen yhteistä aikaa, se on selvä.

Jo jos lasketaan, että viikossa on se 7 iltaa, joista 3 on perheiltoja, silloin jää 4 jaettavaksi vanhempien kesken. Kyllä minusta näillä kahdella vapaaillalla voi opiskella tai harrastaa. Selittelyä, sanon minä, jos äiti ei saa omaa aikaa.

Ja se onkin toinen juttu, jos äitiä ei kiinnosta mikään muu kuin lapset, MUTTA silloin ei myöskään saisi minusta marttyyrimäisesti valittaa joka raossa!

Vierailija
17/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siinä aika mahdotonta muille kuin superäideille olla täydellisen organisoituneita ja käyttää jokaikinen liikenevä minuutti väitöskirjan viimeistelyyn, vaikka pää ei toimi ja oikeastaan tarvitsisi vain unta.

Ja tietty monet asiat ovat huomattavan paljon hankalampia lasten kanssa, mutta tosi, tosi harvat asiat mahdottomia. Vai keksiikö joku sellaisen asian, mitä lapsia omaavan on mahdotonta tehdä?

Vierailija
18/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on valintakysymys: haluatko käyttää rahaa vai ulista!

Vierailija
19/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsevat mieluummin kiireettömän ajan lastensa kanssa kuin vaikkapa uralla etenemisen, pitkät työajat ja mahdollisesti päälle työmatkat ja iltahommat.

Täysipäiväinen opiskelu vaatii myös kotitehtävien tekoa, jotka vievät aikaa. Lapset pitäisi kuitenkin hoitaa illalla (sinä aikana kun ei juokse harrastuksissa) ja lasten mentyä nukkumaan pitäisi hoitaa parisuhdetta, ja yöllä ne kotitehtävät.. ainiin, untakin tarvittaisiin joka vuorokausi ainakin muutama tunti.

Lasten kanssa voi tehdä noita kaikkia mainitsemiasi asioita, mutta siinä kärsivät tärkeimmät - lapset.

Minä nostan hattua niille äideille jotka pistävät lapsensa ykköseksi.

Vierailija
20/89 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyssä vaiheessa meillä kyllä tarvittiin 2 aik iltatoimiin. Homma ei toiminut muuten. Ihan turhaa huutoa, itkua ja kiukuttelua olis ollut. Koliikki vauva vei toisen melken kokonaan. 1v ja 3v saivat kyllä säpinää aikaseksi ihan kivasti. 4 ja 5v ei voi jättää juuri koulunsa alottaneen vastuulle. Tekosyitähän ne oli kaikki, mutta vapaasti voi yrittää pärjätä tuon porukan kanssa yksin kun kaikilla on yhtäaikaa nälkä ja väsy.

Jos sulla on helppoa niin se ei tark että kaikilla muillakin on.