Köyhältä tyttöystävältäni on rästissä sähkölasku, joka voi aiheuttaa hänelle luottohäiriömerkinnän. Nyt hän pyytää minua taas apuun. Mitä teen?
PItäisikö todella mun ruveta maksamaan tyttöystäväni laskut? Autoin häntä jo aikaisemminkin, mutta hän ei selvästikään hallitse talouttaan ja kääntyy aina poikaystävänsä eli minun puoleen. Jatkuvasti hän on persaukinen. Pitäiskö laittaa tyttöystävä vaihtoon? En vaan pysty tunnesiteen vuoksi, mut ei tää maksaminenkaan tunnu kivalta. Mikä ratkaisu olisi järkevin?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Mikä mielenterveysongelma teillä oikein on, jotka ehdotatte kaikkeen ratkaisuksi p e r s e panoa?
Niillä on pieni.
No jos sulla on rahaa niin miksi et maksaisi? Tarviiko joka asiasta aikuisten ihmisten kysellä typeriä? Maksa tai ole maksamatta. Kannattaisi joka tapauksessa miettiä miksi sinun on tarpeellista leikkiä toisen hädällä tai vaatia panoa vastalahjaksi. Ja jos et maksa niin ole hyvä ja eroa, säästä palsta tällaisilta kysymyksiltä ja etsi itsellesi rikas nainen joka maksaa sinun sähkölaskusi.
Vierailija kirjoitti:
Jos tällaisen seikan takia miesystävä harkitsee kumppaninsa laittamista vaihtoon, niin epäilen tuota tunnesiteen laatua. Puhukaa asioista keskenänne.
Kyllä se aika iso asia on jos toisella on pahoja ongelmia rahankäytön kanssa. Jos meinaa vakavampaa suhdetta kehitellä niin selvähän se on että maksumieheksi tuossa joutuisi ja jatkuva riita rahasta. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Maksa vastapalveluksia vastaan. Pari tunnin mittaista jalkahierontaa, siivousta ym
Tuossa on ideaa. Naisen on opittava ymmärtämään ettei mikään ole ilmaista. Minäkin olen nuo rahat ansainnut työllä, joten hän saa kyllä tehdä jotain vastapalvelusta.
Miten voi tavallisessa kerrostalossa asuvilla ihmisellä, olla huippu suuri sähkölasku?
Lämpöön ei mene rahaa, sillä lämpä tulee kaukolämmöstä.
Jos kylpyhuoneessa on lattialämmitys, se pitää säätää pienemmälle.
Muutoin sähköä kuluttaa vain jääkaappi, pakastin, liesi ja sen uuni.
Sekä valaistus, joka on vähäisin osa sähkön kulutuksessa.
Toki jos on suuri älytelkkari ja se paljon päällä, se on erittäin suuri sähkösyöppö.
Sellaista telkkua ei näinä aikoina kannata pitää huvikseen päällä, ellei lähetyksiä katsele.
Vaan jos tyttöystävä on köyhä, tuskin hällä on suurta äly telkkua, ja lattialämmitystä kylpyhuoneessa.
Tosiasia on se, että suuria sähkölaskuja saavat sähköllä lämmittävät. Sekä perheelliset, ne joilla on lapsia.
Noissa perheissä joudutaan tekemään paljon ruokaa ja myös leivotaan.
Sekä niissä on useita puhelimia ja tietokoneita.
Tavallinen sinkku joka asuu kaukolämpö asunnossa, selviää taatusti hyvin sähkölaskuistaan näinkin aikoina.
Oletko valmis rahoittamaan toisen elämää? Siitähän tuossa on kyse. Ei tule olemaan viimeinen lasku, joten varaudu maksajan rooliin jos sille tielle lähdet.
Muuta yhteen, jos rakastat ja välität oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tällaisen seikan takia miesystävä harkitsee kumppaninsa laittamista vaihtoon, niin epäilen tuota tunnesiteen laatua. Puhukaa asioista keskenänne.
Kyllä se aika iso asia on jos toisella on pahoja ongelmia rahankäytön kanssa. Jos meinaa vakavampaa suhdetta kehitellä niin selvähän se on että maksumieheksi tuossa joutuisi ja jatkuva riita rahasta. Ei jatkoon.
*Puhukaa asioista keskenänne* on ratkaisu, kuten viestissä luki. Keskustelun perusteella sitten voi tehdä suunnitelman jatkosta. Jos rakkautta aidosti on, niin ei silloin tuosta vaan erota, vaan kasvetaan ja opitaan yhdessä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mielenterveysongelma teillä oikein on, jotka ehdotatte kaikkeen ratkaisuksi p e r s e panoa?
Se nyt vaan on universaali avain ja vastaus kaikkeen.
Tällä palstalla on yllättävän paljon homomiehiä.
Älä maksa. Sano että sopii Furman kanssa osamaksuja ja säätää sähköä. Jos hän ei pysty hallitsemaan taloutta, niin yhteiselo on ongelma. Jos et maksa, niin ehkä hän laittaa sinut kiertoon. Mutta siinä sitten näet mikä teitä yhdisti
Hän ei ikinä opi ellei opettele ja joku aina pelastaa.
Christiiina kirjoitti:
Älä maksa.
Jokainen suhde on myös hyötysuhde. Mieti, saatko kuitenkin suhteesta itsekin vastinetta sähkölaskun maksulle. Kenties teillä on jonakin päivänä yhteinen sähkölasku? Ja jos lopetat suhteen sähkölaskun takia, niin saatko paremman tilalle?
Minulla ainakaan ei olisi varaa alkaa maksaa toisten ihmisten menoja . Hyvä kun itsekään pärjään.
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin autat vai oletko joku sairas köyhä k usipää..
;)
Vai pelkkä typerä palstaröllimsuppelipöö tukehdu munkkiisi idi ootti
Aina ja jatkuvasti? Mielestäni se on karhunpalvelus kumppanille ja suhteelle.
Hän voi maksaa jotain mihin haluaa köyhän tyttöystävän mukaan tai ilahduttaakseen. Mutta arki pitää itse hoitaa.
"Kannattaisi joka tapauksessa miettiä miksi sinun on tarpeellista leikkiä toisen hädällä tai vaatia panoa vastalahjaksi. "
Seurustelu suhteessa panon pitäisi järjestyä ilman korvaustakin, mutta jotakin muuta pitäisi tehdä laskun maksua vastaan. Toisellakin on oikeus saada jotain apua tai mielihyvää vastavuoroisesti.
Miks sul ees on köyhä tyttis. Vähäks oot NOLO.
Voit maksaa mutta pidä sitä lahjoituksena. Tuskin maksaa koskaan takaisin.
Jos miesystäväni kutsuisi minua köyhäksi jollain palstalla, hänen ei tarvitsisi enää pohtia mitään asiaa minua koskien. Tosin en seurustelisi ihmisen kanssa, jolle joku lasku on noin iso ongelma.
Pistä se edunvalvontaan koska ei osaa rahaa säästää valttämättämiin asioihin kuten sähköön.
Maksa vastapalveluksia vastaan. Pari tunnin mittaista jalkahierontaa, siivousta ym