Köyhältä tyttöystävältäni on rästissä sähkölasku, joka voi aiheuttaa hänelle luottohäiriömerkinnän. Nyt hän pyytää minua taas apuun. Mitä teen?
PItäisikö todella mun ruveta maksamaan tyttöystäväni laskut? Autoin häntä jo aikaisemminkin, mutta hän ei selvästikään hallitse talouttaan ja kääntyy aina poikaystävänsä eli minun puoleen. Jatkuvasti hän on persaukinen. Pitäiskö laittaa tyttöystävä vaihtoon? En vaan pysty tunnesiteen vuoksi, mut ei tää maksaminenkaan tunnu kivalta. Mikä ratkaisu olisi järkevin?
Kommentit (106)
Jos alat maksamaan tyttöystävän laskuja, niin tulet maksamaan niitä jatkossa joka kuukausi.
Jätä se sika.
Olet jo aiemmin maksanut mutta se ei ole auttanut. Taas on uusi lasku. Mitä jos antaisit tällä kertaa talouden kaatua?
Vierailija kirjoitti:
Olet jo aiemmin maksanut mutta se ei ole auttanut. Taas on uusi lasku. Mitä jos antaisit tällä kertaa talouden kaatua?
Neuvo sille sossuluukun osoite.
sähkö ei maksa enää vaan pariakymppiä per kuu vaikka asuisi itsariyksiössä. lisää vähintään yksi numero eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on köyhä niin sähkölasku korvataan toimeentulotukena. Miksi ei ole lähettänyt laskua kelaan on minun ensimmäinen kysymys ja toinen on se, että no onnistuuko se lähetys? Tietenkään et maksele sen laskuja. Anna olla pimeässä.
Sitä tukea saa vasta jos sähkökulut ylittää 400€/kk. Voit tarkistaa halutessasi Kelan sivuilta.
Sähkölasku korvataan Kelan toimeentulotuessa ihan niin kuin se on aina korvattu. Se kuuluu perusmenoihin. En tiedä mitä olet ymmärtänyt väärin. Perustoimeentulotuella korvattaviin menoihin kuuluu, vuokra, sähkö, vesi, vakuutus, lääkäri kulut julkisella puolella, julkisen puolen reseptillä saadut lääkkeet, hammashoito.
Niin mutta uudistuksessa tuli hintakatto, ettekö te seuraa uutisia. Toimeentulotuessa VOIDAAN maksaa osittain sähkölasku mutta ei se mikään tae ole. https://yle.fi/a/3-12642149
Tämä henkilö tässä väitti että sähkölaskun pitää olla yli 400e ennen kuin korvaavat ja asia ei ole ikinä niin ollut. Raja sähkönkulutukselle kyllä on, mutta tuskin tässä nyt siitä oli kyse että Led lamppua ja mikroa olisi tuhansilla euroilla käytetty.
Auta opettamalla kalastamaan, älä antamalla valmiiksi pyydystetty kala, jos sama kerran toistuu jatkuvasti.