Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhältä tyttöystävältäni on rästissä sähkölasku, joka voi aiheuttaa hänelle luottohäiriömerkinnän. Nyt hän pyytää minua taas apuun. Mitä teen?

Vierailija
03.12.2022 |

PItäisikö todella mun ruveta maksamaan tyttöystäväni laskut? Autoin häntä jo aikaisemminkin, mutta hän ei selvästikään hallitse talouttaan ja kääntyy aina poikaystävänsä eli minun puoleen. Jatkuvasti hän on persaukinen. Pitäiskö laittaa tyttöystävä vaihtoon? En vaan pysty tunnesiteen vuoksi, mut ei tää maksaminenkaan tunnu kivalta. Mikä ratkaisu olisi järkevin?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kannattaisi joka tapauksessa miettiä miksi sinun on tarpeellista leikkiä toisen hädällä tai vaatia panoa vastalahjaksi. "

Seurustelu suhteessa panon pitäisi järjestyä ilman korvaustakin, mutta jotakin muuta pitäisi tehdä laskun maksua vastaan. Toisellakin on oikeus saada jotain apua tai mielihyvää vastavuoroisesti.

Rakkaus on kokonaisvaltaista, se on tekoja joka ikinen päivä. Apua ja mielihyvää annetaan vastikkeetta, rakkaudesta.  Ei niin, et nyt mä tiskaan kun sä maksoit ton laskun ym.

Vierailija
42/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on köyhä niin sähkölasku korvataan toimeentulotukena. Miksi ei ole lähettänyt laskua kelaan on minun ensimmäinen kysymys ja toinen on se, että no onnistuuko se lähetys? Tietenkään et maksele sen laskuja. Anna olla pimeässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen juttu, että jos on pitkään yhdessä, myös taloudellisesti paremmin ansaitseva hyötyy eri tavoin suhteesta. Asuminen on yhdessä halvempaa, suhteessa saa yleensä emotionaalista tukea, ruokailut edullisempia. Ihmiset eivät ole yleensä köyhiä siksi että haluavat, vaan esimerkiksi koska eivät ole perineet asuntoa, saaneet vanhimmilta taloudellista tukea, ole lapsettomia, eivät tarvitse kallista terapiaa, jne.

Vierailija
44/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistapa iso pökäleesi, jos ulotut.. 😉

Aikuinen mies maksaa tietenkin naisen kulut eikä edes kysele. Mikä lapsimies sinä oikein olet?!!

Vierailija
45/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama ongelma miesystävän kanssa. No, kesällä se ei kyllä pyytänyt, ja sitten olikin sähköt poikki.

Pakkohan minun oli maksaa, jottei sula pakastimet jne.

Maksoi sitten suurimman osan takaisin, kaikkea en pyytänyt kun olinhan ollut itsekin sitä käyttämässä, niin muutaman kympin annoin olla.

Mutta on sittemmin vippaillut pieniä summia, eikä takaisin ole kuulunut.

Kyllähän minäkin odottaisin toisen tarjoavan apua pahassa paikassa, mutta on jo aika selvää että tältä henkilöltä on turha odottaa koskaan vastapalvelusta.

Eri juttu tietysti jos olisin rikas, mutta kun elän itse pienemmällä summalla kuussa kuin hän.

Vierailija
46/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika köyhä ap jos joku sähkölasku on ongelma tälle. Taitaa olla näitä incel miehiä jolle chat tuttavuudet ovat tyttiksiä. Raukka parka. Oikea mies ei tosiaan kyselisi yhtään mitään haloo Vauviksella vaan maksaisi kaikki kulut ilman muuta itse - toki jos on itse köyhä ja pihi niin eikun vauviksele kyselemään neuvoa awwww... Tuitui pikkasta.

Vierailija
47/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa. Tyttöystävän pitää oppia rahankäyttöä, hän elää selvästi pysyvästi yli varojensa. Jos alat maksella, suhde loppuu silloinkin, koska menetät kunnioituksen ja pikkuhiljaa katkeroidut.

N47

Vierailija
48/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse autoin tollasta syrjöytynyttä pienistä rahoistani, mutta kun on vastapalvelun aika hänen väittäessä hyvin ansaitsevan johan on toinen ääni kellossa. Onkohan se täyspväinen trolli vauvapalstalla ja se on se sen duuni..

Vierailija
49/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et näytä itsekään uskovan, että tyttöystäväsi käytökseen olisi tulossa minkäänlaista muutosta. Kannattaa harkita vakavasti haluatko jatkaa suhdetta, itse en jatkaisi.

N26

Vierailija
50/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
51/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko teistä naiskirjoittajista on maksanut miesystävänsä laskuja? Rehellisiä vastauksia kiitos.

Vierailija
52/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä maksa. Tyttöystävän pitää oppia rahankäyttöä, hän elää selvästi pysyvästi yli varojensa. Jos alat maksella, suhde loppuu silloinkin, koska menetät kunnioituksen ja pikkuhiljaa katkeroidut.

N47

Miten yhdistät tällaisen asian kunnioitukseen?

Vierailija
53/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan nyt sellainen iloinen asia, että nykyään saa luottotietomerkinnän heti pois kun on maksanut rästilaskunsa. Loiseläteillekin tiedoksi, että siinä meni sekin teidän keppihevonen millä olette huijanneet ihmisiä. 

Vierailija
54/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen ongelma ei ole luottotietojen menetys vaan sähköjen katkaiseminen maksamattoman laskun vuoksi.

Kehota hakemaan toimeentulotukea.

Vierailija
55/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla jokin työsuoritus, jota vastaan annat rahat sähkölaskuun. En tarkoita välttämättä sitä vanhinta ammattia. Vaikka kämpän suursiivous.

Vierailija
56/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maksat. Onko nainen kaunis ja antaako hän seksiä? Vaatiiko hän kalliita illallisia ja vaatteita, ei varmaan? Voit parissa laskussa auttaa jos olet mies.

Vierailija
57/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että vielä tämän kerran maksat, mutta et jatkossa enää. Hänen täytyy osoittaa olevansa aikuinen ja tuntea vastuunsa omista asioistaan.

Vierailija
58/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään jännä, kun kauhea määrä alapeukkuja vastapalveluksen vaatimuksesta. Sehän on varattomalle ehkä helpoin tapa maksaa takaisin.

Velkaa kun joutuu yleensä maksamaan velalla, joka otetaan toiselta kaverilta. Lopulta on kaikille velkaa.

Joskus sukulainen. olisi kauheasti ollut rahaa vailla, mutta kun rahaa vastaan pyysi lapsia vahtimaan jokusen tunnin, niin ei pystynyt millään. Eli käytännössä piti saada ilmaiseksi rahaa, ja työsuoritus ei onnistunut mitenkään.

Vierailija
59/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, kun juo kaikki rahansa. Jää niinkin tärkeä asia kuin sähkölasku toisarvoiseksi. Holhouksen alle joutaa sellaiset humppaajat. Tämä on kylläkin rölli mutta silti.

Vierailija
60/106 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä joutui jatkuvasti lainaamaan rahaa muijalleen,jolla oli koko ajan rahat loppu. Sitä rahaa meni mimmiin aivan uskomattomat määrät. Eivät edes olleet kunnon suhteessa.

Pointti se, että joudut maksamaan jatkuvasti jos tuohon rupeat. Mulla menisi maku aikuiseen, jolla ei ole minkäänlaista taloudenhallintaa.