Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mee töihin" - ollaanko missään muualla näin kateellisia ja vihamielisiä työttömiä kohtaan.

Vierailija
03.12.2022 |

Välillä ihan huvittaa seurata keskustelua tästä aiheesta. Työtön saa olla mutta ainakin tulisi olla jatkuvasti pahoillaan tilanteestaan ja kärsiä.

Kommentit (206)

Vierailija
101/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen itse tuntemani työtön on aivan omasta syystään työtön. Päihdeihmisiä ja yhteiskunnan tukien väärinkäyttäjiä. Ei heru sympatiaa.

Vierailija
102/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen itse tuntemani työtön on aivan omasta syystään työtön. Päihdeihmisiä ja yhteiskunnan tukien väärinkäyttäjiä. Ei heru sympatiaa.

Mun tuntemat työttömät eivät ole työttömiä omasta syystä. Kukaan heistä ei käytä päihteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa maassa on sellaista tukiverkostoa kuin Suomessa. Ja kun muualla työtön ei siis saa muilta ihmisiltä (työssäkäyviltä) siirtoina tuloja, niin on sitten ihan oma asia käykö töissä vai ei. Kunhan muut ei sitä rahoita.

Ja siis täällä Suomessa työttömäksi vastoin tahtoaan joutuneita pitää mielestäni tukea, mutta tiedän myös työnvälttelijöitä, jotka haluavat vain olla "vapaita" ja elää sossun tuella.

Vierailija
104/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILTTIYS kirjoitti:

Tÿöttömät tulisi kylmänviileästi asuttaa Solu asuntoihin jotta alkaisi se tÿönteko maistumaan.

Miksi mun pitäis asua solussa kun voin asua perheeni kanssa omakotitalossa?

Vierailija
105/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän siinä on että minä ja kaikki kaverini ovat aina löytäneet töitä?

Vuosikymmenten varrella on porukka ollut esim. kaupan kassalla, kioskilla, raksalla, toimistohommissa, autokuskina, siivoojana, isännöitsijänä, sairaanhoitajana, opettajana, laskuttajana, erityisasiantuntijana, päiväkodin ohjaajana, käsittelijänä, yrittäjänä jne jne.

Ainakin pääkaupunkiseudulla kaikki halukkaat pääsee töihin.

Vierailija
106/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä täällä kyselet?! Mee töihin!

Vierailija
107/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kadehdi työttömiä.

Näin väittävät taitavat olla suuruudenhulluja ja harhaisia. Varmasi eri porukkaa kuin ne, jotka töihin palkataan.

Vierailija
108/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen työssäkäyvä kateellinen on ihan vapaa heittäytymään työttömäksi ja nostamaan niitä hulppeita tukia. Myöskään ei pidä yllättyä ettei ne tuet ala juoksemaan heti eikä myöskään siitä ettei kaikkia tukia edes saa.

Vierailija
109/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunne ketään työtöntä. Olen 54 ja olut elämässäni ehkä kuukauden työttömänä 90-l alussa vastavalmistuneena.

Eihän se töissäkäynti aina herkkua ole ollut, on ollut stressiä ajoittain, mutta hyvän elintason olen sillä hankkinut. Alkuun oli parikin vuotta, ettei siitä juuri säästöön jäänyt.

Jokainen on oman onnensa seppä. Jotkut jäävät ainaisiksi köyhiksi valittajiksi.

Vierailija
110/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen työssäkäyvä kateellinen on ihan vapaa heittäytymään työttömäksi ja nostamaan niitä hulppeita tukia. Myöskään ei pidä yllättyä ettei ne tuet ala juoksemaan heti eikä myöskään siitä ettei kaikkia tukia edes saa.

Ehkä kyse ei sittenkään ole kateudesta. Itse näen, että tukialmut saadaan ansiotta.

Vierailija
111/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää maksaa toisten loisimista.

Vierailija
112/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmenten varrella on porukka ollut esim. kaupan kassalla, kioskilla, raksalla, toimistohommissa, autokuskina, siivoojana, isännöitsijänä, sairaanhoitajana, opettajana, laskuttajana, erityisasiantuntijana, päiväkodin ohjaajana, käsittelijänä, yrittäjänä jne jne.

Pk-seudulla pääsee siis sairaanhoitajaksi kuka vaan?

Vierailija
113/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat työttömät eivät ole työttömiä omasta syystä. Kukaan heistä ei käytä päihteitä.

Kyllä työttömänä ollaan ihan omasta syystä, ei kenenkään ulkopuolisen syystä.

Vierailija
114/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä puhe mistä puute, työttömillä on enemmän aikaa ja sekös monia sapettaa.

Sillä ajalla ei kyllä tee mitään kun ei ole rahaa tehdä juuri mitään.

No ei työstä myyjänä tienannut yhtään enempää ja raha kuli työmatkoihin ja eväisiin joten silloin jäi vähemmän käyttöön. Nyt on aikaa ja vähän enemmän rahaa. En edes halua töihin. Tosin palkkatoiveena aina 4000€ niin enpä tule valituksikaan. Tuolla palkalla kannattaisi jo mennä sinne töihin.

Vierailija
115/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä puhe mistä puute, työttömillä on enemmän aikaa ja sekös monia sapettaa.

Sillä ajalla ei kyllä tee mitään kun ei ole rahaa tehdä juuri mitään.

Tekeekö rahalla kun ei ole aikaa?

Vierailija
116/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömänä ollaan ihan omasta syystä, ei kenenkään ulkopuolisen syystä.

No ei olla. Onko Sairastuminen oma vika? Tai firma menee konkurssiin tai saattaa vaikka tuhoutua tulipalossa?

Vierailija
117/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILTTIYS kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KILTTIYS kirjoitti:

Tÿöttömät tulisi kylmänviileästi asuttaa Solu asuntoihin jotta alkaisi se tÿönteko maistumaan.

Koska olet tÿötön.

Tÿöttömiltä tulee pakko lunastaa kaikki omaisuus pois ja asuttaa solu asuntoihin.

Miksi?

Vierailija
118/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla pääsee siis sairaanhoitajaksi kuka vaan?

Ootko kuullut sellaisesta kuin opiskelu? Kannattaa kokeilla.

Vierailija
119/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KILTTIYS kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KILTTIYS kirjoitti:

Koska olet tÿötön.

Tÿöttömiltä tulee pakko lunastaa kaikki omaisuus pois ja asuttaa solu asuntoihin.

Miksi?

Opettele lukee.

Vierailija
120/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä tulee luulo, että työttömille oltaisiin kateellisia? Ei tule mieleen, että työssä käyviä alkaa kyllästyttää muiden elättäminen? Ja se jatkuva valittaminen tukien pienuudesta ja työllistymisen mahdottomuudesta? Kaikki pitäisi tuoda suoraan eteen ihan se työpaikka mukaanlukien. Ja se uhriutuminen kun näin ei tapahdu.