Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mee töihin" - ollaanko missään muualla näin kateellisia ja vihamielisiä työttömiä kohtaan.

Vierailija
03.12.2022 |

Välillä ihan huvittaa seurata keskustelua tästä aiheesta. Työtön saa olla mutta ainakin tulisi olla jatkuvasti pahoillaan tilanteestaan ja kärsiä.

Kommentit (206)

Vierailija
141/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvä on etuoikeutettu. Itse olen nyt työkyvytön, mutta kun aiemmin pystyin käymään töissä, nautin suunnattomasti työstäni ja kohtuullisen hyvästä palkastani, lomarahoista ja muista eduista. Olin siis varsin tyytyväinen veronmaksaja. En itse ymmärrä tätä työttömien vainoomista. Muutenkin veroja maksetaan paljon muihinkin asioihin kun vaan sosiaaliturvaan.

Vierailija
142/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän siinä on että minä ja kaikki kaverini ovat aina löytäneet töitä?

Vuosikymmenten varrella on porukka ollut esim. kaupan kassalla, kioskilla, raksalla, toimistohommissa, autokuskina, siivoojana, isännöitsijänä, sairaanhoitajana, opettajana, laskuttajana, erityisasiantuntijana, päiväkodin ohjaajana, käsittelijänä, yrittäjänä jne jne.

Ainakin pääkaupunkiseudulla kaikki halukkaat pääsee töihin.

Pk-seudulla pääsee siis sairaanhoitajaksi kuka vaan?

Ootko kuullut sellaisesta kuin opiskelu? Kannattaa kokeilla.

Mä olen opiskellut useita ammatteja ja silti olen työtön. Töitä ei silti ole.

Ei ne työt kävele sun luo. Oletko etsinyt oman korttelin ulkopuolelta?

Eipä niitä töitä ole naapurikunnissakaan. Kaupungit ovat sitten jo liian kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näkis että jonkun työttömän vapaa-ajasta ollaan kateellisia. Jokainen voi halutessaan jäädä pois työelämästä jos lompakko kestää.

Mutta se mikä ärsyttää on se että moni ei ota töitä vastaan, eivät edes hae tosissaan. Terveet työikäiset ihmiset huilaa kotosalla tekemättä mitään yhteiskunnan varoilla, eli veronmaksajien rahoilla. Tai tekeytyvät mt ongelmaisiksi ettei vaan tarvii lähtee mihinkään. Se ärsyttää.

Onko sinulla ihan konkreettisia todisteita siitä, että ihmiset tekeytyvät mielisairaiksi?

On todella vaarallista väittää oikeasti sairaita ihmisiä teeskentelijöiksi. Vai oletko lukenut vain pari vastaavaa juttua (niissä muuten liioitellaan tämänkin ilmiön suuruutta, sitä lehdet tekevät) iltalehdistä ja vedät nyt niistä mielipiteesi aiheeseen liittyen?

Suurin osa työttömistä haluaa töihin, mutta ei sinne pääse tai on sitten ihan oikeasti sairas eikä voi mennä töihin.

Lisäksi työnantajat eivät halua työntekijöitä töihinsä, koska monessa paikassa palkka ei riitä edes peruselämiseen.

Vierailija
144/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on sama tekeekö joku töitä tai ei mutta se marina että pitäisi saada lisää rahaa...Sitä pitää saada matalapalkka-aloille.

Juurikin näin. Suomessa on todella hyvä sosiaaliturva. En usko, että muissa maissa tarvitsee työttömiä kadehtia.

Todella hyvä sosiaaliturva????

Itse saan 2 lapsen äitinä 700e.

Vierailija
145/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä puhe mistä puute, työttömillä on enemmän aikaa ja sekös monia sapettaa.

Työttömällä on aikaa, mutta ei mitään mihin sitä aikaa käyttää, joten ei ole kateuden aihetta ainakaan siinä mielessä.

Auta naapurin mummoa tai pappaa käymällä heille kaupassa, kirjastot kaipaavat vapaaehtoisia viemään ikäihmisille kirjoja kotiin, ryhdy läksykaveriksi pienelle koululaiselle tai vaikka ulkoiluavuksi yksin kotona olevalle koiralle.

Eikös ne kunnat ja kaupungit pyöritä noita kirjastoja, joten miksi jonku pitäisi alkaa tekemään ilmaiseksi töitä tuonne?

Vierailija
146/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmenten varrella on porukka ollut esim. kaupan kassalla, kioskilla, raksalla, toimistohommissa, autokuskina, siivoojana, isännöitsijänä, sairaanhoitajana, opettajana, laskuttajana, erityisasiantuntijana, päiväkodin ohjaajana, käsittelijänä, yrittäjänä jne jne.

Vuosikymmenten varrella minäkin olen ollut muun muassaa matkaoppaana, kerhonvetäjänä, postinkantajana, opettajana, yrittäjänä, uinninvalvojana, myyjänä, erityisasiantuntijana, siivoojana ja autonkuljettajana. Nyt olen pitkäaikaistyötön. Ja asun pääkaupunkiseudulla.

Sinä vain et vielä tunne yhtään työtöntä. Meitä on paljon.

Mutta haluatko töihin? Pääkaupunkiseudulla on työvoimapula monella sektorilla, myös muutamalla luettelemallasi toimialalla.

Vierailija
147/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen näitä laiskajaakkoja ketkä ei ole hakenut töitä viimeiseen kahdeksaan vuoteen.

Ei mitään sympatiaa. Tuet pois. Ääni kokoomukselle.

Vierailija
148/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on sama tekeekö joku töitä tai ei mutta se marina että pitäisi saada lisää rahaa...Sitä pitää saada matalapalkka-aloille.

Juurikin näin. Suomessa on todella hyvä sosiaaliturva. En usko, että muissa maissa tarvitsee työttömiä kadehtia.

Töihin vaaditaan keskimäärin jotain taitoja. On hyvä aloittaa ihan perusjutuista, kuten yhteenlasku, vaikka koulujärjestelmän pitäisi tämä kyllä tarjota. Meidän pitäisi ehkä olla huolissaan osaamistason laskusta, koska vaatimukset ovat 100v takaiseen verrattuna nykyään korkeammalla.

Saat paljon muitakin tukia tai elatusta. Laske ne aluksi yhteen.

Vierailija
149/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka ei tiedä, että työttömien joukko on vaihtuva, työttömiä työllistyy, uusia tulee tilalle ja että moni työtön kyllä töitä hakee, on liian typerä työelämään. Kuka näin typeriä palkkaa?

Itsekin kun olin työtön, sain voimaa juuri siitä, kun havaitsin että työelämä on täynnä ääliöitä ja tiesin pystyväni parempaan. Nyt olen haluttu osaaja alallani. Suurin vika oli olla työtön ja syy siihen oli nopea konkurssi.

Vierailija
150/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin vaaditaan keskimäärin jotain taitoja. On hyvä aloittaa ihan perusjutuista, kuten yhteenlasku, vaikka koulujärjestelmän pitäisi tämä kyllä tarjota. Meidän pitäisi ehkä olla huolissaan osaamistason laskusta, koska vaatimukset ovat 100v takaiseen verrattuna nykyään korkeammalla.

Saat paljon muitakin tukia tai elatusta. Laske ne aluksi yhteen.

En mä saa muita tukia. Lapsilisät toki mutta ne saa työssäkäyväkin.

Vierailija
151/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen itse tuntemani työtön on aivan omasta syystään työtön. Päihdeihmisiä ja yhteiskunnan tukien väärinkäyttäjiä. Ei heru sympatiaa.

Mun tuntemat työttömät eivät ole työttömiä omasta syystä. Kukaan heistä ei käytä päihteitä.

Kyllä työttömänä ollaan ihan omasta syystä, ei kenenkään ulkopuolisen syystä.

Eli kun esimerkiksi Rapala lopettaa tuotannon suomessa ja 50 ihmistä saa kenkää ja joutuu työttömiksi, niin se on näiden työntekijöiden omas syytä?

Kokoomuslainen osaa aina valita jo lapsena sellaisen alan, jossa työttömyys ei voi kohdata.

Vierailija
152/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla pääsee siis sairaanhoitajaksi kuka vaan?

Ootko kuullut sellaisesta kuin opiskelu? Kannattaa kokeilla.

Mä olen opiskellut useita ammatteja ja silti olen työtön. Töitä ei silti ole.

Ei ne työt kävele sun luo. Oletko etsinyt oman korttelin ulkopuolelta?

Eipä niitä töitä ole naapurikunnissakaan. Kaupungit ovat sitten jo liian kaukana.

Mistä moinen harhaluulo, että kaupungeissa olisi työtä kaikille? Yhtä työpaikkaa kohti on satoja, ellei tuhansia hakijoita, koska asukaslukukin on suurempi.

Vierailija
153/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvä on etuoikeutettu. Itse olen nyt työkyvytön, mutta kun aiemmin pystyin käymään töissä, nautin suunnattomasti työstäni ja kohtuullisen hyvästä palkastani, lomarahoista ja muista eduista. Olin siis varsin tyytyväinen veronmaksaja. En itse ymmärrä tätä työttömien vainoomista. Muutenkin veroja maksetaan paljon muihinkin asioihin kun vaan sosiaaliturvaan.

Kuka tässä työttömiä vainoaa? Varmasti on paljon syitä työttömyyteen ja monet hakevat kovasti töitä. Jos on työkyvytön eikö muuten silloin olla sairaseläkkeellä eikä työttömänä?

Samaan aikaan on myös tosiasia, että jotkut eivät halua töihin. Se sitten ymmärrettävästi ärsyttää niitä, jotka joutuvat tällaisen lusmuilun maksamaan.

Vierailija
154/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen jäätiin kesätyöpaikkaan töihin ilman koulutusta.

Suomesta hävinnyt niin monta ammattikuntaa, että niihin viiteen tunkua.

Kesätyöt tekee ilmaiset harjoittelijat tai 9 eurolaiset.

Vierailija
155/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain töitä nyt 59-v. Kivaan saumaan tuli, rahaa säästössä mutta meen nyt joksikin aikaa. Maksan sitten tutun etelänmatkan, josta sitten nautin kun töistä saa rahaa. Niin että kun yrittää jossain välissä tärppää.

Vierailija
156/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmenten varrella minäkin olen ollut muun muassaa matkaoppaana, kerhonvetäjänä, postinkantajana, opettajana, yrittäjänä, uinninvalvojana, myyjänä, erityisasiantuntijana, siivoojana ja autonkuljettajana. Nyt olen pitkäaikaistyötön. Ja asun pääkaupunkiseudulla.

Sinä vain et vielä tunne yhtään työtöntä. Meitä on paljon.

Mutta haluatko töihin? Pääkaupunkiseudulla on työvoimapula monella sektorilla, myös muutamalla luettelemallasi toimialalla.

Totta kai haluan. Useimpiin mainitsemistani töistä en enää pysty, ja niihin, joihin pystyn, minua ei oteta.

Vierailija
157/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja jos erehdyt valittelemaan, ettei päivärahalla tahdo tulla toimeen, niin voi sitä huutoa "mene töihin!!!".  Ongelma kun on juurikin se, ettei ole saanut töitä.

Onko sinulla koulutusta ja millaista työtä olet elämäsi aikana tehnyt.

Vierailija
158/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rykäisin kymmenien vuosien työputken ja nyt lekotellaan työttömänä eläkeikään.

Veroja tuli makseltua työuran aikana sen verran, että hyvillä mielillä otan nyt takaisin näitä veroja kassan kautta.

Eikä haittaa vaikka teidän jumalajeesus Orpo alkaa leikkailemaan, säästössä on sen verran ettei haittaa pätkääkään.

Joten hajotkaa omaan paskaanne vaan.

Vierailija
159/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa päästä töihin. Kun pääset töihin on puolen vuoden koeaika ja sinä aikana työnantaja ottaa kaiken hyödyn irti. Koeaika kun on päättymässä työnantaja tekee koeaikapurun. Sitten oletetaan automaattisesti että syy on työntekijässä. Kukaan ei kyseenalaista työnantajan toimintatapoja.

Vierailija
160/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääosan eli noin 45 prosenttia julkisyhteisöjen menoista vie sosiaaliturvan rahoitus. Sosiaaliturvaan kuuluvat esimerkiksi eläkkeet (ml. lakisääteiset työeläkkeet), kuntien järjestämät sosiaalipalvelut ja työmarkkinatuki. Julkisyhteisöt koostuvat valtionhallinnosta, paikallishallinnosta ja sosiaaliturvarahastoista. Sosiaaliturvarahastot maksavat suurimman osan sosiaalietuuksista ja -avustuksista sekä julkisen ja yksityisen sektorin työeläkkeet.

Tuo yllä oleva teksti on kopsattu veronmaksajat.fi sivulta eli suurin osa veroeuroista menee juurikin siihen sosiaaliturvaan.