"Mee töihin" - ollaanko missään muualla näin kateellisia ja vihamielisiä työttömiä kohtaan.
Välillä ihan huvittaa seurata keskustelua tästä aiheesta. Työtön saa olla mutta ainakin tulisi olla jatkuvasti pahoillaan tilanteestaan ja kärsiä.
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sen, että todella monelle tulee työuransa aikana joitakin työttömyyspätkiä ja silloin tietysti ymmärrän, että heille maksetaan tätä VÄLIAIKAISEKSI tarkoitettua työttämyyskorvausta. Sen turvin pärjäävät sen ajan kun etsivät uuden työn. Työksi on kelvattava mikä tahansa työ, ei mitään nirsoiluja että olen liian korkeasti koulutettu siivoojaksi. Jos se on ainoa mitä tarjotaan niin se työ otetaan ja elätetään itse itsensä ja perheensä.
Se mitä en ymmärrä enkä hyväksy on toisten hyväksikäyttäjät joilla ei ole aikomustakaan mennä koskaan töihin vaan aikovat elää työssäkäyvien piikkiin toisten verorahoilla. Jos haluaa jäädä kotiin loikoilemaan niin siitä vaan, mutta sen pitäisi sitten olla täysin omakustanteista. Sairaudet ja työkyvyttömyys on sitten asiat erikseen mutta ihanko oikeasti joku on sitä mieltä että on kiva maksella veroja että toiset voi loisia kotona.
Itse maksan yli 2000e kuussa veroja, olen lapseton eli en käytä koulutus tai päivähoitopalveluita, olen käynyt viimeksi lääkärissä n. 5 vuotta sitten eli en juurikaan käytä terveyspalveluja. Olen tässä yhtälössä pelkkä maksaja eikä ole reilua, että joudun palkallani elättämään loisia joilla ei ole mitään aikomustakaan koskaan elättää itse itseään.
Miksi et voi iloita omasta hyväosaisuudestasi? Se ei ole itsestäänselvyys, et vaan sitä tiedä. Kuulostat kiittämättömältä. Mikä sinut saa miettimään, että huono-osaisempi olisi loinen, joka ei halua elättää itseään ? Ei ole kunnioittavaa ja sivistynyttä nimittää toista ihmistä loiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvä on etuoikeutettu. Itse olen nyt työkyvytön, mutta kun aiemmin pystyin käymään töissä, nautin suunnattomasti työstäni ja kohtuullisen hyvästä palkastani, lomarahoista ja muista eduista. Olin siis varsin tyytyväinen veronmaksaja. En itse ymmärrä tätä työttömien vainoomista. Muutenkin veroja maksetaan paljon muihinkin asioihin kun vaan sosiaaliturvaan.
Pääosan eli noin 45 prosenttia julkisyhteisöjen menoista vie sosiaaliturvan rahoitus. Sosiaaliturvaan kuuluvat esimerkiksi eläkkeet (ml. lakisääteiset työeläkkeet), kuntien järjestämät sosiaalipalvelut ja työmarkkinatuki. Julkisyhteisöt koostuvat valtionhallinnosta, paikallishallinnosta ja sosiaaliturvarahastoista. Sosiaaliturvarahastot maksavat suurimman osan sosiaalietuuksista ja -avustuksista sekä julkisen ja yksityisen sektorin työeläkkeet.
Tuo yllä oleva teksti on kopsattu veronmaksajat.fi sivulta eli suurin osa veroeuroista menee juurikin siihen sosiaaliturvaan.
Suurin osa niistä varoista menee eläkkeisiin ja terveydenhuoltoon. Työttömien menoihin menee n. 7%. Tieto löytyy muistaakseni sosiaali- ja terveysministeriön sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin jankuttaja on sama joka käskee myymään omaisuuden ja talon ja muuttamaan kaupunkiin vuokralle jos rahat ei riitä sähkölaskuihin ja polttoaineen ostoon.
Oon tullu siihen tulokseen että tänne on palkattu tuollainen pahanilmanlintu pilaamaan kaikki keskustelut.
Saattaa olla helpompaa kaupungissa työttömänä. En tiedä miten tuet menee omistusasunnossa tai sähkölaskujen osalta. Ei kai kaikki voi kaupunkiin vuokralle muuttaa jos työttömäksi joutuu, mutta tuskin auton käyttöä tuetaan, ellei pakollinen työmatkoihin. Saattaa olla aika motissa jossain syrjäseudulla. Kai siellä sitten omat juttunsa, jotta edes kauppaan pääsee ruokaa ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen näitä laiskajaakkoja ketkä ei ole hakenut töitä viimeiseen kahdeksaan vuoteen.
Ei mitään sympatiaa. Tuet pois. Ääni kokoomukselle.
Suomessa on työnhaku velvollisuus jos ei hae töitä ei ole oikeutta työttömyys etuuteen.ei kannata vääntää.siistippä vähäisen kielenkäyttöäsi ..aikuinen ihminen..en anna ääntäni yhdellekään porvaripuolueilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse nautin työttömänä paljon ilmaisista aktiviteeteista, kirjoja voi lainata kirjastosta ilmaiseksi, luonnossa liikkuminen ei maksa mitään ja kumppanista saa paljon iloa. Harva hyvä juttu maksaa.
Puolisoko on itsestäänselvyys jollainen on jokaisella ilona?
Sitäkin pitää tietysti kadehtia, että työttömällä on puoliso, jonka seurassa hän viihtyy.
Kyllä ne tietävät. 😊 Muuallakin maailmassa sosiaaliturva tulee monesta lähteestä kuten Suomessakin.