"Mee töihin" - ollaanko missään muualla näin kateellisia ja vihamielisiä työttömiä kohtaan.
Välillä ihan huvittaa seurata keskustelua tästä aiheesta. Työtön saa olla mutta ainakin tulisi olla jatkuvasti pahoillaan tilanteestaan ja kärsiä.
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee yli kolmannes palkasta veroihin ja muihin pidätyksiin. Maksan mielelläni vanhustenhoidosta, ilmaisesta koulutuksesta ym., mutta laiskojen elämäntapatyöttömien elätykseen en haluaisi laittaa senttiäkään.
Olen yhden kerran ollut muutaman kuukauden työttömänä silloisen työni kausiluontoisuuden vuoksi. Se sapetti niin paljon, että opiskelin uudelle alalle, jossa töitä riittää koko vuodeksi. Minulle on siis turha tulla selittämään, ettei töitä ole tarjolla. Kyllä on, kun on itse valmis näkemään vaivaa työllistymisen eteen.
Alapeukuttajat taisivat tuntea piston sydämessään :D
Mutta sinua ei haittaa että täältä jaetaan rahaa ulkomaille ja koulu ja terveydenhoitojärjestelmää surkeutetaan kokoajan? mutta ne työttömät, ne ansaitsee sun vihat?
No toki, mutta tässä puhuttiinkin työttömistä, joista aika moni voisi tehdä ihan itse jotain sen eteen, etteivät loisi muiden rahoilla. En yhtään sen mieluummin kustanna laiskanpulskeiden keskustalaisten uuden maakuntamallin tuomia ylipalkattuja eläkevirkoja, mutta siitä ei nyt keskusteltu.
Ja jos työttömiä olisi vähemmän, niin nekin rahat voisi käyttää terveydenhuollon tai koulun ongelmien paikkaamiseen. Oletteko te työttömät valittajat tulleet ajatelleeksi sitä?
Missä on sellaista työtä että se tekijä pärjää sillä omalla palkalla?
Että hänelle ei tarvitse maksaa asumistukea ja toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään muualla ei työttömiä elätetä näin avokätisesti verovaroin.
Suomi on saanut toistuvasti moitteita Euroopan neuvostolta ja ihmisoikeusjärjestöltä perusturvan liian matalasta tasosta. Mutta se ei ole poliitikkojemme - ei edes vasemmistoliiton - mielestä mainehaitta eikä johda toimenpiteisiin. Samalla tavalla Suomen pandemiantorjunta (=torjumattomuus) ja metsäpolitiikka poikkeavat yleiseurooppalaisesta linjasta, ja monia närkästyttää, jos siitä huomautetaan. Myös turvallisuuspolitiikkamme on ollut todella outoa, koska suurin osa muuta Eurooppaa liittyi Natoon jo vuosia sitten. Emme todellakaan elä länsieurooppalaisessa sivistysvaltiossa, vaan samanlaisessa kuplassa kuin esimerkiksi venäläiset tai pohjoiskorealaiset.
Vain ,koska Eussa ei käsitetä että Suomessa sama henkilö saa päällekkäin useita eri tukia eli Suomessa tuki ei ole = pelkkä
toimeentulotuki vaan esim. Työtön saa täyden asumistuen + työttömyysorvauksen + toimeentulotuen. Sairaat taas saa asumistuen + sairaspäivärahan/eläkkeen + toimeentulotuen. Eläkeläiset saa asumistuen, eläkkeen ja toimeentulotuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja jos erehdyt valittelemaan, ettei päivärahalla tahdo tulla toimeen, niin voi sitä huutoa "mene töihin!!!". Ongelma kun on juurikin se, ettei ole saanut töitä.
Sitten voi kouluttautua alalle, jolla on hyvä työllisyys.
Hieman vaikea opiskella jos ei ole opiskelupaikkaa
Se työttömän töihin meno ei kuitenkaan miellytä näitä töihin käskijöitä, jos sellainen onni hänelle osuu, sitten yritetäänkin syödä töistä pois. Ilkeys ei lopu, se vaan muuttaa aihetta tilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee yli kolmannes palkasta veroihin ja muihin pidätyksiin. Maksan mielelläni vanhustenhoidosta, ilmaisesta koulutuksesta ym., mutta laiskojen elämäntapatyöttömien elätykseen en haluaisi laittaa senttiäkään.
Olen yhden kerran ollut muutaman kuukauden työttömänä silloisen työni kausiluontoisuuden vuoksi. Se sapetti niin paljon, että opiskelin uudelle alalle, jossa töitä riittää koko vuodeksi. Minulle on siis turha tulla selittämään, ettei töitä ole tarjolla. Kyllä on, kun on itse valmis näkemään vaivaa työllistymisen eteen.
Mutta sinua ei haittaa että täältä jaetaan rahaa ulkomaille ja koulu ja terveydenhoitojärjestelmää surkeutetaan kokoajan? mutta ne työttömät, ne ansaitsee sun vihat?
No toki, mutta tässä puhuttiinkin työttömistä, joista aika moni voisi tehdä ihan itse jotain sen eteen, etteivät loisi muiden rahoilla. En yhtään sen mieluummin kustanna laiskanpulskeiden keskustalaisten uuden maakuntamallin tuomia ylipalkattuja eläkevirkoja, mutta siitä ei nyt keskusteltu.
Ja jos työttömiä olisi vähemmän, niin nekin rahat voisi käyttää terveydenhuollon tai koulun ongelmien paikkaamiseen. Oletteko te työttömät valittajat tulleet ajatelleeksi sitä?
Missä on sellaista työtä että se tekijä pärjää sillä omalla palkalla?
Että hänelle ei tarvitse maksaa asumistukea ja toimeentulotukea?
Työntekijän kannattaa valita asuinpaikka niin, että se palkka riittää myös vuokraan ilman mitään tukia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse nautin työttömänä paljon ilmaisista aktiviteeteista, kirjoja voi lainata kirjastosta ilmaiseksi, luonnossa liikkuminen ei maksa mitään ja kumppanista saa paljon iloa. Harva hyvä juttu maksaa.
Puolisoko on itsestäänselvyys jollainen on jokaisella ilona?
Kuka tässä väitti että se olisi kaikilla ilona? Ei kaikki pääse kirjastoonkaan jos asuu korvessa, sitäkään ei tässä väitetty.
Ennemminkin kommenttini liittyi siihen, että harva hyvä juttu maksaa, kun se mikä on kommentin kirjoittajan mielestä hyvää työttömän elämää, ei ole todellisuutta jokaiselle vaan työttömänä eläminen on pääasiallisesti totaalista shaissendaalia, tarkastelipa asiaa mistä kulmasta tahansa.
Ei kateellisia vaan ihan suoraa mulkuja immeisiä. Kiusaajat ovat aina heikompien kimpussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja jos erehdyt valittelemaan, ettei päivärahalla tahdo tulla toimeen, niin voi sitä huutoa "mene töihin!!!". Ongelma kun on juurikin se, ettei ole saanut töitä.
Sitten voi kouluttautua alalle, jolla on hyvä työllisyys.
Hieman vaikea opiskella jos ei ole opiskelupaikkaa
Ja kenen vika se on? Aivan . Ihan oma vikasi jos et mihinkään pääse opiskelemaan. Nyt on muuten amiksissa jatkuva haku. Ihan puhumalla voi päästä opiskelemaan. Kannattaa ottaa amiksen opinto-ohjaajaan yhteyttä, mikäli opiskelupaikka kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja sitten ne työttömät hakeutuisivat terveydenhuollon palveluiden käyttäjiksi, kun sairastuisivat rahattomina ja kodittomina. Lapset oirehtisivat koulussa. Ongelmat vaan siirtyisivät.
loiset vaan haluaa jonkun töihin että pääsee hyötymään siitä.
Miksi mahdollistetaanse, että ihminen laskee, kannattaako työ. Jos työtä on tarjolla, se pitäisi ottaa tai joutua minimikorvaukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HOX!
Tämä keskustelu kääntyi juuri otsikon kaltaiseksi :DD
Minen tajunnu tätä. Eikö kaikki keskustelut jollain lailla liity aloitukseen?
Työttömien kadehtimiseen ja vihaamiseen, kun oli tarkoitus keskustella miksi näin on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mahdollistetaanse, että ihminen laskee, kannattaako työ. Jos työtä on tarjolla, se pitäisi ottaa tai joutua minimikorvaukselle.
On paljon työttömiä jotka saa vain työmarkkinatuen.
Kyllä heidän kannattaa ottaa työ mutta ongelma onkin siinä ettei heitä palkata.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen elämäntapatyötön, vapaaehtoisesti sinkku vela. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä korkeasti koulutetut minusta ajattelee. Elän unelmaani. :) M25
Siinä kohtaa kiinnostaa kun loisien elatus lopetetaan yhteiskunnan toimesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sitä rahaa pitäisi saada että nämä laiskat menisivät töihin. Valittavat kuinka ei tahdo oikein rahat riittää. No eipä sitä ole työssäkäyvälläkään ja sentään sen vähän eteen annetaan koko terveys. Tuli 2 viikon tili 860€, maksoin oman osuuden asuntolainasta, 540€, vesilaskun 100€, tankkasin auton 100€ seuraavasta maksan laskut ja jää samanverran. Vaimo on pienempituloinen, maksaa oman osuuden asuntolainasta ja ruokamme. Meitä on viisi. Meillä on uusi koti ja asuntolainaa 200 000€ voisimme olla hyvin molemmat työttömiä ja saada tukia, käteen jäisi ehkä enemmän, mutta en usko että olisi näitä kaikkia mitä nyt. Elämä olisi syvältä. Mies 37v
Kuule, kohta loppuu työt kaupan kassoilta ja muulta kaupan henkilökunnalta kun keinoäly tulee. Sieltä tulee taas useita tuhansia työttömiä. Oisko sulla ideoita mitä työtä ne rupee tekemään?
Rupeeko ne puhelinmyyjäksi? kauppaavat jotain jonninjoutavaa lehteä eivätkä saa palkkaa jos eivät saa mitään kaupaksi.
Mistä saatais ihmisille töitä? Ja sellaisia töitä että he pystyvät maksamaan sillä oman elämisensä eivätkä tarvitse toimeentulotukea ja asumistukea.
Ruvetkoon instagram-julkkiksiksi. Ottakoon kuvia omasta perseestään pienenpienissä stringeissä. Kun saavat ne sata miljoonaa seuraajaa, niin mainostuloilla elelevät eivätkä tarvitse toimeentulotukea.
Terveisin tähän se on menossa
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan asunut missään muussa maassa? Siellä työtän ei asu kaupan vieressä kolmiossa ja saa ilmaista rahaa, vaan joutuu asunnottomaksi. Prostituutio kukoistaa, koska monille se on ainoa tapa ansaita rahaa ruokaan.
Suomessa ei ole pakko tehdä töitä, ja monet valkkaakin näppäristä ilmaisen elämän. Jos siitä valitat, niin en minä ainakaan jaksa kuunnella.
Haluatko siis pyyhkäistä pois koko suomalaisen hyvinvointivaltion ja häätää osan kansasta asunnottomiksi myymään itseään? Siinä on myös se riski, että se voi osua myös sinun kohdallesi, jos vaikka sairastut tai joudut petoksen uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään muualla ei työttömiä elätetä näin avokätisesti verovaroin.
Suomi on saanut toistuvasti moitteita Euroopan neuvostolta ja ihmisoikeusjärjestöltä perusturvan liian matalasta tasosta. Mutta se ei ole poliitikkojemme - ei edes vasemmistoliiton - mielestä mainehaitta eikä johda toimenpiteisiin. Samalla tavalla Suomen pandemiantorjunta (=torjumattomuus) ja metsäpolitiikka poikkeavat yleiseurooppalaisesta linjasta, ja monia närkästyttää, jos siitä huomautetaan. Myös turvallisuuspolitiikkamme on ollut todella outoa, koska suurin osa muuta Eurooppaa liittyi Natoon jo vuosia sitten. Emme todellakaan elä länsieurooppalaisessa sivistysvaltiossa, vaan samanlaisessa kuplassa kuin esimerkiksi venäläiset tai pohjoiskorealaiset.
Vain ,koska Eussa ei käsitetä että Suomessa sama henkilö saa päällekkäin useita eri tukia eli Suomessa tuki ei ole = pelkkä
toimeentulotuki vaan esim. Työtön saa täyden asumistuen + työttömyysorvauksen + toimeentulotuen. Sairaat taas saa asumistuen + sairaspäivärahan/eläkkeen + toimeentulotuen. Eläkeläiset saa asumistuen, eläkkeen ja toimeentulotuen.
Kaikki työttömät ei saa asumistukea tai toimeentulotukea. Moni saa pelkän työmarkkinatuen.
Vain reipasta asennetta- siivoustyön tarjoajat unohtavat kertoa, että reippaan asenteen lisäksi siivooja tarvitsee myös oman auton ja pyhää henkeä, sillä töitä on 26 kilometrin säteellä yhdeksässä eri kohteessa vain kolme kertaa viikossa neljä tuntia. Lisäksi ne ovat sellaisina aikoina, etteivät päiväkodit ole enää auki eikä työtön saa lapsilleen hoitajaa tuollaisen kämäisen pätkätyön vuoksi.