Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mee töihin" - ollaanko missään muualla näin kateellisia ja vihamielisiä työttömiä kohtaan.

Vierailija
03.12.2022 |

Välillä ihan huvittaa seurata keskustelua tästä aiheesta. Työtön saa olla mutta ainakin tulisi olla jatkuvasti pahoillaan tilanteestaan ja kärsiä.

Kommentit (206)

Vierailija
121/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja jos erehdyt valittelemaan, ettei päivärahalla tahdo tulla toimeen, niin voi sitä huutoa "mene töihin!!!".  Ongelma kun on juurikin se, ettei ole saanut töitä.

Se on tosiaan jännä, miten nämä mee töihin -huutelijat itse ovat aikoinaan työllistyneet, koska älystä se ei ainakaan selkeästikään johdu.

Vierailija
122/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen itse tuntemani työtön on aivan omasta syystään työtön. Päihdeihmisiä ja yhteiskunnan tukien väärinkäyttäjiä. Ei heru sympatiaa.

Mun tuntemat työttömät eivät ole työttömiä omasta syystä. Kukaan heistä ei käytä päihteitä.

Kyllä työttömänä ollaan ihan omasta syystä, ei kenenkään ulkopuolisen syystä.

No ei olla. Onko Sairastuminen oma vika? Tai firma menee konkurssiin tai saattaa vaikka tuhoutua tulipalossa?

Jos sairastuu, voi hoidattaa itsensä ja jos jää pysyvää, voi etsiä työn, jossa se vaiva ei haittaa.

Vakuutukset on toki hyvä olla tulipalon varalta. Ja miksi tulipalo tai konkurssi estäisi menemästä töihin muualle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen itse tuntemani työtön on aivan omasta syystään työtön. Päihdeihmisiä ja yhteiskunnan tukien väärinkäyttäjiä. Ei heru sympatiaa.

No ei ainakaan mun tutuilla ole noin. En tiedä missä seurassa hengaat. Tällaisia työttömiä tunnen:

1. Vanhempi nainen, joka tehnyt hyvää uraa, mutta irtisanottiin yt:ssä

2. Toinen aivan samanlainen, mutta sai töitä tuttunsa kautta

3. Nuorehko nainen, joka opiskeli hyvän tutkinnon, mutta alalla on ylitarjontaa työntekijöistä

4. Nainen, jonka fyysinen sairaus aiheittaa rajoitteita, ja työnantajat suhtautuvat häneen epäluuloisesti..

Vierailija
124/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILTTIYS kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KILTTIYS kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KILTTIYS kirjoitti:

Tÿöttömät tulisi kylmänviileästi asuttaa Solu asuntoihin jotta alkaisi se tÿönteko maistumaan.

Miksi mun pitäis asua solussa kun voin asua perheeni kanssa omakotitalossa?

Koska olet tÿötön.

Tÿöttömiltä tulee pakko lunastaa kaikki omaisuus pois ja asuttaa solu asuntoihin.

Miksi?

Opettele lukee.

Miten soluasunnossa asuminen tuo lisää työpaikkoja? Tai että työnantajat palkkaa?

Vierailija
125/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat työttömät eivät ole työttömiä omasta syystä. Kukaan heistä ei käytä päihteitä.

No ei olla. Onko Sairastuminen oma vika? Tai firma menee konkurssiin tai saattaa vaikka tuhoutua tulipalossa?

Jos sairastuu, voi hoidattaa itsensä ja jos jää pysyvää, voi etsiä työn, jossa se vaiva ei haittaa.

Vakuutukset on toki hyvä olla tulipalon varalta. Ja miksi tulipalo tai konkurssi estäisi menemästä töihin muualle?

Kukaan ei palkkaa sairasta. Eli ihan turha jankuttaa siellä.

Vierailija
126/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne ketään työtöntä. Olen 54 ja olut elämässäni ehkä kuukauden työttömänä 90-l alussa vastavalmistuneena.

Eihän se töissäkäynti aina herkkua ole ollut, on ollut stressiä ajoittain, mutta hyvän elintason olen sillä hankkinut. Alkuun oli parikin vuotta, ettei siitä juuri säästöön jäänyt.

Jokainen on oman onnensa seppä. Jotkut jäävät ainaisiksi köyhiksi valittajiksi.

Työttömätkö ne valittaa? Täälläkin työssäkäyvät valittavat kun työttömille tulee rahaa ikkunoista ja ovista, joten ei kait työttömät rahapulaa valita.

Vierailija
127/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti noin tyhmä?

Kaikki sairaudet paranee? Miten mennään noin vain töihin, Kerropa se?

Vierailija
128/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei palkkaa sairasta. Eli ihan turha jankuttaa siellä.

No niin eli haluntyöllistyä on nolla.

Vierailija
129/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän siinä on että minä ja kaikki kaverini ovat aina löytäneet töitä?

Vuosikymmenten varrella on porukka ollut esim. kaupan kassalla, kioskilla, raksalla, toimistohommissa, autokuskina, siivoojana, isännöitsijänä, sairaanhoitajana, opettajana, laskuttajana, erityisasiantuntijana, päiväkodin ohjaajana, käsittelijänä, yrittäjänä jne jne.

Ainakin pääkaupunkiseudulla kaikki halukkaat pääsee töihin.

Pk-seudulla pääsee siis sairaanhoitajaksi kuka vaan?

Ootko kuullut sellaisesta kuin opiskelu? Kannattaa kokeilla.

Mä olen opiskellut useita ammatteja ja silti olen työtön. Töitä ei silti ole.

Vierailija
130/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin siitä nyt kukaan kateellinen on. Joku raja pitäisi kuitenkin loisimisellakin olla. Mikään ei riitä, käsi ojossa vaaditaan vaan lisää.

Suurimmalle osalle työttömistä riittää ihan vaan se, että sillä rahalla tulee toimeen arjessa ja pystyy maksamaan tarvittaessa pesukoneen hajoamisen jne.

Vierailija
131/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti noin tyhmä?

Kaikki sairaudet paranee? Miten mennään noin vain töihin, Kerropa se?

Aika moni on sairastunut, hakeutunut hoitoon ja jatkanut töissä tai hakenut uuden työpaikan.

Vierailija
132/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmenten varrella on porukka ollut esim. kaupan kassalla, kioskilla, raksalla, toimistohommissa, autokuskina, siivoojana, isännöitsijänä, sairaanhoitajana, opettajana, laskuttajana, erityisasiantuntijana, päiväkodin ohjaajana, käsittelijänä, yrittäjänä jne jne.

Ei ne työt kävele sun luo. Oletko etsinyt oman korttelin ulkopuolelta?

Vierailija
133/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asut ja mitä tutkintoja? Nythän on työvoimapula monella alalla.

Vierailija
134/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmenten varrella minäkin olen ollut muun muassaa matkaoppaana, kerhonvetäjänä, postinkantajana, opettajana, yrittäjänä, uinninvalvojana, myyjänä, erityisasiantuntijana, siivoojana ja autonkuljettajana. Nyt olen pitkäaikaistyötön. Ja asun pääkaupunkiseudulla.

Sinä vain et vielä tunne yhtään työtöntä. Meitä on paljon.

Vierailija
135/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on hallituksen botit jotka täällä palstalla mellastaa ja syyttää työttömiä työttömyydestään.

Vierailija
136/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on sama tekeekö joku töitä tai ei mutta se marina että pitäisi saada lisää rahaa...Sitä pitää saada matalapalkka-aloille.

Juurikin näin. Suomessa on todella hyvä sosiaaliturva. En usko, että muissa maissa tarvitsee työttömiä kadehtia.

Vierailija
137/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat sivistymättömiä.

Vierailija
138/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu sai burn outin ja vaihtoi kokonaan alaa. Kävi työvoimatoimiston suosituksesta koulutuksen uudelle alalle (ei hoitotyö).

Sai valmistuttuaa heti töitä. Ja on 50+ nainen.

Vierailija
139/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun esimerkiksi Rapala lopettaa tuotannon suomessa ja 50 ihmistä saa kenkää ja joutuu työttömiksi, niin se on näiden työntekijöiden omas syytä?

Vierailija
140/206 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä puhe mistä puute, työttömillä on enemmän aikaa ja sekös monia sapettaa.

Työttömällä on aikaa, mutta ei mitään mihin sitä aikaa käyttää, joten ei ole kateuden aihetta ainakaan siinä mielessä.

Auta naapurin mummoa tai pappaa käymällä heille kaupassa, kirjastot kaipaavat vapaaehtoisia viemään ikäihmisille kirjoja kotiin, ryhdy läksykaveriksi pienelle koululaiselle tai vaikka ulkoiluavuksi yksin kotona olevalle koiralle.