Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyään valitetaan kun hinnat nousee ja mihinkään ei ole varaa

Vierailija
09.03.2024 |

Silti esimerkiksi monikaan käytetty tavara ei kelpaa kenellekään. Muistan kun esim 90-luvun alussa käytiin äidin kanssa kirppiksellä myymässä yhden päivän ajan, niin lähes kaikki rompe meni kaupaksi, ihan perus itselle tarpeetonta käyttötavaraa. Nyt ei mene kaupaksi mikään muu kuin merkkikamat. Vaikka olisi kuin siistejä ja ehyitä vaatteita tai kippoja ja kappoja, niin niistä ei makseta kirpparilla euroakaan, jos ei ole tiettyä merkkiä.

Kyllä väitän, että tämä kaikki johtuu enemmän nykyaikaisesta kerskakulutustottumuksesta kuin siitä, että moni olisi oikeasti perse auki.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika moni muuten tupakoi vielä nykyäänki :o, ihmettelen tätä tupakointia kyllä enemmän

Vierailija
2/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Ruokaa ei osata tehdä terveellisistä peruselintarvikkeista. Pitäisi varmaan joidenkin Marttojen järjestää enemmän kursseja, joihin toimeentuloasiakkaiden yms olisi osallistuttava n

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen sitä, kun la-iltana aina iltavuorosta palatessani kävelen keskustan kävelykadun poikki ja baarit näyttävät olevan ihan täynnä asiakkaita.

Vierailija
4/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kirppishinnat ovat niin korkeita että saman tavaran löytää halvemmalla uutena.

Vierailija
5/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Ruokaa ei osata tehdä terveellisistä peruselintarvikkeista. Pitäisi varmaan joidenkin Marttojen järjestää enemmän kursseja, joihin toimeentuloasiakkaiden yms olisi osallistuttava n

Jos oikeesti haluaa maistuvaa ja terveellistä ruokaa niin ostokset maksaa pariksi päiväksi jotain 50e. Vai onko sulla jotain reseptejä esim? Makaronilaatikkoa en tässä meinaa

Vierailija
6/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kirppiksellä kaupaksi, kun netistä ulkomailta saa hyvää tavaraa/vaatetta halvemmalla. Sitäpaitsi ei ihmiset nykyään hamstraa tavaraa. Mitä varakkaampi, sitä harkitummin ostelee, eikä ainakaan turhaa. 

kirppikset on kuvottavan täynnä kaikkea ,mitä on jo jokaisella.

Vierailija
7/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen ohi, mutta kirpparilla hinnat on vasta nousseetkin. Ihmiset pyytää rikkinäisistä ja likaisista kamoista jäätäviä summia, esim. lasten haalari joku hienompi merkki, pesty useasti, kulumaa, haalistunut, polvessa reikä ja silti joku kuvittelee, että siitä maksetaan tyyliin 30€ vain koska merkki. Ei ainakaan itselle tulisi mieleen ostaa, kun alennuksista saa jo hyviä haalareita lähes samaan hintaan.

Vierailija
8/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei liity kerskakulutukseen millään lailla, koska halpaa lenkkiä saat 0,99€ paketti jne. Kalliimmaksi se itse tehty ruoka "hyvistä raaka-aineista" tulee.

Vierailija
9/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeesti haluaa maistuvaa ja terveellistä ruokaa niin ostokset maksaa pariksi päiväksi jotain 50e. Vai onko sulla jotain reseptejä esim? Makaronilaatikkoa en tässä meinaa

Vaikkapa linssikeitto. Hernekeitto. Jne

Vierailija
10/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aika moni muuten tupakoi vielä nykyäänki :o, ihmettelen tätä tupakointia kyllä enemmän

Ja moni ylensyö vielä nykyäänkin ja kitisee, kun ruuan hinta on noussut, eikä ole "varaa" edes ruokaan. 

Vierailija
11/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän ihmettelet, juntti.

Vierailija
12/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää ja lapsellista olettaa, että kaikki toimeentuloasiakkaat tarvitsisi jotakin tuollaista. Mä olen saanut lapsen kanssa toimeentulotukea joskus vuosia sitten ja kyllä mä osasin tehdä ihan peruselintarvikkeista ruokaa. 

Vierailija
13/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän veikkaan johtuvan siitä että sitä vaatetta ja römpetta on nykyään niin paljon. Käytettyjä saa ilmaiseksi, paisti jos ne on sitä merkkitavaraa.

Vierailija
14/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on aivan helvetin kallista ja samat palkat kuin 10 vuotta sitten.

Vierailija
15/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoimat ovat niin suuret. Jos halutaan paistinpannu, myy Ikea uuden 5 eurolla ja siitä ylöspän.

Se, että maku kohtaa, ei ole itsestäönselvyys

Vierailija
16/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kirppiskulttuuri on hyvin erilainen nykyään verrattuna mitä se oli 90-luvulla. Silloin ennen niitä hyödynsi lähinnä hipit ja köyhät. 2000-luvun jälkeen siitä tuli yleisempää, ja jossain vaiheessa jopa muodikasta. Monet ja hyväpalkkaisessa työssä käyvät käyttävät kirppiksiä ostamiseen ja myymiseen. Jos nykyään kiertää kirppiksiä, niin huomaa, että siellä on uusia ja käyttämättömiä tuotteita, mitä ihmiset ovat tilanneet ulkomailta ja myyvät moninkertaiseen hintaan.

Vierailija
17/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiseen ei ole varaa-ilmapiiriin ajaa se, että kuvitellaan, että kaikilla pitäisi olla varaa samaan kuin reilusti yli keskituloisilla. Kyllähän siinä hengästyy, jos pienellä palkalla yrittää pysyä parempituloisten perässä. 

Vierailija
18/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se koko ongelman ydin piilee. Tavallinen ruoka ei kelpaa, vaan kallis hifistelymuona erikoisraaka-aineista, koska vain se on terveellistä muonaa. Nirsoilua ja halutaan itse asiassa "parempaa" ja kalliimpaa kuin mitä varakkaat ostaa ja syö. Ongelmana ei ole kalliit hinnat, vaan oma vääristynyt vaatimustaso. Jos haluaa luksusta, ne rahat pitää tienata itse.

Vierailija
19/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyihmiset ei tiedä oikeasta hädästä mitään. Ennen trauma oli kun katsoo sodassa kaverien räjähtävän kappaleiksi, nykyään riittää että kutsutaan väärällä pronominilla.

Vierailija
20/24 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa linssikeitto. Hernekeitto. Jne

Syötkö vaa keittoja? Ei minusta kovin terveellistä ole