Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoksuyliherkkä vaativana ruuhkabussissa

Kommentit (809)

Vierailija
381/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin yhtenä iltana, että miehellä on uutta dödöä. En sanonut mitään, ajattelin että jospa se ei aiheutakaan mitään. Yöllä heräsin oksettavaan oloon ja lopulta itkin pönttöön nojaten. Oksentaminen ja jyskyttävä päänsärky on kyllä lyömätön yhdistelmä. Mies tuli katsomaan, että mikä mulla on, ja sen kivun keskellä vaan sopersin, että pysy kaukana minusta. Lopputulos: mies suihkuun yöllä, lakanat vaihtoon, tuuletus ja mulle 1 gr panadolia+800 microg buranaa, jolla kipu laukesi puolen tunnin kuluttua. Väsymys ja aivosumu kesti pari päivää.

Että tämmöinen mielenterveysongelma täällä kuluneella viikolla.

Huhhuh, kai olet käynyt lääkärissä? Et ole terve.

En ole terve, minulla on homealtistuksen seurauksena tullut kemikaaliyliherkkyys. Miehen dödö laukaisi kohtauksen tällä kertaa. Eipä tälle lääkäri mitään voi.

Vierailija
382/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin yhtenä iltana, että miehellä on uutta dödöä. En sanonut mitään, ajattelin että jospa se ei aiheutakaan mitään. Yöllä heräsin oksettavaan oloon ja lopulta itkin pönttöön nojaten. Oksentaminen ja jyskyttävä päänsärky on kyllä lyömätön yhdistelmä. Mies tuli katsomaan, että mikä mulla on, ja sen kivun keskellä vaan sopersin, että pysy kaukana minusta. Lopputulos: mies suihkuun yöllä, lakanat vaihtoon, tuuletus ja mulle 1 gr panadolia+800 microg buranaa, jolla kipu laukesi puolen tunnin kuluttua. Väsymys ja aivosumu kesti pari päivää.

oon ihan 100% kunnossa

Kerro tuo sama lääkärille minkä kerroit meille täällä palstalla, niin hän voi sinulle kertoa että et tosiaan ole lähelläkään tervettä.

Enkä ollut tuo joka vastasi 100% hölönpölöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisissa likennevälineissä kuka tuksuu millekin, pääasia ettei baskalle. Oon joskus joutu ut vaihtamaan paikkaa. 

Vierailija
384/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on päässä. Siitä voi parantua.

T. Entinen tuoksuyliherkkä

Näinhän se on pohjimmiltaan kaikkien sairauksien/oireiden kanssa.

Vierailija
385/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika on päässä. Siitä voi parantua.

T. Entinen tuoksuyliherkkä

Näinhän se on pohjimmiltaan kaikkien sairauksien/oireiden kanssa.

Terv. M. Nordin, osta minulta kallis kurssi jolla opetan sinut parantamaan syöpäsi

Vierailija
386/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää antako tuon sanamuodon hämätä. On oikeasti allergisia ja migreenin omaavia, joille tulee myös oireita. Jotkut kemikaalit tai tuoksut vaan ovat voimakkaita tai joku väärä yhdistelmä. Ei melu ja kirkas valokaan kaikille sovi, vaikkei olisi stressiä.

Kannattaisiko silloin asua muualla kuin kaupungissa?

Vierailija
387/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkaa päätä särkeä kun joudun esim bussiin juopon tai narkin kanssa, niin vastenmielistä. Jokin herkkyys sekin, diagnoosi puuttuu.

Ei minullakaan ole diagnosoitu mitään yliherkkyyksiä, mutta tupakan haju on minusta erittäin vastemielinen ja sen huomaa mm. kun joku ulkona tupakoinnut tulee sisätiloihin muiden ihmisten seuraan. Onneksi tupakointia on viime vuosina erittäin tehokkaasti rajoitettu eivätkä sivulliset joudu enää kärsimään siitä samalla tavoin kuin takavuosina. Omassa taloyhtiössäni ei ole onneksi mitään aktiivisia nikotinisteja, joiden toimintaan joutuisi puuttumaan.

Kun kävin nuorempana ns. tanssiravintoloissa tai yökerhoissa, niin vaatteisiin ja hiuksiin tarttui tavallisesti väkisin semmoinen tupakan lemu, niin että ulkovaatteet joutui laittamaan kotona parvekkeelle tuulettumaan ja muut vaatteet tavallisesti pyykkikoriin.

Vierailija
388/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitaan edes erilaisia hajusteita ja tuoksuja jotka voi aiheuttaa syöpää ja siellä on kemikaaleja mitkä ei sovi meille

Vierailija
389/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole terve, minulla on homealtistuksen seurauksena tullut kemikaaliyliherkkyys. Miehen dödö laukaisi kohtauksen tällä kertaa. Eipä tälle lääkäri mitään voi.

Keuhkolääkärini sanoi samaa, homeesta herkistyneet saavat usein lisäksi kemikaaliyliherkkyyden.

Vierailija
390/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vähän ihmiset nykyään tuoksuu, verrattuna aikaan 10-20 vuotta sitten. Uutena ilmiönä ulkomaalaistaustaiset nuorukaiset, joilla on selkeä mieltymys todella imeliin miestentuoksuihin.

Mikäli ihminen on niin herkkä tuoksuille, että dödö tai pyykinpesuaine koettelee sietokykyä, voin vain todeta, että voi voi. Itse kärsin kirkkaista valoista ja paskamusiikista, mut niin vain vierailen säännöllisesti marketeissa kauppakasseineni.

Allergioita ja migreeniä voi hoitaa, vaikkei mitenkään kivaa ole lääkkeitä napsia.

Se nyt vain on tosiasia, ettei tuoksuista, neonvaloista ja häiritsevistä äänistä pääse kuin korpeen muuttamalla.

Vierailija
391/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis älyttömin oli nainen, joka muka sai MIGREENIN kun haistoi p@sk@n hajun. Esim. yleisessä vessassa. Hei kamoon, (tuolsu)yliherkät!!

Mulla tuli migreeni muista syistä, mutta, älytöntä tai ei, mutta saan allergisen reaktion monen muun tuotteen lisäksi myös tuoreen ulosteen hajusta yhtälailla kuin reissumiesleivän, hien, meikkien hajusteista jne. Bussilla kuljen. Äkkiä saa tilaa, kun alkaa silmät ja nenä vuotamaan, aivastuttamaan enemmin kuin kunnon flunssassa. Matkaani en kylläkään keskeytä, niistän ja aivastan, niistän ja aivastan.. En mä tätä ole itselleni pyytänyt enkä hankkinut, eikä tämä ole toiminnallista, vaan ihan fysiologinen reaktio hajuihin. Kommentit täällä osoittavat, millaisia jotkut ihmiset ovat, äärimmäisen itsekkäitä ja typeriä. Allerginen reaktio menee lopulta ohi, edellä mainitut ominaisuudet ovat pysyviä.

Vierailija
392/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuyliherkät voi mun mielestä pitää lättynsä kii

Vierailija
393/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmillista, mutta ei tässä maailmassa vähemmistöjen ehdoilla mennä muissakaan asioissa.

Jokainen saa tuoksua tai olla tuoksumatta.

Suhteellista, tällä hetkellä sinä olet vähemmistössä - peukutuksista päätellen. Hyväksythän mukisematta?

Vierailija
394/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuyliherkät voi mun mielestä pitää lättynsä kii

Yläpeukkua tälle!

Vierailija
395/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteita käyttää ehdittomasti liikaa jos koko bussi haisee. Jos ihmisen vieressä istuu/seisoo niin aika iholla saa olla kiinni että normaalin määrän käyttävän hajuveden haistaa. Löyhkäävät ihmiset on haitta kanssaihmisille. Eikä niiden vaatteiden puhtautta tarvitse todistaa sillä Omon ja BioLuvilin hajulla.

Vierailija
396/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahassa tuoksuyliherkkyydessä voimakkaan tuoksun takia voi salpautua henki niin ettei meinaa saada happea vedettyä, jos ei pääse tilasta pois. Näin minulla, kun itse sain tuoksuyliherkkyys oireita sattuneesta syystä, onneksi ohimenevästi. Ei ollut helppoa ulkona liikkuminen. Ymmärrän näitä henkilöitä nyt paljon paremmin. Tuolla nimittäin kulkee ihmisiä, jotka jostain syystä laittaa aivan liikaa tuoksua päälleen, liekö oma nenä tottuu niin ei itse enää haista.

Oireet on taatusti ihmiselle itselleen todellinen ja ikävä. Samoin on myös tilanne, jos ihminen saa paniikkikohtauksen. Molemmissa tapauksissa ulkopuoliset voivat osittain vaikuttaa tilanteeseen, mutta se todellinen vika löytyy potilaasta itsestään.

Paniikkioireista kuitenkin ymmärtää huomattavasti paremmin, koska vain tuoksuyliherkät käyvät sivullisten ihmisten kimppuun.

Vierailija
397/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EVVK. Jos ei kestä julkisia liikennevälineitä, niin älköön käyttäkö niitä.

Jep! Silloin voi kulkea oman mersun takapenkillä

Vierailija
398/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina tästäedes tuplakerroksen tuoksua kun lähden julkisiin

Vierailija
399/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä! Täytyypä ostaa kuukausilippua ja alkaa liikkumaan ruuhkabusseissa voimakkaasti hajustettuna.

Vierailija
400/809 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aivan oikeassa, mutta tuo lääkitys 1 gr panadolia+800 microg burana on väärä. Kannattaisi hakea lääkäriltä oikeat lääkkeet ennen kuin lääkkeiden väärinkäytöstä aiheutuu terveysongelmia. Saako buranaa 800 mikrogarmman annoksina vai tarkoititko ottaneesi 800 milligramnaa buranaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi