Michael Monroe: Koronatuki turvasi toimeentuloni - tulot 2020-2021 yhteensä 197 000 euroa
Että kehtaakin.
IS tänään:
Tuki turvasi toimeentuloni tällä tukirahakaudella. Sain keskittyä täysipäiväisesti taiteentekoon, mikä edisti luovuuttani ja mielenterveyttäni, Monroe totesi joulukuussa 2021 tekemässään selvityksessä.
Kolmannen kerran Monroe haki koronatukea joulukuussa 2021 muun muassa toteuttaakseen 60-vuotisjuhlakiertueensa sekä uuden musiikkivideon. Taike myönsi Monroelle 12000 euron avustuksen helmikuussa 2022.
Monroen verotettavat tulot vuosilta 2020 ja 2021 olivat yhteensä noin 197000 euroa.
Kommentit (127)
Matti on tienannut valtavat summat. Mihin ne rahat ovat menneet.
Kehtaa hakea tukia vielä. Häpeä matti f.
Tavallinen matti olet vaikka kuinka yrität esittää erikoista.
Näyttää matilla olevan matti kukkarossa.
Missä se salattu sisko on.
Seiskan kannattaisi selvittää kuka on se salattu sisko.
Painetaan nyt nämä nimet mieleen. Ei enää ikinä noiden keikoille eikä yhtään levyjä osteta niin saa tuokin huru-ukko pärjätä niillä radiosoitoilla yms. Andy on ties mikä narkki ja juoppo, mutta vaikuttaa tuhat kertaa paremmalta tyypiltä kuin tämä teennäinen niljake. Pthyi!
Vierailija kirjoitti:
Tämä matti f on jo vanha raato.rahaa pitäisi olla. Äijä saanut elää itselleen. Ei penskoja kissoja vaan.
Eikö muijansa käy töissä.
Ei tarvitse mitään tukia.
Ei osaa elää tulojensa mukaan kun täytyy olla niin mahtavaa. Mukamas laulaja. Taiteilija. Kaukana siitä. Vanha äijän käppyrä.
Huhhuh. Kylläpä käytät rumaa kieltä. Etkö itse vanhene ollenkaan?
Näyttää siltä että Suomessa rahaa riittää kun osaa kerjätä tarpeeksi hellyttävästi.
Kukas se matin sisko on.
Joku kyllä tietää.
Kaikkien muiden pitää säästää, jotta voidaan turvata tällaiset miljoonatulot ja tuet. Mielestäni on oikein, että taiteilijoita tuetaan, mutta tuen määrän pitäisi oikeasti taata toimeentulo, eikä ökytulot. Ei ole yhteiskunnan tehtävä taata, että missä tahansa maailmantilanteessa artistien tilipussi pysyy pulleana. Aivan todella todella törkeää. Meillä kaikilla on hyviä ja huonoja aikoja, nyt muutamien etuoikeutettu joukku hyötyi tästä tilanteesta aivan törkeällä tavalla.
Lomautetut ihmiset eivät saaneet kompensaatiota. Nekin maksettiin yrittäjille.
Onko Mikeki nuollu Sannan kaulaa?
Tietääkö kukaan mitä muut daideilijat ovat saaneet? Ja tienanneet.
Kiinnostaa yks daideilija Vesala eritysesti. Hän valitti kovaan ääneen koronakurjuudestaan.
Taitaapa Matti olla vapaamuurari.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan mitä muut daideilijat ovat saaneet? Ja tienanneet.
Kiinnostaa yks daideilija Vesala eritysesti. Hän valitti kovaan ääneen koronakurjuudestaan.
Hesari tämän jutun teki, muutama viikko sitten. Monroe oli lopulta aika pientä verrattuna muutamaan pahempaan sankariin.
Tuntuu kyllä hyvältä, että jo valmiiksi hyvätuloiset, joilla varmasti on kertynyt omaisuutta ja puskuria, saavat todella suuria summia lisää Koronan vuoksi.
Minä olen kauneusalan yrittäjä, korona-aikaan saattoi käydä 0-2 asiakasta päivässä, jolla ei kateta yhtään mitään kuluja. Vaikka ei ollut asiakkaita, liiketilasta täytyi maksaa vuokra, sähkö, vesi, yrityslaina.. Kaikki kulut juoksivat, vaikka asiakkaita ei ollut. Ennen koronaa kuitenkin emätin itseni yrityksellä, mutta ei minulla ole mitään tuhansia euroja säästössä, olen kuitenkin pienyrittäjä.
Sain peräti 2000€ monelle kuukaudelle. Sillä 2000€ olisi pitänyt pystyä maksamaan yrityksen kulut sekä oma eläminen. Ja korostan vielä, että kyseessä oli tuki, joka minulle myönnettiin kuudelle kuukaudelle. Eli puoleksi vuodeksi.
Tuntuu todella epäreilulta, että meitä kohdellaan näin eri tavalla. En minä kaipaa mitään kymmeniä tuhansia, mutta 2000€ puolelle vuodelle on pieni summa, varsinkin kun jo valmiiksi hyvätuloiset taiteilijat saavat moninkertaisesti. Ja en minä elä sillä, että leikkaan kerran päivässä hiukset ja laskutan siitä 20€.
Onneksi nuo ajat ovat takana päin ja nyt olen jo osannut varautua, jos ja kun uusi pandemia iskee. Nykyään onneksi kalenteri on taas täynnä töitä.
Hyi helevata kirjoitti:
Painetaan nyt nämä nimet mieleen. Ei enää ikinä noiden keikoille eikä yhtään levyjä osteta!
Ainoa toimiva tapa siihen, että nämä häviävät, on juuri tuo! Valta on täysin kuuntelijoilla. Se loppuu siihen! Älkää kuunnelko heidän musiikkiaan suoratoistosta, älkää ainakaan menkö keikoille, älkää katsoko ohjelmia, ostako kirjoja.
Cheek älysi itse lopettaa mutta yhtälailla suomalaiset osallistuivat hänen Rollsin osto -talkoisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaapa Matti olla vapaamuurari.
Juu ja Antti puolestaan on loosin johtaja.
Kylläpä matti poju pian poistaa ketjun.
Eikö mattipoju polla kestä totuutta.
Häpeä poju.
Et ole koskaan ollut mikään suuri tähti vaikka itse niin luulet.
Jos hanou olisi tarkoitettu maailmanmaineeseen niin se olisi sinne nostettu vaikja yksi kuoli.
Sinä mattipoju teet pikkujuttuja suomessa etkä pääse eteenpäin kun olet jyhmähtynyt 80 luvulle.
Olet kohta eläkeikäinen paappa.
VAGina viisikko jakoi rahaa kaksin käsin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kyllä hyvältä, että jo valmiiksi hyvätuloiset, joilla varmasti on kertynyt omaisuutta ja puskuria, saavat todella suuria summia lisää Koronan vuoksi.
Minä olen kauneusalan yrittäjä, korona-aikaan saattoi käydä 0-2 asiakasta päivässä, jolla ei kateta yhtään mitään kuluja. Vaikka ei ollut asiakkaita, liiketilasta täytyi maksaa vuokra, sähkö, vesi, yrityslaina.. Kaikki kulut juoksivat, vaikka asiakkaita ei ollut. Ennen koronaa kuitenkin emätin itseni yrityksellä, mutta ei minulla ole mitään tuhansia euroja säästössä, olen kuitenkin pienyrittäjä.
Sain peräti 2000€ monelle kuukaudelle. Sillä 2000€ olisi pitänyt pystyä maksamaan yrityksen kulut sekä oma eläminen. Ja korostan vielä, että kyseessä oli tuki, joka minulle myönnettiin kuudelle kuukaudelle. Eli puoleksi vuodeksi.
Tuntuu todella epäreilulta, että meitä kohdellaan näin eri tavalla. En minä kaipaa mitään kymmeniä tuhansia, mutta 2000€ puolelle vuodelle on pieni summa, varsinkin kun jo valmiiksi hyvätuloiset taiteilijat saavat moninkertaisesti. Ja en minä elä sillä, että leikkaan kerran päivässä hiukset ja laskutan siitä 20€.
Onneksi nuo ajat ovat takana päin ja nyt olen jo osannut varautua, jos ja kun uusi pandemia iskee. Nykyään onneksi kalenteri on taas täynnä töitä.
Mika Waltarin "Sinuhessa" taidetaan todeta, että kriisin koittaessa rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät, niin kuin on aina ollut. Jokin outo mekanismi siihen vaikuttaa, oli sitten vallassa vasemmisto tai oikeisto.
Kai ymmärrät, että tuo verotettava tulo on siis se mitä kulujen jälkeen jäi. Eli kaverille jäi böndin ja tekniikan maksamisen jälkeen yli 100 000€ tuloa, jonka päälle kehtasi kerjätä muutaman tonnin tuet lisäksi...
Laita se kateuskortti takaisin pakkaan ja vedä vasta sitten esiin kun on aihetta 😅