Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäristä ei ole kuulunut mitään kesäkuun jälkeen

Vierailija
21.09.2026 |

Edes työnhakuvelvoitetta ei enää näy työmarkkinatorissa, onkohan he luovuttaneet minun suhteen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kuukauden myöhässä, mun suhteen ovat luovuttaneet. En minäkään kaipaa heitä.

Vierailija
2/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullekkaan yli 20v. En ole syrjäytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee 🥳👴🏻🥩

Vierailija
4/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on siellä kiireitä.

Vierailija
5/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakisääteiset velvoitteet koskevat vain asiakkaita, ei viranomaisia. 

Vierailija
6/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tullut käsky ylhäältä, että älkää vielä ottako yhteyttä?

Vierailija
7/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa viimeinen yhteydenotto myös minulla.  Olen jo 63-vuotias,  mutta tähän asti kyllä on soiteltu. 

Noh, sitä odotellessa.

Vierailija
8/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tajuavat itsekkin että tietyn iän ylittänyt ihminen tuskin tulee työllistymään. Mitä silloin turhaa tuhlaamaan karsittuja resursseja?

Vierailija
9/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku pysyy voimassa ilman uutta yhteydenottoakin, eikä yhteydenotosta ole itselle mitään hyötyä.

Vierailija
10/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työllistymissuunnitelma oli vanhentuneena reilusti päälle vuoden eikä ketään kiinnostanut. Yritin saada ajan omavirkailijalle, ei onnistunut. Epäilen vahvasti iän olevan tässä taustasyynä. Sain lopulta määräaikaisen työsuhteen, loppuu helmikuussa. Eläkkeelle en vielä pääse mutta näin 60v täyttäneenä olen valmis jäämään eläkkeelle. Turha mun kaltaisia on roikottaa tilastoissa, paukut voisi kohdistaa nuorempiin. Kyllä minä jatkaisin työelämässä mutta selvästi mun panosta ei tarvita.

Vierailija
11/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin? Minulle soittavat heti kun vanha suunnitelma mennyt vanhaksi. Aina. Ja olen sentään melkein 60v. Voisivat panostaa nuoriin, joilla on edes toivoa saada töitä. Ei näin vanhaa enää kukaan ota töihin. Pk-seutu.

Vierailija
12/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tajuavat itsekkin että tietyn iän ylittänyt ihminen tuskin tulee työllistymään. Mitä silloin turhaa tuhlaamaan karsittuja resursseja?

Tätä toivon kaikkein eniten. N62

Vierailija
13/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökuntaa ei ole riittävästi päivittämään työllistymissuunnitelmia, kun työttömiä on paljon. Näissä tilanteissa täytyy keskittyä hoitamaan uusien työnhakijoiden asiat ja antamaan työvoimapoliittisia lausuntoja,  jotta työnhakijat pääsevät hakemaan etuutta Kelasta tai kassastaan ajallaan.  Työllistymissuunnitelmat jäävät ruuhkatilanteissa jonon hännille, koska laki ei edellytä työllistymissuunnitelman voimassaoloa etuuden saamiseksi.  Työnhakijan iällä tai työttömyyden kestolla ei ole tämän suhteen mitään merkitystä.

Vierailija
14/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin marraskuun lopulla työttömäksi ja heti ottivat yhteyttä ja tehtiin suunnitelma helmikuun loppuun. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään vaikka sanoivat että ottavat yhteytä 3 kk välein. Olen hakenut kuitenkin sen kaksi paikkaa/kk koska en tiedä voiko työkkäri pyytää niitä jälkikäteen? Tältä kuulta en kuitenkaan ole saanut haettua mitään ja ahdistaa kun en tiedä onko mulla siis edelleen velvoite hakea se kaksi paikkaa vaikka suunnitelma tosiaan tehty vaan helmikuun loppuun? Onko muilta kyselty työnhausta jälkikäteen?

Vierailija
15/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tuo putiikki olla sekaisin kuin seinäkello? Olin itse työttömänä just silloin, kun siirto valtiolta kunnille alkoi. Ei kuulunut omalla kohdallanikaan tuolloin mitään moneen kuukauteen. Tosin pääsin töihin, niin eipä sinänsä itseäni haitannut. Nähtävästi tuokin uudistus on mennyt niin huolella metsään kuin vain voi.

Vierailija
16/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaan uusi lex Lindström ja päästetään nkaikki päälle 62v suoraan eläkkeelle. Seuraavat viisi vuotta voimassa, sen jälkeen katsotaan alkaako ikääntyneet kelvata työnantajille. Koko lystin tietenkin maksaa yritykset koska nehän tät ikäsyrjintää toteuttaa.

Vierailija
17/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei suunnitelmaa, pakkohakua ei ole. Mulle näin sanottu kahdesti, kun sanoin hakeneeni ilman suunnitelmaa työpaikkoja. Näitä hakuja ei lasketa suunnitelmaan Joten nou hätä.

Vierailija
18/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tuo putiikki olla sekaisin kuin seinäkello? Olin itse työttömänä just silloin, kun siirto valtiolta kunnille alkoi. Ei kuulunut omalla kohdallanikaan tuolloin mitään moneen kuukauteen. Tosin pääsin töihin, niin eipä sinänsä itseäni haitannut. Nähtävästi tuokin uudistus on mennyt niin huolella metsään kuin vain voi.

Mitä muuta voi odottaa Marinin hallituksen sekoilulta💩🤡 Vahvaa demariosaamista ja vituiks meni.

Vierailija
19/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin listoilla vielä ollessani sanoi minulle puhelimessa, ettei hän enää keksi mitään miten voisi auttaa minua. Neljä työnhakuvelvoitetta kuitenkin. 

Vierailija
20/23 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat itselläni. Sekä ns. Oma työvalmentajan numero poissa käytöstä 👍😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi