Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
Vierailija kirjoitti:
Tein yhdessä vaiheessa testin ja olin mahdollisimman pitkään pesemättä hiuksia. 3 kuukautta.
Ei ikinä enää. Nyt pakko pestä 4 krt viikossa. Tuo hiusten pesemättömyys oli silloin joku isompi juttu..
olin viikon pesemättä niin päänahkaan ilmestyi joku sieni joka ei meinannut lähteä millään pois
Kerran kahdessa viikossa. Hiukset ovat pitkät, paksut ja sellaiset hevosen harjamaiset, eivät rasvoitu millään, kuivuvat sen 8 tuntia pesun jälkeen. En juurikaan käytä muotoilutuotteita, hiuslakkaa silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kahdessa viikossa. Hiukset ovat pitkät, paksut ja sellaiset hevosen harjamaiset, eivät rasvoitu millään, kuivuvat sen 8 tuntia pesun jälkeen. En juurikaan käytä muotoilutuotteita, hiuslakkaa silloin tällöin.
Joo, ei varmaan rasvoitu tukka. Mutta mieti päänahkaa. Se kyllä rasvoittuu ja muutenkin hiostuu, jos normaalisti tapana urheilla useamman kerran viikossa.
Minulla on paksut hiukset. Olen ne aina pessyt joka toinen päivä, paitsi sitten samana päivänä, jos erittäin hiostavaa liikuntaa.
En millään ymmärrä ihmisiä, joiden päänahan ja hiusten pesemättömyys on ikään kuin meriitti. Tai ei jakseta. Tai on tukka niin likainen, että pakko pitää vaikka ponnarilla. Itse haluan ainakin näyttää ja tuoksua freesiltä.
usein pesen käteni heti kun voin mahdollista kun on vaihtanut kinaparturista laadukkaampaan.
Kerran viikossa pitkät hiukset tervashampoolla. Pyyhkeen sisään noin 10 min, sit suolasuihketta, luonnonkiharat kestää paremmin. Ei fööniä, ittellänsä saa kuivua.
Joka päivä.
Pesen myös kädet, kasvot jne päivittäin, miksi jättäisin päänahan pesemättä. Hiukset on hyvässä kunnossa, vaikka on pitkät, vaalennetut jne.
Hiukset muuten lähtevät helpommin, jos päänahka ja hiustupet ovat tukkeutuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei varmaan rasvoitu tukka. Mutta mieti päänahkaa. Se kyllä rasvoittuu ja muutenkin hiostuu, jos normaalisti tapana urheilla useamman kerran viikossa.
Minulla on paksut hiukset. Olen ne aina pessyt joka toinen päivä, paitsi sitten samana päivänä, jos erittäin hiostavaa liikuntaa.
En millään ymmärrä ihmisiä, joiden päänahan ja hiusten pesemättömyys on ikään kuin meriitti. Tai ei jakseta. Tai on tukka niin likainen, että pakko pitää vaikka ponnarilla. Itse haluan ainakin näyttää ja tuoksua freesiltä.
Tämä!
Ja olen miettinyt samaa, miten kukaan edes kehtaa ylpeillä kuinka pesee hiuksiaan harvoin tai tukka kiinni, koska likainen.
Mietin aina, että hyi helv.
Tulisiko kellään mieleen sanoa samaa jostain alapesusta tms.
En pese hiuksia shampoolla koskaan. Eivät ole rasvaiset, päänahkaa ei kutita
Lämmin vesi riittää minulle, en juurikaan hikoile kun olen aika hoikka enkä harrasta muuta liikuntaa kuin kävelyä
heitä kymppi nii alkaa kiinnostaa
2-3 x viikossa, pitkät hiukset. Saavat kuivaa itsekseen, en föönata kuin otsatukan.
Joka neljäs tai viides päivä, pitkät ja erittäin paksut hiukset.
Vierailija kirjoitti:
En pese hiuksia shampoolla koskaan. Eivät ole rasvaiset, päänahkaa ei kutita
Lämmin vesi riittää minulle, en juurikaan hikoile kun olen aika hoikka enkä harrasta muuta liikuntaa kuin kävelyä
Mä olen yli 100kg enkä hinoile vaikka urheilisin kuinka paljon.
Peskää hiuksenne joka päivä.
Etenkin naiset, käykää suihkussa ja peskää hiuksenne.
Me työkaverit kärsimme. Vaikka itse et haista, niin se haju on kaamea!!
Peseytykää rouvat ja neidot kirjoitti:
Hiukseni eivät rasvoitu, joten miksi pesisin?
Joka kerta käydessäni suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, että menet kunnon osaavalle kampaajalle, joka oikeasti leikkaa hiuksesi siten, että ne sopii. Jos hiukset rasvoittuvat, niin suosittelen shampoon ja hoitoaineen vaihtoa. Äläkä käytä mitään niitä geelejä tai muotovaahtoja, koska jos hiukset on leikattu hyvin niin ne eivät niitä tarvitse. Itse suosin tätä https://tinyurl.com/phyajjzp Olapexia, koska se luo sellaisen kalvon hiuksiin joka juuri estää tuota rasvoittumista ja suojaa niitä.
WTF?!! Käytät jotain keinotekoista kalvoa, jotta välttyisit käyttämästä luonnollista kalvoa?
Nojoo, mulla on takut ja käytän shampoota kerran kuussa. Päänahka tottunut jo lämmin->viileä vesipesuun, ei rasvoitu enää, koska pääsin shampoo koukusta eroon. Se shampoon käyttö pesee liian puhtaaksi ja päänahka kompensoi sen alkamalla tuottamaan rasvaa vain enemmän. Jollei ole erityisen rasvoittuvat hiukset, niin shampoota ei tarvi. Ei ole tarvinnut alunperinkään, mutta ihmiset ostaa mitä niille myydään.
Ja tällasia neuvoja et kampaajalta saa, koska heidän elinkeino. Luonnonkiharat vahvistuu ja hiukset näyttävät (ja ovat) terveemmiltä ja luonnollisemmilta.
Peseytykää rouvat ja neidot kirjoitti:
Voi kuule, kyllä sen haistaa ihan itsekin. Kiinnosta v:tttttujakaaan muiden haistamiset kun ihan itsensä takia sitä haluaisi käydä suihkussa ihan aamuin illoin.
Kiitos marinin vihersiirtymän ja putinin siihen ei ole varaa. Ei, vaikka olisi työssäkäyvä ihminen.
Käyn siis suihkussa työviikon päätteeksi etten lemua omaan nenääni kotona ja saan muiden ihmisten levittämän saastan pois hiuksista ym.
PTHYI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta käydessäni suihkussa.
Sama ja suihkussa käy kerran/kaksi viikossa riippuen ihan siitä kuinka reippaita lenkkejä olen tehnyt.
Nähtävästi