Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?

Vierailija
17.11.2022 |

Viikossa siis.

Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.

Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.

Kommentit (1229)

Vierailija
1221/1229 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pessyt hiuksia kemikaaleilla (shampoo yms saippuat/hoitoaineet) yli 10 vuoteen - pelkästään vedellä siis. Ei rasvoitu, päänahka ei kutise ja pysyvät puhtaana. Suosittelen. Alkuun tuntuu jonkin aikaa likaisilta, kunnes puhdistuvat kemikaaleista.

Vierailija
1222/1229 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap siis teit siellä Hesessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1229 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

DirtyBastard kirjoitti:

En ole pessyt hiuksia kemikaaleilla (shampoo yms saippuat/hoitoaineet) yli 10 vuoteen - pelkästään vedellä siis. Ei rasvoitu, päänahka ei kutise ja pysyvät puhtaana. Suosittelen. Alkuun tuntuu jonkin aikaa likaisilta, kunnes puhdistuvat kemikaaleista.

Hyvä käyttäjänimi, nousi ihan ruoka suuhun kun tätä luin. Tunnen erään tälläisen henkilön, ei tosin vielä ole kymmentä vuotta viime pesusta.

Vierailija
1224/1229 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä shampoolla peseminen voi itse asiassa pahentaa rasvoittumista, koska peset kaikki luonnolliset rasvat päänahasta, joka kuivuu ja elimistö päättelee, että päänahka tarvitsee lisää rasvaa.  Jos haluat pestä joka päivä, kokeile pestä välillä pelkällä vedellä tai käytä pelkästään pieni määrä hoitoainetta pesuun.

Vierailija
1225/1229 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka päivä. Pesuväli pidentäminen ei toimi, koska ihoni on rasvoittuva.

Vierailija
1226/1229 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa

Vierailija
1227/1229 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin. Inhoan päänahan rasvoittumisesta tulevaa hajua (omaa ja muiden) sekä latteita hiuksia. En halua laittaa tyynyliinalle likaista päätä mikä on kerännyt päivän ajan muiden sylkipärskeitä, saasteita ja pölyä.

Mulla tuo sama! Inhottaa painaa likaiset hiukset tyynyä vasten. En kestä likaisuuden tunnetta, kun tulen takaisin kotiin ulkoa on pakko päästä heti suihkuun. Pesen käsiä aina kun kosken johonkin "likaiseen", varmasti monta kymmentä kertaa päivässä. 

Pakko pestä hiuksetkin päivittäin, joskus kahdesti :/ Tiedän, että mulla menee jo yli.

Menee yli, ja reippaasti. Sairautesi on sellainen, sen kehityskäyrä on aina pahenevaan päin. Terapiasta hae apua pian. Tiedän tämän, koska seurasin sisareni sairastumista vuosikymmenen. Nyt hän pysyy sisällä, miehen on vaihdettava vaatteensa ulkona, jos hän on käynyt esim kaupassa. Kädet vereslihalla, wc käynneille aina laittaa kertakäyttökäsineet ym.. ym.Surullinen ja eristävä sairaus.

Vierailija
1228/1229 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin. Aina illalla seuraavaa päivää varten. Jos olen etätöissä tai vapaalla ilman suunnitelmia, en pese hiuksia edellisenä iltana.

Usein pesen vain etuhiukset shampoolla tai käsisaippualla jos aion käydä nopeasti jossain seuraavana päivänä.

Pelkkä vesipesu jättää hiukset likaisen näköisiksi ja pahemmiksi kuin ilman pesua joten ei kannata.

Vierailija
1229/1229 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen shamppoolla ehkä noin kerran viikossa ja joskus harvemminkin. Hoitoaineella ja pelkällä vedellä pesen siinä välissä aina kun siltä tuntuu. Harvensin shampoo pesuja muutama vuosi sitten ja huomaan sen nyt kyllä hiuksissani ovat niin terveet ja paksut.