Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
Suosittelen, että menet kunnon osaavalle kampaajalle, joka oikeasti leikkaa hiuksesi siten, että ne sopii. Jos hiukset rasvoittuvat, niin suosittelen shampoon ja hoitoaineen vaihtoa. Äläkä käytä mitään niitä geelejä tai muotovaahtoja, koska jos hiukset on leikattu hyvin niin ne eivät niitä tarvitse. Itse suosin tätä https://tinyurl.com/phyajjzp Olapexia, koska se luo sellaisen kalvon hiuksiin joka juuri estää tuota rasvoittumista ja suojaa niitä.
Tein yhdessä vaiheessa testin ja olin mahdollisimman pitkään pesemättä hiuksia. 3 kuukautta.
Ei ikinä enää. Nyt pakko pestä 4 krt viikossa. Tuo hiusten pesemättömyys oli silloin joku isompi juttu..
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, että menet kunnon osaavalle kampaajalle, joka oikeasti leikkaa hiuksesi siten, että ne sopii. Jos hiukset rasvoittuvat, niin suosittelen shampoon ja hoitoaineen vaihtoa. Äläkä käytä mitään niitä geelejä tai muotovaahtoja, koska jos hiukset on leikattu hyvin niin ne eivät niitä tarvitse. Itse suosin tätä https://tinyurl.com/phyajjzp Olapexia, koska se luo sellaisen kalvon hiuksiin joka juuri estää tuota rasvoittumista ja suojaa niitä.
Ja kaikista hellävaraisin tapa on antaa hiusten kuivua ihan itsestään eli ei välttämättä tarvitse föönätä.
Minulla on tosi pitkät ja vahvat hiukset.
Pesen ne joka päivä shampoolla ja ne ei ole koskaan likaiset.
Käytän vain parhaita shampoita.
Pesen ja vielä kerran pesen niitä jokaisena päivänä.
Onko se niin vaikea ymmärtää?
Päivittäin pesen. Rasvoittuvat nopeasti. Vain pesu pitää hiuspohjani hyväkuntoisena (ei-kutiavana ja näppylättömänä). Ja ei, pesuvälin pidentäminen ei ole auttanut. Ei myöskään sulfaatittomat-, luomu-, jne shampoot. Kaikki on kokeiltu.
Pari kertaa viikossa pesen. Kolmen päivän jälkeen ovat jo likaiset. Silloin on nutturapäivä. Aina pesen juhliin ym erityistilanteisiin kuitenkin. Inhoan sitä, kun hiukset on märät.
Tee shampoopesu kahdesti peräkkäin kolme kertaa viikossa (laadukkalla shampoolla eikä millään prisman marketti halvalla)
Päivittäin. Inhoan päänahan rasvoittumisesta tulevaa hajua (omaa ja muiden) sekä latteita hiuksia. En halua laittaa tyynyliinalle likaista päätä mikä on kerännyt päivän ajan muiden sylkipärskeitä, saasteita ja pölyä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon vinkeistä! Olisi varmaan muutenkin aika käydä kampaajalla. Tuosta Olapexiasta en ole ennen kuullutkaan. Vähän hintava, mutta varmasti laadukas. Kyllä se on pakko lähteä testailemaan eri tuotteita ja etsimään niitä itselle sopivia.
- AP
Vierailija kirjoitti:
Tee shampoopesu kahdesti peräkkäin kolme kertaa viikossa (laadukkalla shampoolla eikä millään prisman marketti halvalla)
Hinta ei takaa laatua :D
Pese hoitoaineella. Poistaa rasvan mutta ei kuluta hiuksia niin paljon. Itselläni tehnyt huiman parannuksen. Kerran pari kuukaudessa voi käyttää shampoota.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin. Inhoan päänahan rasvoittumisesta tulevaa hajua (omaa ja muiden) sekä latteita hiuksia. En halua laittaa tyynyliinalle likaista päätä mikä on kerännyt päivän ajan muiden sylkipärskeitä, saasteita ja pölyä.
Pesen joka toinen päivä, mutta onneksi ei sillonkaan ehdi rasvoittumaan, mutta en halua odottaa sitä kolmatta päivää. On kyllä helppoa, kun ei ole helposti rasvoittuva pää ja hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuo sama! Inhottaa painaa likaiset hiukset tyynyä vasten. En kestä likaisuuden tunnetta, kun tulen takaisin kotiin ulkoa on pakko päästä heti suihkuun. Pesen käsiä aina kun kosken johonkin "likaiseen", varmasti monta kymmentä kertaa päivässä.
Pakko pestä hiuksetkin päivittäin, joskus kahdesti :/ Tiedän, että mulla menee jo yli.
Joka toinen päivä. On rasvoittuva hiusjuuri. Nuorempana pesin joka päivä.
Päivittäin pesen. Hiukset rasvoittuvat nopeasti, kuten myös kasvot. Joskus koitin harventaa pesuväliä joka toiseen päivään, päänahka alkoi kutisemaan niin kokeilu päättyi.
2 kertaa viikossa. Rasvoittuivat nopeammin, kun pesin 3-4 kertaa viikossa. Nyt eivät ole kovin rasvaiset, kun pesupäivä koittaa, mutta kai nuo joksus on ihan hyvä pestä.