Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?

Vierailija
17.11.2022 |

Viikossa siis.

Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.

Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.

Kommentit (1229)

Vierailija
981/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai hiukset rasvoittuu aina enemmän mitä useammin niitä pesee shampoilla. Luin kerran jostain selosteesta että hiuksia ei kannata pestä ollenkaan muulla kuin pelkällä vedellä. Aloitin vedellä pesun ja huomasin seuraavaa. Ensimmäisen viikon lopulla hiukset olivat hiukan rasvaiset jolloin käytin pestessä ihan vähän shampoota. Kun oli kulunut 2 viikkoa ilman shampoota hiukseni olivat aika hyvässä kunnossa ja pesin vain vedellä. Siitä lähtien olen pessyt hiukseni vain vedellä noin kerran viikossa. Hiukseni ovat paljon paremmassa kunnossa kuin shampoon käyttöaikaan. Nyt on jo kulunut useita kuukausia ilman shampoita ja hiuksissani ei ole mitään ongelmia eivätkä ne rasvoitu  liikaa. Kehottaisin jokaisen kokeilevan hiusten pesua ilman mitään muita aineita kuin lämmintä vettä. Ehkä se ei kaikille hiuksille sovi mutta minulle se käy ihan hyvin. Ensimmäisten 2 -3 viikon aikana hiukset tasapainottuivat luonnollisempaan olotilaan ja voin pestä hiukset sen jälkeen vedellä vaikka 3 viikon välein. Mielestäni shampoon käytön voi lopettaa  ihan täysin.

Vierailija
982/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lahjoja teidän perheen lapset ovat saaneet aiemmin jouluna jotka ovat olleet erityisen suosittuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö järkevämmin ja lopeta tupakointi

Vierailija
984/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhakuista ja typerää.

Vierailija
985/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ymmärrä vai ette halua ymmärtää?

Vierailija
986/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3x päivässä.

Jos oikein kiire saattaa jäädä yhteen kertaan. 🤪

Vierailija
987/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että menet kunnon osaavalle kampaajalle, joka oikeasti leikkaa hiuksesi siten, että ne sopii. Jos hiukset rasvoittuvat, niin suosittelen shampoon ja hoitoaineen vaihtoa. Äläkä käytä mitään niitä geelejä tai muotovaahtoja, koska jos hiukset on leikattu hyvin niin ne eivät niitä tarvitse. Itse suosin tätä https://tinyurl.com/phyajjzp Olapexia, koska se luo sellaisen kalvon hiuksiin joka juuri estää tuota rasvoittumista ja suojaa niitä.

Kiitti!

Vierailija
988/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa ilman shampoita tai muita lisäaineita. kirjoitti:

Totta kai hiukset rasvoittuu aina enemmän mitä useammin niitä pesee shampoilla. Luin kerran jostain selosteesta että hiuksia ei kannata pestä ollenkaan muulla kuin pelkällä vedellä. Aloitin vedellä pesun ja huomasin seuraavaa. Ensimmäisen viikon lopulla hiukset olivat hiukan rasvaiset jolloin käytin pestessä ihan vähän shampoota. Kun oli kulunut 2 viikkoa ilman shampoota hiukseni olivat aika hyvässä kunnossa ja pesin vain vedellä. Siitä lähtien olen pessyt hiukseni vain vedellä noin kerran viikossa. Hiukseni ovat paljon paremmassa kunnossa kuin shampoon käyttöaikaan. Nyt on jo kulunut useita kuukausia ilman shampoita ja hiuksissani ei ole mitään ongelmia eivätkä ne rasvoitu  liikaa. Kehottaisin jokaisen kokeilevan hiusten pesua ilman mitään muita aineita kuin lämmintä vettä. Ehkä se ei kaikille hiuksille sovi mutta minulle se käy ihan hyvin. Ensimmäisten 2 -3 viikon aikana hiukset tasapainottuivat luonnollisempaan olotilaan ja voin pestä hiukset sen jälkeen vedellä vaikka 3 viikon välein. Mielestäni shampoon käytön voi lopettaa  ihan täysin.

Hiuksesi taitaa lemuta pahalle

Vierailija
989/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt noin 4-5 kertaa viikossa ja hiukseni eivät ole olleet rasvaiset.

Vierailija
990/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin mielenkiintoinen ja hyödyllinen esitys. Kiitos että kommentoitte!

Vierailija
991/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian tulenarkaa tavaraa.

Vierailija
992/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tän ketjun idea nyt oikein on?

Vierailija
993/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten meillä ei tosiaan ilmaista rahaa ole!!!

Vierailija
994/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävintä vaan tuossa aloituksessa on että sen kirjoittaja on joku tällä palstalla vakituisesti pyörivä... Ja myös moni vastaaja sen verran hyvin oli jutut tiedossa ;)

Vierailija
995/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voitelen hiukseni viikottain munalla. Hiukset on tosi tuuheat ja hyvinvoivat.

Vierailija
996/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä polta röökiä

Vierailija
997/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen päivä ja pesupäivänä hiukset on jo niin rasvaiset ettei kehtaa kotoa poistua.

Vierailija
998/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa. Opetin hiukseni siihen pesuväliin. Ajattelin jos lapsenakin kerran viikossa käytiin saunassa ja pestiin hiukset miksei se nytkin onnistuisi. Tosin nykyään enemmän ilmansaasteita on. Hiukset tottuvat siihen mihin ne opettaa ja pysyvät kyllä puhtaina viikon. Ennen pesin kaksi kertaa viikossa. Nyt vain kerran.

Vierailija
999/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija1964 kirjoitti:

Kerran viikossa. Opetin hiukseni siihen pesuväliin. Ajattelin jos lapsenakin kerran viikossa käytiin saunassa ja pestiin hiukset miksei se nytkin onnistuisi. Tosin nykyään enemmän ilmansaasteita on. Hiukset tottuvat siihen mihin ne opettaa ja pysyvät kyllä puhtaina viikon. Ennen pesin kaksi kertaa viikossa. Nyt vain kerran.

Ei toimi kaikilla. Itse kokeilin 7v ajan ja ei onnistunut. Joka päivä pitää pestä.

Vierailija
1000/1229 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joulupukki ei saa juoda jouluolutta? - Koska hän ei saisi pysyä reippaana yön yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi