Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
Nykyään noin kerran viikossa. Etyö ja kuivat hiukset. Tarvittaessa pari kertaa viikossa, mutta päänahka ja hiukset voivat paremmin kun ei pese liikaa. Palashampoota käytän. Normi shampoot ja hoitoaineet kerryttivät älyttömästi muoviroskaa ja tulivat myös kalliiksi.
2 kertaa jos olen työtön ja joka päivä jos saan olla töissä, olen työtön koska en saa töitä vaikka haluan tienata.
Ennen pesin pääosin joka päivä. Rasvoittuivat niin paljon....sitten vähensin pesua ja alkoi rasvoittumaan vähemmän ja sittten vähensin pesuja ja rasvoittuminen väheni entisestään. Nyt ehkä kerran viikossa keskimäärin, riippuen tuleeko harrastettua liikuntaa. Jos ei tee mitään hikiliikuntaa, niin helposti menee toista viikkoa, eikä hiukset ole vielä lainkaan sellaisessa kunnossa kuin ne aiemmin oli pesua seuraavana päivänä.
2-3 viikon välein. Teen rankkaa treeniä ym, mutta hiukseni ja päänahan olen "opettanut" harvoihin pesuväleihin. Hiukseni ovat paremmassa kunnossa, kuin ikinä: paksut ja tuuheat ja kasvavat myös mieletöntä vauhtia.
Ennen pesin joka 2. pvä, kunnes siis kyllästyin siihen ja aloin harventamaan välejä ja nyt ollaan tässä!
Minä en ole pystynyt pidentämään pesuväliä millään keinolla. Ehkä joillakin tuo onnistuu sillä että pesee harvemmin, mutta minulla ei toiminut. Ei myöskään sulfaatittomat, silikonittomat, hajusteettomat, palashampoot, apteekin shampoot...
4kertaa joutuu viikossa, mikä on ehkäisykapselin syytä.
Viimeksi 7kk sitten. Halusin kokeilla, voiko shampoosta ja kaikista teollisista hiustuotteista luopua, koska minusta tuntui, että hiukseni menevät niistä vain huonompaan kuntoon. Kuvistakin näki, että lapsena, kun pestiin pelkällä vedellä ja kerran viikossa shampoolla, tukka oli paljon pidempi ja tuuheampi.
Kananmuna hiusten pesussa toimii sellaisenaan. Mulla taisi olla hiuksissa kanssa proteiinin puutetta, koska se teki hiuksista paksummat ja vähensi kuivumista.
2-6 kertaa