Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
2-3 x / pvässä. Kellonajat systemaattisen tarkat.
Itse asiassa rakennan elämäni hiustenpesujen eytmityksen mukaan.
Me ihmiset olemme kovin ihanan erilsisia. Yksilöllisiä siis. 🤗
3-4 kertaa viikossa. Yritän 1-2 kertaa viikossa tehdä päänahalle öljyhoidon, kun se puskee rasvaa osittain kuivuuden takia. Rasvoittuu helposti, ollut aina tällainen. Nuorempana sai pestä päivittäin. Sit talvisin pesun jälkeen kuitenkin kutisee kuivuuttaan. Olen kokeillut myös sulfaatittomat ja välillä pesen co-pesulla kuntosalin jälkeen jos ei ole vielä ihan hirveän limainen. Hikoilen helposti ja mulla ei auta kuntosalin jälkeen mikään "föönaa kuivaksi ja laita kuivashampoota". Sit se on tahmea ja limainen. Mulla on käytössä kampaamon shampoo jota tilaan aina litran jättipullon kerralla kun mieskin käyttää sitä. Siitä sit täytän pienempään pulloon joka on suihkussa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tosi pitkät ja vahvat hiukset.
Pesen ne joka päivä shampoolla ja ne ei ole koskaan likaiset.
Käytän vain parhaita shampoita.
Pesen ja vielä kerran pesen niitä jokaisena päivänä.
Onko se niin vaikea ymmärtää?
On vaikea ymmärtää kun et kertonut millaisia ne parhaat shampoot ovat.
On kyllä vaikea ymmärtää, miksi pilaat hiuksesi läträämällä niitä joka päivä. Kohta ei sulla ole tukkaa ollenkaan. Olet varmaan nuori. Nuori likka haluaa olla puhdas kun on tuo etsikkoaika. Minullakin on pitkä tukka ja pesen sen vain kerran kuussa. Saunassa laitan hiukset pyyheliinaan suojaamaan niitä. Älä neito nuori pilaa kaunista tukkaasi.
Olet sitten pesukierteessä. Mitä useammin peset, sitä enemmän rasvoittuvat
Itse pesen harvoin ja silloinkan eivät ole rasvaiset, hikeä lähinnä
Vierailija kirjoitti:
3-4 kertaa viikossa. Yritän 1-2 kertaa viikossa tehdä päänahalle öljyhoidon, kun se puskee rasvaa osittain kuivuuden takia. Rasvoittuu helposti, ollut aina tällainen. Nuorempana sai pestä päivittäin. Sit talvisin pesun jälkeen kuitenkin kutisee kuivuuttaan. Olen kokeillut myös sulfaatittomat ja välillä pesen co-pesulla kuntosalin jälkeen jos ei ole vielä ihan hirveän limainen. Hikoilen helposti ja mulla ei auta kuntosalin jälkeen mikään "föönaa kuivaksi ja laita kuivashampoota". Sit se on tahmea ja limainen. Mulla on käytössä kampaamon shampoo jota tilaan aina litran jättipullon kerralla kun mieskin käyttää sitä. Siitä sit täytän pienempään pulloon joka on suihkussa. :)
Kuivashampoo laitetaan aina puhtaisiin hiuksiin eikä vasta sitten, kun hiukset on jo likaiset. Whamisan organic seeds shampoo voisi sopia sinullekin, on sulfaatiton ja pH 4.5.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät pese hiuksiaan kerran päivässä - eivätkö he siis käy päivittäin suihkussa?
Haisunäädät
Vierailija kirjoitti:
Yksi keski-ikäinen nainen vaan kirjoitti:
Olen pyrkinyt siihen, että pesen hiukset kerran viikossa. Pitkien hiusten peseminen ja suihkussa käyminen on minulle iso operaatio, siihen pitää varata aikaa puoli tuntia. Pitkät vaaleat hiukset pestään kampaamon hopeashampoolla, jonka pitää antaa vaikuttaa hiuksissa useita minuutteja. Viidennen päivän jälkeen hiukset alkavat olla hieman rasvoittuneet, mutta ei vielä kuitenkaan järkyttävän näköiset. Jos on esim. juhlat tulossa, enkä ole ehtinyt pesemään hiuksia, niin turvaudun lettikampaukseen tai ponihäntäkampaukseen. En myöskäään lähes koskaan käytä hiustenkuivainta, koska sen haurastuttaa hiusta.
- Välillä tuntuu, että ihmiset puunaavat itseään liiankin paljon, vaikka eivät ole likaisia tai hikisiä.
Kyllä täytyy olla väsynyt ihminen, jos mieltää hiustenpesun isoksi operaatioksi.
Työttömälle jo sängystä ylös nouseminen on saavutus
Vierailija kirjoitti:
On kyllä vaikea ymmärtää, miksi pilaat hiuksesi läträämällä niitä joka päivä. Kohta ei sulla ole tukkaa ollenkaan. Olet varmaan nuori. Nuori likka haluaa olla puhdas kun on tuo etsikkoaika. Minullakin on pitkä tukka ja pesen sen vain kerran kuussa. Saunassa laitan hiukset pyyheliinaan suojaamaan niitä. Älä neito nuori pilaa kaunista tukkaasi.
Mä pesin nuorena joka päivä. Yli 40v. aloin pesemään joka toinen päivä. ON RASVOITTUVAT HIUKSET!
Nyt 52v. on edelleen hyvät hiukset. Paksu ja luonnonkiharaa. Mutta edelleen on rasvoittuvat hiukset. Myös ihotyyppi on rasvainen. Ryppyjä on vähemmän kuin muilla mun ikäisillä naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pesin ennen hiuksiani päivittäin eivätkä ne tuntuneet enää pesupäivän iltanakaan puhtailta, nyt en pese hiuksiani kuin joka kolmas päivä. En tajunnut ennen kuin uusi kampaajani neuvoi, että jos käyttää hiuksiin säännöllisesti muotoilutuotteita ja varsinkin hiuslakkaa, niin tavallisten shampoopesujen jälkeen hiuksiin jää niistä jäämiä, joiden pois saanti vaatisi syväpuhdistavaa shampoon käyttöä silloin tällöin.
pesen joka päivä ja oon ihan 100% kunnossa
Niihän ne kaikki sanoo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pesin ennen hiuksiani päivittäin eivätkä ne tuntuneet enää pesupäivän iltanakaan puhtailta, nyt en pese hiuksiani kuin joka kolmas päivä. En tajunnut ennen kuin uusi kampaajani neuvoi, että jos käyttää hiuksiin säännöllisesti muotoilutuotteita ja varsinkin hiuslakkaa, niin tavallisten shampoopesujen jälkeen hiuksiin jää niistä jäämiä, joiden pois saanti vaatisi syväpuhdistavaa shampoon käyttöä silloin tällöin.
pesen joka päivä ja oon ihan 100% kunnossa
Sama
2.-3