Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
Kolmen päivän välein. Asun kovan veden alueella, joten käytän syväpuhdistavaa shampoota kerran viikossa. Minulla on otsis, ja sen pesen joka aamu, sillä se rasvoittuu kasvovoiteiden ja meikin vaikutuksesta nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Miten te pesette näin usein hiukset? Hävetkää veden tuhlaajat
Jos käy töissä niin on tarve pestä tukkaa useammin ja samoin on myös varaa maksaa siitä aiheutunut vesimaksu :)
2vk tai harvemmin, pesu riippuen kuinka tärkeitä menoja.
Nuorempana rasvoittuivat kovastikin, pesin 2x/vk, mutta ruokavaliomuutoksen ja ikääntymisen seurausta ehkä että pysyvät suht kauniina pitkään.
Myös lopetin värjäämisen ja tietysti totutin hiuspohjan pitkään pesuväliin.
Vierailija kirjoitti:
2 kertaa viikossa. Rasvoittuivat nopeammin, kun pesin 3-4 kertaa viikossa. Nyt eivät ole kovin rasvaiset, kun pesupäivä koittaa, mutta kai nuo joksus on ihan hyvä pestä.
En usko sinuun. Jos hiukset pesee vain 2x viikossa on ne pakolla haisupellet.
Joka toinen päivä. Jos en ole menossa ihmisten ilmoille niin joka kolmas. Ennen tärkeitä tilaisuuksia juuri ennen.
Mielestäni noin 5 kertaa viikossa on juuri sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tosi pitkät ja vahvat hiukset.
Pesen ne joka päivä shampoolla ja ne ei ole koskaan likaiset.
Käytän vain parhaita shampoita.
Pesen ja vielä kerran pesen niitä jokaisena päivänä.
Onko se niin vaikea ymmärtää?
Olipa aggresssiivinen kommentti. Säihkähdin
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kokemusta hiusnaamioista ja öljystä? Ajattelin ostaa tällaisen lahjapakkauksen jossa olisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla https://tinyurl.com/4f5t34kv
Käytän itse hiusöljyä, koska se tekee hiuksista paksummat ja kiiltävämmät.
Vierailija kirjoitti:
2krt/vko
Eikö hiuksenne ala haisemaan tuolla pesutahdilla?
Päivittäin ja hiuksissani ei ole ongelmia
Pesen Himalaya Herbalsin Neem-puusaippualla. Haisee oudolta mutta ajaa asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee shampoopesu kahdesti peräkkäin kolme kertaa viikossa (laadukkalla shampoolla eikä millään prisman marketti halvalla)
Hinta ei takaa laatua :D
"Hinta ei takaa laatua" - köyhien tapa lohduttaa itseään
Sama. Itseasiassa nyt kun pesen joka päivä (yritin pitää pesuvälin sitkeästi 2-3 päivässä vuosikymmeniä), ovat hiukset itseasiassa pesua seuraavana päivänä puhtaammat illalla, kuin silloin kun pesin harvemmin. Eli nyt pesen ne joka ilta ja ovat vielä suht okt seuraavana iltana ennen seuraavaa pesua - kun pesin vain joka toinen päivä, olivat ne pesuttoman päivän illalla paljon rasvaisemmat. Pidempi pesuväli aiheuttaa myös välitöntä kutinaa, hilsettä ja muita päänahan ongelmia.
Eli jos omaa rasvoittuvan päänahan, ei kannata ihan loputtomiin kiduttaa itseään "pesuvälin pidentäminen vähentää rasvoittumista" uskomuksella, jos oma kokemus todistaa päinvastoin. Jokaisen pää on yksilöllinen.