Kuinka usein pesette hiuksenne shampoolla?
Viikossa siis.
Olen tähän mennessä pessyt hiukset shampoolla joka päivä, koska ne rasvoittuvat sen verran nopeasti, tuntuvat ja näyttävät inhottavilta. Olen aiemmin miettinyt asiaa ja kehotettiin vaan jatkamaan. Nyt olen lukenut, että päivittäinen shampoolla hiuksien pesu voi vaurioittaa hiuksia :( Pitäisi ostaa jotain hellävaraisempaa.
Kuinka usein te pesette hiuksenne shampoolla? Ja rasvoittuvatko hiuksenne nopeasti.
Kommentit (1229)
Vierailija kirjoitti:
Kolme kertaa viikossa yleensä.
Onko joku muu huomannut että XZ- shampoon koostumus olisi muuttunut?
Nykyään jättää hiukset rasvaisen ja lattanan tuntuiseksi.
Mielellään ostaisin kotimaista mutta tuosta joudun luopumaan.
Härre gud XZ on ollut huono jo pitkään!
Ei hiuksia kannata pestä kuin n. kerran kuukaudessa.
Pysyvät kyll' puhtaana kun ei talia puske päänahasta.
Peseminen vain kiihottaa talirauhasia eli mitä useimmin peset sitä enemmän
talirauhaset kiihottuu ja puskee talia joka rasvoittaa hiukset.
Käyn joka päivä suihkussa, mutta pesen hiukset shampoolla vain kolmen tai neljän päivän välein. Laitan kuitenkin joka ilta suihkussa hiusnaamion kauttaaltaan hiuksiin. Nyt käytössä tuollainen iso Garnierin purkki, joka tuoksuu hedelmältä. Annan sen olla 3-5 min ja kun huuhtelen sen pois, hiukset ovat kuin pestyt mutta samalla myös todella hoidetut. Tällä konstilla hiukset pysyvät puhtaina ilman, että niitä tarvitsee jatkuvasti pestä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, että menet kunnon osaavalle kampaajalle, joka oikeasti leikkaa hiuksesi siten, että ne sopii. Jos hiukset rasvoittuvat, niin suosittelen shampoon ja hoitoaineen vaihtoa. Äläkä käytä mitään niitä geelejä tai muotovaahtoja, koska jos hiukset on leikattu hyvin niin ne eivät niitä tarvitse. Itse suosin tätä https://tinyurl.com/phyajjzp Olapexia, koska se luo sellaisen kalvon hiuksiin joka juuri estää tuota rasvoittumista ja suojaa niitä.
Olapex on kunkku t. n23
pääosin joka 2.päivä, kotietätöissä saattaa venyä pesuväli 3 päivään. Jos pitää seuraavana päivänä olla edustuskunnossa( menossa toimistolle etc :) ), pesen tukan edellisiltana. Rasvoittuva päänahka ei ole kiva ja välillä käy kateeksi joille riittää kerta viikkoon pesu.
4-5 kertaa viikossa. Rasvoittuivat hitaammin, kun pesin 2 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, että menet kunnon osaavalle kampaajalle, joka oikeasti leikkaa hiuksesi siten, että ne sopii. Jos hiukset rasvoittuvat, niin suosittelen shampoon ja hoitoaineen vaihtoa. Äläkä käytä mitään niitä geelejä tai muotovaahtoja, koska jos hiukset on leikattu hyvin niin ne eivät niitä tarvitse. Itse suosin tätä https://tinyurl.com/phyajjzp Olapexia, koska se luo sellaisen kalvon hiuksiin joka juuri estää tuota rasvoittumista ja suojaa niitä.
Ja kaikista hellävaraisin tapa on antaa hiusten kuivua ihan itsestään eli ei välttämättä tarvitse föönätä.
Mikä juttu tää on että ihmiset on alkaneet sanoa föönätä, föönäys jne? Se on edelleenkin föönaus, föönata.
Kolme kertaa viikossa yleensä.
Onko joku muu huomannut että XZ- shampoon koostumus olisi muuttunut?
Nykyään jättää hiukset rasvaisen ja lattanan tuntuiseksi.
Mielellään ostaisin kotimaista mutta tuosta joudun luopumaan.