Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?

Vierailija
09.11.2022 |

Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.

Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.

Kommentit (911)

Vierailija
821/911 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä uni oli pari päivää sitten, Kävin vierailulla meidän vanhalla kesämökillä. Oikeasti se on jo myyty ja isäni kuollut. Siellä olivat uudet aivan oudot omistajat, jotka olivat ystävällisiä ja tarjosivat kahvit.

Siinä jutellessa toinen uusista asukkaista sanoi, että "isäsi oli täällä juuri kolme päivää".

Faija vaan mökkeilee yhä.

Vierailija
822/911 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole (tai en ainakaan muista että olisi) unissa toistuvia tilanteita, mutta toistuva elementti kylläkin. Eli vesi. Kaikki unet, joita muistan vielä herätessäni, sisältävät vettä tavalla tai toisella. Saatan olla meren rannalla kuuntelemassa aaltoja, uimassa järvessä kesäyönä, vuoren huipulla katsomassa kuinka tsunami pyyhkii alla olevia laaksoja, purjehtimassa myrskyssä, sukeltelemassa tropiikissa värikkäiden kalojen seassa, kävellä sateessa kadulla pisaroiden ropistessa sateenvarjoon, todistaa upeaa sateista rajuilmaa majakasta käsin tai mitä ikinä milloinkin. Aina mukana on vettä, meren/järven/sateen/tulvan jne. muodossa.

Osaisiko joku unitietäjä kertoa, mistä tällainen voisi johtua? Eli mitä vesi elementtinä kertoo, jos vuosikaudet se on hallinnut unia näin merkittävästi? Nettilähteet on asian suhteen vähän sekavia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/911 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Käyskentelen vanhoissa rakennuksissa tai asun vanhahtavissa asuinnoissa

-Joudun menemään vessaan joka on tosi törkyinen. Usein olen siinä vauva ja minua kantaa joku

-Olen portaiden tai liukuortaiden yläpäässä kun äkkiä portaat menee sisään ja yhtäkkiä siinä onkin liukumäki

Vierailija
824/911 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen jatkuvasti painajaisia joissa siskoni saa raivokohtauksen minulle.

Joo. Välit poikki siskon kanssa jo kaksi vuotta. Ja syynä juuri siskon raivokohtaukset ja huutaminen minulle.

Vierailija
825/911 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viime yönä näin unta, jonka kaltaista näen joskus. Olin kirpputorilla ja ostamassa nukkea itselleni unikaveriksi. Löysin nuken toisensa perään, jolloin aina jätin edellisen myyntipöydälle ja otin sen uuden nuken ostettavaksi. Uni loppui kesken enkä tiedä sitten, että ostinko nukkea ollenkaan.

Vierailija
826/911 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipppilaskirjoitukset ovat ehkä yleisin unessani toistuva asia, siis omat ylioppilaskirjoitukset, jotka menevät aina jotenkin pieleen. Noista on kuitenkin aikaa jo sellaiset 20 vuotta ja ylioppilaaksi pääsin. Tämä ei edes suinkaan ole ollut elämäni stressaavin, kuormittavin tai traumaattisin tapahtuma. Viimeksi näin tähän liittyvän unen ihan tällä viikolla ja tässä unessa olin käynyt korostamassa kaikkia kokeita joku viisi kertaa ja lopulta sain kaikista kokeista m:n tai e:n ja olin vihdoin tyytyväinen. Siis reaalista ja äidinkielestä on tuollaiset arvosanat eli lopulta sain sitten ruotsista ja englannistakin nuo. Kyllähän ne ruotsin ja englannin huonot arvosanat harmittavat ja olen usein miettinyt, että olisi pitänyt opiskella paremmin. Olen kuitenkin käynyt lukion jälkeen kaksi koulua ja noissakin oli ruotsia ja englantia, eikä suinkaan edes noiden opintojen vaikein paikka.

Otatko elämän pikkutarkasti kaikessa ?

Vierailija
827/911 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastan usein unissani seksiä parhaan miespuolisen ystäväni kanssa. Tätä on jatkunut on/off koko ystävyytemme ajan.

Best friends forever! 🥰

Mikset kokeile oikeasti ?

Vierailija
828/911 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toistuva tilanne, mutta viime yönä kävin korjaamassa 1940-luvun Helsingissä yhden asian. Herätttyäni en enää muistanut, mikä se asia oli mutta muuten muistan aika hyvin. Valaistus taloissa sisällä oli nykymittapuulla heikkotehoista, kaikkialla sisällä oli vähän hämärää.

Vierailija
829/911 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe toistuvia tilanteita. Enää. Tarkoittaako tämä, että olen onnistunut ratkomaan traumani? 

Vierailija
830/911 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiipeilen koulun loputtomia portaikkoja ja kuljen pitkin käytäviä, availen luokkahuoneen oven toisensa perästä etsien  missä minun pitäisi olla. Luokassa olijat katsovat ihmetellen outoa ovestakurkkijaa. Olis joku koe, muuten tiedä missä. Eipä silti  huomaan, etten ole käynyt yhdelläkään tunnilla enkä tehnyt yksiäkään kotiläksyjä enkä tiedä, mikä on koealue  eikä minulla ole siitä mitään näkemystä, mitä olisi pitänyt oppia.

Toinen: kiipeilen portaita isossa rakennuksessa  ehkä hiukan eksyksissä. Korkealla osa portaista puuttuu tai pitää kulkea jotain kapeaa parrua pitkin ilman käsitukra kuin joku nuorallatanssija ikään. Puuttuvia portaikonpätkiä on varsinkin alaspäin mennessä. Saattaa puuttua kokonaisen kerrosvälin matkaltakin. Joskus on hissi, joka vie ylös tyhjyyteen. Kun ovi svautuu ylhäällä, pitäisi astua ulos tyhjän päälle. Voi olla ettei hississä ole lattiaa kuin kapea kaistale seinivierillä tai ei seiniä.

Kolmas: menen jonnekin, missä olen asunut ennen. Nyt siellä asuu muita ihmisiä. Olen saattanut mennä sinne kuin kotiini ja sitten nykyiset asukkaat tulevat paikalle. Selviää, että olenkin koditon.

Vierailija
831/911 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuva painajaisuneni: Olen Suomen euroviisuedustaja kansainvälisessä finaalissa ja seison lavalla tv-kameroiden ja yleisön edessä suorassa lähetyksessä. Ihmettelen, miten olen ylipäätään joutunut koko tilanteeseen, kun olen kerran esiintymispelkoinen, julkisuutta välttelevä henkilö -  ja vain keskinkertainen laulaja!

Kun minun pitää laulaa mikrofoniin suorassa lähetyksessä, huomaan kauhukseni unohtaneeni laulun sanat. Yritän laulaa ilman sanoja: la-la-laa. Lauluäänikin pettää. Huomaan kesken laulun, että sukkahousut ovat rikki ja mekko tahrainen, joten pelkään olevani homssuisen näköinen tv-lähetyksessä. Tunnen, että paksu kasvomeikki alkaa tahriintua ja valua, ja tekoripsien liima pettää.

Vierailija
832/911 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan etsintä, kaikki on järkyttävän saastasia ja/tai ilman ovia tai pelkkiä pönttöjä vieri vieressä yhdessä huoneessa.

Matkalle lähtö, alan pakata paniikissa vasta viime minuuteilla ja ajattelen kauhulla joutuvani kohta lentokoneeseen (minulla on oikeasti lentopelko).

Katson peilistä itseäni ja hampaita alkaa irrota tai hiuksia harjatessa ne alkavat irrota isoina tupsuina.

Olen koulussa ja tajuan joutuvani kokeeseen enkä ole muistanut päntätä yhtään.

Olen työpaikalla enkä saa mitään tehtyä kun tietokone ei toimi ja kaikki on muutenkin outoa, muistan yhtäkkiä unohtaneeni tarkastaa postilokeroni ja se pursuaa lisätöitä (tällainen oli oikeasti käytössä entisessä työpaikassani) ja paniikki vaan kasvaa.

Tässä nyt joitain unia, joita olen nähnyt useaan kertaan.

Vierailija
833/911 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä valikoimaa:

Olen jossain poissa kotoa, koulussa tms. isossa laitoksessa. Etsin epätoivoisesti vessaa, ja vaikka niitä on joka nurkalla, ne ovat joko varattuja tai rikki tai niin saastaisia etten voi niitä käyttää. Olen oppinut herättämään itseni tästä unesta, joka johtuu siitä että minulla on oikeasti kova pissahätä ja käyn sitten oikeasti vessassa.

Olen myynyt asuntoni ja ostanut uuden. Muutan siihen, ja siitä paljastuu hirvittäviä puutteita ja se on käytännössä asumiskelvoton ja näin arvoton. Tämä uni johtunee omasta liiallisesta turvallisuushakuisuudesta.

Olen jossain puolitutussa kaupungissa, ja pitäisi päästä paikkaan X. Olen jalan liikkeellä, ja lähden sitä kohti, mutta huomaan pian, että olen väärällä reitillä, enkä millään konstilla löydä sitä oikeaa. Aina tulee joku umpikuja tai muu este, tai lähden vaeltamaan valtavan pitkän mutkan kautta enkä koskaan pääse perille.

Olen lähdössä töihin, mutta tulee jatkuvia esteitä joiden takia myöhästyn yhä enemmän tai enemmän, lopulta en pääse ollenkaan työpaikalle. Toinen versio työunesta: tajuan että minulle on annettu työtehtävä viikkoja sitten, jota en ole tehnyt ollenkaan. Yritän päästä siitä jyvälle, mutta mikään ei onnistu.

Joudun jollekin korkealle paikalle kuten kerrostalon katolle tai korkealle, pystysuoralle jyrkänteelle, ja minun on tultava alas. Ainoa reitti on pystysuoraa seinää/seinämää pitkin. Mahasta kouristaa mutta pakko on mennä.

Olen lähdössä jonkun porukan kanssa lentokoneella ulkomaille, yleensä Lontooseen tai New Yorkiin. Lähtö tuntuu vastenmieliseltä ja vaivalloiselta, mutta kuitenkin suostun. Lentokentällä kaikki on sekaisin, ja matkan aikana lasken koko ajan päiviä paluuseen, kaikki tuntuu tympeältä ja haluan vain kotiin.

Vierailija
834/911 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja hoidan lapsia. Minulla ei ole aikaa nähdä unia.

Vierailija
835/911 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäminen/liitäminen, hampaiden mureneminen/hajoaminen/lähteminen, laskeminen jostain alas/kiipeäminen, yrittää koittaa ehtiä johonkin

Vierailija
836/911 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein kesämökillä. Olen ollut siellä 5-vuotiaasta alkaen, jolloin päämökki rakennettiin, ja nykyisin omistan sen yhdessä perikunnan kanssa. Viime yönäkin kävin mökillä. Ulkohuussi oli yltä päältä kakassa, ei voinut edes istua, menin vanhaan ulkohuussiin, jossa oli pimeää ja jouduin miettimään, missä kohtaa reikä on. 

Unissani mökki on aina meidän mökki, mutta siellä tapahtuu myös vauhdikkaita asioita. Kerran tänä syksynä unessa tuli pankkirosvot pihaan ja kännykkä ei toiminut, joten lähdin soutamaan järven poikki ja hälyttämään poliiseja. Meillä on kyllä perämoottorikin, mutta unessa lähdin soutaen.

Meillä on suvussa tätä, että näkee unta toistuvasti tietystä tutusta pakasta. Mummoni juoksi unissaan aina lapsuudenkotinsa pihalla, hän kertoi unet tarkalleen. Hänen lapsuudenkotinsa oli rajan takaisessa karjalassa. Äitini näki usein unia Kolista. Heillä oli ollut siellä kesäpaikka, kun hän oli nuori ja kunnes se kesämökki rakennettiin, joka on minun unissani. Hän oli ilmeisesti ihastunut Kolin vaaramaisemiin ja käynyt usein huipuilla, ja se jäi uniin.

Vierailija
837/911 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole (tai en ainakaan muista että olisi) unissa toistuvia tilanteita, mutta toistuva elementti kylläkin. Eli vesi. Kaikki unet, joita muistan vielä herätessäni, sisältävät vettä tavalla tai toisella. Saatan olla meren rannalla kuuntelemassa aaltoja, uimassa järvessä kesäyönä, vuoren huipulla katsomassa kuinka tsunami pyyhkii alla olevia laaksoja, purjehtimassa myrskyssä, sukeltelemassa tropiikissa värikkäiden kalojen seassa, kävellä sateessa kadulla pisaroiden ropistessa sateenvarjoon, todistaa upeaa sateista rajuilmaa majakasta käsin tai mitä ikinä milloinkin. Aina mukana on vettä, meren/järven/sateen/tulvan jne. muodossa.

Osaisiko joku unitietäjä kertoa, mistä tällainen voisi johtua? Eli mitä vesi elementtinä kertoo, jos vuosikaudet se on hallinnut unia näin merkittävästi? Nettilähteet on asian suhteen vähän sekavia. 

Pissahätä on yleinen syy, jos unissa on loiskuavaa vettä.

Vierailija
838/911 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen armeijassa (taas). Muistan unessa, että olen käynyt armeijan jo monta kertaa mutta olen taas tullut yrittämään jos nyt pääsisin upseerikouluun. 

Vierailija
839/911 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kuolleet vanhempani oleskelevat talossani, jonka perin heiltä. Ihmettelen, että te olette jo kuolleet. Miten siinä olette. En kuitenkaan tohdi sanoa sitä heille ja mietin ovatko he kuitenkin elossa. Ovat kuitenkin molemmat hyvällä tuulella mikä on myös kummallista.

Vierailija
840/911 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun samassa kerrostalossa, mistä muutin pois jo 25v sitten. Huoneisto on erilainen ja siellä on usein tuntematonta porukkaa. Välillä on hissi rikki ja portaat kadonneet. Hankala päästä 7 kerrokseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän