Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?
Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.
Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.
Kommentit (911)
Kidnappausuhkat ihmisiltä, joita en pysty kunnolla erottamaan hämärässä. Saatan myös olla vähän aikaa kaapattuna. Yleensä lennän tilanteista pois.
Vierailija kirjoitti:
Kidnappausuhkat ihmisiltä, joita en pysty kunnolla erottamaan hämärässä. Saatan myös olla vähän aikaa kaapattuna. Yleensä lennän tilanteista pois.
elämäntilanteessasi on voimalasta turvattomuuden,avuttomuudem tunnetta jos tulet kaapatuksi. Koet että joku muu on ottanut elämän ohjat käsiin. Lentäminen voi paljastaa halusi paeta arkipäivän ongelmia tai toiveesi olla voimakkaampi,jopa niin voimakas ettei fysiikan lait koske sinua.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ehtiä johonkin tärkeään juttuun ajoissa, mutta ilmaantuu kaikenlaisia esteitä matkalla. Esim joku koe, työ, tms, mutta matkalla on tiet tulvan alla, ylipääsy vaatii toimet x y ja z, mutta niitä ei tietenkään voi tehdä suoraan tuosta vain, vaan johtaa jonnekin toiselle puolelle maailmaa ja koko ajan kello tikittää ja jotain kamalaa tapahtuu, jos en ole ajoissa paikalla
sinum on selvitettävä itsellesi mikä tämä este on ennenkuin voit jatkaa matkaasi. Kyse on esteestä elämäntielläsi.
Jostain syystä näen usein unta että olen kirpparilla.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä näen usein unta että olen kirpparilla.
tori on myyntipaikka jossa on kaupan asenteita,toiveita,rakkautta,ajatuksia,lyhytaikaisia suhteita,jopa ihmisiä. Katso ettei sinua myydä alle torihintojen.
Näen unta, että lapsuudenkotini ovesta yrittää tulla sisään vieras ihminen. Lukko ei toimi, ovi ei pysy kiinni.
Talossani on ylimääräinen huone (uima-allas), jota ei ole käytetty.
Yritän käydä wcssä, mutta vessa on likainen tai liian paljastava.
Monella tuntuu olevan nämä samat, toistuvat unet.
Koen, että minua lähestyvät vähäpukeiset miehet läähättäen
Vierailija kirjoitti:
Näen unta, että lapsuudenkotini ovesta yrittää tulla sisään vieras ihminen. Lukko ei toimi, ovi ei pysy kiinni.
Oon nähnyt kans kerran, että sun talossa oli käyttämätön tai likainen uimahallas.
Näen silloin tällöin unta että olen myöhästymässä töistä ja etsin epätoivoisesti puhelinta jolla ilmoittaa myöhästymisestä. Joko puhelinta ei löydy tai se ei toimi. Hiki päässä herään.
Unessa pelkään että tulen raskaaksi / olen raskaana eikä pakotietä enää ole, kaikki on peruuttamatonta
T. Keski-ikäinen lady jolla lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon nähnyt kans kerran, että sun talossa oli käyttämätön tai likainen uimahallas.
Perjantai-ilta? Ei mitään tekemistä??
Nuorena näin joka yö unta, jossa minua jahtasi joku puukon kanssa. Juoksi ja juoksin pakoon ja koitin piiloutua.Heräsin yleensä siihen kun jahtaaja sai minut kiinni. Toinen toistuva uni koski käärmeitä (myrkyllisiä)joita yritin paeta ja kiivetä johonkin korkealle turvaan. Aivan sama minne meni sekin paikka oli kohta käärmeitä täynnä. Molempia uni näin vuosikaudet joka yö.
Mulla yleisimmät uusinnat unissa:
1. Ajan liian kovaa ja vaikka yritän hidastaa, auto lähtee aina lopulta käsistä (olen kerran ajanut oikeasti ojaan)
2. Putoan jostain ja herään hätkähtäen silloin, kun unessa osun maahan
3. Joku ajaa minua takaa ja en pysty juoksemaan. Lopulta alan uimaan ilmassa ja pääsen jotenkin eteenpäin.
Joku pöllii jatkuvasti matkalaukkuni, kun käännän selkäni.
Maailmanlopun unia. Siis niin, että meno maailmassa on muuttunut täysin, yhteiskunta romahtaa ja pitää oppia elämään uudella tavalla. Ei niin, että kaikki kuolisivat, nämä unet eivät ole painajaisia.
Yritän ehtiä töihin, mutta olen myöhässä ja kaukana työpaikasta. Kaiken lisäksi yritän ehtiä entiseen työpaikkaani ja alan unessa ihmetellä, mikä työpaikkani olikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt mainitsin selkounet, niin olen miettinyt, voiko selkounissa tarkastella ympäristöään tarkemmin kuin tavallisissa unissa. Olen aika vakuuttunut siitä, että unissa (tai hallusinaatioissa) asiat eivät oikeasti ole kovin viimeisteltyjä, vaan vähän sinnepäin. Mietin, voiko selkounissa olla niin, että katsoo jotain yksityiskohtaa, sanotaan nyt vaikka jotain eläintä, ja toteaa, ettei se oikeasti olekaan sen eläimen näköinen, vaan joku kammottava kuvatus.
Ap
Kun kerran puheeksi tulivat selkounet, niin näin ainakin kerran todellakin "selkoteemaisen" unen. Nimittäin unessa olin kirjastonhoitajana jossakin selkokirjastossa, jossa oli siis lainattavissa vain selkosuomea olevia kirjoja. Unessa itselläni oli jokin motoorinen sairaus, jonka takia liikuin hirveän hitaasti ja vaikeasti. Oli vaikea saada raajojaan, eritoten jalkojaan, liikkeelle.
En ole itse kirjastoalalla, joten tuo työhomma oli vähän outo ...
Vierailija kirjoitti:
Kaksi unta toistuu, toisessa multa lähtee etuhampaat irti, toisessa löydän omasta kodistani huoneen jonka olemassaoloa en ole muka ennen tajunnut. Mitä nämä nyt sitten merkitsevät jos mitään...
Uudet huoneet on hyviä juttuja unissa!
Toistuva aihe on, että minulla onkin vielä koulut kesken, en olekaan valmistunut ja joku yksi tai muutama kursi puuttuu.
Valmistuin 2016, eikä opiskeluissa ollut erityisen suuria ongelmia.
koira on ihmisen ystäväeläin. Jos unen koira seuraa sinua sinulla on suotuisa suhde piilotajunnan voimiin. Rääkätty koira kertoo viettielämän laiminlyömisestä. Jos uneksit jonkun muun koirasta viittaa se henkilöön itseensä. Uni koirasta jonka on joskus omistanut viittää näkijän menneisyyteen jolloin hänellä oli kyseinen koira. Koiraunet selvittävät viettielämäsi tilaa.