Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?
Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.
Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.
Kommentit (911)
Vierailija kirjoitti:
Valokuvailen unissani kauniita usvamaisemia jonka läpi aurinko paistaa ja värit ovat pastellia tai ruskaa. Ja usein myös törmään karhuun, joka lähtee perään tai vaan tuijottaa.
sen joka valokuvaa unessa on saatava itselleen selvä kuva jostakin ihmisestä tai tilanteesta. Karhu on suuri naispuolinen symboli. Nuorten naisten unissa karhu edustaa heräävää äidillisyyttä. Myös hedelmällisyyttä,elämän kiertokulkua,henkivoimia ja yhteisöä. Karhun kaato kertoo nuoren miehen unessa itsenäistymisestä. Karhu on myös äidin symboli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valokuvailen unissani kauniita usvamaisemia jonka läpi aurinko paistaa ja värit ovat pastellia tai ruskaa. Ja usein myös törmään karhuun, joka lähtee perään tai vaan tuijottaa.
sen joka valokuvaa unessa on saatava itselleen selvä kuva jostakin ihmisestä tai tilanteesta. Karhu on suuri naispuolinen symboli. Nuorten naisten unissa karhu edustaa heräävää äidillisyyttä. Myös hedelmällisyyttä,elämän kiertokulkua,henkivoimia ja yhteisöä. Karhun kaato kertoo nuoren miehen unessa itsenäistymisestä. Karhu on myös äidin symboli.
Mielenkiintoinen tulkinta.
Vierailija kirjoitti:
Unissa usein tietyt lukion kurssit suorittamatta ja lukion päättyminen lähestyy. Tämä toistui oikein monta vuotta. Viimeisin opiskeluihin liittyvä uni oli vähän erilainen - olin aloittamassa 3 vuoden opintoja ylipistolla.
Hissiunet toistuvat myös. Yleensä hissi menee liian ylös tai liian alas. Paitsi nyt taas tämä viimeisin. Hissi oli muuten vain ihan rukki ja rikki ja totesin että parempi mennä rappusilla kun kohta tämä jättää kerrosten väliin.
nouseva ja laskeva hissi: yhdyntää johon näkijällä on jonkun verran mekaaninen suhde. Kehitystä mielen tai sukupuolisuuden alueilla.liittyy erektioon tai tilaan juuri ennen heräämistä. Laskeutuva ja kiinnijuuttunut hissi: kuolemaa ja impotenssia. Jos ei ole seksuaalisuudesta kysymys se viittaa näkijän elämäntilanteeseen. Vpi symboloida uraatyötä,yrityksiä- yleensä niihin liittyviä pelkoja. Hissi voi olla myös yhteiskunnallisen nousun vertauskuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen tulkinta.
unikirjasta. Angel ja larjanko
Näin joskus unia että työ jäi kesken. Nyt näin sellaisen jossa sain työn tehtyä loppuun, tosin tunne on paljon tekemättä enkä ehdi saman päivän aikana.
Lentäminen, yleensä kun piiloudun/pakenen ja muistan yhtäkkiä että voin lentää pakoon.
Lisäksi nään aika usein unta, että mun puoliso on jättänyt ja en saa häntä mitenkään kiinni et voisi selvittää miksi.
SIlloin tällöin toistuu se että hampaat ovat lasia, ja onttoja, joten ne sitten purressa menee rikki. Lasinsiruja suu täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Toistuva uniteema mulla on että yhtäkkiä tajuan asunnossani olevan muitakin huoneita kuin ne joita olen käyttänyt. Tai että asuntoni on oikeastaan talo ja siinä on valtava takapiha. Välillä olen jopa huomannut että asun vanhassa linnassa. Tulen yleensä tosi iloiseksi siinä mutta toisaalta jotenkin epäilen että tämä olisi minun kotini.
talo ja kaikki mitä sisällä on kuvaa näkijää itseään. Uusien huoneiden löytyminen on hyvä enne,hallitset uusia elämänalueita ja suhteita.tarvitset lisää liikkumatilaa. Linna edustaa erilaisia asioita unissa. Se symboloi voimaa ja valtaa,ylellisyyttä hienoa elämää ja mielikuvitusta. Nuorten naisten unissa linnoituksesta tai linnasta uneksiminen voi tarkoitttaa toivoa päästä neitsyydestään jos kokee sen vangitsevan. Uneksija voi myös toivoa pakenevansa unen linnaan tämänhetkistä elämäntilannettaan.
Totean miehelleni tyynen rauhallisesti että mä jätän sut.
Vierailija kirjoitti:
SIlloin tällöin toistuu se että hampaat ovat lasia, ja onttoja, joten ne sitten purressa menee rikki. Lasinsiruja suu täynnä.
lasi symboloi jotain mikä on särkyvää näkijän elämässä. Ikä on tässä merkityksellinen,ihminen menettää hampaansa kahdesti,lapsena ja vanhuksena. Voi tarkoittaa aikuiseksi tulemisen pelkoa,vastuun pakoilemista. Vanhuuden voi kokea avuttomuutena ja tehottomuutena,impotenssin pelkoa" hampaattomuutta" . Jos hampaat ovat terveet ja voimakkaat on se merkki kyvystä käydä käsiksi elämään ja sukupuolisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Lentäminen, yleensä kun piiloudun/pakenen ja muistan yhtäkkiä että voin lentää pakoon.
Lisäksi nään aika usein unta, että mun puoliso on jättänyt ja en saa häntä mitenkään kiinni et voisi selvittää miksi.
useimiten lentounet tarkoittaa arkielämän paineita,ahdistavia ihmissuhteita,alistumista. Myös Toiveita olla voimakkaampi kuin olet;ettei fysiikan lait koske sinua. Hylkäämisestä voi uneksia vaikeassa elämäntilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Näin joskus unia että työ jäi kesken. Nyt näin sellaisen jossa sain työn tehtyä loppuun, tosin tunne on paljon tekemättä enkä ehdi saman päivän aikana.
työ viittaa tavallisesti omaan työhön,tehtyihin tai tekemättömiin,myös suunnitelmiim tulevista töistä. Jos joutuu toistuvasti työskentelemään unissaam kyse voi olla purkautumattomista jännitystiloista,ei pysty rentoutumaan tai selvittää mielessään jotain hankalaa asiaa
Alastomuus tai osittainen alastomuus/paita tai alaosa puuttuu. Itse olen kiusallisen tietoinen vaatteiden puuttumisesta, kukaan muu ei huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Totean miehelleni tyynen rauhallisesti että mä jätän sut.
avioero viittaa tavallisesti elämäntilanteeseen.tarve lopettaa jokin suhde tai asia. Myös sellaisen pelkoa.
Hauska että moni muukin näkee lukio-kurssit-suorittamatta -unia 😃 Minulla on lukiosta yli kymmenen vuotta ja vieläkin samat unet. Joskus unessa kurssien puuttuminen huomataan vasta jälkikäteen ja yliopiston valmistuminenkin perutaan sen takia.
Näen monesti unta jossa on ikäänkuin huoneita jonossa ja jokaisessa pitää ratkaista jokin arvoitus tai ongelma että pääsee seuraavaan huoneeseen. Ongelma voi olla vaikka numerokoodin ratkaisu, rakettirepulla lentäminen tai leijonia vastaan taisteleminen. Unessa ei ole mitään erityistä tavoitetta tai kontekstia tai ongelmissa mitään logiikkaa, mutta pointti on aina huoneesta seuraavaan siirtyminen.
Vierailija kirjoitti:
Alastomuus tai osittainen alastomuus/paita tai alaosa puuttuu. Itse olen kiusallisen tietoinen vaatteiden puuttumisesta, kukaan muu ei huomaa.
toivot olevasi seksuaalisesti vapautuneempi,toivot että kerrot totuuden jostain asiasta,pelkäät että olet tekopyhä tai muut pitävät sinua sellaisena,pelkäät että jotkut tosiasiat tai tunteet jotka haluat pitää piilossa on paljastettu. Jos kokee alastomuuden unessa luonnollisena ja tilanteeseen sopivana on se merkki rehellisyydestä
Gynekologi-painajaisia. Toivoisi että ne loppuisivat lopullisesti, ehkä loppuvatkin tämän kertomisen jälkeen, kuten on tapana käydä - kertominen vie niiden voiman täysin. Aiemmin oli kyllä ikäviä tilanteita gynellä tai papa-labrakokeessa live-elämässä. Ei kiinnostaisi se aihe yhtään, parempiakin aiheita on uniin. Lisäksi viimeksi siihen liittyi outo rakennus satamassa tai joku ranta. Joskus joku väärä video tai aiheen ajattelu voi triggeröidä unen, jos vahingossa niin teki. Pitää siis miettiä mitä ajattelee, tarkemmin.
Lapsuudesta asti olen yöunissa joutunut tekemään vastarintaa raivoavalle isärovastille. Nyt olen jo noin 80, mutta näen vieläkin kauhu-unia. Hän pääsi jo kaiken pahan ulkopuolelle yli 40 vuotta sitten, pian minäkin.
Lesefer kirjoitti:
Lapsuudesta asti olen yöunissa joutunut tekemään vastarintaa raivoavalle isärovastille. Nyt olen jo noin 80, mutta näen vieläkin kauhu-unia. Hän pääsi jo kaiken pahan ulkopuolelle yli 40 vuotta sitten, pian minäkin.
oman isän persoonallisuus vaikuttaa isäkuvaan unessa. Jos isä esiintyy usein unissa viittaa se ristiriitatilanteisiin joko hänen kanssaan tai kyse on toistuvista konflikteista järjestäytyneen yhteiskunnan arvojen kanssa. Raivokkaasti käyttäytyvä ihminen tai eläin tiedottaa sinulle vihasta jonka olet yrittänyt kätkeä. Muista että sinulla on oikeus myös rakentaviin ,vihamielisiin tunteisiin.
Unissa usein tietyt lukion kurssit suorittamatta ja lukion päättyminen lähestyy. Tämä toistui oikein monta vuotta. Viimeisin opiskeluihin liittyvä uni oli vähän erilainen - olin aloittamassa 3 vuoden opintoja ylipistolla.
Hissiunet toistuvat myös. Yleensä hissi menee liian ylös tai liian alas. Paitsi nyt taas tämä viimeisin. Hissi oli muuten vain ihan rukki ja rikki ja totesin että parempi mennä rappusilla kun kohta tämä jättää kerrosten väliin.