Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?

Vierailija
09.11.2022 |

Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.

Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.

Kommentit (911)

Vierailija
721/911 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena näin toistuvasti unta, että olin eksynyt labyrinttiin ja jokin paha oli tavoittamaisillaan minut. Olin paniikissa ja juoksin poispäin sen hengityksestä näin valoa ja luulin olevani pelastunut. Siinä hetkessä peto tarttui minuun olkapäästä ja sillä oli terävät kynnet. Hiki virtasi noroina ja muistan sen valtavan pettymyksen tunteen... Siihen heräsin. Pyjama hiestä märkänä. Uni loppui kun eräs henkilö kuoli, enkä sen jälkeen nähnyt enää sitä unta.

labyrintti merkitsee ongelmaa josta on selvittävä

Vierailija
722/911 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio banaani kirjoitti:

Joku tai minä kuolen.Usein väkivaltaisesti. Yhtenä yönä zombit syö jonkun elävältä toisena saatan itse saada morasta kylkeen. Vähille jää unet kun ei ole kivoja unia.

puukotus on kätkettyä vihamielisyyttä puukotettua kohtaan joka on laadultaan sukupuolista. Ihmissyöjä hirviöt: lapsen tyydyttämätön hellyyden nälkä. Uni kertoo kypsymättömyydestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/911 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen usein unta, että myöhästyn lentokoneesta. Ensin nukun pommiin, ulkomailla oudossa kaupungissa. Paniikissa ryntään ulos etsimään lentokentälle menevää bussia tai junaa. Juoksen pitkin katuja, lopulta hyppään bussiin. Kyydissä huomaan, että bussi meneekin väärään paikkaan. Voi herranjestas! Kello käy! päätän vain jäädä pois ja juosta loppumatkan. Hirveä kiire, lento lähtee 20 min kuluttua. Lopulta olen kentällä. Kenttä on valtava ja lähtöportille pitää juosta monien taxfree-myymälöiden läpi. Matkalaukku raahautuu perässä hajuvesihyllyjen välissä. Ja siitä hoksaan etten ole chekannut laukkua ruumaankoneen nousuaika on mennyt jo ajat sitten. Luovutan.

Tämän takia haluan aina tosielämässä mennä kentälle todella hyvissä ajoin.

Vierailija
724/911 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän 1800-luvulla ja kävelen unissani Helsingin keskustassa Sofiankatua pitkin kohti Helsingin Tuomiokirkkoa. Palaan monissa unissani samaan paikkaan, mikä ihmetyttää. 

Vierailija
725/911 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaihtanut uuden asunnon, joskus asunto on  hyvä ja joskus ihan kaikki on huonoa.

Ajan lujaa isolla linja-autolla erittäin mutkaista tietä ja huomaan, että autossa ei toimi jarrut,  koko ajan meinaa suistua tieltä, mutta  aina olen selvinnuyt ja herännyt aamulla (mulla ei ole linjurikorttia)

Vierailija
726/911 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöhässä tai joku tavara hukassa. Tätä tapahtuu myös hereillä, mutta unessa on ahdistavampaa.

Vierailija
727/911 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein toistuvia unia mullakin tuo alasti oleminen. Menee usein niin, että päätän lähteä alasti jonnekin, ja sitten paikan päällä tulee kiusaantuminen.

Sitten on myös autolla ajaminen niin, että en saa autoa pysähtymään, seison koko painollani jarrun päällä mutta auto vain silti liukuu eteenpäin.

Näen joskus myös unta siitä, että on kiire lähteä jonnekin, mutta lähtö vain viivästyy ja viivästyy.

Lisäksi olen unissani jossain vanhassa työpaikassa tai teatteriesityksessä (harrastin nuorempana teatteria), enkä tiedä yhtään mitä pitäisi tehdä. Jos olen teatteriesityksessä, on tulossa ensi-ilta enkä muista olleeni yksissäkään harjoituksissa.

Aika usein uneksin tärkeistä paikoista samalla tavalla: mökille sijoittuvissa unissa etsin aarretta, mummolaan sijoittuvissa unissa seinän sisällä on salakäytävä tai ulkona linnamuurit.

Vierailija
728/911 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentokentällä tai matkalla sinne ja huomaan että matkalaukku unohtunut.

En osaa päättää lähdenkö/ehdinkö sitä hakemaan... ahdistun, alan itkemään.

Vierailija
729/911 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena näin toistuvasti unta, että olin eksynyt labyrinttiin ja jokin paha oli tavoittamaisillaan minut. Olin paniikissa ja juoksin poispäin sen hengityksestä näin valoa ja luulin olevani pelastunut. Siinä hetkessä peto tarttui minuun olkapäästä ja sillä oli terävät kynnet. Hiki virtasi noroina ja muistan sen valtavan pettymyksen tunteen... Siihen heräsin. Pyjama hiestä märkänä. Uni loppui kun eräs henkilö kuoli, enkä sen jälkeen nähnyt enää sitä unta.

🤣🤣Lue tarkemmin.

Vierailija
730/911 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣Lue tarkemmin.

niin? Unikirjan mukaan merkitys on tämä. Ongelma oli henkilö joka kuoli.

Vierailija
731/911 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jumalaton kiire jonnekin, olen jo pahasti myöhässä, mutta kaikki vaatteeni ovat kadonneet. En vain meinaa löytää mitään päällepantavaa. Yhtäkkiä huomaankin juoksevani kauhealla kiireellä kadulla, jalassani punaiset kumisaappaat. Ei vaatteita ollenkaan, vain saappaat. Ikinä en pääse perille (minne ikinä lienenkään matkalla).

Vierailija
732/911 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen jatkuvasti unia että meidän pihalle tulee vierasauto jossa on miehiä. Yritän laittaa ovea lukkoon mutta en saa. Herään siihen kun miehet tulevat ovesta sisälle.

En tiedä mistä tämä kertoo.

Vierailija
733/911 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kännykän näppäily, mutta niin että olen eksyksissä ja yritän näppäillä kotiosoitteen reittioppaaseen eikä v millään onnistu.

Toinen on sellainen, missä olen unohtanut tsekata työvuorolistan ja pelkään katsoa kuinka monta vuoroa olen ollut jo no-show. Ja työpaikka siis sellainen, missä olin 15 vuotta sitten ja unessa jotenkin aina mietin, että miksei ne ole soittanut näiden vuosien aikana, tai miten en ole itse vieläkään ilmoittanut lopareista! Kauhea syyllisyys..

Vierailija
734/911 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän laittaa piilolinssiä silmään mutta linssi kasvaa koko ajan, halkaisija on noin 10-15cmja mietin kuinka sen saa asetettua silmään.yritän ja yritän, jotenkin saan sen imeytymään silmämunan ympärille. Tunne on sanoinkuvaamaton.

Vierailija
735/911 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jossain sodassa juoksuhaudassa. Odotellaan vihollista. Yleensä herään, kun tulevat päälle.

Vierailija
736/911 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen usein unta että olen fanittamani nais-artistin kanssa treffeillä jossain tanssiravintolassa ja kun olisi niiden illan hitaiden aika, niin pamahdan hereille.

Vierailija
737/911 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän laittaa piilolinssiä silmään mutta linssi kasvaa koko ajan, halkaisija on noin 10-15cmja mietin kuinka sen saa asetettua silmään.yritän ja yritän, jotenkin saan sen imeytymään silmämunan ympärille. Tunne on sanoinkuvaamaton.

suurentava linssi kertoo minkä asian elämässäsi olet jättänyt liian vähälle huomiolle

Vierailija
738/911 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin löydän joskus uusia huoneita kodistani tai muusta tutusta paikasta. Joskus olen saanut kolmannen lapsen, mutta sitten unohdan sen jonnekin ja säikähdän, että sille on tapahtunut jotain. Tässä vaiheessa sitten herään, mikä on oikein hyvä, sillä tunne on ahdistava. 

Lisäksi seikkailen ensirakkauteni uudessa perheessä ties missä kokoonpanoissa. Joskus siellä on juhlat ja olemme edelleen nuoria (tästä on melkein 30 vuotta aikaa) tai sitten menen juttelemaan hänelle ja hän vastaa vaihtelevasti. Nämä teemaunet myös jatkavat edellisiä vastaavia, eli niissä on ihan oma sisäinen todellisuutensa ja logiikkansa. 

Sama teeman jatkuminen liittyy lapsuudenystäväni avioliittoon. Unessa liitto on aina hajonnut ja ystäväni muuttanut takaisin Suomeen. Unessa ero on päivänselvä asia, mutta hereillä todellisuus on päinvastainen. 

Vierailija
739/911 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLen Li Anderssonin kanssa vehreällä niityllä hänen lapsensa kanssa. Keinutamme häntä ja nauramme. Hän on pukeutunut kesämekkoon , mistä tämä kertoo?

Vierailija
740/911 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen unia, kuin katsoisin elokuvia, mutta unissani en katso elokuvia.

Siis unieni perspektiivi on kuin elokuvien kuvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme