Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?

Vierailija
09.11.2022 |

Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.

Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.

Kommentit (911)

Vierailija
601/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari toistuvaa teemaa on:

1) Kissani karkaa/yrittää karata.

2) Karsea vessahätä unessa (yleensä pissahätä), mutta en löydä vessaa, johon tehdä tarpeeni. Vessa on joko saastainen, että en voi istua siihen, tai sitten muille näkyvällä paikalla, että en kehtaa istua siihen.

Tulee äkkiseltään mieleen, että onko kyseessä se, että ei tunne löytävänsä ikinä oikeaa ihmistä tai tilaisuutta ilmaista tunteitaan/tarpeitaan.

Vierailija
602/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan huomannut,että krapulas näkee omituisia unia ja paljon. Kun ei juo niin unet on mukavempia.Krapulat jotenkin sotkee koko unirytminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen töitä entisistä työpaikoistani vaikka olen jo eläkkeellä.

Vierailija
604/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden irtoaminen on teema joka toistuu unissani usein. Toinen on se, että jalat eivät yhtäkkiä enää kanna, monesti vielä tilanteissa joissa yritän paeta jotakin. Aika usein näen myös unta jossa putoan korkealta tai olen lentokoneessa joka putoaa, tai näen lentokoneen tippuvan minua kohti.

Lisäksi näen lähes joka yö jonkin ahdistavan unen joka sijoittuu poikkeuksetta entiseen kotiimme, vanhaan omakotitaloon, jossa asuimme vuosia sitten. Aina uni ei ole täysi painajainen, mutta tunnelma unissa on aina ahdistava ja epämiellyttävä. Jännä, että siskoni näkee painajaisia sijoittuen tuohon samaan paikkaan. Olemme puhuneet asiasta, ja vaikka lapsuutemme oli pääosin hyvä, oli tuossa talossa aina jotain ahdistavaa ja painostavaa.

Joo, saatan olla vähän ahdistunut.

Vierailija
605/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaiden irtoaminen on teema joka toistuu unissani usein. Toinen on se, että jalat eivät yhtäkkiä enää kanna, monesti vielä tilanteissa joissa yritän paeta jotakin. Aika usein näen myös unta jossa putoan korkealta tai olen lentokoneessa joka putoaa, tai näen lentokoneen tippuvan minua kohti.

Lisäksi näen lähes joka yö jonkin ahdistavan unen joka sijoittuu poikkeuksetta entiseen kotiimme, vanhaan omakotitaloon, jossa asuimme vuosia sitten. Aina uni ei ole täysi painajainen, mutta tunnelma unissa on aina ahdistava ja epämiellyttävä. Jännä, että siskoni näkee painajaisia sijoittuen tuohon samaan paikkaan. Olemme puhuneet asiasta, ja vaikka lapsuutemme oli pääosin hyvä, oli tuossa talossa aina jotain ahdistavaa ja painostavaa.

Ainiin ja se, että riitelen äitini kanssa. Teinivuosina tätä tapahtuikin paljon, ja vaikka välimme ovat nykyään paremmat, olemme sellaisia luonteita jotka ottavat herkästi keskenään yhteen. Myös kissani karkailevat silloin tällöin unissani, se on kamalaa :(

Vierailija
606/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näen toistuvasti unta, että tapaan ventovieraan miehen jonka kanssa ollaan ensin kavereita ja samalla taajuudella. Kaikki sujuu kuin tanssi toisin kuin ikinä todellisessa elämässä ja siksi olen ensin epäluuloinen ja varuillani. Sitten alan luottaa miehen puheisiin ja tekoihin ja kaikki vaan paranee, kunnes yhtäkkiä jostain tulee ihminen (tämäkin siis vaihtuu aina ja on ns. kasvoton) joka tuntee mut ainakin jonkun mutkan kautta ja onnistuu mustamaalaamaan minut tälle miehelle ihan hetkessä ja mies menettää kiinnostuksensa.

Sitten herään, joskus itkuuni ja aiemmin meni oudossa raivossa/pettymyksessä/pahassa mielessä yleensä koko seuraava päivä koska tuo uni ja etenkin sen loppu jää niin selvästi mieleen.  

Olisi kiva tietää mistä tämä uni kertoo, koska olen nähnyt tätä erilaisina variaatioina varmasti yhden kymmenen vuotta ja useamman kerran kuukaudessa. Muita uniani harvemmin edes muistan, mutta tämä ensin oikein kiva uni, joka muuttuu painajaiseksi ei unohdu.

Lisään tähän nyt parina yönä näkemäni uuden variaation eli nyt unessa ilmaantuukin pahanilmanlinnuksi miehen exä joka mustamaalaa minut ihan vaan koska voi. Ei siis halua miestä itse, mutta ei hyväksy minua ja tekee sen hyvin selväksi.

Vierailija
607/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään onneksi enää harvakseltaan, mutta vuosikaudet (-kymmenet) soitin hätänumeroon. Tai yritin soittaa. Välillä soitin väärään numeroon (tyyliin 911), mutta useimmiten kukaan ei vastannut tai jouduin jonoon (joka on kyllä aika ikävää ihan elävässä elämässäkin).

Vierailija
608/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama juttu nuo lentokoneunet tai hissin putoaminen, ja kun yritän pysyä pystyssä niin kierin maassa kyljelläni jotain epämääräistä ympyrää.

Vierailija
609/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lapsuuden "rääkätyt" eläimet on tuttu uni. Aina kohdeltu hyvin, enkä ymmärrä mistä nuo tulevat. Ollut hamstereita, kaneja ja rottia.

Vierailija
610/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin toistuvasti painajaista siitä, että koirani katoaa tai se varastetaan enkä enää löydä/saa sitä takaisin vaikka mitä teen.

Sitten koirani kuoli (vanhuuttaan) ja nuo edellämainitut painajaiset katosi. Niiden tilalle tuli toistuvasta uni jossa koira onkin edelleen elossa ja tulee yllärinä luokseni.

En oikein tiedä onko tuo hyvä vai paha uni. Surulliseksi se ainakin saa.

Vierailija
611/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina unissani todella myöhässä jostakin: töistä, bussista, kaikkialta. Ja siinä unessa olen tosi ahdistunut siitä ja lisäksi kohtaan ylitsepääsemättömiä vaikeuksia päästä näihin paikkoihin, joista olen myöhässä.

Toinen on hämähäkit. Pelkään niitä. Joskus kun herään kesken unien ja olen ihan unenpöpperössä, näen valveunia, että huoneessani on hämähäkki/hämähäkkejä katossa, verhoissa yms. Ja kun katson kunnolla, mitään hämähäkkejä ei oikeasti ole. Se on todella pelottavaa.

Vierailija
612/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jossain vieraassa maassa tai tuntemattomassa paikassa ja yritän löytää reitin kotiin. Eksyn, hukkaan matkatavarat, kuljen mutta ympäristö käy vain oudommaksi, en löydä perille. Viime yönä olin junassa ja jäin pois väärällä asemalla ja unohdin reppuni, jossa oli lompakko, puhelin, passi, junaan. Kun huomasin virheeni, yritin juosta takaisin junaan, mutten päässyt edes laiturille, kun vastassa oli niin paljon ihmisiä, jotka puhuivat minulle tuntematonta kieltä. Näin hallin ikkunoista kuinka juna ja kaikki tavarani lähtivät liikkeelle.

Vierailija
613/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena näin tosi usein unta, että kaikki hampaat heilui suussa ja tipahteli pois. Ihan kamalaa, kun vielä herätessä piti laskea, että kaikki on tallessa ja pitkään tuntui, että ne oikeesti heiluu. Sitten pelotti, että kuka kuolee, kun hampaidenputoilu- unet ennustaa kuolemaa. Tuohon aikaan sattui vielä monen sukulaisen ja tuttavan kuolemat, joten oli aika karmivaa.

Vierailija
614/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että saanko lopputyöni ajallaan valmiiksi huolettaa minua unessani paljon. Niin huoletti oikeassakin elämässä.

Pelkään käärmeitä, minkä vuoksi kai näen niitä välillä unissanikin. Putoavia lentokoneita näen myös silloin tällöin.

Vierailija
615/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näin toistuvasti painajaista siitä, että koirani katoaa tai se varastetaan enkä enää löydä/saa sitä takaisin vaikka mitä teen.

Sitten koirani kuoli (vanhuuttaan) ja nuo edellämainitut painajaiset katosi. Niiden tilalle tuli toistuvasta uni jossa koira onkin edelleen elossa ja tulee yllärinä luokseni.

En oikein tiedä onko tuo hyvä vai paha uni. Surulliseksi se ainakin saa.

Oma edesmennyt tulee moikkaamaan uniin aina joskus. Se on hyvä uni. Hän odottaa sua taivaassa sitten kun aika on.

Vierailija
616/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo lapsuuden "rääkätyt" eläimet on tuttu uni. Aina kohdeltu hyvin, enkä ymmärrä mistä nuo tulevat. Ollut hamstereita, kaneja ja rottia.

eläin kertoo suhteestasi vaisto-ja viettielämään. Olet jättänyt ne huomiotta. Siksi ne kärsivät. Unikirjassa on pitkä kirjoitus eläimistä,en jaksa kaikkea kirjoittaa.

Vierailija
617/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina unissani todella myöhässä jostakin: töistä, bussista, kaikkialta. Ja siinä unessa olen tosi ahdistunut siitä ja lisäksi kohtaan ylitsepääsemättömiä vaikeuksia päästä näihin paikkoihin, joista olen myöhässä.

Toinen on hämähäkit. Pelkään niitä. Joskus kun herään kesken unien ja olen ihan unenpöpperössä, näen valveunia, että huoneessani on hämähäkki/hämähäkkejä katossa, verhoissa yms. Ja kun katson kunnolla, mitään hämähäkkejä ei oikeasti ole. Se on todella pelottavaa.

hämähäkit unessa kertovat hermojen huonosta kunnosta. Ovat yleisiä päihteiden liikakäyttäjillä myös.

Vierailija
618/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin nuorempana olin aina eksynyt jossai kaupungissa, Ne tuntu pitkiltä ja piinallisilta. Kyselin neuvoa ihmisiltä missä on sellainen paikka minne olin menossa. Epämääräsiä neuvoja tuli mutten yleensä löytänyt tai heräsin kesken unen.

eksyminen on merkki siitä ettet valvetilassakaan ole selvillä mihin oikeastaan olet matkalla. Eksyminen kertoo etsimisestä. Eksyminen on tavaliisesti eksymistä oikeaksi koetusta ajattelutavasta ja tunnetavasta.

Vierailija
619/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä toistuu jatkuvasti. Ärsyttävää!

1. Palaan kouluun. En suinkaan jatko-opintoihin yliopistoon tms. vaan juurikin ala-asteelle taikka sitten lukioon! Huomattavaa on, että olen kuitenkin jo ihan oman ikäinen ja lapsetkin on, ja mietin aina että kannattikohan tai että onko tässä nyt mitään järkeä taas.

2. Olen jossain kaupassa, reissussa tms. ja yhtäkkiä tajuan, että pieni lapseni on yksin kotona. Mietin, että miten saatoin tehdä lähtiessä sellaisen ratkaisun, että on jotenkin sallittua jättää hänet yksin. Alan pyrkiä kotiin kaikin keinoin mutta se on hankalaa.

3. Akvaario hajoaa. Vettä leviää lattioille ja kalat, etenkin monni joutuu jotenkin käteeni tai naamaan. hyhhhh

4. Olen jossain korkealla, kiikkerällä alustalla tai ritilän päällä, minun on pakko kulkea siitä ja huimaa niin että taju meinaa lähteä.

En nää koskaan mitään ajankohtaisia unia, esim. töistä, vaikka työ stressaa minua!

Vierailija
620/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen edelleen yllättävän usein unia, joissa aloitan opiskelun jossakin uudessa, kuvitteellisessa oppilaitoksessa, vaikka opiskeluni on opiskeltu.

Toivon totisesti ettei tästä tule mitään toistuvaa teemaa unissani: näin unta jossa olin yhdessä inhottavan miehen kanssa, jossa yhdistyivät kaikki huonot ominaisuudet joita olen ikinä kenessäkään miehessä nähnyt ja meillä oli jopa yhteinen lapsi. Olin juuri päättänyt unessa jättää miehen, kun mies voitti jossain Eurojackpotissa päävoiton. Kamala tunne miettiä jäädäkö suhteeseen pelkän rahan ja helpon elämän takia. Olin koko päivän vähän huonotuulinen unen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan