Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia toistuvia tilanteita koette unissa?

Vierailija
09.11.2022 |

Mulla on usein sellaisia painostavia tilanteita, että menen jonkin ihmisen kotiin ilman lupaa, siis olen siellä salaa. Toinen on tää perinteinen "alasti väärässä paikassa". Mutta se ei ole sellainen, että huomaan yhtäkkiä olevani alasti, vaan että olen alasti, ja jossain vaiheessa se alkaa tuntua kiusalliselta siinä seurassa. Joskus myös niin, että istun vessanpöntöllä ihmisten nähden. Se ikään kuin kuuluu asiaan (pönttö on sellaisessa paikassa), mutta on kiusallista.

Viimeksi näkeväni painostava uni oli juuri sellainen, että olin jonkun asunnossa luvatta. Tilanne ratkesi poikkeuksellisesti hyvässä hengessä.

Kommentit (911)

Vierailija
581/911 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessani olen ihanassa talossa, jossa on paljon huoneita ja ihmisiä. Talo on tiilestä, osittain valkoinen, monessa tasossa. Löydän sieltä monta kivaa huonetta, ja äkkiä tajuan omistavani tämän talon. Tunnen suurta kiitollisuutta ja epäuskoa siitä, että talo on minun eikä tarvitse poistua sieltä. Olen nähnyt useasti tämänkaltaisen unen, mistä lie johtuu ja mitä viestii?

Vierailija
582/911 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessani on vaikea aika. Ihmisiä makaa patjoilla, kuntosalin tai jonkin vastaavaan paikan tiloissa. On loppukesän/syksy. Ulkona tuuli puhaltaa lujaa. Tunnen heistä osan, ja tiedän että minun täytyisi johdattaa heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/911 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unessani olen ihanassa talossa, jossa on paljon huoneita ja ihmisiä. Talo on tiilestä, osittain valkoinen, monessa tasossa. Löydän sieltä monta kivaa huonetta, ja äkkiä tajuan omistavani tämän talon. Tunnen suurta kiitollisuutta ja epäuskoa siitä, että talo on minun eikä tarvitse poistua sieltä. Olen nähnyt useasti tämänkaltaisen unen, mistä lie johtuu ja mitä viestii?

Onko sen talon pihalla lampaita ja muutama patsas?

Vierailija
584/911 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari toistuvaa teemaa on:

1) Kissani karkaa/yrittää karata.

2) Karsea vessahätä unessa (yleensä pissahätä), mutta en löydä vessaa, johon tehdä tarpeeni. Vessa on joko saastainen, että en voi istua siihen, tai sitten muille näkyvällä paikalla, että en kehtaa istua siihen.

Vierailija
585/911 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monta kotia, joista käytän vain yhtä ja muut ovat heitteillä. Välillä sama tilanne autojen kanssa. Kodit ovat vuokralla ja ylimääräiset vuokrasopimukset pitäisi purkaa turhien kulujen vähentämiseksi. Autot ovat omia mutta ylimääräisistä menee kaikkia turhia maksuja, kuten pysäköinti ja vakuutukset. Tuntematon kaunis nainen yöpyy luonani ehkä kerran vuodessa. Joka kerta lähtiessään hän sanoo, että tämä oli viimeinen kerta ja jään kaipaamaan häntä.

Vierailija
586/911 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ties kuinka mones tuotantokausi surahti käyntiin..

Vierailija
587/911 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten toistuu tilanne, että olen koululainen tai opiskelija. Unessa tajuan, että olen sössinyt koulun suhteen jotain pahasti enkä tule valmistumaan tai läpäisemään sitä suunnitelman mukaan. Esim. olen jättänyt lukiossa kaikki pakolliset ruotsin kurssit lukematta ja havahdun asiaan liian myöhään tai en ole ollut viikkoihin koulussa paikalla. Joskus olen ollut alakoulua suorittamassa vielä aikuisiällä.

Toinen toistuva teema on huonot hampaat suussa. Ne kaikki halkeilee, murenee suuhun tai niistä valuu jotain epämääräistä ja koen asiasta suurta häpeää ja kauhistusta.

Näiden uneksimisen jälkeen ei ole järin levännyt olo herätessä.

Vierailija
588/911 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituiset kaameat vessat ovat klassikko. Samoin hampaat jotka hajoavat, joskus murenemalla, mutta kerran etuhampaat hajosivat kuituisiksi liuskoiksi jotka tippuivat. Todella ällöä.

Hissiunet ei yleensä ole pelottavia- hissillä voi esim. seikkailla ympäriinsä isossa tehdasrakennuksessa tai kilometrikaupalla toisiin rakennuksiin, jolloin hissi kulkee osan matkasta sivuttain talon ulkoseiniä pitkin. Pelottavaksi uni muuttuu vasta, jos hissi meneekin alas kellarikerroksiin, mutta sitä onneksi tapahtuu hyvin harvoin.

Mulla oli nuorena traagisesti päättynyt rakkausjuttu. Monta vuotta näin säännöllisesti unia, joissa löysimme taas toisemme, saimme asiat selvitettyä ja loppu oli onnellinen. Joskus 15 vuoden kohdalla unet vaihtuivat painajaisiksi. Tavallisesti olen jossain tosi isossa rakennuksessa, kartanossa tms. esim. juhlissa ja tiedän, että hän on siellä myös. Etsin häntä, mutta en löydä. Välillä näen kaukaa vilahdukselta, mutta kun pääsen sinne asti tungoksen läpi, hän on jo poissa. Näistä herään yleensä tosi ahdistuneena. 

Vierailija
589/911 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi on toistuva teema unissani. Yleensä unet ovat kivoja ja sukellan kuin kala, vesi on lämmintä ja kirkasta ja syvyyksissä on ihmeellisiä jättimäisiä kasveja, kadonneita kaupunkeja ym. On myös kummallisia unia joissa fysiikan lait eivät päde, vesi on esimerkiksi liian harvaa kannatellakseen ihmistä mutta liian tiheää hengitettäväksi, ja vedellä ei ole selkeää pintaa vaan se feidaa vähitellen. Tai minulla on holtittomia supervoimia niin että jokaisella potkulla syöksyn satoja metrejä eteenpäin enkä saa vauhtia pysähtymään.

Vierailija
590/911 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inttiuni, jossa olen aina väärässä paikassa väärään aikaan. Ahistaan niin himskatisti!  :G

Vierailija
591/911 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akvaariounessani kalat lähtevät lentelemään ylhäältä avonaisesta akvaariosta (jollainen minulla joskus olikin). Jahtaan niitä ympäri huonetta haavin kanssa ihan paniikissa, kun ajattelen vaan etteivät raukat pysty hengittämään ilmaa.

Vierailija
592/911 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jälleen takaisin Yhdysvalloissa. Unessa ihmettelen, että en olekaan päässyt Suomeen. Pakkaan tavaroita. Ilmapiiri ex. miehen luona on tutun hengenvaarallinen ja ahdistava. Muutin yli kymmenen vuotta sitten Suomeen ja aamuisin herätessäni olin yllättynyt, että olin selvinnyt hengissä lasteni kanssa ja päässyt pois ulkomailta. Ahdistavat unet alkoivat sen jälkeen kun ex. mies haastoi minut oikeuteen lapsikaappauksesta. Nyt hän asuu Suomessa, kun ei saanut lapsia itselleen. Kuitenkin pelko ja trauma menneestä näyttäytyy unissa, myös lasteni unissa.

Vierailija
593/911 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime yön uni: menin vanhan tuttuni (ei olla nähty oikeasti vuosiin) luokse kylään eri kaupunkiin ja tapasinkin hänet,mutta miten vaikea siellä oli liikkua :D en jotenkin millään löytänyt autolla oikeaa reittiä :D sitten tapasin jonkun taiteilija-yrittäjän,jonka luona vierailin ja ihastuimme toisiimme,löysimme yhteisen sävelen,ihastelin hänen töitään ja meillä oli puhuttavaa ja hauskaa keskenämme..sitten uni loppuikin

Vierailija
594/911 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uuden talon löytäminen tai uusien huoneiden löytäminen talosta on hyvä enne. Hallitset uusia elämänalueita ja suhteita; tarvitset lisää liikkumatilaa. Talo symboloi ihmisen ruumista ja persoonallisuutta. Kaikki mitä talossa on ,on unenmäkijää itseään,hänen ominaisuuksiaan. Talon etuosa edustaa unennäkijän julkisivua jonka hän näyttää maailmalle. Talon ympäristö kuvaa kaikkea mikä on näkijän ulkopuolella,ulkoista maailmaa. Talossa tapajtuvat korjaustyöt kertovat yrityksistä korjata perhesuhteita. Lyhennettynä unikirjasta.

Vierailija
595/911 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kadotan autoni. Unen muu sisältö muuttuu, mutta en vain muista minne olen jättänyt auto tai se on varastettu, olen unohtanut auton vapaalle, ja se on valunut järveen. Variaatioita on lukemattomia.

Vierailija
596/911 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä meneillään on galaktinen sota avaruusolioita vastaan. Ihmisiä on enää vähän jäljellä, koska suurin on kuollut tauteihin. Saamme jäljellejääneiden kanssa selville, että oliot ovat Raamatun demoneja. Minun pitää johdattaa meidät voittoon, tuhota ne pahat olennot ja pelastaa ihmiskunta, koska olen kaikista urhein ja pelottomin. Valitettavasti herään ennen kuin sota loppuu.

Vierailija
597/911 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vuosikaudet unia että ulkona oli aina pimeä yö. Vaikka sisältä katsoin ulos jossa paistoi aurinko mutta kun menin ulos siellä olikin yö. Onneksi teema on vaihtunut.

Vierailija
598/911 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein pyörin tuntikausia painajaisessani, aina sama, olen lähtenyt ulos ilman https://tinyurl.com/tvsfcscn

Tuntuu että olisin alasti, vailla mitään suojaa...  eikä alasti olo muuten mitään haittaisi, mutta ilman tätä on jo liikaa.  Herätessä sitten rauhoitun kun näen että odottaa siinä yöpöydällä uutta päivää, uusia seikkailuja yhdessä.  https://tinyurl.com/tvsfcscn

Vierailija
599/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä onko niinkään toistuva teema, mutta olen usein ennen kuin oma/jonkun tutun kissa kuolee nähnyt unta siitä. Aikaväli yleensä unesta kissan kuolemaan on 1pvä-viikko. Esim kun äitini kissa kuoli näin sitä edellisenä yönä unta kissasta joka kuoli, seuraavana aamuna äiti soitti että Mirre nukkui yön aikana pois.

Vierailija
600/911 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nuorempana olin aina eksynyt jossai kaupungissa, Ne tuntu pitkiltä ja piinallisilta. Kyselin neuvoa ihmisiltä missä on sellainen paikka minne olin menossa. Epämääräsiä neuvoja tuli mutten yleensä löytänyt tai heräsin kesken unen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän