Abortinvastustaja, onko sinusta ok, jos naiset joutuvat hengenvaaraan, koska eivät saa aborttia?
Esimerkki tämän päivän Teksasista:
"Texasissa on noussut esiin useita tapauksia, joissa raskaana olleet naiset ovat joutuneet kärsimään ja vaarantamaan henkensä, koska lääkärit eivät uskalla tehdä hätätapauksissakaan aborttia ennen kuin naisen henki on tarpeeksi vaarassa. Näin on ollut myös tapauksissa, joissa sikiöllä ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia syntyä hengissä"
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009164188.html
Millä perusteella tämä on ok, haluaisin kuulla perusteltuja mielipiteitä nimenomaan aborttioikeutta vastustavilta? Mitä jos kyseessä olisi vaikkapa oma äitisi, siskosi tai tyttäresi?
Kommentit (1084)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta ok tehdä murha?
Jos sinusta abortti on murha, suhtaudut pelottavan tyynesti n. 10 000: n vuosittaiseen murhaan. Minä kyllä vaatisin päitä vadeille ja välittömiä toimia. Ottaisin varmaan oikeuden omiin käsiinikin.
Mutta sinulle tuo näyttäisi olevan ikävä asia josta välität vähän netissä.Kerrotko mitä se mielestäsi on kun toisen elämä tahallisesti lopetetaan?
/eri
Tässä yhteydessä kyseessä on abortti, eli raskaudenkeskeytys. Mikä on se elämä, mikä siinä päättyy, siitä onkin monta tulkintaa. Elämäähän on eläimillä, kasveilla ja homeella. Onko yhteiskunnassamme tapahtuva kurtturuusujen hävitys mielestäsi kansanmurha?
Kerro nyt vain mitä sille sikiölle tapahtuu kun naiselle tehdään abortti?
No sehän kuolee, sitähän sinä haluat minun sanovan. Mutta mitä tapahtuu pelargonialle, jos lopetat sen kastelun? Olen pahoillani, äidinkielessäni ei ole erillisiä sanoja eri orgaanisten eliöiden menehtymisille.
Tulihan se sieltä.
Luitko muuta kuin ensimmäisen lauseen? Ei kaikki kuolema ole murha, edes silloin jos se elämä päätetään harkitusti.
On se silloin kun ihminen tappaa ihmisen.
Alkio ei ole ihminen.
On se, eri kehitysvaiheessa kuin sinä ja minä mutta ihminen kuitenkin.
Ja sinä suhtaudut näiden ihmisten murhiin noin tyynesti?
Näiden "rakkaus" alkioon loppuu tasan siinä kohtaa kun se syntyy. Äitiä kohtaan sitä ei ole koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Näiden "rakkaus" alkioon loppuu tasan siinä kohtaa kun se syntyy. Äitiä kohtaan sitä ei ole koskaan ollutkaan.
Eihän se ole äiti vaan hautomo ja synnytysautomaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinusta abortti on murha, suhtaudut pelottavan tyynesti n. 10 000: n vuosittaiseen murhaan. Minä kyllä vaatisin päitä vadeille ja välittömiä toimia. Ottaisin varmaan oikeuden omiin käsiinikin.
Mutta sinulle tuo näyttäisi olevan ikävä asia josta välität vähän netissä.Kerrotko mitä se mielestäsi on kun toisen elämä tahallisesti lopetetaan?
/eri
Tässä yhteydessä kyseessä on abortti, eli raskaudenkeskeytys. Mikä on se elämä, mikä siinä päättyy, siitä onkin monta tulkintaa. Elämäähän on eläimillä, kasveilla ja homeella. Onko yhteiskunnassamme tapahtuva kurtturuusujen hävitys mielestäsi kansanmurha?
No sehän kuolee, sitähän sinä haluat minun sanovan. Mutta mitä tapahtuu pelargonialle, jos lopetat sen kastelun? Olen pahoillani, äidinkielessäni ei ole erillisiä sanoja eri orgaanisten eliöiden menehtymisille.
Tulihan se sieltä.
Luitko muuta kuin ensimmäisen lauseen? Ei kaikki kuolema ole murha, edes silloin jos se elämä päätetään harkitusti.
Alkio ei ole ihminen.
Öö tämä on keskustelupalsta. Mitä minä muka voisin, mennä kadulle huutamaan? Ethän sinä sitä näkisi tai kuulisi? Laki on mitä on, valitettavasti. En minä ole sen enempää helisemässä muistakaan tapoista tai murhista. Hulluja jotka haluavat tappaa toisia maailmassa riittää, kävisi työstä raivota jokaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoista tietämättömyyttä joillain täällä. Joku tässä ketjussa puhuu, että sikiö jää kitumaan.
Lääkkeellisessä alkuraskauden abortissa, jollaisia useimmat abortit ovat, ensimmäisellä lääkkeellä lopetetaan raskaushormonin erittyminen. Näin käy usein myös luonnollisista syistä. Alkuraskauden keskenmenot ovat yleisiä.
Toinen lääke tyhjentää kohdun raskausmateriaalista. Alkio on siitä vain pieni osa. Mm. istukan alku ja limakalvoa tulee ulos. Se ulos tuleva veritöhnä ei siis ole raadeltu pieni vauva.
Tässä ketjussa on myös kuviteltu sterilisaation tarkoittavan kohdunpoistoa, joka on kuulemma ihan pikkujuttu ja sen saa vain pyytämällä ehkäisytarkoituksessa. Ei siis mikään ihme, että samankaltaiset ihmiset kuvittelevat alkion minikokoiseksi vauvaksi, joka joraa kohdussa kuin Ally McBealissä.
Se että sulle alkiolla ei ole mitään väliä ei tarkoita etteikö alkioilla olisi muille väliä. Tai se että alkion/sikiön tappaa ei ole sinusta tappamista ei tarkoita etteikö elämän tahallinen päättäminen olisi juuri sitä.
Se että jollekin muulle alkiolla on väliä ei tarkoita että minulle alkiolla pitäisi olla väliä.
Parempi, että jokainen elää oman mielipiteensä mukaan tuputtamatta kantaansa muille. Sillä tavoin koko vääntö aborttioikeuden puolustajien ja vastustajien välillä loppuisi. Abortti on laillinen ja sellaisena sen tulee pysyäkin. Jokainen voi päättää, käyttääkö itse lain tuomaa oikeutta.
No siinä ollaan samaa mieltä, että jokainen eläisi oman mielipiteensä mukaan. Silti en koe, että kellään pitäisi olla oikeutta tappaa toinen ihminen, oli se nyt sitten kuinka kehittynyt tai kehittymätön. Alkio, vastasyntynyt, vammainen tai vaikka vanhus. Elämä on merkityksellinen kaikilla.
Miksi kaikki abortin vastustajat mieltävät abortin sellaiseksi että otetaan vain joku pikku pilleri ja unohdetaan koko asia?
Abortti on usein naiselle todella traumaattinen kokemus ja siihen liittyy paljon kipua ja runsasta verenvuotoa. Ei sitä kukaan huvikseen tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/eri
Tulihan se sieltä.
Alkio ei ole ihminen.
Öö tämä on keskustelupalsta. Mitä minä muka voisin, mennä kadulle huutamaan? Ethän sinä sitä näkisi tai kuulisi? Laki on mitä on, valitettavasti. En minä ole sen enempää helisemässä muistakaan tapoista tai murhista. Hulluja jotka haluavat tappaa toisia maailmassa riittää, kävisi työstä raivota jokaisesta.
Eri, mutta mitä siitä seuraisi, jos abortista tehtäisiin laiton?
Laittomat abortit tietysti, ei se tarve raskauden keskeytykselle häviä mihinkään. Maailmalla kuolee naisia laittomien puoskariaborttien komplikaatioihin. Komplikaatioiden hoito myös kuormittaisi terveydenhuoltoa eloonjäävien kohdalla. Kaikilla ei ole varaa matkustaa maahan, jossa abortti on laillinen. Jos ei ole varaa matkustaa, niin miten muka olisi varaa kasvattaa lapsi ja antaa sille hyvä elämä? Aborttikielto tekisi köyhien naisten elämästä vielä tuskaisampaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki abortin vastustajat mieltävät abortin sellaiseksi että otetaan vain joku pikku pilleri ja unohdetaan koko asia?
Abortti on usein naiselle todella traumaattinen kokemus ja siihen liittyy paljon kipua ja runsasta verenvuotoa. Ei sitä kukaan huvikseen tee.
Koska niillä tuota aivokapasiteettia paljon ole. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoista tietämättömyyttä joillain täällä. Joku tässä ketjussa puhuu, että sikiö jää kitumaan.
Lääkkeellisessä alkuraskauden abortissa, jollaisia useimmat abortit ovat, ensimmäisellä lääkkeellä lopetetaan raskaushormonin erittyminen. Näin käy usein myös luonnollisista syistä. Alkuraskauden keskenmenot ovat yleisiä.
Toinen lääke tyhjentää kohdun raskausmateriaalista. Alkio on siitä vain pieni osa. Mm. istukan alku ja limakalvoa tulee ulos. Se ulos tuleva veritöhnä ei siis ole raadeltu pieni vauva.
Tässä ketjussa on myös kuviteltu sterilisaation tarkoittavan kohdunpoistoa, joka on kuulemma ihan pikkujuttu ja sen saa vain pyytämällä ehkäisytarkoituksessa. Ei siis mikään ihme, että samankaltaiset ihmiset kuvittelevat alkion minikokoiseksi vauvaksi, joka joraa kohdussa kuin Ally McBealissä.
Se että sulle alkiolla ei ole mitään väliä ei tarkoita etteikö alkioilla olisi muille väliä. Tai se että alkion/sikiön tappaa ei ole sinusta tappamista ei tarkoita etteikö elämän tahallinen päättäminen olisi juuri sitä.
Se että jollekin muulle alkiolla on väliä ei tarkoita että minulle alkiolla pitäisi olla väliä.
Parempi, että jokainen elää oman mielipiteensä mukaan tuputtamatta kantaansa muille. Sillä tavoin koko vääntö aborttioikeuden puolustajien ja vastustajien välillä loppuisi. Abortti on laillinen ja sellaisena sen tulee pysyäkin. Jokainen voi päättää, käyttääkö itse lain tuomaa oikeutta.No siinä ollaan samaa mieltä, että jokainen eläisi oman mielipiteensä mukaan. Silti en koe, että kellään pitäisi olla oikeutta tappaa toinen ihminen, oli se nyt sitten kuinka kehittynyt tai kehittymätön. Alkio, vastasyntynyt, vammainen tai vaikka vanhus. Elämä on merkityksellinen kaikilla.
Aivan, meillä kummallakin on oikeus mielipiteeseemme ja elää sen mukaisesti omaa elämäämme. Minulla ei ole oikeutta pakottaa ketään aborttiin ja sinulla ei ole oikeutta pakottaa ketään synnyttämään. Siksi aborttikeskustelu kuumenee, koska sen oman mielipiteen takia halutaan pakottaa toiset johonkin, mitä he eivät halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi, että jokainen elää oman mielipiteensä mukaan tuputtamatta kantaansa muille. Sillä tavoin koko vääntö aborttioikeuden puolustajien ja vastustajien välillä loppuisi. Abortti on laillinen ja sellaisena sen tulee pysyäkin. Jokainen voi päättää, käyttääkö itse lain tuomaa oikeutta.No siinä ollaan samaa mieltä, että jokainen eläisi oman mielipiteensä mukaan. Silti en koe, että kellään pitäisi olla oikeutta tappaa toinen ihminen, oli se nyt sitten kuinka kehittynyt tai kehittymätön. Alkio, vastasyntynyt, vammainen tai vaikka vanhus. Elämä on merkityksellinen kaikilla.
Aivan, meillä kummallakin on oikeus mielipiteeseemme ja elää sen mukaisesti omaa elämäämme. Minulla ei ole oikeutta pakottaa ketään aborttiin ja sinulla ei ole oikeutta pakottaa ketään synnyttämään. Siksi aborttikeskustelu kuumenee, koska sen oman mielipiteen takia halutaan pakottaa toiset johonkin, mitä he eivät halua.
Surullista kuitenkin että koet abortin vain jonain pakkona tai siis asiana mikä on vain pikku juttu, siinä kärsii molemmat se vauva ja äiti sekä isä menettää lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hau hau. Koska 98% aborteista eli noin 7900kpl Suomessa tehdään sosiaalisten syiden takia. Eli aikalailla huvikseenhan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortin vastustaja ei välitä ihmisistä, vaan haluaa ainoastaan hallita toisia ja nauttii toisten kärsimyksestä.
Jokainen abortin vastustaja pitäisi laittaa adoptoimaan kymmenen ei-toivottua lasta. Ei tarvittais lastensuojelua ja lastenkoteja sen jälkeen.
Niin tai sitten ette paneskele joka paikassa siten, et täytyy olla omia jälkeläisiä eliminoimassa. Sekin on yksi varteenotettava vaihtoehto.
Avioliitossa missä on jo 3 lasta ja ehkäisy pettää ja jossa maksimikapasiteetti taloudellisesti ja henkisesti huolehtia lapsista on jo äärimmilleen vedetty, "paneskellaan joka paikassa"? Suurin osa aborteista tehdään parisuhdeseksin seurauksena.
Raskaus on aina mahdollista jos harrastetaan yhdyntää, sen pitäisi jokainen normaali tietää. Jos lapsia ei haluta, niin sitten ei harrasta seksiä, todella simppeliä.
On todella simppeliä.
Siis jokaisessa parisuhteessa jokaisesta yhdynnästä tulisi ottaa ilolla vastaan lapsi, vaikka ehkäisy olisi käytössä.
Aikuisviihdenäyttelijät harrastavat seksiä filmillä vain saadakseen lapsia.
Miehet käyvät maksullisissa vain saadakseen heidän kanssaan lapsia. Samasta syystä maksulliset harjoittavat toimintaansa.
Vapaaehtoisesti lapsettomien tulisi olla koko elämänsä selibaatissa ja ilman parisuhdetta (parisuhteisiin usein kuuluu seksi lisäämään yhteenkuuluvuuden tunnetta ja rakkautta, kerro myös, mistä löytyy mies, joka suostuu seurustelemaan selibaatissa koko elämänsä olevan kanssa)Niin, ne abortin vastustajat jotka sanovat että älä harrasta seksiä, jos et lasta halua.
Kertokaa, miksi aikuisviihdeteollisuus on olemassa ja miksi maksullinen seksi on ns. maailman vanhin ammatti. Onko kummassakin tosiaan ainoa tarkoitus tehdä lapsia? Vai onko kyse seksistä huvin, nautinnon tai rahan vuoksi?
Täällä on myös jokunen kirjoittaja ottanut esille sen, että mitäs sitten, kun pariskunnan lapsiluku on täynnä, silloinko pitää parisuhteessa lopettaa seksin harrastaminen kokonaan, koska se ei tähtää lisääntymiseen? Avioerot ovat ilman sellaistakin aika yleisiä.
Eli vastatkaahan nyt näihin kysymyksiin/tilanteisiin.Seksibisnes = rahaa ja paljon ihmiskauppaa ja lasten mukaan sekoittamista sairasta touhua.
Seksi parisuhteessa, no kaikki ehkäisykeinot käyttöön ja voi sitä seksiä harrastaa ilman yhdyntää. Jos lapsiluku täynnä myös kohdunpoistoa voi miettiä tietyn ikäisenä. Harmi ettei sitä saa helpommin, voisitte abortin puolustajat ajaa kohdunpoiston ikäasiaa yhtä intohimoisesti kuin naisen oikeutta tapattaa oma lapsi.
Korjaa jos olen väärässä, mutta kohdunpoisto ei taida olla mikään läpihuutojuttu jonka saa tuosta noin vain pyytämällä?
Ei olekaan, jos lukisit kommentin kokonaan niin huomaisit että siitä sanoin.
Vaikka olisi ikärajakin ylitetty, niin ei se silti tietääkseni ole asia mitä voi vaan "miettiä" ja sitten mennä tekemään. Sitä tarkoitin.
Ei kohdunpoistoa voi kukaan miettiä vain ehkäisyn takia. Miten pihalla on joku joka sitä edes ehdottaa?
Aika pihalla tunnutaan tosiaan olevan: naisilta ei sterilisaatiossa poisteta kohtua vaan tukitaan tai poistetaan munanjohtimet.
Pihalla olet sinäkin. Munanjohtimia ei poisteta. Ne katkaistaan tai puristetaan klipsillä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista kuitenkin että koet abortin vain jonain pakkona tai siis asiana mikä on vain pikku juttu, siinä kärsii molemmat se vauva ja äiti sekä isä menettää lapsensa.
Jos ei halua olla raskaana eikä synnyttää eikä kasvattaa lasta, niin onhan se abortti silloin ainoa vaihtoehto. Tuskin abortti kovin monelle on kosmetologikäyntiin verrattava pikkujuttu, siitä aiheutuu vuotoa ja kipua. Jos vanhemmilla ei ole edellytyksiä huolehtia lapsesta, abortti voi olla suuri helpotus. Tottakai on myös niitä, jotka abortin jälkeen tarvitsevat tukea ja terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/eri
Tulihan se sieltä.
Alkio ei ole ihminen.
Kyllä minä huutaisin ja mesoaisin, jos kokisin n. 10 000:n laillisen murhan tapahtuvan Suomessa vuosittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortin vastustaja ei välitä ihmisistä, vaan haluaa ainoastaan hallita toisia ja nauttii toisten kärsimyksestä.
Jokainen abortin vastustaja pitäisi laittaa adoptoimaan kymmenen ei-toivottua lasta. Ei tarvittais lastensuojelua ja lastenkoteja sen jälkeen.
Niin tai sitten ette paneskele joka paikassa siten, et täytyy olla omia jälkeläisiä eliminoimassa. Sekin on yksi varteenotettava vaihtoehto.
Avioliitossa missä on jo 3 lasta ja ehkäisy pettää ja jossa maksimikapasiteetti taloudellisesti ja henkisesti huolehtia lapsista on jo äärimmilleen vedetty, "paneskellaan joka paikassa"? Suurin osa aborteista tehdään parisuhdeseksin seurauksena.
Raskaus on aina mahdollista jos harrastetaan yhdyntää, sen pitäisi jokainen normaali tietää. Jos lapsia ei haluta, niin sitten ei harrasta seksiä, todella simppeliä.
On todella simppeliä.
Siis jokaisessa parisuhteessa jokaisesta yhdynnästä tulisi ottaa ilolla vastaan lapsi, vaikka ehkäisy olisi käytössä.
Aikuisviihdenäyttelijät harrastavat seksiä filmillä vain saadakseen lapsia.
Miehet käyvät maksullisissa vain saadakseen heidän kanssaan lapsia. Samasta syystä maksulliset harjoittavat toimintaansa.
Vapaaehtoisesti lapsettomien tulisi olla koko elämänsä selibaatissa ja ilman parisuhdetta (parisuhteisiin usein kuuluu seksi lisäämään yhteenkuuluvuuden tunnetta ja rakkautta, kerro myös, mistä löytyy mies, joka suostuu seurustelemaan selibaatissa koko elämänsä olevan kanssa)Niin, ne abortin vastustajat jotka sanovat että älä harrasta seksiä, jos et lasta halua.
Kertokaa, miksi aikuisviihdeteollisuus on olemassa ja miksi maksullinen seksi on ns. maailman vanhin ammatti. Onko kummassakin tosiaan ainoa tarkoitus tehdä lapsia? Vai onko kyse seksistä huvin, nautinnon tai rahan vuoksi?
Täällä on myös jokunen kirjoittaja ottanut esille sen, että mitäs sitten, kun pariskunnan lapsiluku on täynnä, silloinko pitää parisuhteessa lopettaa seksin harrastaminen kokonaan, koska se ei tähtää lisääntymiseen? Avioerot ovat ilman sellaistakin aika yleisiä.
Eli vastatkaahan nyt näihin kysymyksiin/tilanteisiin.Seksibisnes = rahaa ja paljon ihmiskauppaa ja lasten mukaan sekoittamista sairasta touhua.
Seksi parisuhteessa, no kaikki ehkäisykeinot käyttöön ja voi sitä seksiä harrastaa ilman yhdyntää. Jos lapsiluku täynnä myös kohdunpoistoa voi miettiä tietyn ikäisenä. Harmi ettei sitä saa helpommin, voisitte abortin puolustajat ajaa kohdunpoiston ikäasiaa yhtä intohimoisesti kuin naisen oikeutta tapattaa oma lapsi.
Korjaa jos olen väärässä, mutta kohdunpoisto ei taida olla mikään läpihuutojuttu jonka saa tuosta noin vain pyytämällä?
Ei olekaan, jos lukisit kommentin kokonaan niin huomaisit että siitä sanoin.
Vaikka olisi ikärajakin ylitetty, niin ei se silti tietääkseni ole asia mitä voi vaan "miettiä" ja sitten mennä tekemään. Sitä tarkoitin.
Ei kohdunpoistoa voi kukaan miettiä vain ehkäisyn takia. Miten pihalla on joku joka sitä edes ehdottaa?
Aika pihalla tunnutaan tosiaan olevan: naisilta ei sterilisaatiossa poisteta kohtua vaan tukitaan tai poistetaan munanjohtimet.
Pihalla olet sinäkin. Munanjohtimia ei poisteta. Ne katkaistaan tai puristetaan klipsillä kiinni.
Bilateral salpingectomy. Siinä poistetaan munanjohtimet ja yksi käyttötarkoitus on pysyvä ehkäisy.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään oikein hyväksy mukavuusabortteja, mutta ymmärrän ja hyväksyn abortin, mikäli äiti on terveyden/hengenvaarassa tai esim lapsi raiskattu ja raskaana. Uskon, että myös Jumala hyväksyy abortin siinä tapauksessa, että äidin henki pelastuu
Mikä on mukavuusabortti? Onko tämä nyt taas uuskieltä, jolla sanoja muokkaamalla muokataan myös ihmisten ajatuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hau hau. Koska 98% aborteista eli noin 7900kpl Suomessa tehdään sosiaalisten syiden takia. Eli aikalailla huvikseenhan tuo on.
Miten sosiaaliset syyt halutaan nähdä tilanteina, joissa abortti on tehty huvikseen. Sosiaalisia syitä voi olla vaikka: mielenterveys ei ole kunnossa eikä pysty lapsesta huolehtimaan. Päihderiippuvuus. Opiskelu on kesken. Ei ole vakituista työpaikkaa ja toimeentulo on huono. Parisuhteessa on väkivaltaa tai muuta pielessä. Ei ole parisuhdetta eikä turvaverkostoja. Perheessä on useampi lapsi ja jaksaminen ja tulot eivät riitä. Henkilö on vapaaehtoisesti lapseton. Ihmisten elämässä on niin paljon erilaisia tilanteita ja niissä monia vivahteita, jotka aiheuttavat sen, että lapsi olisi kohtuuton rasite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/eri
Tulihan se sieltä.
Alkio ei ole ihminen.
Kyllä minä huutaisin ja mesoaisin, jos kokisin n. 10 000:n laillisen murhan tapahtuvan Suomessa vuosittain.
Oudoimman tuosta kommentista tekee sen että et koe tuota tapahtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/eri
Tulihan se sieltä.
Alkio ei ole ihminen.
Oudoimman tuosta kommentista tekee sen että et koe tuota tapahtuvan.
Jaa, minusta on outoa, että sinä koet niin ja lähinnä nillittät netissä. Ei tainut Koskelan tapauskaan vihlaista?
Parempi, että jokainen elää oman mielipiteensä mukaan tuputtamatta kantaansa muille. Sillä tavoin koko vääntö aborttioikeuden puolustajien ja vastustajien välillä loppuisi. Abortti on laillinen ja sellaisena sen tulee pysyäkin. Jokainen voi päättää, käyttääkö itse lain tuomaa oikeutta.