Keskenmenon jälkeen mies ei halua yrittää
Sain keskenmenon muutama kuukausi sitten. Myös mies oli surullinen, mutta tuntuu, että käsitteli asian nopeampaa kuin minä. Mies sanoi sen jälkeen, ettei tiedä haluaako enää yrittää ja on kuulemma heittänyt haaveet roskiin. Jos asiasta koittaa puhua, hän ei halua puhua edes ja väittää, että painostan häntä, vaikkei se ole tarkoitukseni. Haluaisin avointa keskustelua.
Tahtoisin vielä antaa uudelle yritykselle mahdollisuuden ja saada miehen puhumaan tunteistaan, mutta hän on sulkeutunut. Muutenkin huomaan, että keskenmenon jälkeen hän on puhunut vain työasioita ja välillä tuntuu, ettei perhe merkitse mitään.
Itse en voi jättää asiaa sopimatta, miksi ei enää yritettäisi, en oikein tiedä mitä hän haluaa. En kuulemma ota huomioon hänen haaveitaan ja tulevaisuuttaan,mutta tämä on ristiriidassa sen kanssa mitä aiemmin puhuimme.
Voiko tästä enää saada edes keskustelun aihetta. Onko vaihtoehdot lähteä suhteesta tai hyväksyä hiljaisesti, ettei lapsia enää tule ja ehkä myöhemmin katkeroitua
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ymmärsi, ettei haluakaan lasta vielä tai sinun kanssasi?
Joka tapauksessa on väärin, ettei mies suostu sinulle puhumaan. Puhumattomuus on tavallaan henkistä väkivaltaa, varsinkin kun mies ei ole ainoa jota menetys koskee.Meillä on jo lapsia
Montako? Jos mies kokee helpotusta, ettei tule enempää.
Mun lasten isä sanoi keskenmenon jälkeen, ettei ehkä ikinä halua yrittää lasta (meillä oli 2 lasta ennestään), muttei kuitenkaan vaivautunut alkaa käyttämään ehkäisyä, vaikka hyvin tiesi, etten minäkään käytä. Tulin lähes heti uudelleen raskaaksi ja se oli miehestä sitten kuitenkin iloinen asia.
Miesten suusta tulee usein jyrkkiä lausuntoja, joita he eivät itsekään aina tarkoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen käsittelee surua omalla tavallaan. Myös miehesi on menettänyt lapsensa ja haaveensa. Lisäksi on voinut kokea raskaana puolison tukemisen asiassa. Anna hänelle aikaa.
Tottakai, mutta jos mies itse ehdottaa aikalisää joka jo umpeutui, niin mielestäni asiasta kuuluu vielä puhua yhdessä. Nyt asia on haudattu maton alle, eikä oikein löydy keinoja ottaa edes asiaa puheeksi.
Jonain päivänä hän kysyi, olenko onnellinen? Vastasin, että tällä hetkellä olen. Mielestäni se ei kuitenkaan poista keskustelun aihetta siitä, tuleeko vielä lapsia
Saattaa siis olla ihan oikeasti, että mies on havahtunut siihen, ettei nyt tiedä haluaako vai eikö halua lapsia. Sinänsä keskenmeno ei siihen välttämättä vaikuttanut, paitsi siinä mielessä, että se raskaus keskeytyi ja hän saattoi tuntea asiasta jopa helpotusta. Sellaista on varmasti vaikeaa sanoa sinulle suoraan... Kannattaa vähän kysyä siis sitäkin, että haluaako hän edes lapsia nyt.
Ei hän vastaa siihen kysymykseen . Hän ei kuulemma sulje mitään ovea. Kuitenkaan asiasta ei puhuta. Voin antaa vieläkin aikalisää, mutta onko esim. Joulu hyvä takaraja?
Itselläkin tunteet vaihtelee päivittäin. Mutta tahtoisin, että saamme puhuttua asian. Eihän näissä lapsiasioissa hyviä kompromisseja saada jos mielipiteet ovat erilaiset. Kuitenkin koen, että voisimme saada asiassa rauhan, päätimme sitten mitä tahansa
Vierailija kirjoitti:
Mun lasten isä sanoi keskenmenon jälkeen, ettei ehkä ikinä halua yrittää lasta (meillä oli 2 lasta ennestään), muttei kuitenkaan vaivautunut alkaa käyttämään ehkäisyä, vaikka hyvin tiesi, etten minäkään käytä. Tulin lähes heti uudelleen raskaaksi ja se oli miehestä sitten kuitenkin iloinen asia.
Miesten suusta tulee usein jyrkkiä lausuntoja, joita he eivät itsekään aina tarkoita.
Täällä päässä ei ole tätä ongelmaa. Olisikin. Kuukausi keskenmenon jälkeen hän itse kysyi miten tehdään ehkäisyn kanssa. Sanoin, että mä en haluaisi käyttää. Mies käyttää kyllä oikein huolellisesti
Jos teillä on jo lapsia, niin mitä märiset?
Jos miehen mielestä lapsiluku on jo täynnä, muttei halua pahoittaa mieltäsi.
Ei kuitenkaan ehkäisyä? Ehkä vaan olet ovulaatiota ennen erityisen kiimainen.
Et kerro ovulaatiosta tai sanot että ei ole vielä... Väität ovulaation olevan sen jälkeen kun ootko saanut siittiöt. Jos miestä ahdistaa yhdyntä ovulaation aikaan ja ei seiso jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että miestä pelottaa , ettei hän voi edetä uralla tarpeeksi. Mutta en oikein ymmärrä mihin se pelko nyt perustuu. Olen ollut vuosia hoitamassa nytkin kotona lapsia ja se on mahdollistanut miehelle uralla etenemisen. Hänen ei ole tarvinut huolehtia kodin askareista
Plus ura on mielikuvitusta (ei totta)
Ihmisillä on työpaikkoja (ei muuta)
Niin. Joskus mies sanoi, että urakin on tärkeä, ettei aina voi mennä perhe edellä. Välillä huomaan, että mies haaveilee/luulee ihan liikoja itsestään. Ei hänen tavoitteet edes ole realistisia
Miehen mieli muuttui raskautesi aikana ja tajusi ettei haluakaan lapsia. Keskenmeno oli hänelle helpotus koska hän tajusi ettei niitä halua ehkä ikinä. Siitä tässä on nyt kyse. Hän pääsi maistamaan konkreettisesti ajatusta isyydestä ja huomasi että se ahdisti ja hän ei halua kokea sitä tunnetta enää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuitenkaan ehkäisyä? Ehkä vaan olet ovulaatiota ennen erityisen kiimainen.
Et kerro ovulaatiosta tai sanot että ei ole vielä... Väität ovulaation olevan sen jälkeen kun ootko saanut siittiöt. Jos miestä ahdistaa yhdyntä ovulaation aikaan ja ei seiso jne...
Mies käyttää kondomia. Ilmoitin itse, että minä en ainakaan hormoneja syö
On mahdollista pitää sperma kunnossa 2 kk huoneen lämmössä tietyillä aineilla
.
Siis että hedelmöittää yhä, kun pistät sisään
Kaivat kortsuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä päässä ei ole tätä ongelmaa. Olisikin. Kuukausi keskenmenon jälkeen hän itse kysyi miten tehdään ehkäisyn kanssa. Sanoin, että mä en haluaisi käyttää. Mies käyttää kyllä oikein huolellisesti
Hyvä, että sait vaihtelun vuoksi edes siirrettyä vastuun ehkäisystä miehelle. Kuulosti erittäin pahalta, että mies ei osallistu kotitöihin "uransa takia". Onko millään lailla edes mukana lastensa hoidosssa?
Et enää anna. Jospa sitten mieli tekee
Vierailija kirjoitti:
.
Kaivat kortsuista?
Kortsu voi "pettää"
MONI MIES JÄÄ TÄSSÄ ASIASSA YKSIN MIETTEINEEN. tottakai äidille hirveä paikka miehet yrittävät tukea kykyjensä mukaan. miehesi todella rakastaa sinua eikä halua tuottaa toista kärsimystä. saatikka sinuakin hengenvaaraan saattamista.
rakastaa sinua kirjoitti:
MONI MIES JÄÄ TÄSSÄ ASIASSA YKSIN MIETTEINEEN. tottakai äidille hirveä paikka miehet yrittävät tukea kykyjensä mukaan. miehesi todella rakastaa sinua eikä halua tuottaa toista kärsimystä. saatikka sinuakin hengenvaaraan saattamista.
Olin keskenmenon jälkeen myös miehen tukena, koska ymmärrän, että miehet voi kokea tässä itsensä ulkopuoliseksi. Joka päivä kyselin myös hänen fiiliksiään, ja olen sanonut, että toivon hänen puhuvan minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Kaivat kortsuista?Kortsu voi "pettää"
Kyllä se voi, tosin ei varmaan kovin usein huomaamatta. Meillä on räjähtänyt kaksi kortsua palasiksi niin, että oli se rengas vaan peniksen ympärillä kun mies veti ulos. Räjähtänyt kai kun mies laukesi, silloinhan on kovin ja isoin. Yhden kerran myös kortsu rullaantui sisääni kun mies veti ulos. Siis jäi sisälle, vähän kuin olisi vetänyt hihan väärinpäin. Nämä on minusta niitä kondomin ehkäisytehon 1-2 % ongelmia eikä edes käyttäjistä kiinni. Eri
Odotat vielä muutaman viikon, jos itse ei ota asiaa puheeksi, sanot, että asia on nyt puhuttava
Olen huomannut myös, että seksielämä ei ole ollut entisellään. Ennen sitä oli paljon, nyt jopa viikkojen taukoa, joten luulen, että asia vaivaa kyllä miestä
Yllättäen esim. Spermaa voi pitää elossa
Valokoisessa teessä
https://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/jf4049462
Muuten kuolee 15 min aikana poissa emättimestä
Saattaa siis olla ihan oikeasti, että mies on havahtunut siihen, ettei nyt tiedä haluaako vai eikö halua lapsia. Sinänsä keskenmeno ei siihen välttämättä vaikuttanut, paitsi siinä mielessä, että se raskaus keskeytyi ja hän saattoi tuntea asiasta jopa helpotusta. Sellaista on varmasti vaikeaa sanoa sinulle suoraan... Kannattaa vähän kysyä siis sitäkin, että haluaako hän edes lapsia nyt.