Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Helsinki-Vantaata täytyy rempata ja laajentaa kokoajan?

Vierailija
24.03.2024 |

Miksi Helsinki-Vantaalla on kokoajan joku laajennus/remontti menossa että kaikki myllätään uusiksi?

Miksi koskaan ei ole hyvä, vaan aina pitää muokata kaikki uusiksi?

Ymmärtäisin jos jokus tehdään laajennus/muutoksia, mutta ihan kokoajan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomessa ei rakenneta käyttäjien vuoksi, vaan siksi että grynderit saisi rahakkaita urakoita ja maan talous pyörisi edes joten kuten.  Täällä rakentaminen on bisnestä, kun muualla rakennetaan vain silloin kun jotain tarvitaan.

Vierailija
2/10 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokenttien pitäisi olla mahdollisimman luotaantyöntäviä, lentämistähän piti vähentää. Samoin kuluttamista, mutta kentälle lisätty kauppoja. Kaksinaismoralismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän, paljon enkä ole  missään muualla joutunut asioimaan samanlaisella rakennustyömaalla kuin Helsinki-Vantaalla.

Vierailija
4/10 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kehitysprojekti on yhtä samaa jatkumoa. Suuret linjat on katsottu parikymmentä vuotta sitten ja sitä toteutetaan ihan suunnitellusti.

Vierailija
5/10 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kömmeliä on rakennettu, korjattu, laajennettu, entrattu, viritelty, modifioitu tai ihan muuten vaan muutettu muistini mukaan 80-luvulta saakka. Todennäköisesti pidempäänkin. Ne on jotain raksafriikkejä asuen jossain kerrostalossa. Kun kotona ei saa nikkaroida, pitää sitten töissä kuola suupielistä valuen rakennella kaikenlaista liiteriä, vajaa, elintasosiipeä, oviaukkoa ja väliseinää lentokentälle.

Vierailija
6/10 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kehitysprojekti on yhtä samaa jatkumoa. Suuret linjat on katsottu parikymmentä vuotta sitten ja sitä toteutetaan ihan suunnitellusti.

Tuskinpa.  20v sitten liikennemäärät oli murto-osa nykyisistä.  Tuo laajennus otettiin suunnitteluun reippaasti alle 10v sitten, kun Finnairin uusi Aasia-strategia teki kentästä suuren vaihtokentän kiinalaisille ja liikennemäärät kasvoi rajusti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että lentokenttä täyttää kansainväliset vaatimukset. Toisin kuin monet otaksuu, Helsinki-Vantaa on vilkas lentokenttä, näin pienessä ja pohjoisessa maassa, kuin Suomi.

Vierailija
8/10 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että lentokenttä täyttää kansainväliset vaatimukset. Toisin kuin monet otaksuu, Helsinki-Vantaa on vilkas lentokenttä, näin pienessä ja pohjoisessa maassa, kuin Suomi.



           Totta. Niin uskomattomalta kuin tuntuukin, Hki-Vantaan kentältä lähtee viikottain

          25 suoraa lentoa Kiinaan. Siis suoraa lentoa.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kehitysprojekti on yhtä samaa jatkumoa. Suuret linjat on katsottu parikymmentä vuotta sitten ja sitä toteutetaan ihan suunnitellusti.

Tuskinpa.  20v sitten liikennemäärät oli murto-osa nykyisistä.  Tuo laajennus otettiin suunnitteluun reippaasti alle 10v sitten, kun Finnairin uusi Aasia-strategia teki kentästä suuren vaihtokentän kiinalaisille ja liikennemäärät kasvoi rajusti. 

Olin mukana niissä hommissa 1990-luvulla. Finski ei voinut aloittaa Aasian liikennettä ennen kuin fasiliteetit ovat kunnossa eivätkä ne synny parissa vuodessa.

Vierailija
10/10 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että lentokenttä täyttää kansainväliset vaatimukset. Toisin kuin monet otaksuu, Helsinki-Vantaa on vilkas lentokenttä, näin pienessä ja pohjoisessa maassa, kuin Suomi.



           Totta. Niin uskomattomalta kuin tuntuukin, Hki-Vantaan kentältä lähtee viikottain

          25 suoraa lentoa Kiinaan. Siis suoraa lentoa.

Juu, kivat heille. Saisi nyt edes sen yhdenkin suoran lennon viikossa Kanadan Torontoon takaisin. Tukholmaan SAS tuo suoraan, Finskia taas ei kiinnosta edes suorat kesan lomalennot tanne. Aina mentava vaihdolla ja toisen firman koneella. Jenkkilan puolelle lennetaan moneen kohteeseen, miksi ei Torontoon? Heratys nyt siella sikariportaassa, taalla olisi maksavia asiakkaita, miksei rahat kelpaa?

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän