En usko mihinkään kummituksiin. Keksikää siis tälle selitys että saan mielenrauhan
Heräsin siis yöllä siihen, kun kuulin askelia keittöstä. Aivan kuin paljailla jaloilla olisi kävelty laminaatin päällä , tiedättehän sen äänen? Lattia myös välillä narahti. Keittiössä on yksi kohta joka narisee kun sen päälle astuu. Nousin istumaan sängylleni ja ajattelin, että olen niin unessa vain että kuvittelen mutta ihan oikeasti se ääni kuului. Pahinta oli kun koirani reagoi ääneen myös ja alkoi murista. Kurkkasi ovelta keittiölle päin ja murisi. Loppuyö menikin pelonsekaisissa tunnelmissa. Koskaan ennen ei ole tuollaista tapahtunut enkä jaksa uskoa että kyse on mistään yliluonnollisesta tmv. Asun siis kahdestaan koiran kanssa.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen tarve joillain ihmisillä on aina poisselittää yliluonnolliset kokemukset sillä ettei tiede ole niitä todistanut. Minusta se on todella tylsä maailmankuva jossa pitää kaikelle vielä selittämättömän suhteen antaa kokijalle hörhöleima.
Joillain meistä on esim. vahva empatiakyky tai kyky vaistota asioita kuin eläin sillä eläimethän voivat vaistota asioita joita monet ihmiset eivät näe ja kyetä pakenemaan ilmiöitä kuten tsunameja.
Tietenkään 99,99999 % kokemuksista ei voida todistaa kun paikalla ei ole ollut nauhuria tai kameraa ja ei kukaan haamututkijoita lukuunottamatta odota kuulevansa hetkenä minä hyvänsä jotain epätavallista tapahtuvaksi.
Iso osa asioista tapahtuu myös ihmisen mielessä esim. etiäisten tai enneunien kokeminen tai selkouni jossain astraalitasolla. Tai miten selittää vaikka kivunlievityksen käsillä ns. kuumalla otteella?
Mutta joo, mm. James Randi on kyllä tuonut esiin häröjä jotka ovat rahastaneet esiintymällä meedioina tms. Siksi moni pitää kokemuksensa omana tietonaan kun ei jaksa selittää karteesiolaisia kokemuksiaan henkimaailmasta kun vaaditaan todisteita joita on mahdoton antaa.
Sitten ne eivät kuitenkaan kelpaa edes pohdinnan aiheina kun ei ole "todisteita". Kun vain tiede on olemassa joillekin vaikka kaikki muu elollinen ihmistä lukuunottamatta toimii luonnossa luonnollisesti ilman sitäkin ja maailmaa voi havainnoida muutenkin kuin jäykän loogis-matemaattisesti.
Kun ei ole todisteita niin voi vain arvailla ja kuvitella. Miten arvailusta voi vetää minkäänlaisia lopullisia johtopäätöksiä, kun ihmisen mielikuvitus voi keksiä mitä vain? Todennäköisempää on, että kyseessä on ihan tavallinen asia jonka aistit vain tulkitsevat väärin.
Tulkitsenko jotenkin väärin, kun se arkki pöydällä lennähtää keittiön pöydältä kauas lattialle ilman, että edes itse olisin jotenkin liikehtimällä saanut aikaan jonkinlaistaa tuulenvirettä joka sitä voisi liikauttaa, tai että jokin esine tippuu vaikka on hyvin hyllyn päällä ensin paikoillaan. Yhdessä olen kokenut perheenjäsenen kanssa myös sen, että puolityhjä keksipaketti alkoi rapisemaan itsekseen ja juu ei siellä ollut mitään yliläskiä koppakuoriaista:D olipahan kumma kokemus ja siis kaksi todistamassa. Huom, myöskään me emme siihen koskeneet. Muutakin on ja just toinenkin näkemässä mutta siitä en kerro, on niin hevi juttu ettei meillä ymmärrys riitä😅
usa on hotelleja ,jotka on yleisesti tiedossa että on yliluonnollista toimintaa.
Jollain entisellä asukkaalla avain. Minullakin oli yhden entisen asuntoni avain pitkään. Kun vuokrasin asunnon, niin niitä avaimia oli joku 5 kpl. Joku vanha mummo oli siellä asunut, ja varmaan niitä avaimia oli omaisilla ja kotihoidolla ja ties kenellä. Joskus vuokrasuhteen jälkeen löysin vielä yhden niistä omista tavaroistani ja mietin, että mitähän kävisi, jos kävisin siellä joskus stalkkaamassa uutta asukasta. No en käynyt. Heitin aikanaan avaimen roskiin ihan toisessa kaupungissa, ei siinä mitään sellaista ollut, että sen olisi tunnistanut johonkin tiettyyn taloon tai kaupunkiin kuuluvaksi.
Tai ehkä sä asut siinä mun entisessä vuokraluukussa, joku on löytänyt tuon pois heittämäni avaimen (siitä on yli 10 vuotta), ja etsinyt oikeaa taloa ja asuntoa, ja vihdoin löytänyt sen.
Vierailija kirjoitti:
Mikset jaksa uskoa? Ihan hyvin voi olla talossa henkiä. Oletko niin yksinkertainen että kuvittelet maailman olevan vain tätä mitä sinä näet
Minusta taas on yksinkertaisempaa kuvitella maailman olevan sitä, mitä kuvittelee. (eri)
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vastaava kokemus vuosia sitten. Asuin pienessä yksiössä jossa oli ihan kivan kokoinen keittiö,keittiössä ei ollut ovea vain kulkuaukko ja nukuin olohuoneen yhteydessä olevassa makuusopessa. Olin pelannut kännykällä matopeliä ja juuri pistänyt puhelimen pois kun kuulin miten keittiössä siirtyi tuoli ja sitten kuului kikatusta. Olin pissata alleni.
Asuin yksin,ei edes lemmikkejä. Ääni tuli minun asunnossani,ei naapurista.
Mistä satavarmuus ettei tullut napurista tai vaikka ulkoa?Super-tilaskannaavat korvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisessa isossa talossa lapsen huone oli kaytavan paasaa. Lattia narahteli kun siina kaveli.
No useampana yona sitten kuulin pienen lapsen askeleet, narahduksen kun ovi aukes ja tunsin kun jokin pieni hahmo kaveli sangylle ja pysahtyi siihen. Jain odottamaan aina ,etta lapsi kipuaa viekkuun. Mutta ei siina ollut ketaan. Kavin katsomassa lasta, nukkui sikeasti.
Mies kuuli aina samat aanet ja kysyi onko lapsi siina.Kylla ne vaan on jotain haamuja
Tälläiset stoorit uppoaa täysin av-mammoille. Yleensä näitä "yliluonnollisia" kokevat ovat juurikin naiset. Sekin on vallan hupaisaa, että lähes poikkeuksetta edellisissä elämissään nämä naiset ovat aina olleet jotain elämää suurempaa, esim. ruhtinaita, kuninkaita sun muita prinsessoja. Oma ainutlaatuisuus paistaa niin selvästi läpi. No fantasioida toki saa ja katsoa jotain salkkareita vastapainoksi.
Naiset ovat ehkä herkempiä tiedostamaan muitakin asioita, kuin mitä aistinvaraisesti voi tehdä. Minä en ole ikinä kuullutkaan yhdestäkään naisesta, joka olisi ollut edellisessä elämässään jotain elämää suurempaa. Sinulla on oman väittämäsi perusteella suurikin otanta? Millaisissa piireissä oikein pyörit? Anteeksi vaan, mutta nyt haisee provoilulle ja pahasti.
En minäkään kummituksiin usko, mutta kaikkea ei pysty selittämään järjellä tai tieteellisillä faktoilla. Minulla esimerkiksi on mieheni kanssa sellainen yhteys, että saatan ajatella jotain asiaa, ja hän sanoo saman asian ääneen ilman, että siitä on ollut mitään aiempaa puhetta. Tämä toimii vain yksisuuntaisesti. Äitini kanssa meillä oli tämä sama yhteys kumpaankin suuntaan. En näe siinä mitään yliluonnollista, tai elämää suurempaa hörhöilyä. Ilmiö on aina ollut elämässäni mukana. Muitakin sellaisia outoja sattumuksia minulle on tapahtunut, joita ei pysty selittämään millään järkiseikoilla. En kuitenkaan kaipaa mitään järkitodisteita, eikä minua liikuta yhtään toisten mielipiteet niistä.Meillä on myös miehen kanssa tuota, että hän sanoo ääneen asioita usein sen jälkeen kun olen niitä juuri ajatellut. Tätä tapahtuu lähes joka päivä.
Kyllä, viimeksi kävi näin tänä aamuna. En ollut pitkään aikaan ajatellutkaan, että siinä olisi mitään ihmeellistä, kun sitä tapahtuu koko ajan. Joku voisi nyt tietysti selittää, että ihmisillehän tulee samoja asioita mieleen, kun katsotaan vaikka uutisia. Mutta kun ei, tämä on erilainen tapaus, sellainen, että asiasta ei ole ollut mitään puhetta. Tai on puhuttu ihan eri jutuista, ja sitten tulee yhtäkkiä mieleen täysin toinen asia, jonka mies sanoo ääneen.
Itse tiesin vaistomaisesti aina kun mun ystävä oli tulossa käymään ja kerroinkin että juu tiesin että tulet kylään. Telepatiaa on usein muutenkin, tytärtä kun ajattelen niin samalla napsahtaa häneltä viesti puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset jaksa uskoa? Ihan hyvin voi olla talossa henkiä. Oletko niin yksinkertainen että kuvittelet maailman olevan vain tätä mitä sinä näet
Miksi pitäisi uskoa höpöpaskaan josta ei ole ainuttakaan todistetta koko maailmanhistorian ajalta?
Sä et siis tvtäkään katso.? Siellä on ihan reality ohjelmia näistä. Niihin mä uskon enemmän kun Jumalaan.
...ohjelmia, joissa ei edelleenkään ole mitään todisteita. Uskon kyllä että niitä ohjelmia on olemassa, en muuhun. (eri)
Vierailija kirjoitti:
Luonnonlait eivät salli enkelihöpöjä. Niihin voi kukin halutessaan uskoa, mutta tässä maailmankaikkeudessa se ei ole mahdollista. Täytyy kuitenkin muistaa, että ihminen ei näe mitään "livenä", vaan kaikki prosessoidaan aivoissa. Siellä onkin paljon, mikä voi mennä pieleen ja nähdä omiaan, hallusinaatioita tms.
Mutta muuten asiassa ei ole epäaselvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen tarve joillain ihmisillä on aina poisselittää yliluonnolliset kokemukset sillä ettei tiede ole niitä todistanut. Minusta se on todella tylsä maailmankuva jossa pitää kaikelle vielä selittämättömän suhteen antaa kokijalle hörhöleima.
Joillain meistä on esim. vahva empatiakyky tai kyky vaistota asioita kuin eläin sillä eläimethän voivat vaistota asioita joita monet ihmiset eivät näe ja kyetä pakenemaan ilmiöitä kuten tsunameja.
Tietenkään 99,99999 % kokemuksista ei voida todistaa kun paikalla ei ole ollut nauhuria tai kameraa ja ei kukaan haamututkijoita lukuunottamatta odota kuulevansa hetkenä minä hyvänsä jotain epätavallista tapahtuvaksi.
Iso osa asioista tapahtuu myös ihmisen mielessä esim. etiäisten tai enneunien kokeminen tai selkouni jossain astraalitasolla. Tai miten selittää vaikka kivunlievityksen käsillä ns. kuumalla otteella?
Mutta joo, mm. James Randi on kyllä tuonut esiin häröjä jotka ovat rahastaneet esiintymällä meedioina tms. Siksi moni pitää kokemuksensa omana tietonaan kun ei jaksa selittää karteesiolaisia kokemuksiaan henkimaailmasta kun vaaditaan todisteita joita on mahdoton antaa.
Sitten ne eivät kuitenkaan kelpaa edes pohdinnan aiheina kun ei ole "todisteita". Kun vain tiede on olemassa joillekin vaikka kaikki muu elollinen ihmistä lukuunottamatta toimii luonnossa luonnollisesti ilman sitäkin ja maailmaa voi havainnoida muutenkin kuin jäykän loogis-matemaattisesti.
Kun ei ole todisteita niin voi vain arvailla ja kuvitella. Miten arvailusta voi vetää minkäänlaisia lopullisia johtopäätöksiä, kun ihmisen mielikuvitus voi keksiä mitä vain? Todennäköisempää on, että kyseessä on ihan tavallinen asia jonka aistit vain tulkitsevat väärin.
Tulkitsenko jotenkin väärin, kun se arkki pöydällä lennähtää keittiön pöydältä kauas lattialle ilman, että edes itse olisin jotenkin liikehtimällä saanut aikaan jonkinlaistaa tuulenvirettä joka sitä voisi liikauttaa, tai että jokin esine tippuu vaikka on hyvin hyllyn päällä ensin paikoillaan. Yhdessä olen kokenut perheenjäsenen kanssa myös sen, että puolityhjä keksipaketti alkoi rapisemaan itsekseen ja juu ei siellä ollut mitään yliläskiä koppakuoriaista:D olipahan kumma kokemus ja siis kaksi todistamassa. Huom, myöskään me emme siihen koskeneet. Muutakin on ja just toinenkin näkemässä mutta siitä en kerro, on niin hevi juttu ettei meillä ymmärrys riitä😅
...ja tähän lisäisin että turhaan en tuossa jo aiemmin sanonut että meidän keittiössä sattuu ja tapahtuu.
Olin yksi päivä suihkussa, saunan oveen ilmestyi sana: hei. Ajattelin siinä silleen no hei vaan sullekin. Eniten mietityttää ne kirjaimet mitä oveen ilmestyy ja uskon kummituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vastaava kokemus vuosia sitten. Asuin pienessä yksiössä jossa oli ihan kivan kokoinen keittiö,keittiössä ei ollut ovea vain kulkuaukko ja nukuin olohuoneen yhteydessä olevassa makuusopessa. Olin pelannut kännykällä matopeliä ja juuri pistänyt puhelimen pois kun kuulin miten keittiössä siirtyi tuoli ja sitten kuului kikatusta. Olin pissata alleni.
Asuin yksin,ei edes lemmikkejä. Ääni tuli minun asunnossani,ei naapurista.Mistä satavarmuus ettei tullut napurista tai vaikka ulkoa?Super-tilaskannaavat korvat?
Olin asunut asunnossa vuosia. Naapurin tuolin siirtäminen ei kuulunut mitenkään noin selkeästi saati nauru. Erotin kyllä mikä ääni tuli rapusta/naapuriasunnosta ja mikä kodistani. Kuten sanoin, makuunurkkauksestani oli noin 6 metriä keittiöön eikä välissä ollut ovia.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelit ja koirasi reagoi sinun outoon käytökseen.
Ole hyvä.
Just näin. Vaikka kerroitkin heränneesi ja tosissasi kuulleesi hereillä nämä äänet.
Mulle kävi eräs yö niin että heräsin yksaks unesta, ja meidän sängyn päädyssä seisoi susi joka murisi. Olin vähän puoliunessa, mutta havahduin samantien täysin valveille. Siinä se seisoi. Katsoin muualle ja katsoin takaisin, siinä se oli ja murisi. Hyppäsi vielä niin että etutassut oli meidän ikkunalaudalla ja katsoi ulos. Painoin vaan pään peiton alle ja yritin nukkua.
Olin täysin valveilla, mutta tietenkään meidän makkarissa ei ollut sutta :D Jos tää hahmo olis ollut ihminen, olisin vannonut, että meidän makkarissa oli ihan oikeasti joku ja olisin varmaan alkanut täysin uskomaan kummituksiin. Mutta susi oli tarpeeksi epäaito näky ymmärtääkseni että kyse oli harhasta
Vierailija kirjoitti:
Olin yksi päivä suihkussa, saunan oveen ilmestyi sana: hei. Ajattelin siinä silleen no hei vaan sullekin. Eniten mietityttää ne kirjaimet mitä oveen ilmestyy ja uskon kummituksiin.
Kannattaa katsoa elokuva nimeltä Doctor Sleep. Jatko-osa Hohto-leffalle. Siinä kaksi hohtavaa tyyppiä kommunikoi keskenään kirjoittelemalla viestejä, tosin liitutaululle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai oo tuttu ilmiö, että aiemmin jo kirjoitetut tulee uudestaan näkyvisi siitä kosteudesta? Kuten että hönkä peiliin ja kirjotat jotain-annat kosteuden haihtua ja kirjotus häviää-hönkäät uudestaan ja taas se näkyy.(tietysti paranormaali versio on jännempi)
Vierailija kirjoitti:
Ennen kirjoitettu. Höyry toi sen esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin yksin,ei edes lemmikkejä. Ääni tuli minun asunnossani,ei naapurista.Mistä satavarmuus ettei tullut napurista tai vaikka ulkoa?Super-tilaskannaavat korvat?
Olin asunut asunnossa vuosia. Naapurin tuolin siirtäminen ei kuulunut mitenkään noin selkeästi saati nauru. Erotin kyllä mikä ääni tuli rapusta/naapuriasunnosta ja mikä kodistani. Kuten sanoin, makuunurkkauksestani oli noin 6 metriä keittiöön eikä välissä ollut ovia.
Ja kuitenki kaikki varmaan tietää sen,ku postia tulee nii kuulostaa kuin säkillinen tiiliä rysähtäis lattiaan vaikka on vain sanomalehti? Että niin luotettava se kuulokin vain on.
Onhan seki kyllä, että satasenvarmaan tiede ei vielä oo kaikkea selvittänyt- mutta se on aikalailla eri juttu kuin vetää omasta hatusta jotain omakeksimiä avaruuskääpiöitä ja väittää todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelit ja koirasi reagoi sinun outoon käytökseen.
Ole hyvä.
Just näin. Vaikka kerroitkin heränneesi ja tosissasi kuulleesi hereillä nämä äänet.
Mulle kävi eräs yö niin että heräsin yksaks unesta, ja meidän sängyn päädyssä seisoi susi joka murisi. Olin vähän puoliunessa, mutta havahduin samantien täysin valveille. Siinä se seisoi. Katsoin muualle ja katsoin takaisin, siinä se oli ja murisi. Hyppäsi vielä niin että etutassut oli meidän ikkunalaudalla ja katsoi ulos. Painoin vaan pään peiton alle ja yritin nukkua.
Olin täysin valveilla, mutta tietenkään meidän makkarissa ei ollut sutta :D Jos tää hahmo olis ollut ihminen, olisin vannonut, että meidän makkarissa oli ihan oikeasti joku ja olisin varmaan alkanut täysin uskomaan kummituksiin. Mutta susi oli tarpeeksi epäaito näky ymmärtääkseni että kyse oli harhasta
Unihalvaus. Lue niin tiedät. Kaikki ei kuitenkaan ole unihalvauksesta johtuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmiä naisia on tämäkin maa pullollaan. On teillä tämä ihana "lahja" nähdä ja kokea näitä 👻
Eikö olekin, minusta se on ainakin mukavaa. Älynlahjojen kanssa sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä.
Myrkyllinen ja pahantahtoinen mieli on kuitenkin ihmiselle suurempi ongelma. Se kun myrkyttää ympärillä olevatkin. Ihan vinkkinä tämä.
Nii sillai myrkyttää, että joku ihmisparka sekoaa pelkoonsa ku uskoo teitin höpinöitä demoneista sun muista. (eri)
Eikö olekin, minusta se on ainakin mukavaa. Älynlahjojen kanssa sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä.
Myrkyllinen ja pahantahtoinen mieli on kuitenkin ihmiselle suurempi ongelma. Se kun myrkyttää ympärillä olevatkin. Ihan vinkkinä tämä.