En usko mihinkään kummituksiin. Keksikää siis tälle selitys että saan mielenrauhan
Heräsin siis yöllä siihen, kun kuulin askelia keittöstä. Aivan kuin paljailla jaloilla olisi kävelty laminaatin päällä , tiedättehän sen äänen? Lattia myös välillä narahti. Keittiössä on yksi kohta joka narisee kun sen päälle astuu. Nousin istumaan sängylleni ja ajattelin, että olen niin unessa vain että kuvittelen mutta ihan oikeasti se ääni kuului. Pahinta oli kun koirani reagoi ääneen myös ja alkoi murista. Kurkkasi ovelta keittiölle päin ja murisi. Loppuyö menikin pelonsekaisissa tunnelmissa. Koskaan ennen ei ole tuollaista tapahtunut enkä jaksa uskoa että kyse on mistään yliluonnollisesta tmv. Asun siis kahdestaan koiran kanssa.
Kommentit (137)
Youtubesta löytyy mm.tällaisia videoituja tapahtumia :the Best scary videos of 2021
Creepy compilation.
Ei ehkä ihan herkimmille,mutta mitä skeptikot sanovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisessa isossa talossa lapsen huone oli kaytavan paasaa. Lattia narahteli kun siina kaveli.
No useampana yona sitten kuulin pienen lapsen askeleet, narahduksen kun ovi aukes ja tunsin kun jokin pieni hahmo kaveli sangylle ja pysahtyi siihen. Jain odottamaan aina ,etta lapsi kipuaa viekkuun. Mutta ei siina ollut ketaan. Kavin katsomassa lasta, nukkui sikeasti.
Mies kuuli aina samat aanet ja kysyi onko lapsi siina.Kylla ne vaan on jotain haamuja
Tälläiset stoorit uppoaa täysin av-mammoille. Yleensä näitä "yliluonnollisia" kokevat ovat juurikin naiset. Sekin on vallan hupaisaa, että lähes poikkeuksetta edellisissä elämissään nämä naiset ovat aina olleet jotain elämää suurempaa, esim. ruhtinaita, kuninkaita sun muita prinsessoja. Oma ainutlaatuisuus paistaa niin selvästi läpi. No fantasioida toki saa ja katsoa jotain salkkareita vastapainoksi.
:) sinansa hassua, etta talo oli suhteellisen uusi. n. 15v vanha. Omakotitalo lahiossa, ettei edes naapureilla selity.
Sita ennen asuttiin n. 200v vanhassa mokissa ja siela ulvoi ainoastaan tuuli nurkissa.
Joskus nuorena kysyi silta laudalta missa on kirjaimia, etta mika olen ollut edellisessa elamassa. Niin piika. Ajatella!
Uskoo Ken halua. Multa ei kysytty.
Siinä kirjainlaudassa ei oo mitään maagista. Kokeessa sidottiin osallistujien silmät niin vastaukset olikin tyyliä fuhjdfmbdif. Joten itse tehtyjä ovat. Se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Youtubesta löytyy mm.tällaisia videoituja tapahtumia :the Best scary videos of 2021
Creepy compilation.Ei ehkä ihan herkimmille,mutta mitä skeptikot sanovat.
Skeptikko- siis sokeasti uskovan vastakohta sanoo että joo-o, on niitä videoita. Mitkä feikattuja ja mitkä ei, missä taas tulkitaan mikä tahansa toivotuksi asiaksi, ja aika moni vain perustyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
usa on hotelleja ,jotka on yleisesti tiedossa että on yliluonnollista toimintaa.
Yleisesti sellaisiin uskovien tiedossa, tarkoitit varmaan?
tapahtui n1960 -70.
tunnettu suomalainen ,yöpyi paljon hotelleissa .
ne missä oli tehty henkirikos oli näitä joissa yliluonnollisia ilmiöitä.
Tapahtui 2022. En nähnyt mitään mikä todistaisi mitään. Jonkun randomin puheita en sokeasti uskonut.
Tubesta ku katsoo näitä mörövideoita-vaikkapa nukes top 5 tai slapped ham, niin semmosen aika yleisen kömmähdyksen huomannu että kun muka on valvontakameran taltioimaa tavaraa, niin se katonrajassa oleva kamera väpättää taustaan nähden niin, että selvästikin on käsivaralla joku pitämässä kameraa esim. jakkaralla seisten. Siinä sitte muka autenttista valvontakamerakuvaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmiä naisia on tämäkin maa pullollaan. On teillä tämä ihana "lahja" nähdä ja kokea näitä 👻
Eikö olekin, minusta se on ainakin mukavaa. Älynlahjojen kanssa sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä.
Myrkyllinen ja pahantahtoinen mieli on kuitenkin ihmiselle suurempi ongelma. Se kun myrkyttää ympärillä olevatkin. Ihan vinkkinä tämä.Nii sillai myrkyttää, että joku ihmisparka sekoaa pelkoonsa ku uskoo teitin höpinöitä demoneista sun muista. (eri)
Pitäisikö olla aina kertomatta kokemuksista, jotta jonkun mielenrauha ei järkkyisi. Ottakoon jokainen vastuun ja seurauksen siitä mitä haluaa lukea. Sitä saa mitä tilaa.
Eli kun valehtelette että on olemassa möröjä ja demoneja, niin sen on joku tilannut?
Taitaa olla uskismode taas kun ei saa olla tieteen puolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tutkittu yhteyttä mt diagnoosien ja yliluonnollisten kokemusten välillä? Veikkaan vahvasti että yhteys löytyy.
Yhtä paljon kuin on saatu tutkittua faktaa mt-diagnooseista tiedemiehillä ja ateisteilla.
Meinaan vaan että heilläkin tuo umpimielinen, yksitavuinen ajattelu kertoo joistakin ongelmista ja rajoituksista. Meinaan myös että yliluonnollisia kokemuksia kokeneilla on avarampi tietoisuus ja isompia kokemuksia, joita nämä tutkijat epätoivoisesti vielä tutkivat, tarkoituksenaan olla kuitenkaan ymmärtämättä, koska heiltä puuttuu se kyky.
Käytkö sairastuttuasi umpimielisellä lääkärillä vai avarakatseisemmalla henkiparantajalla? Rehellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitustekstissä tyypillinen juonen kömmähdys: miksi päähenkilö ei mennyt keittiöön ja sytyttänyt valoja? Olisihan sitten nähnyt paremmin mistä on kysymys.
Tarinassa on parantamisen varaa.
No mä en ainakaan menisi. Pelkäisin liikaa ja jähmettyisin pelosta. Ei kaikki ole rohkeita kuten sinä
Mutta olisi kiinnostavaa nähdä, olisiko siellä jotain.
Kokemukseni perusteella voin sanoa, että yleensä mitään erityistä ei näy. Olen niin utelias, että olen muutaman kerran mennyt katsomaan vastaavassa tilanteessa.
Kun opiskelin asuin solussa, yhtenä iltana kuulin keittiöstä ääniä ja luulin kämppikseni palanneen . Tuolia vedettiin, kaappeja auottiin ym. Menin juttelemaan hänelle mutta vastassa oli tyhjä pimeä keittiö.
Kun tapaus toistui otin hiuslakan aseeksi ja marssin keittiöön huutamaan "nyt tulee turpaan!" mikä oli ensimmäinen päähäni pälkähtänyt lause, no ei taaskaan ketään. Järkeilin että äänet varmaan kuuluvat muista huoneistoista. Sitten yhtenä aamuna meikkasin kun joku laski käden olkapäälleni, olin peilin edessä enkä nähnyt takanani ketään! "pas kat housussa" keräsin tavarani ja juoksin ulos.
Vierailija kirjoitti:
Kun opiskelin asuin solussa, yhtenä iltana kuulin keittiöstä ääniä ja luulin kämppikseni palanneen . Tuolia vedettiin, kaappeja auottiin ym. Menin juttelemaan hänelle mutta vastassa oli tyhjä pimeä keittiö.
Kun tapaus toistui otin hiuslakan aseeksi ja marssin keittiöön huutamaan "nyt tulee turpaan!" mikä oli ensimmäinen päähäni pälkähtänyt lause, no ei taaskaan ketään. Järkeilin että äänet varmaan kuuluvat muista huoneistoista. Sitten yhtenä aamuna meikkasin kun joku laski käden olkapäälleni, olin peilin edessä enkä nähnyt takanani ketään! "pas kat housussa" keräsin tavarani ja juoksin ulos.
Oisko ollut ihan ehta mörkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmiä naisia on tämäkin maa pullollaan. On teillä tämä ihana "lahja" nähdä ja kokea näitä 👻
Minunkin mies kieltää tällaiset, vaikka on kokenut pari kertaa kummia juttuja itse myös seurassani, sanoen vain WoW😬..mutta kun aika kuluu niin kieltää jyrkästi tällaiset oudot tapahtumat. On jyrkästi tieteellinen ihminen.
Mun miehellä sama juttu. Ei usko kummituksiin, vaikka on meidän perheestä se ainoa, joka on sellaisen nähnyt. Paikalla oli silloin ainoastaan miespuolisia henkilöitä, kaikki korkeasti koulutettuja ja arvostetuissa ammateissa. Jotenkin tyypillistä, ei uskota, vaikka itse näkee. 😄
Jännää että ikinä, ei siis ikinä saada näitä todisteita videolle missä lakana näkyy. En tarkoita mitään naurettavia askelääniä sun muuta. Nämäkin jotka menee tutkimaan noita mestoja ei saa ikinä niitä käveleviä tai liitäviä lakanoita kameraan.
Kummitukset, haamut ja lakanapäiset ovat joihinkin lastenomaisiin satuihin verrattavia. Niitä en ole nähnyt. Enkelin kylläkin, oli rajaton kirkasta valoa heijastava. Kääntyi minua kohti hitaasti ja hävisi. Minua ei pelottanut lainkaan. Muita paranormaaleja asioita sen sijaan olen usein kokenut. Tulevat ja menevät, en niitä ajattele enkä odota tapahtuviksi. Ovat minulle niin tuttua, että ei herätä pelkoa, enemmän pelkään taloon tunkeutujia, murhaajia, raiskaajia, ylipäätään ihmisiä jotka ovat lihaa ja verta. Kauhuleffoja rakastan, mutten niitä manaaja tyyppisiä, kuin en väkivallalla, verellä ja suolenpätkillä mässäileviä Saw leffojaan.
Minä olen nähnyt lapsena enkelin, turha tulla sanomaan minulle, että mitään "yliluonnollista" ei ole.
Toinen "yliluonnollinen" kokemus sattui minulle teini-iässä. Olimme tuttaviemme vanhassa maalaistalossa yötä. He varoittivat jo illalla talossa oleskelevasta kummituksesta, talossa oli asunut nainen, joka oli mm. tappanut lapsiaan. Yöllä sitten äidin ja minun untani häiritsivät talossa kuuluva askelten narina, ovien paukahtelu jne.
Aamulla tuttavamme vakuuttelivat menneensä heti illalla nukkumaan, kertoivat että yöllinen meteli oli tavanomaista. Asia mietityttää edelleen.
Enkelinäky oli ainakin todellinen, luonnontieteilijänä en pysty sitä mitenkään selittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin mies kieltää tällaiset, vaikka on kokenut pari kertaa kummia juttuja itse myös seurassani, sanoen vain WoW😬..mutta kun aika kuluu niin kieltää jyrkästi tällaiset oudot tapahtumat. On jyrkästi tieteellinen ihminen.
Mun miehellä sama juttu. Ei usko kummituksiin, vaikka on meidän perheestä se ainoa, joka on sellaisen nähnyt. Paikalla oli silloin ainoastaan miespuolisia henkilöitä, kaikki korkeasti koulutettuja ja arvostetuissa ammateissa. Jotenkin tyypillistä, ei uskota, vaikka itse näkee. 😄
Jännää että ikinä, ei siis ikinä saada näitä todisteita videolle missä lakana näkyy. En tarkoita mitään naurettavia askelääniä sun muuta. Nämäkin jotka menee tutkimaan noita mestoja ei saa ikinä niitä käveleviä tai liitäviä lakanoita kameraan.
Kummitukset, haamut ja lakanapäiset ovat joihinkin lastenomaisiin satuihin verrattavia. Niitä en ole nähnyt. Enkelin kylläkin, oli rajaton kirkasta valoa heijastava. Kääntyi minua kohti hitaasti ja hävisi. Minua ei pelottanut lainkaan. Muita paranormaaleja asioita sen sijaan olen usein kokenut. Tulevat ja menevät, en niitä ajattele enkä odota tapahtuviksi. Ovat minulle niin tuttua, että ei herätä pelkoa, enemmän pelkään taloon tunkeutujia, murhaajia, raiskaajia, ylipäätään ihmisiä jotka ovat lihaa ja verta. Kauhuleffoja rakastan, mutten niitä manaaja tyyppisiä, kuin en väkivallalla, verellä ja suolenpätkillä mässäileviä Saw leffojaan.
Ainakin todistetusti tollainen lakanapää on nähty ihan fyysisesti lahden v okin edustalla silloin kun niitä h iekkikisiä suomeen saapui. Mahtava kuva ja on yhä läppärin taustakuvana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kummitus kulkee seinän läpi ilman meteliä, mutta sitten lattia kumminkin narisee sen kävellessä?
Oletan, että äänen aiheuttaa ääniaalto, jonka kummitus voi tuottaa.
Hengen energia voi kai tuottaa jotakin fysikaalisia ilmiöitä. Onhan näitä: soittorasia soi itsestään, kello pysähtyy tiettyyn aikaan, sähkölaitteet temppuilee, ilmavirta puhaltaa, tuntuu kosketus tai aistii jonkun tuoksun tai näkee hahmon jne. Eiköhän joku oven kolahdus tai muu ääni ole yhtä helppo aiheuttaa?
Saahan sitä yrittää keksiä kaikenlaisia selityksiä...