Alkoholin ostaminen arkena
Hävettääkö muita ostaa alkoholia muutoin kuin perjantaina ja lauantaina?
Mulle tulee mieleen, että kassa pitää heti juoppona jos ostaa esim. tiistaina pari siideriä. Koska ei alkoholisoitunut ihminenhän ei tarvitse alkoholia kuin viikonloppuisin, eikö? Tiedän että joillain voi olla vapaapäivät vaikka keskellä viikkoa, mutta silti.
Pitäisi lähtä kauppaan ja tekisi mieli ostaa alkavan loman kunniaksi pari lonkeroa, mutta hävettää, ei voi minkään.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä olet typerä.
Hyvä jos ajattelet näin, sillä voin nyt tuudittautua siihen, että muut eivät ajattele näin typesäti kuin minä ja voin ostaa juomani hyvillä mielin. Ap
Ei hävetä. Jos on jotkut partyt viikonloppuna niin en jätä ostoksia viikonloppuun, vaan ostan arkena. Alkoholi ei ole minulle mörkö. Ostan kun haluan ja tarvin. Erittäin harvoin tulee ostettua.
Kaikkea mitä on arkena tarjolla ostettavaksi voi ostaa. Mitä se kenellekään kuuluu, milloin mitäkin ostaa.
Ei hävetä. Myyjät näkee niin paljon kaikkea ettei niitä oikeasti kiinnosta.
Suvussani on paljon alkoholismia, joten luulen, että uskomukseni voi johtua siitä. Ap
Ostatko kaikki muutkin ruuat ainoastaan vasta sinä päivänä kun aiot ne käyttää? Minä ainakin voin ostaa perjantai-illan saunasiiderit vaikka keskiviikkona jos silloin satun käymään muutenkin kaupassa.
Ei hävetä. Naamasta jo näkee kuka on holisti, ei siihen kalenteria tarvita.
Noniin, kiitos kommenteista. Lähden kauppaan pää pystyssä ja oman arvoni tuntevana! :D Ap
En osaa sanoa, koska täysraittiina en osta alkoholia.
Jos ostaisin kossupullon pe, myyjä luulee että juon sen heti? Jos ostan maanantaina heti kun alko aukeaa, olen rappioalkoholisti? Olisko torstaina klo 16 sopiva aika?
Mä ostan alkot sillon kun ohi kuljen ja joku laji on lopussa, enkä edes kerran kk, kun ostan enempi kerralla ja rittää pitkään.
Kunhan et ala selittää kassalle, että ostat nämä siideri jo nyt, mutta voit vasta viikonloppuna.
Mulla taas usein Alkon kassalla mietityttää, että pitävät varmaan rapajuoppona, kun ostan usein kerralla kaksi 0,7l viinapulloa :D Ostan ne varastoon ja ne kestää minulla kauan, sillä minulla on usein välikuukausiakin etten juo pisaraakaan alkoholia.
Pari viikkoa sitten perjantaina kävin viinakaupassa ja ostin viskipullon. Minua hävetti, kun tuttava katsoi pulloa merkitsevästi. Ei se, että ostin alkoholia, vaan ajatus perjantaipullosta. Nyt siitä on otettu 2 rkl leivontaan. Alkoholin käyttö ja käyttöaika ei kuulu kenellekään, jos sillä ei vahigoita muita, erityisesti lapsia.
En välitä mitä kassa miettii jos miettii mitään. En tunne häntä eikä hän minua. Unohdan hänet heti kun lähden ja hänkin varmaan minut.
Jos joisin ei varmaan hävettäisi! Eivät he liikeissä jos alko? Eivät pärstäkertaasi muista. Et ole ainoa asiakas. Ruoka kauppa jos sama, haet kaljasi? Mielessään kenties kassa ? taas tuo juoppo, ei ole töissä ja millä rahoilla juo? Itselläni ei ongelmaa kun en käytä alkoholia ja en myöskään tupakoi. Saman oloisten ihmisten kanssa elän joilla ei mitään rippuvutta alkoholi,savukeet huumet ymm.
Vierailija kirjoitti:
Jos joisin ei varmaan hävettäisi! Eivät he liikeissä jos alko? Eivät pärstäkertaasi muista. Et ole ainoa asiakas. Ruoka kauppa jos sama, haet kaljasi? Mielessään kenties kassa ? taas tuo juoppo, ei ole töissä ja millä rahoilla juo? Itselläni ei ongelmaa kun en käytä alkoholia ja en myöskään tupakoi. Saman oloisten ihmisten kanssa elän joilla ei mitään rippuvutta alkoholi,savukeet huumet ymm.
Ruokakaupasta ostan muiden ostosten seassa n. kerran viikossa pari juomaa. Ap
Suomessa on täysin kieroutunut suhde alkoholiin.
Minkälainen juntti ylipäätänsäkään ostaa alkoholia?
Kylläpä olet typerä.