Muita joita ärsyttää ihmiset jotka pysyneet suhteellisen terveinä esim. keski-ikään asti
Kommentit (66)
Aika moni on tainnut pysyä. Kallistahan se sairastaminen on, sekä itselle että yhteiskunnalle, miksi toivot ihmisille sellaista kohtaloa?
Junassa nousi eilen Lappeenrannan kohdalla n. 10 metrin leveää mammaa.
Häh?! Jo nyt on, että pitäisi sairastua muiden mieliksi. N51, terveyden perikuva.
Miksi ihmeessä se mua häiritsisi? Parempi vaan etteivät kuormita Suomea terveyshuolillaan yms.
Toivoisitko heille vammoja ja sairauksia?
Sairaudet johtuvat suurimmalta osalta omista valinnoista. Tämä on fakta.
Ei. Mutta ärsyttää keski-ikäiset joilla on sairauksia, jotka olisi vältetty hyvillä elintavoilla ja järjen käytöllä. ja nyt sitten valittelevat vaivojaan, syövät terveydenhoidon resursseja ja vaikeuttavat työelämää poissaoloillaan.
Miksi se ärsyttäisi ketään. Kaikilla on tiedossa terveelliset elintavat, tietoa on saatavilla runsaasti. Elämä on valintoja täynnä. Jos olisin niin tyhmä, että polttaisin tai söisin epäterveellisesti, ei minua ärsyttäisi terveellisesti elävät. Omapa olisi tyhmyyteni.
Miten tuo voi ärsyttää? Miksi et ole iloinen heidän puolestaan?
Vierailija kirjoitti:
Sairaudet johtuvat suurimmalta osalta omista valinnoista. Tämä on fakta.
Mitäköhän olen valinnut saadakseni syövän ja autoimmuunksairauden jo alle 30-vuotiaana 🤔
Ymmärtämättömyys voi ahdistaa joillakin terveillä, jos nuorena vaivoja ollut. Ei siinä muuta.
Sinä se kateellinen kusipää olet.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo voi ärsyttää? Miksi et ole iloinen heidän puolestaan?
Ärsyttäähän se jos on itse mässäillyt, lihonut ja hankkinut itselleen diabeteksen, sydänsairauden ja lihavuudesta johtuvan jalkaongelmat.
Kenenkään sairauksista, vammoista ja vaikeuksista ei voi tietää päällepän! Ei välttämättä edes perheenjäsenet tiedä, mitä sairauksia ihmisillä on. Moni sairas voi näyttää hyvinvoivalta, mutta se ei ole koko totuus.
Mua huvittaa se, että mä olen sellainen. Ja olen ollut aikuisikäni lihava ja vetänyt kaljaa ja roskaruokaa ihan kaksin käsin 😅 Vanhemmat on 80-vuotiaita, ja vieläkin erittäin terveitä ja pirteitä. Toivottavasti on periytyvää lajia.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ei se ole multa mitenkään pois.
Se on pois siinä kohtaa, kun he laukovat ymmärtämättömiä ja empatiakyvyttömiä kommenttejaan sinulle, joka olet sairas.
Ymmärrän jos meikäläisen terveys ärsyttää, koska elän "moraalisesti väärin", tavalla jonka pitäisi sairastuttaa. Viini ja herkut maistuu, paino on sairaalloisen ylipainon rajoilla. Vaihdevuodetkin jo takanapäin. Ei ole ollut lääkäriin asiaa kuin johonkin määräaikaistarkastuksiin sitten lapsuuden. Ei vaan koskaan vaivaa mikään.
Ei. Ei se ole multa mitenkään pois.