Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholin ostaminen arkena

Vierailija
23.10.2022 |

Hävettääkö muita ostaa alkoholia muutoin kuin perjantaina ja lauantaina?
Mulle tulee mieleen, että kassa pitää heti juoppona jos ostaa esim. tiistaina pari siideriä. Koska ei alkoholisoitunut ihminenhän ei tarvitse alkoholia kuin viikonloppuisin, eikö? Tiedän että joillain voi olla vapaapäivät vaikka keskellä viikkoa, mutta silti.
Pitäisi lähtä kauppaan ja tekisi mieli ostaa alkavan loman kunniaksi pari lonkeroa, mutta hävettää, ei voi minkään.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualla Euroopassa viinejä ja olutta pidetään elintarvikkeina. Kiitos kaikesta kaiken paremmin ymmärtäville demareille, Suomessa ei.

Suomessa kaikki puolueet suhtautuu kansalaisiin kuin pikkulapsiin joita pitää kieltää ja holhota. Siksi varmaan suomi on niin ankea maa ja kansa syö valtavasti mielialalääkkeitä. Muka onnellisin kansa.

Kuitenkin se on se kansa eli äänestäjät, jotka ne puolueet valitsee päättämään. Muita ei voi syyttää kuin kansaa itseään.

Vain puolueet saa asettaa ehdokkaita joista kansa voi valita. Toimii sikäli huonosti kun ei valita edes niistä vähiten huonoja. Hyviä kun on erittäin harvassa. Nekin harvat kyllästyvät äkkiä kun huomaavat ettei politiikassa tahdo saada mitään järkevää aikaiseksi.

Vierailija
42/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään hävetä. Juon muutaman kerran vuodessa, yleensä aina kerralla enemmän kuten pullon viiniä. Toisaalta en sitten lähes koskaan ota vain yhtä lasillista. Joskus se saattaa sattua arkipäivän iltaankin, jos seuraavana päivänä on vapaata, eikä kiinnosta mitä muut siitä ajattelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään hävetä. Juon muutaman kerran vuodessa, yleensä aina kerralla enemmän kuten pullon viiniä. Toisaalta en sitten lähes koskaan ota vain yhtä lasillista. Joskus se saattaa sattua arkipäivän iltaankin, jos seuraavana päivänä on vapaata, eikä kiinnosta mitä muut siitä ajattelevat.

Hitto näiden "muutaman kerran vuodessa" juojien kanssa jota näyttää olevan tää vauva-palsta täynnä. Onkohan nää oikeesti jotain kaappialkoholisteja joilla valehtelusta on tullu niin iso osa identiteettiä että sitä tehdään anonyyminäkin haha

Vierailija
44/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joka viikko alkoholia arkena ja juon sitä myös usein arkipäivänä. Käyn viikonlopun ruokaostoksilla aina torstaina, en juuri koskaan pe tai la. Saatan myös juoda lasin viiniä arkipäivänäkin. En pidä sitä mitenkään kummallisena.

Vierailija
45/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena joka toisinaan jo viikolla ostaa vodkapullonsa, (en juo enää muita kun en pidä viineistä, oluesta, siideristä jne. allerginenkin olen...), olen törmännyt aika harvoin kyyläävään kohteluun, joitakin kertoja on ollut naismyyjän utelias, tietäväinen katse, tai miesmyyjän toivotus " Hyvää päivänjatkoa". Teki mieli todeta että en mä tätä juo tänään. Minulla on vuodessa useampi täysraitis kuukausi, joten ilmeisesti pahoin alkoholisoitunut en ole:)

Vierailija
46/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholien tilaaminen on siitäkin kätevää ettei siinä tarvi olla missään tekemisissä fyysisen henkilön kanssa. Siinä myös säästää rahaa mikä on aina hyvä asia.

Vierailija
47/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän hävettävää käydä ostamassa salkku olutta vaikka tiistai iltapäivästä. Siksi en sitä lähikaupastani yleensä ostakaan vaan käyn jossain toisessa kaupassa hieman kauempana. Sitten jos vielä toisena päivänä putkeen pitää ostaa olutta niin ne ehkä jo kehtaan käydä hakemassa lähikaupasta, koska silloin on edelleen hieman alkoholia veressä eikä niin suuresti välitä enää.

Vierailija
48/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholien tilaaminen on siitäkin kätevää ettei siinä tarvi olla missään tekemisissä fyysisen henkilön kanssa. Siinä myös säästää rahaa mikä on aina hyvä asia.

Paitsi sen lähetin. Hiukan meinasi puna nousta kasvoille kun edelliset viinilaatikot kiikuttikin kotiovelle meidän naapuri.

Vierailija
49/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena joka toisinaan jo viikolla ostaa vodkapullonsa, (en juo enää muita kun en pidä viineistä, oluesta, siideristä jne. allerginenkin olen...), olen törmännyt aika harvoin kyyläävään kohteluun, joitakin kertoja on ollut naismyyjän utelias, tietäväinen katse, tai miesmyyjän toivotus " Hyvää päivänjatkoa". Teki mieli todeta että en mä tätä juo tänään. Minulla on vuodessa useampi täysraitis kuukausi, joten ilmeisesti pahoin alkoholisoitunut en ole:)

hyvää päivänjatkoa kuulostaa omaan korvaan aika neutraalilta. joskus myyjä toivotti "hauskaa iltaa" kun ostin hanaviinipakkauksen viikolla. nehän säilyy juomakelpoisena viikkoja. no ehkä se hauskaa iltaakin voi olla ihan neutraali ilmasu eikä sillä tarkoteta mitään kännejä. ja ei kyllä kiinnostas vaikka tarkotettaskin eipä se minun päänsärky ole mitä myyjä ajattelee tai ei

Vierailija
50/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvää päivänjatkoa kuulostaa omaan korvaan aika neutraalilta. joskus myyjä toivotti "hauskaa iltaa" kun ostin hanaviinipakkauksen viikolla. nehän säilyy juomakelpoisena viikkoja. no ehkä se hauskaa iltaakin voi olla ihan neutraali ilmasu eikä sillä tarkoteta mitään kännejä. ja ei kyllä kiinnostas vaikka tarkotettaskin eipä se minun päänsärky ole mitä myyjä ajattelee tai ei

Ostin pari viikkoa sitten pari lonkeroa ja tokmannin myyjä toivotti "rentouttavaa ja nesteyyttävää iltaa!" :D

Vierailija
51/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on HUUME joka rappeuttaa aivot, tuhoaa maksan ja vaurioittaa sydäntä.

Miksi kummassa laitatte sitä kehoonne?

Vierailija
52/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kummallisia ajatuksia alkoholin ostamisesta ja alkoholista ylipäänsä. Ostin joku aika sitten neljä olutta keskiviikkona, kaksi miehelle ja kaksi minulle, saunaolueksi perjantaille. Eräs tuttava sattui kauppaan ja alkoi päivitellä, että olutta keskiviikkona. Vaikka sanoin, että ostin ne perjantaille (päivällä ei itselleni ole väliä, mutta ajattelin, että hän lopettaa sen hokemisen) niin ei auttanut, hän vain puisteli päätään, että olutta illalla ja seuraavana päivänä töihin, oi voi. 

Itse en ymmärrä, mitä väliä sillä on, minä päivänä alkoholia ostaa, ja ei sillä kahden oluen juomisellakaan nyt pitäisi merkitystä olla seuraavan päivän kannalta.

Vierailija
53/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ostaa arkena. Vai onko Alko nykyään sunnuntaisin auki?

Vierailija
54/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla "teki mieli" sanoa ventovieraalle, että et juo "tätä" tänään? Outoa, hyvin outoa. Ikäänkuin olisit tilivelvollinen tuntemattomalle tai tekemässä jotain pahaa. Mää ihmettelen ihan kauhiasti tämmöstä. 

Vierailija
55/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä tippaakaan. Saatan käydä arkipäivänäkin lasten kanssa Alkossa ostamassa viinipullon. HUI.

Vierailija
56/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on kummallisia ajatuksia alkoholin ostamisesta ja alkoholista ylipäänsä. Ostin joku aika sitten neljä olutta keskiviikkona, kaksi miehelle ja kaksi minulle, saunaolueksi perjantaille. Eräs tuttava sattui kauppaan ja alkoi päivitellä, että olutta keskiviikkona. Vaikka sanoin, että ostin ne perjantaille (päivällä ei itselleni ole väliä, mutta ajattelin, että hän lopettaa sen hokemisen) niin ei auttanut, hän vain puisteli päätään, että olutta illalla ja seuraavana päivänä töihin, oi voi. 

Itse en ymmärrä, mitä väliä sillä on, minä päivänä alkoholia ostaa, ja ei sillä kahden oluen juomisellakaan nyt pitäisi merkitystä olla seuraavan päivän kannalta.

Harva minun työaikatauluistani ja työpäivistäni tietää mitään, niin eipä hävetä yhtään mitä joku ajattelee.

Vierailija
57/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä tippaakaan. Saatan käydä arkipäivänäkin lasten kanssa Alkossa ostamassa viinipullon. HUI.

Mulle tulee mieleen, että sitä viiniä voi kuitenkin käyttää ihan ruokajuomana ja siinä ei sinällään ole mitään pahaa. Muakaan ei hävettäisi ostaa viiniä.

Vierailija
58/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on HUUME joka rappeuttaa aivot, tuhoaa maksan ja vaurioittaa sydäntä.

Miksi kummassa laitatte sitä kehoonne?

Koska kukaan ei tiettävästi ole kuitenkaan selvinnyt hengissä elämästä, joten siitä voi hyvin vähän nauttiakin.

Vierailija
59/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja olin baarissa dokaamassa keskiviikkona ja torstaina. Ei tietenkään mitään kunnon kännejä mutta noin neljä tai viisi kaljaa ja pari shottia.

Vierailija
60/131 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on täysin kieroutunut suhde alkoholiin.

Täysin kieroutunut. Mulla menee jo kaksi litraa viiniä isomman lihan marinointiin kun tulee vieraita. Juuri viime viikolla oli vieraita. Kaksi pulloa meni lisäksi pöydässä, vieraita oli viisi henkeä ja liha oli taas viimeisen päälle onnistunut kastikkeineen. Tuollaisia määriä pulloja en haluaisi kotiini. Viinitilalta haetaan naapurin kanssa tai sieltä tuodaan, edullisempaakin on eikä tarvi täysien ja tyhjien pullojen kanssa sählätä. Enkä itse alkuunkaan juo edes joka kuukausi viiniä, vain seurassa ja jos on vieraita tai olen itse kutsunut. Kännisiä ihmisiä en ole vuosiin edes nähnyt.