Alkoholin ostaminen arkena
Hävettääkö muita ostaa alkoholia muutoin kuin perjantaina ja lauantaina?
Mulle tulee mieleen, että kassa pitää heti juoppona jos ostaa esim. tiistaina pari siideriä. Koska ei alkoholisoitunut ihminenhän ei tarvitse alkoholia kuin viikonloppuisin, eikö? Tiedän että joillain voi olla vapaapäivät vaikka keskellä viikkoa, mutta silti.
Pitäisi lähtä kauppaan ja tekisi mieli ostaa alkavan loman kunniaksi pari lonkeroa, mutta hävettää, ei voi minkään.
Kommentit (131)
Jotkut saattavat jopa olla aina viikonloppuisin töissä (ja vaikka vastaavasti viikolla vapaalla), joten miksei alkoholia olisi ok ostaa minä tahansa viikonpäivänä. Ulkomailla on jopa väkeä elossa vaikka myyvätkin sekä väkeviä että mietoja myös sunnuntaisin / myöhään / ympäri vuorokauden.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on HUUME joka rappeuttaa aivot, tuhoaa maksan ja vaurioittaa sydäntä.
Miksi kummassa laitatte sitä kehoonne?
Siksi kun se on ainoaa laillista kamaa suomessa. Sitä saa juoda vaikka joka päivä eikä ketään haittaa.
Ei ole koskaan käynyt edes mielessä. Itse juon ehkä 5 lasillista vuodessa, lähinnä jotain juhlien alkumaljoja. Miehelle ostan pari olutta silloin kun satun kaupassa käymään, ihan sama mikä viikonpäivä on. Emme käy kaupassa kuin kerran tai pari viikossa, enkä todellakaan lähtisi joidenkin oluiden takia viikonlioppuna kauppaan erikseen vain siksi, että niitä ei jostain syystä muka voisi viikolla ostaa.
Se on ihan samaa alkoholia, riippumatta siitä, minä päivänä sen ostaa.
Sitä kassaa ei pätkääkään kiinnosta kenenkään ostokset.
Miten tuollaista voi edes miettiä, ja vielä tosissaan?
Ja täällä vielä vastataan tosissaan! Ja tietenkin suurin osa on puhdassieluisia ihmisiä, jotka vain kerran vuodessa juovat lasin viiniä. Tai ei sitäkään.
Oi Suomi!
Minä juon vain kirnupiimää. Ei hävetä eikä ole ongelmia oman pääkopan kanssa, kuten juopoilla tuppaa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan käynyt edes mielessä. Itse juon ehkä 5 lasillista vuodessa, lähinnä jotain juhlien alkumaljoja. Miehelle ostan pari olutta silloin kun satun kaupassa käymään, ihan sama mikä viikonpäivä on. Emme käy kaupassa kuin kerran tai pari viikossa, enkä todellakaan lähtisi joidenkin oluiden takia viikonlioppuna kauppaan erikseen vain siksi, että niitä ei jostain syystä muka voisi viikolla ostaa.
Kuulostaa aika tylsältä, mikään ei piristä niin kuin kunnon kännit silloin tällöin.
Miksihän se Alko mahtaa olla joka arkipäivä auki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hävetä tippaakaan. Saatan käydä arkipäivänäkin lasten kanssa Alkossa ostamassa viinipullon. HUI.
Mulle tulee mieleen, että sitä viiniä voi kuitenkin käyttää ihan ruokajuomana ja siinä ei sinällään ole mitään pahaa. Muakaan ei hävettäisi ostaa viiniä.
Alkoholia se viinikin on. Ostan lasten kanssa oluttakin kaupasta arkipäivänä jos on saunailta. Ei se viini muutu alkoholittomalsi jos sen juo ruoan kanssa.
Itse käyn Alkossa aika usein maanantai tai tiistai aamuisin klo 9, kun liike aukeaa.
En edes ole tajunnut hävetä.
Minusta ihanaa juoda esim tiistaina yksi. Se on sellainen "just because i can" -juttu. Sitten oon ehkä kuukauden ilman.
Lähetti toi saksasta pari laatikkoa kaljaa. Tilasin ihan arkipäivänä. Ei hävetä.
No mä juon joka päivä (tai ilta, päivät olen selvin päin töissä) eikä kiinnosta pätkääkään mitä joku Alepan kassa siitä ajattelee.
Pääasia on että on jotain mikä menee päähän.
Kerran kaupassa lapsi pyysi isältään että saisi jäätelön, isä kielsi ja nappasi itse mäyräkoiran hyllystä.
Viikolla kannatta poiketa työmatkalla vieraissa alkon myymälöissä ettei tunnisteta. Myös tilava käsilaukku on hyvä olla mukana.
Hei kiva että mun aloitus poiki näin paljon keskustelua. Siemailen tässä aiemmin hakemiani juomia nyt koneen äärellä ja olen iloinen, että saan huomenna nukkua pitkään. Ei ollut ollenkaan hankalaa ostaa juomia ja kassalla ei nolottanut, kiitos teille! <3 Ap
Itse käyn viikolla joka päivä eri Alkon myymälässä ostamassa päihteitä. Viikonloppuna otankin sitten reilummin.
Juo sinä vaan maitoa ja piimää ja mene pois ihmettelemästä.