Alkoholin ostaminen arkena
Hävettääkö muita ostaa alkoholia muutoin kuin perjantaina ja lauantaina?
Mulle tulee mieleen, että kassa pitää heti juoppona jos ostaa esim. tiistaina pari siideriä. Koska ei alkoholisoitunut ihminenhän ei tarvitse alkoholia kuin viikonloppuisin, eikö? Tiedän että joillain voi olla vapaapäivät vaikka keskellä viikkoa, mutta silti.
Pitäisi lähtä kauppaan ja tekisi mieli ostaa alkavan loman kunniaksi pari lonkeroa, mutta hävettää, ei voi minkään.
Kommentit (131)
Ite kans ostan perjantaisin koko viikon viinat, vuorottelen aina eri Alkoja ja tokaisen kassalle "synttärit tulossa" tmsp.
Ei mua hävetä ostaa kahdeksaa kaljaa vaikka puoli kymmeneltä tiistaiaamuna. Yhtään sen enempää kuin perjantai-iltana.
Mistä se kassa tietää, ehkä olen tullut yövuorosta ja mulla alkaa vapaat. Eikä kyllä kiinnosta vaikka luulisi alkkikseksi.
Käyttäsin mieluummin kannabisra, mutta se on Suomessa laitonta, joten Saksata tilaan alkoholit, nin voi ostaa viikollakin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kassaa ei pätkääkään kiinnosta kenenkään ostokset.
Kyllä sitä saattaa kiinnostaa. Eri asia on, että miksi sinua pitäisi kiinnostaa se, että kassaa kiinnostaa.
Mutta mä törmäsin muutama vuosi sitten lähikaupan kassaan AA-palaverissa ja hän sanoi toivoneensa jo jonkin aikaa, että minäkin löytäisin apua. Käyn töissä enkä näytä miltään spurgulta, joten kyllä ne on ne ostokset minkä perusteella kassa oli arvioinut minulla olevan ongelmia brenkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on täysin kieroutunut suhde alkoholiin.
Täysin kieroutunut. Mulla menee jo kaksi litraa viiniä isomman lihan marinointiin kun tulee vieraita. Juuri viime viikolla oli vieraita. Kaksi pulloa meni lisäksi pöydässä, vieraita oli viisi henkeä ja liha oli taas viimeisen päälle onnistunut kastikkeineen. Tuollaisia määriä pulloja en haluaisi kotiini. Viinitilalta haetaan naapurin kanssa tai sieltä tuodaan, edullisempaakin on eikä tarvi täysien ja tyhjien pullojen kanssa sählätä. Enkä itse alkuunkaan juo edes joka kuukausi viiniä, vain seurassa ja jos on vieraita tai olen itse kutsunut. Kännisiä ihmisiä en ole vuosiin edes nähnyt.
Joko asut jossain keskellä metsää etkä käy ihmisten ilmoilla, tai sitten olet sokea. Ei Suomessa voi kulkea ihmisten ilmoilla näkemättä kännisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin kieroutunut. Mulla menee jo kaksi litraa viiniä isomman lihan marinointiin kun tulee vieraita. Juuri viime viikolla oli vieraita. Kaksi pulloa meni lisäksi pöydässä, vieraita oli viisi henkeä ja liha oli taas viimeisen päälle onnistunut kastikkeineen. Tuollaisia määriä pulloja en haluaisi kotiini. Viinitilalta haetaan naapurin kanssa tai sieltä tuodaan, edullisempaakin on eikä tarvi täysien ja tyhjien pullojen kanssa sählätä. Enkä itse alkuunkaan juo edes joka kuukausi viiniä, vain seurassa ja jos on vieraita tai olen itse kutsunut. Kännisiä ihmisiä en ole vuosiin edes nähnyt.
Joko asut jossain keskellä metsää etkä käy ihmisten ilmoilla, tai sitten olet sokea. Ei Suomessa voi kulkea ihmisten ilmoilla näkemättä kännisiä ihmisiä.
Aika vähän noita enää näkee. Toisaalta se korostaa sitä kieroutunutta suhdetta, joko ollaan ympäri päissään tai sitten ei juoda ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän noita enää näkee. Toisaalta se korostaa sitä kieroutunutta suhdetta, joko ollaan ympäri päissään tai sitten ei juoda ollenkaan.
Vähemmän ehkä mututuntumalta joo, mutta kyllä mä sanoisin että jos kaupungilla liikkuu niin joka päivä näkee silti ainakin yhden tai kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ostatko kaikki muutkin ruuat ainoastaan vasta sinä päivänä kun aiot ne käyttää? Minä ainakin voin ostaa perjantai-illan saunasiiderit vaikka keskiviikkona jos silloin satun käymään muutenkin kaupassa.
Alkoholistin tapa sotkea sauna alkoholijuomien. Niillä kun ei ole mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäsin mieluummin kannabisra, mutta se on Suomessa laitonta, joten Saksata tilaan alkoholit, nin voi ostaa viikollakin.
Se on tosiaan huonompi homma kun paja on laitonta. No palaa se niinkin ja samasta syystä on ihan oikein tilata alkoholit halvemmalla. Kosto se on pienikin kosto huonosta päihdepolitiikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä saattaa kiinnostaa. Eri asia on, että miksi sinua pitäisi kiinnostaa se, että kassaa kiinnostaa.
Mutta mä törmäsin muutama vuosi sitten lähikaupan kassaan AA-palaverissa ja hän sanoi toivoneensa jo jonkin aikaa, että minäkin löytäisin apua. Käyn töissä enkä näytä miltään spurgulta, joten kyllä ne on ne ostokset minkä perusteella kassa oli arvioinut minulla olevan ongelmia brenkun kanssa.
Millaisia määriä sitten ostit, että kassakin huolestui?
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostatko kaikki muutkin ruuat ainoastaan vasta sinä päivänä kun aiot ne käyttää? Minä ainakin voin ostaa perjantai-illan saunasiiderit vaikka keskiviikkona jos silloin satun käymään muutenkin kaupassa.
Alkoholistin tapa sotkea sauna alkoholijuomien. Niillä kun ei ole mitään yhteistä.
...alkoholijuomiin. niin naurettavaa että ihan nolottaa. Puolestasi.
Ei. Ostan alkoholia sillon, kun käyn kaupassa ja pyrin välttämään kaupassa käyntiä perjantaisin
Kun sen viinipullon voisi ostaa lähikaupasta, niin ei tarvitsisi hamstrata, kun ne useampi tulee sitten kuitenkin usein juotua kumminkin, kun vähempikin olisi illalle riittänyt. Juhlapyhät alko kiinni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään poikkeuksellisia, mutta kyllä koira koiran tunnistaa. Ehkä siitäkin, että lähes aina matkaan tarttui ainakin yksi siideri.
Pointti nyt vaan oli että totta kai ainakin jotkut kassat vähän miettii asiakkaidensa ostoksia. Se on ihan luonnollista.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...alkoholijuomiin. niin naurettavaa että ihan nolottaa. Puolestasi.
Taitaisi itsesi olla parasta pistää korkki kiinni kun et pysty edes muodostamaan ymmärrettävää lausetta.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei elokuvalla ja poppareilla/sipseillä/karkeilla ole myöskään mitään yhteistä, silti monet "sotkee" niitä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään poikkeuksellisia, mutta kyllä koira koiran tunnistaa. Ehkä siitäkin, että lähes aina matkaan tarttui ainakin yksi siideri.
Pointti nyt vaan oli että totta kai ainakin jotkut kassat vähän miettii asiakkaidensa ostoksia. Se on ihan luonnollista.
Onks AA:t nykysin täynnä tämmösiä yhden siiderin naisia.
Vierailija kirjoitti:
Kun sen viinipullon voisi ostaa lähikaupasta, niin ei tarvitsisi hamstrata, kun ne useampi tulee sitten kuitenkin usein juotua kumminkin, kun vähempikin olisi illalle riittänyt. Juhlapyhät alko kiinni...
Vähän ontuva selitys. Kyllä ne alkoholijuomat säilyy siellä kaapissa kuukaustolkulla, jopa vuosia. Ei kukaan pakota juomaan niitä hamstrattuja juomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks AA:t nykysin täynnä tämmösiä yhden siiderin naisia.
No ha ha haa, oletpas nokkela. Ei ole, en usko että kukaan jolla ei ole ongelmaa ei mene AA:han ja moni joka joutaisi kyllä ei mene.
Pointti vaan se että en ostanut aina mitään kymmeniä annoksia joka päivä, silti kassa oli kiinnittänyt pidemmän päälle huomiota ja miettinyt eli selvästi sitä oli vähän ainakin kiinnostanut.
Enkö voi ostaa kaverille 50v lahjaksi konjakkia keskiviikkona, ilman häpeää?