Hupaisa palsta
Vauva-lehden sivuilla ollaan, mutta aiheiden joukossa on vain pari hassua lapsiaiheista kirjoitusta. 99 % jutuista keskittyy ulkomaisten siippojen ihmeellisyyteen. Huvittavaa, mutta ah niin kovin suomalaista. Taidamme olla vielä puolittain metsässä, jos ulkomaalaisuus on näin hämmästyttävä asia naisille.
Kommentit (203)
Mä oonki prinsessa, enkä huonoryhtinen, läski lähiöblondi.
Jee!!!
Hauki73:
Asiahan ei sinällään tähän kuulu, mutta voin sanoa että olen sotainvalidien hyväksi oman työnikin kautta tehnyt todennäköisesti tuhat kertaa enemmän kuin kukaan tämän palstan mokuprinsessoista.
catharine2:
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta kiinnostus heräsi...mitähän Hauki73 on tehnyt todennäköisesti tuhat kertaa enemmän kuin mokuprinsessat??
Ihan omia töitäni terveydenhuoltoalalla + tiedonvälitystä Sotilasvammalaista ja sen muutoksista sotainvalideille sekä osallistumista Veljesliiton keräysprojekteihin.
edelliseen viestiini, et kun itse nyt olen prinsessa ja omistan tuon Wagnerin niin onhan se tosi, et eihän sellainen suhde voi toimia!! On se hyvä et tajusin tuon viimein.....;)
Ihanaa!!!!!!!!!!!!!!!! Kayn heti kauppareissulla ostamassa itselleni tiaran. Kyllastyinkin jo jokinorsuna oloon.
Kiitti vastauksestasi. Teen itsekkin hoitoalantyötä ja vapaa aikanani harrastan vapaaehtoistyötä, tosin se on nyt jäänyt vähemmälle.
Hauki73:
Asiahan ei sinällään tähän kuulu, mutta voin sanoa että olen sotainvalidien hyväksi oman työnikin kautta tehnyt todennäköisesti tuhat kertaa enemmän kuin kukaan tämän palstan mokuprinsessoista.
Hyvä Hauki ethän sinä voi tietää mitä kukin tekee tai on tehnyt, älä nyt ihmeessä mene noin sanomaan...enemmän kuin kukaan....! No, on täällä ainakin yks rinsessa, jolla on muukin passi kuin matkustuspassi ja pari ylennystä. Mut se siitä, unohetaan tämä, koska ei tämä varmaan tähän ketjuun edes kuulu...OK?!
Joten pliis unohda nämä luokittelut, yleistämiset ja todennäköisyydet!!
catharine2:
Hyvä Hauki ethän sinä voi tietää mitä kukin tekee tai on tehnyt, älä nyt ihmeessä mene noin sanomaan...enemmän kuin kukaan....! No, on täällä ainakin yks rinsessa, jolla on muukin passi kuin matkustuspassi ja pari ylennystä. Mut se siitä, unohetaan tämä, koska ei tämä varmaan tähän ketjuun edes kuulu...OK?!Joten pliis unohda nämä luokittelut, yleistämiset ja todennäköisyydet!!
Mielestäni voi melko yleispätevästi sanoa, että tyypillisen suomalaisen " mokun morsion" tärkeimpiä kiinnostuksen kohteita ei suinkaan ole sotaveteraaneista ja -invalideista huolehtiminen. Pikemminkin päinvastoin. Kiinnostuksen kohteet taitavat pyöriä ihan muilla akseleilla.
Varmaan taas löytyy poikkeuksia, jotka vahvistavat säännön, mutta suoraan sanoen siinähän löytyy, eipä paljon minua nappaa.
[/quote]
että avioliitot englantia osaamattomien, maahan avioliiton pohjalta pyrkivien arabien tai afrikkalaisten kanssa ovat harvinaisia.
[/quote]
Kuinka helppoa luulet Suomessa sellasen henkilön joka on avioitunut suomalaisen kanssa mutta ei osaa englantia ja parilla ei ehkä siis ole yhteistä kieltä, sitähän tarkoitit, saada oleskelulupaa?
Vastaus on että sellainen henkilö ei saa oleskelulupaa! Joskus on tämänkin asia ollut toisin mutt nykylain mukaan se ei ole mahdollista. Jos yhteistä kieltä ei parilla ole, ei lupiakaan saa.
Sitten loogisesti ajateltuna Iso-Britanniahan on suuri maa, väkeä on enempi kuin täällä Suomessa. Myös matkailua ulkomaille on enempi samaten kun heidän äidinkielensä on englanti jota myös pohjois-Afrikassa osataan aika hyvin. Varsinkin turistikeskuksissa, tiedoksi jos et ole käynyt.
Englantilaisille käsite " seuramatka" on ollut tuttu kauemmin kuin meille suomalaisille. Sitten kun otamme huomioon että Iso-Britannia on vanha siirtomaa ja maahanmuuttajia siellä on aina ollut, niin oisko mitenkään johdonmukaista päätellä että mokuliitot ovat siellä näistä yllämainituista syistäkin jo paljon yleisempiä kuin täällä?
Sitten Herra Hauki, onko sinulla huono itsetunto? pidätkö englantilaisia parempina ihmisinä kuin suomalaisia? miksi meidän pitäs ylipäätään välittää piirun vertaa mitä he tekevät?
Onko he jotain mallikansalaisia joita meidän huonojen suomalaisten pitäs katella ylöspäin ja yrittää matkia? Siellä on rikollisuuskin korkeempaa kuin täällä ja teiniraskaudet suhteellisen yleisiä, joten empä tiedä oikein..
Sitten sotaveteraanit Suomessa. Kaikki kunnia heille mutta tuo rasistien tyypillinen " sotaveteraanien asiat kuntoon" on niin vanha populistinen vitsi ettei sille viitsi enää edes nauraa.
Kun ottaa huomioon lisäksi sen että 100 000 jäljellä olevalla sotaveteraanilla on asiat jo suht. koht hyvässä kunnossa kun vertaa muuhun huonotuloiseen vanhusväestöön jotka kituuttaa pienellä eläkkeellä.
Jokatapausksessa ja sitä suuremmalla syyllä, me tarvitsemme lisää veronmaksajia kun niitä ei tänne synny, niitä pitää houkutella muualta.
[/quote]
[/quote]
Kuuluupa hyvinkin. Minä olen nimittäin tehnyt vapaaehoistyötä pakolaisleireissä ilman palkaa, omalla kustannuksella. Itse maksoin matkat ja ruokani ja teen edelleenkin sitä täälta Suomesta käsin.
Että hold your horses..
Hauki73:
Siinäpä miettimistä meuhkaamisen sijaan... mitä sinä olet heidän hyväkseen tehnyt?
Mun mielestäni voi melko yleispätevästi sanoa, ettei sotaveteraaneista huolehtiminen ole yhtään sen vähempää " mokun morsion" kuin kenenkään muunkaan suomalaisen intresseissä. Miksi olisi? En ymmärrä, miten nämä asiat (parisuhteen laatu ja sotaveteraanit) linkkautuvat toisiinsa, minkälainen yhteys niillä on. Taitaa monilta unohtua, että on meillä ulkomaalaistaustaistenkin puolisoilla sodan/sodat kokeneita isovanhempia ja muita sukulaisia. Ja tasan tarkkaan tiedän oman vaarini ja isoisäni mielipiteet ihmisistä, jotka ratsastavat jalolla " sotaveteraanien ja -invalidien asialla" .
Hauki73:
Mielestäni voi melko yleispätevästi sanoa, että tyypillisen suomalaisen " mokun morsion" tärkeimpiä kiinnostuksen kohteita ei suinkaan ole sotaveteraaneista ja -invalideista huolehtiminen. Pikemminkin päinvastoin. Kiinnostuksen kohteet taitavat pyöriä ihan muilla akseleilla.
Minulle ei vieläkään ole selvinnyt mikä motiivi Hauella on ollut viritellä tällaista keskustelua.
Hän ei ole minusta esittänyt riittävän pitäviä todisteita omien hypoteesiensa tueksi että sille löytyisi jotain pohjaa. Ehkäpä hänellä onkin ollut jo valmiiksi mielipide, jolle on sitten haettu sitä tukevat näkökulmat naistenlehdistä ja sen sellaisista.
Mitenköhän tuollainen menisi läpi niiden keskuudessa jotka tekevät oikeaa tutkimustyötä. Väitteitä voi esittää mutta niille voisi myös esittää vähän vakuuttavapia todisteita. (joku naistenlehti -> antaisitko tarkemmat tiedot niin voimme tarkistaa tämän lähteen laadun?)
siiri09:
Englantilaisille käsite " seuramatka" on ollut tuttu kauemmin kuin meille suomalaisille. Sitten kun otamme huomioon että Iso-Britannia on vanha siirtomaa ja maahanmuuttajia siellä on aina ollut, niin oisko mitenkään johdonmukaista päätellä että mokuliitot ovat siellä näistä yllämainituista syistäkin jo paljon yleisempiä kuin täällä?
En lähde vastaamaan tähän ennen kuin luet mitä kirjoitin.
Kuinka helppoa luulet Suomessa sellasen henkilön joka on avioitunut suomalaisen kanssa mutta ei osaa englantia ja parilla ei ehkä siis ole yhteistä kieltä, sitähän tarkoitit, saada oleskelulupaa?
Montako tälläistä paria Suomessa on? Taas, lue viestini.
Sitten sotaveteraanit Suomessa. Kaikki kunnia heille mutta tuo rasistien tyypillinen " sotaveteraanien asiat kuntoon" on niin vanha populistinen vitsi ettei sille viitsi enää edes nauraa.
Tässä tapauksessa rasisti lienee siis Mrs. O, joka katsoi aiheelliseksi lähteä sotaveteraanien asialla ratsastamaan. Vastasin vain hänen kysymykseensä.
Jokatapausksessa ja sitä suuremmalla syyllä, me tarvitsemme lisää veronmaksajia kun niitä ei tänne synny, niitä pitää houkutella muualta.
Hämmästyttävä ajatteluketju.
siiri09:
Kuuluupa hyvinkin. Minä olen nimittäin tehnyt vapaaehoistyötä pakolaisleireissä ilman palkaa, omalla kustannuksella. Itse maksoin matkat ja ruokani ja teen edelleenkin sitä täälta Suomesta käsin. Että hold your horses..
Ja tällä on sotaveteraanien kanssa tekemistä... mitä?
Pakolaisleiriltäkö se sinunkin siippasi muuten löytyi?
kallirhoe:
Hän ei ole minusta esittänyt riittävän pitäviä todisteita omien hypoteesiensa tueksi että sille löytyisi jotain pohjaa. Ehkäpä hänellä onkin ollut jo valmiiksi mielipide, jolle on sitten haettu sitä tukevat näkökulmat naistenlehdistä ja sen sellaisista. Mitenköhän tuollainen menisi läpi niiden keskuudessa jotka tekevät oikeaa tutkimustyötä. Väitteitä voi esittää mutta niille voisi myös esittää vähän vakuuttavapia todisteita. (joku naistenlehti -> antaisitko tarkemmat tiedot niin voimme tarkistaa tämän lähteen laadun?)
Älä nyt viitsi olla lapsellinen.
Ilmeisesti vaikeaa pysyä asialinjalla enää, kun asiaa ei enää Haeulla ole.
Joo, samaa mietin minäkin. Saahan sitä tietysti puhtaasti ihmetelläkin maailmanmenoa ja vääntää siitä hupia. Mistä nyt kukin hyvät vibat saa...
kallirhoe:
Minulle ei vieläkään ole selvinnyt mikä motiivi Hauella on ollut viritellä tällaista keskustelua.
Ja miksi?
Hauki, voisitko avoimin mielin tutustua meihin ' mokudaameihin' , niin ei tarvitsisi ylläpitää näitä iänikuisia stereotypisiä käsityksiäsi.... Samoin kuin suomalaisten miesten vaimoina on älykkyydeltään ihan kaikenlaisia naisia, niin varmaan myös ulkomaalaisten miesten vaimoina. Mitä väliä sillä on? Varmaan miehiäkin löytyy ihan joka kansalaisuudesta kaikenlaisella älykkydellä varustettua sakkia.
Tämä ' keskustelu' on muutenkin niin epärakentavaa, kun motiivinasi on vain käydä mollaamassa kaikki vastanneet... Ja tuntea ylemmyyttä? Ja mitä tulee tuohon sotaveteraanikeskusteluun, niin kyllä löytyy ihan lähisuvusta, ja myös maansa (ja nyt tarkoitan ihan armasta kotimaatamme) sodassa menettäneitä. Mielestäni nämä kaksi asiaa (isänmaallisuus ja monikulttuurisuus) eivät ole toisiaan poissulkevia asioita, ellei maailmankuva ole kovin ahdas ja mustavalkoinen.
Hauen puheenvuorot eivät valitettavasti tuo mitään uutta ja ihmeellistä ajateltavaa, kun hän nojautuu jo kuluneisiin ajatuksiin, jotka on rasistien suusta niin moneen otteeseen kuultuja, ettei lauseiden takia jaksa hätkähtää...
Hauki73:
Sinällään on kyllä vähän huvittavaa, miten palstan mokudaamit kokevat tärkeäksi todistella joka vaiheessa valtaisaa älyllisyyttään. Ehkäpä tämä johtuu siitä, että ns. etelän miesten kanssa avioituneita ei yleensä niinä kaikkein kirkkaimpina kynttilöinä pidetä?
Mä voin kyllä myöntää, etten ole vapaaehtoistyötä sotaveteraanien eteen tehnyt. Kaikki kun eivät voi tehdä kaikkea. Oletko sinä Hauki esim. toiminut lasten etujen puolesta Suomessa. Tai parantanut Suomikuvaa maailmalla? Tai auttanut syrjäytetyneitä takaisin elämänmenoon mukaan? Vaikkakin tärkeä tehtävä, on niitä muitakin kun sotaveteraanien puolesta toimiminen.
Sotaveteraaneista sen verran, että mun mieheni on aika lailla ainoa meidän suvussa (siis tässä suomalaisessa), joka jaksaa hymyillen ja kunnioittaen kuunnella ja vastata hieman dementoituneen pappani iänikuisiin Karjalajuttuihin. Ja pappa se jaksaa pyytää miestäni mukaan reissuilleen " kotipaikkaa" katsomaan... Musta mieheni myös aina haluaa mennä katsomaan myös karjalasta evakkoon aikoinaan lähtenyttä toista isoäitiäni, vaikka mä en aina jaksaisi. Se on muuten sellainen selkeä kulttuurinen juttu tuo vanhempien ja vanhusten kunnioittaminen, mikä meiltä suomalaisilta (kuten minulta osin) usein puuttuu.
Mieti sitä Hauki, mun muuten täysin suomalaisen sukuni vanhempikin polvi on hyväksynyt mieheni täysin osaksi sukua. Et kai nyt lähde näitä arvostamiasi sotaveteraanejakin manipuloiduiksi sinisilmiksi haukkumaan?
Tai no, tietenkin lähdet! ;)
[/quote]
Ja tällä on sotaveteraanien kanssa tekemistä... mitä?
Pakolaisleiriltäkö se sinunkin siippasi muuten löytyi?
[/quote]
Sinä olet kyllä naurettava, sori vaan. Mitäkö sillä on sotaveteraanien kanssa tekemistä? etkö sinä siis itse tuolla rehvastellut että kukaan teistä ei ole tehnyt mitään hyvätekeväisyys työtä? Monet rasistit ottavat aina tämän sotaveteraani asian esille, vaikka eivät todellisuudessa ole pätkääkään heidänkään hyvinvoinnista kiinnostuneita. Ovat kyllä saattaneet antaa mutaman ropon keräykseen jotta ois paremmin kanttia puhua asiasta.
Miksi sinä et muuten vastaa mihinkään kommetiini? Kyllä minä luin nuo sinun, anteeksi aika kypsymättömät, tekstisi tuolla aiemmin ja mitä enempi luin niitä sitä selvemmin tunsin että sinun kanssasi väittely on alentavaa, koska sinä nyt et tiedä asioista yhtään mitään ja olet niin kertakaikkisen asteellinen ja epärehellinen.
Mutta viedääs tämä kuitenkin loppuun joten aivan oikein mieheni löysin pakolasileiriltä. Onko siinä jotain vikaa? Oisko ollut kunniallisempaa törmätä johonkin juntti-örvelöön jossain kantakapakassa? Onko leireillä syntyneet ihmiset jotenkin huonompia mielestäsi? Perustele.
Mieheni on hyvin koulutettu, sosiaalinen ihminen jolla on hyvä moraali ja terveet elämän arvot ja joka on komeakin vielä (sanon tämän tahallani äryttääkseni, myönnetään) Oletpa saattanut ehkä törmätäkkin hänen kuvaansa jossain, mutta ei siitä sen enempää...
Jokatapauksessa olen erittäin ylpeä hänestä. Samoin minä toivon että jokainen nainen vois olla ylpeä miehestään.
Joo, sinä hoet vaan täällä koko ajan sitä sama että kuinka surkeesti meillä mokuvaimoilla on oikeesti asiat vaikka ainoa jolla tuntuu olevan jotain pielessä perusteettomilla, pelkkiin ennakkoluuloihin perustuvilla väittämilläsi, on sinä itse.
Minä oisin jopa valmis väittämään että et tunne ainotakaan ulkomaalaista.
Hauki73:
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta kiinnostus heräsi...mitähän Hauki73 on tehnyt todennäköisesti tuhat kertaa enemmän kuin mokuprinsessat??