Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hupaisa palsta

02.11.2006 |

Vauva-lehden sivuilla ollaan, mutta aiheiden joukossa on vain pari hassua lapsiaiheista kirjoitusta. 99 % jutuista keskittyy ulkomaisten siippojen ihmeellisyyteen. Huvittavaa, mutta ah niin kovin suomalaista. Taidamme olla vielä puolittain metsässä, jos ulkomaalaisuus on näin hämmästyttävä asia naisille.

Kommentit (203)

Vierailija
141/203 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siiri09:

Suomi sitäpaitsi tarvitsee tulevaisuudessa maahanmuuttajia kun suuret sukupolvet jäävät eläkkeelle. Mistä luulet että saamme tänne työntekijöitä ku jotkut itäblokin maiden työikäiset muuttavat mieluiten euroopan maihin joissa on parempi palkka ja jossa maahanmuuttajiin on totuttu ja joihin intergroituminen on helpompaa muutenkin esim. just kielen takia?

Positiivisesta muutoksesta ja työvoimapulasta kertoo esim. meidän kohdalla se, että miestä jo vuosi ennen valmistumista houkutellaan aika lailla tuonne kirurgiseen sairaalaan töihin, mikä miehen mukaan on vielä aika suomenruotsalaisten lääkärien ja hoitajien " valtaama" . Mun mies kun ei ihan istu tuohon perinteiseen sisar hento valkoisen-mielikuvaan! :) Työnsä kuitenkin ainakin työharjoitteluraporttien mukaan tekee enemmän kuin hyvin. Too bad, jos jotakin harmittaa, että olen miehestäni ylpeä. Samaan hengenvetoon kuitenkin puusilmät valittavat, että kun sossun rahoilla kuitenkin elellään. NOT. Niiden rasistipultsarien maksoja tuo sitten aikoinaan putsailee, jos sinne asti pääsevät...

Ja kyllä tuo meidän kovaääninen hymypoikakin julkisissa kulkuvälineissä paljon enemmän hymyjä saa kun mulkaisuja. Jopa mummoilta vaikka olisi isänsä kanssa liikenteessä. Vai voikohan 80 vuotias ollakin vielä sellainen mustan munan haukka... ;)

Vierailija
142/203 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee fiilispohjalta, mutta mulla on sellainen tuntuma, että jos joku ulkomaalainen haluaa muuttaa Suomeen perhesiteiden perusteella, vaivattomampaa on avioitua Suomessa pysyvästi asuvan, samaa kulttuuritaustaa edustavan ulkomaalaistaustaisen ihmisen kuin etnisesti suomalaisen Suomen kansalaisen kanssa.

Kaikki Suomi-muu maailma -parien ulkomaalaistaustaiset puolisot eivät ole " etelän tuliaisia" (ja mitä sitten, vaikka joku onkin?). Osa on löytänyt tiensä Suomeen muista syistä, ihan itse, ja osa pareista asuu muualla kuin Suomessa. Moni haluaisi muuttaa poiskin, mutta ei se aina ole niin helppoa.

On tietysti tavallaan liikuttavaa, että löytyy niin paljon ihmisiä, jotka kantavat huolta suomalaisten naisten oletettavasta sinisilmäisyydestä. Hmm... miksihän juuri naisten ulkomaalaistaustaisista puolisoista nousee se suurin haloo? Patriarkaalista, ei kai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/203 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siiri09:

esim. Isossa Britanniassa jossa siirtolaisuus on vanhempi asia kuin täällä, on hyvin paljon näitä mokuavioliittoja, samaten Ruotsissa.

Olen asunut mm. Iso-Britanniassa, ja suhteet maan äidinkieltä taitamattomien, naisen perässä maahan muuttaneiden arabi- tai afrikkalaismiesten välillä ovat hyvin harvinaisia, elleivät suorastaan olemattomia. Jonkin verran on mokuliittoja maassa jo pitkään asuneiden toisen polven siirtolaismiesten ja englantilaisten naisten välillä.

Suomi sitäpaitsi tarvitsee tulevaisuudessa maahanmuuttajia kun suuret sukupolvet jäävät eläkkeelle. Mistä luulet että saamme tänne työntekijöitä ku jotkut itäblokin maiden työikäiset muuttavat mieluiten euroopan maihin joissa on parempi palkka ja jossa maahanmuuttajiin on totuttu ja joihin intergroituminen on helpompaa muutenkin esim. just kielen takia?

Jos oikeasti luulet, että ns. eläkepommiongelmat ratkeavat Suomeen naisten siivellä saapuvien kouluttamattomien ja kielitaidottomien lorvijoiden avulla, olet sekaisin.

Vierailija
144/203 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisat Hauen helmet ;)

Hauki73:

Melkeinpä väittäisin, että minä nyt ainoana tässä keskustelussa olen ylipäätään mitään tietolähteitä esittänyt.

Voinhan tietty olla väärässäkin.

Niinpä, tämä ei tosiaan ole samanlainen palsta kuin muut parisuhdepalstat.

Hyvä esimerkki oli juuri se keskustelu, jossa joku tamperelainen muslimin nainut uskalsi väittää, että pettäminen on suurella osalla Tre:een muslimimiehistä yleistä. Väite voi hyvinkin olla totta, ainakin minun tietoni tukevat sitä.

lehtihaastattelussa laulaja Jonna

Lukaisin joku aika sitten Marianne Backlenin " Karman"

Motiivia minulla tähän keskusteluun ei ole. Totesinpahan vaan että olen lukenut palstan juttuja parin viikon ajan

Aiheesta on tosiaan paljon kirjoitettu, mutta lähinnä verkossa. Julkisessa sanassa ilmiötä pidetään vielä jossain määrin tabuna. Tosin viime Nytissä joku mielipidekirjoittaja taisi mainita asiasta kirjoituksessaan.

Monikulttuuriset suhteet ovat kiinnostava aihe, ja varsinkin naistenlehdet pukkaavat jatkuvasti ulos artikkeleita, missä suomalainen nainen " löysi onnen" ulkomailta." Näitä on ollut paljon ihan iltapäivälehdissäkin. Samoin eilisen Hesari kertoi sivulauseessa ihannoivaan sävyyn monikulttuurisesta avioliitosta Vuosaaressa. Mieleen jäi myös jossain Annassa tai Eevassa ollut pitkä artikkeli suomalaisten naisten ja afrikkalaisten miesten " pariutumisriiteistä" ravintolalaiva Wäiskissä.

Itse taas pidän päivänselvänä, että Suomessa on lauma naisia, joille miehen tummuus tai pelkkä ulkomaalaisuus on hyvinkin haluttava piirre.

Eikö se, että tunnet paljon monikulttuurisia perheitä kerro juuri siitä, miten suomalaiset naiset (selvä enemmistö näistä pareista on kuitenkin tyyppiä suomalainen nainen-ulkomainen mies) tuntevat vetoa ulkomaisiin miehiin?

Suomalainen yhteiskuntarauha, ml. sosiaaliturva, on tavoittelemisen arvoinen asia suurimmalle osalle kolmannen maailman asukkaita.

Jotenkin tuntuu vähän siltä, ettet pysty näkemään asiaa riittävän objektiivisesti.

No, on sillä vähän tekemistä kansalaisuuden kanssa jos ihan jossain New Africanissa kirjoitetaan, miten suomalaisten naisten suurin unelma on löytää itselleen afrikkalainen mies (näin on kirjoitettu).

Niin, eilisen hesarissa tosiaan joku vuosaarelainen mustien lasten yh kertoili omasta normaaliudestaan.

Varsinkin tuon toisten ihmisten validien argumenttien hyväksymisen osalta. Siihenhän ei ole vielä kyennyt yksikään tämän palstan kirjoittajista, ehkäpä allekirjoittanut lukuunottamatta.

olet sekaisin.

Ja helmien helmi:

Ninni-03:Oma mieheni ei halunnut nimen omaan Suomeen, ainoastaan kotimaastaan pois.

Ja siinä auttoi sopivasti eurooppalainen nainen, johon " rakastua."

Vierailija
145/203 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rouva O:lle (lyhenne sanasta " Outo" ?) esittämieni pointtien keräämisestä yhteen listaan. Hieman hämäräksi tosin jää tämän melkoisesti työtä vaatineen listan motiivi, mutta mitäpä tuosta.

Vierailija
146/203 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauki73:

Kiitos esittämieni [b]pointtien[/b] keräämisestä yhteen listaan.

Vai vielä pointtien... ;) ;)

Elä huoli, vaiva ei ollut kummoinenkaan... kirjoituksissasihan ei ole asiaa edes nimeksi ;)

Vierailija
147/203 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että hauen tärkeimmät pointit ;) ovat nyt helposti luettavissa siitä sekasotkusta jota tänne olet ladellut, muutkin, jotka jaksavat, ;) pääsevät helposti mukaan tähän antoisaan keskusteluun! Kiitos mrs. O:lle...x)

Vierailija
148/203 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat himokristittyjä ja tuolla kadulla muitakin yrittävät raadolliselta elämältä hallelujaa huutelemalla pelastaa.

Jotkut on haukia, eivät tietenkään rasisteja, vaan vain meitä muita valistuneempia. Me olemme kaikki väärällä tiellä naiset, emme vaan tajua sitä. Mutta vihdoin minäkin näin valon! Hauen evankeliumin lukeneena, minä nyt ainakin kyllä jätän tuon miehen, sillä pakkohan se on fiksua haukea uskoa, vaikka omien ruusunpunaisten lasieni takaa en ole totuutta ja onnellisen parisuhteeni outoutta aiemmin tajunnut.

Perskule, mutta mitä mä tuolle lapselle teen, kun lähden sitä todellista onnea ja luotettavaa ihanaa suomalaismiestä etsimään?

Vierailija
149/203 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauki73:

Jos oikeasti luulet, että ns. eläkepommiongelmat ratkeavat Suomeen naisten siivellä saapuvien kouluttamattomien ja kielitaidottomien lorvijoiden avulla, olet sekaisin.

Älä nyt lipeä " fiksusta" linjastasi!

Toki kielitaidottomia ja kouluttamattomiakin ulkkareita varmasti löytyy, mutta tervetuloa vaikka Itä-Helsinkiin ihastelemaan noita satoja työiässä olevia deekuja. Suomalaisia sellaisia...

Veikkaan, että taas jätät huomioimatta nämä sinulle epäedulliset faktat, mutta tervemenoa tosiaan sinne kirurgiseen sairaalaan ihastelemaan meikäläisen kieli- ja ammattitaitoista kohta sairaanhoitajamiestä! Ollut Suomessa 2,5 vuotta minun takiani, mutta aloitti heti kieli- ja ammattiopinnot, lorvinut ei ole päivääkään. Ystäväperheemme mies taas valmistui just fysioterapeutiksi, kuntouttaa mummoja vakipalkalla...

Että siinä sinulle ainakin kaksi stereotypian vastaista esimerkkiä. Mutta kun ei uppoa niin ei uppoa.

Vierailija
150/203 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Awa-79:

...että hauen tärkeimmät pointit ;) ovat nyt helposti luettavissa siitä sekasotkusta jota tänne olet ladellut, muutkin, jotka jaksavat, ;) pääsevät helposti mukaan tähän antoisaan keskusteluun! Kiitos mrs. O:lle...x)

Jos näitä kirjoituksia lukisi puolueeton tarkkailija, hän pistäisi heti ensimmäisenä merkille että keskustelussa on kaksi osapuolta: minä, perustellen esittämieni mielipiteideni kera sekä lauma puolihysteerisiä, närkästyneitä ulkomaalaisten suomalaisia vaimoja. Sori vaan. :)

Vierailija
151/203 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jomar:

Toki kielitaidottomia ja kouluttamattomiakin ulkkareita varmasti löytyy, mutta tervetuloa vaikka Itä-Helsinkiin ihastelemaan noita satoja työiässä olevia deekuja. Suomalaisia sellaisia...

Toki näin. Lisää deekuja ja muita lorvijoita ei ulkomailta siis Suomeen kaivata eikä tarvita.

Veikkaan, että taas jätät huomioimatta nämä sinulle epäedulliset faktat, mutta tervemenoa tosiaan sinne kirurgiseen sairaalaan ihastelemaan meikäläisen kieli- ja ammattitaitoista kohta sairaanhoitajamiestä!

Siinä yksityisessä lääkärikeskuksessa, missä minä olen töissä, ei afrikkalaisia lääkäreitä tai hoitajia ole. Kollegoilta olen kyllä kuullut, miten afrikkalainen lääkäri tai hoitaja tuplaa vuoron jokaisen suomalaisen työntekijän työtaakan, kun pitää koko ajan kytätä hänen virheitään.

Ollut Suomessa 2,5 vuotta minun takiani, mutta aloitti heti kieli- ja ammattiopinnot, lorvinut ei ole päivääkään.

Korjaus: tuli Suomeen elintason ja sosiaaliturvan takia. Sinä olit vain kätevä väline tässä pyrkimyksessä. Et oikeasti voi olla niin naiivi, että muuta kuvittelisit.

Vierailija
152/203 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mrs_O:

Elä huoli, vaiva ei ollut kummoinenkaan... kirjoituksissasihan ei ole asiaa edes nimeksi ;)

Jouduit kuitenkin tekemään leikkausta ja liimausta pitkän tovin. Itse asiassa niin pitkän, että todistit väitteiteni osuneen sinua melko pahasti ns. hermoon. Ei siinä hymiöt enää auta, vaikka kuinka niitä viljelisit (melkeinpä on niin, että mitä useampi hymiö, sitä tuohtuneempi mokudaami).

Vierailija
153/203 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun elämäsi vaikuttaa järkyttävän tylsältä kun täällä jaksat näin vauhkoilla!?!?

Vierailija
154/203 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Sitten tarkoitukseni on saavutettu :) Sepon hovia on vuosien mittaan hiljennetty ennenkin, ei tämä suinkaan ole ensimmäinen kerta.

Hauki73:

Jouduit kuitenkin tekemään leikkausta ja liimausta pitkän tovin.

Enpä vainenkaan poju-hyvä ;) Koko hommaan kului noin vartti. Kuten aiemminkin huomautin, faktaa ei sinun teksteistäsi löydy (ei vaikka kuinka kaivelisi).

(melkeinpä on niin, että mitä useampi hymiö, sitä tuohtuneempi mokudaami).

Tämäpä se on yksi lempparikommenteistasi siellä itsellesi tuntemattomilla Suomi24:n palstoillakin... ;) voi voi, melkein jo sinua säälisin, mutta säälihän on sairautta...

Olet poju-parka iskenyt nyt pääsi niin kovaan kiveen, ettet ole ennen samaan joutunutkaan. On minulle käyneet räkänokat vuosien mittaan puukkojenkin kanssa uhoamaan, eikä minua ole muuta kuin huvittanut kuinka tyhmä vaan voi yhden asian idiootti olla.

Täällä meilläpäin oli hyvä kirjoitus yleisönosastossa, jonka lainaan tähän:

Nyt olisi taas aika auttaa niitä, jotka todella pelastivat isänmaan. Menkääs jelppiin te hakaristinuoret! Pelkät puheet ja muualta tulleiden potkiminen eivät ole sitä apua, mitä he tarvitsevat. Tehkää lumitöitä, kerätkää rahaa etc.

(AL 11.11.06)

Siinäpä miettimistä meuhkaamisen sijaan... mitä sinä olet heidän hyväkseen tehnyt?

Vierailija
155/203 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdin jo toivoa, että tästä voisi kehkeytyä jonkinlaista keskustelua, mut oikeesti, Hauki, vastauksesi ovat ala-arvoisia jopa provoiksi. Ei ole tarpeeksi älyllistä haastetta meikäläiselle, joten taidanpa siirtyä siippani seuraan.

Mutta sitä ennen: tein tässä pikaisesti tutkimusta, mitä jänkäkoirista tiedetään. Kalatalouden keskusliiton mukaan hauki on " nopea sukkulamainen syöksyjä, mutta uiskentelee harvoin pitkiä matkoja yhteen menoon. Paikallinen reviirikala, syö jopa lajitovereitaan, jos elintilaa on liian vähän."

Vierailija
156/203 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sattumalta olen myös itse asunut Lontoossa ja etelä englannissa pienessä kaupungissa (ihana paikka muuten) ja sattumalta minä jopa TUNNEN henk.kohtaisesti pareja siellä joissa toinen osapuoli on pohjois Afrikasta kotoisin ja tunnen yhden mustan Afrikkalaisen miehen joka meni täältä Suomesta valkoisen englantilaisen naisen kanssa naimisiin ja muutti Lontooseen. Eikä nämä mokuparit siis TODELLAKAAN ole ainoita pareja siellä siis.

Kyllä sinä et tätä asia tunne, hah! Kuinka kauan asuit siellä muuten?

Sitten Mitenkä sinä luulet tämän eläkepommin ratkeavan? odotan erittäin mielenkiinnolla vastaustasi! kas kun et sitä heti tonne laittanut perusteluja kun sen tunnut niin tietävän ! Siis outo kommentti tämä " olet sekaisin" jos kerta tämänkin asian tiedät niin hyvin.

Sulla on jäänyt lehdet lukematta. Maahanmuuttajissa on tämä(kin) maan tulevaisuus, sori nyt mutta niin se vaan on!

Vierailija
157/203 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä ihan tosissasi ?

Sinä et ole edes käynnyt Englannissa jos tuollaista puutaheinää täällä kirjoittelet ! Minä olen Englannissa käynnyt ja oleskellutkin siellä hieman normaalia pidempään ja voin sanoa, että Englannissa on moku-perheitä huomattavasti enemmän kuin täällä. Ainoastaan pohjoisen kaupungit ovat ehkä enemmän ns. valkoisten englantilaisten asuttamaa aluetta, mutta sekin vaihtelee kaupungin koon mukaan. Ja älä unohda Englannin historiaa ja ns. alusmaita.

Canadassa ja Jenkeissäkään ei ole synti elää moku-suhteessa. Minun mieheni oli asunnut Jenkeissä jo 15 vuotta ennen tapaamistamme ja yhdessä asuimme siellä n. 5 vuotta. Sama sielläkin, suurimmissa metropoleissa tapaa kakenlaisia pariskuntia, rotuja jne.

Ja mene vaikkapa ihan naapuriin Ruotsiin niin johan katukuva eroaa Suomesta !

Suomea en halua mollata tai haukkua, en todellakaan, mutta sinun kaltaisesi ihmiset pilaavat Suomen ja suomalaisten maineen. Mieluummin minä olen onnellinen moku-vaimo ja lastemme äiti, kuin onneton kasvoton valittaja ilman ihmissuhteita.

Kirjoitit eräässä kirjoituksessasi ' amatööripsykologeista' minä työskentelen päivittäin ihan oikeiden psykologien kanssa, ja yleensä on näin, että ne amatöörit ovat niitä psykologien/psykiatrien asiakkaita, joten mielessäni vain käväisi, josko sinäkin olet jonkun terv.as. avohoidon asiakas (?)

Koita rauhoittua! t. emmi

Vierailija
158/203 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi69:

Sinä et ole edes käynnyt Englannissa jos tuollaista puutaheinää täällä kirjoittelet ! Minä olen Englannissa käynnyt ja oleskellutkin siellä hieman normaalia pidempään ja voin sanoa, että Englannissa on moku-perheitä huomattavasti enemmän kuin täällä.

Rauhoitupas nyt tyttökulta, ja koita lukea tekstini ennen kuin lähdet vastailemaan. Olen asunut Englannissa (Lontoon lähellä) lähemmäs kolme vuotta, ja pointtini oli ja on se, että avioliitot englantia osaamattomien, maahan avioliiton pohjalta pyrkivien arabien tai afrikkalaisten kanssa ovat harvinaisia. Maassa jo olevien aasialais- tai karibialaistaustaisten miesten ja brittinaisten avioliitot ovat jo vähän yleisempiä.

Take it easy, sanoisi britti sinulle. :)

Vierailija
159/203 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mrs_O:

Joko alkaa otsasuoni pullistua?

Ei, mutta hyvä rouva O, ihan aikuisten oikeasti, sinun kannattaisi ottaa vähän iisimmin. Nappaa pari rauhoittavaa ja yritä toipua näistä Suomi24 + Seppo Hovi -fantasioistasi. Ei ole myöskään normaalia väsätä tuntitolkulla kollaasia jonkun anonyymin kirjoittelijan kommenteista tai olettaa, että internet-palstalla käyty keskustelu olisi jonkinlainen taistelu, jossa " räkänokat iskevät päätään kiveen" sinut kohdatessaan.

Koita rauhoittua hyvä ihminen! Muista verenpaineesi!Tämä on verkkokeskustelua, ei sen kummempaa. :)

Siinäpä miettimistä meuhkaamisen sijaan... mitä sinä olet heidän hyväkseen tehnyt?

Asiahan ei sinällään tähän kuulu, mutta voin sanoa että olen sotainvalidien hyväksi oman työnikin kautta tehnyt todennäköisesti tuhat kertaa enemmän kuin kukaan tämän palstan mokuprinsessoista.

Vierailija
160/203 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninni-03:

Mä ehdin jo toivoa, että tästä voisi kehkeytyä jonkinlaista keskustelua, mut oikeesti, Hauki, vastauksesi ovat ala-arvoisia jopa provoiksi. Ei ole tarpeeksi älyllistä haastetta meikäläiselle, joten taidanpa siirtyä siippani seuraan.

Käännös: " Tiedän toisen olevan oikeassa, mutta elämänkatsomukseni ja -tilanteeni ei salli minun tätä myöntää." ;)

Sinällään on kyllä vähän huvittavaa, miten palstan mokudaamit kokevat tärkeäksi todistella joka vaiheessa valtaisaa älyllisyyttään. Ehkäpä tämä johtuu siitä, että ns. etelän miesten kanssa avioituneita ei yleensä niinä kaikkein kirkkaimpina kynttilöinä pidetä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi