Hupaisa palsta
Vauva-lehden sivuilla ollaan, mutta aiheiden joukossa on vain pari hassua lapsiaiheista kirjoitusta. 99 % jutuista keskittyy ulkomaisten siippojen ihmeellisyyteen. Huvittavaa, mutta ah niin kovin suomalaista. Taidamme olla vielä puolittain metsässä, jos ulkomaalaisuus on näin hämmästyttävä asia naisille.
Kommentit (203)
että haukea niin ottaa päähän nämä ulkomaalaistaustainen mies - suomalainen nainen pariskunnat, että jaksaa näitä " faktojaan" kirjoitella.
olen tullut siihen päätelmään että olet suomalainen mies. enkä usko vaikka hauki itse tulisi naamani eteen naisen vaatteissa, niin mieheltä nuo kommentit vaikuttavat.
olenhan minäkin ollut suomalaisen miehen kanssa suhteessa ja asunutkin sellaisen kanssa, kihloissakin ollut. niin ja olen minä seurustellut parin muunkin suomalaisen kanssa, mutta kappas vaan kun aloitin seurustelun afrikkalaisen miehen kanssa, pidin ihan yleisesti parempana " mustaa miestä" , tämä siis työkavereiden mielestä ja monen ystäväni. eivätkä sitä sanoneet mitenkään loukatakseen, mutta kuvittelivat että olin jotenkin päättänyt mieheni kanssa seurustelun aloittaessa että pidän enemmän tummempipintaisesta.
no ennakkoluuloille ja asenteille en voi mitään.
jännä juttu on myös se, että jossain vaiheessa kävi ilmi että hauki tarkoittaa juuri afrikkalaisia miehiä kirjoituksissaan, loukkaavaa niitä kohtaan joilla on mies vaikkapa virosta, joita käsittääkseni käy tällä palstalla miehiään kehumassa suuri määrä.
pitäisköhän pyytää siskoa kirjautumaan tänne ja kertoa ja kehua latinomiestään? no siihen ei hänellä ole tarvetta kun hän ei asu suomessa vaan maassa jossa on ihan normaalia seurustella, mennä naimisiin ja saada lapsia muun kuin oman " rodun" edustajan kanssa. no onneksi kunhan mieheni saa opiskelut loppuun (ja minä myös) muutetaan pois täältä karusta pohjolasta jossa pääkaupungissakin saattaa suomalaismies tulla ja sylkeä kohti tai näyttää keskaria. enkä väitä etteikö rasismia olisi muissakin maissa, se vain näkyy eri tavalla eri maissa. mutta ei nyt mennä siihen.
ja kyllä näköjään pitää miestään puolustella kun aikamoisia väitteitä täältä olen lukenut.
onneksi ryhtini korjattiin jo kun olin nuori, ja onneksi päätin opiskella, ettei joutonaisen olemus näkyisi niin pitkälle :) niin joo ja minä hölmö kun luulin että reggaebaariin mennään kuuntelemaan musiikkia, onneksi en ikinä sitten mennyt sinne wäiskiin, siitäkin olisi saattanut tulla todisteita siitä että joutonaisia, mustan munan haukkoja sitä ollaan!!
niin joo suomireggae on tosi jees, harmi kun ne muusikot on enimmäkseen valkoisia ja pirun hyviä soittajia! ;)
Sanis, kaikki ulkomaalaiset miehet eivät ole kuten sinun miehesi. Me olemme aikuinen pariskunta ja miehellä kokemusta länsimaassa asumisesta ja työskentelystä melk. 20 vuoden ajalta. En koskaan ole kärsinyt siitä, että mies olisi tumpelo. Ruokaerot, mielipide erot, uskonnolliset erot jne ymmärän, koska niihin meillä molemmilla on 100% oikeus vaikka nyt minun kotimaassani asutaankin.
Me emme käy ravintoloissa, yleensä olemme kotosalla ja käymme kyläilemässä. Mieheni ei ole absolutisti, mutta OSAA käyttää alkoholia oikealla tavalla, eli siitä ei ole harmia kenellekään. On ihan mukavan näköinenkin, mutten ole huomannut, että naiset veisivät hänet käsistäni. Katsoa saattavat, mutta ei katsominen tee kesää taikka talvea :-))
Minä rakastuin mieheeni jossakin muualla kuin meidän kummankaan kotimaassa. Asuimme yhdessä n. 5.5 vuotta ennen Suomeen tuloa, olimme avoliitossa. Nyt olemme oleet 1.5 vuotta naimissa. Ja katunut en ole päivääkään, ettei mieheni ole suomalainen. On nääs kokemusta siitäkin erikoisuudesta. Eli on selvääkin selvempää, ettei miehen/naisen kansalaisuus tee elämästä hankalaa, koska suomalaisen mieheni kanssa elämä oli moninkertaisesti hankalampaa, ja meidän oli hankala ymmärtää toisiamme, vaikka suomalaisia olimme molemmat. Ja hän oli myös ravintoloissa viihtyvää sorttia, sekä hänellä oli nämä ulkomaalaiselle miehelle yleensä sopivat tavat, eli vieraat naiset, vaikka ihan supisuomalainen oli :-)) Joten lopetetaan se ulkomaalaisten haukkuminen, koska hekin ovat yksilöitä aivan kuten suomalaisetkin !!!
Hauelle sanoisin, koita rauhoittua, sinä et ole mikään totuudentorvi ainakaan meidän, mieheni ja minun elämässä, me aikuiset liki 40 v ihmiset teemme ratkaisut itsenäisesti ja MINÄ päätän siitä mitä miehestäni ajattelen. t. emmi
kun avautumiseni koettiin " haukkumisena" suurelta osin täällä. On kiva kun SINUN miehesi ei käy baareissa tai ole avuton tms. negatiivista, olen tosi iloinen puolestasi, Emmi + muutkin.
Harmi, kun avoimeen keskusteluun ei ole mahdollisuutta. Seuraavissa viesteissäni kirjoitan vain mieheni ja avioliittomme hyvistä puolista, ettei minua koettaisi rasistiseksi.
Minun pitäisi ehkä keskustella parisuhdeasioista " perus-parisuhde" -palstalla kertomatta, että mieheni on maahanmuuttaja.
Mutta tsemppiä teille!
Anteeksi, että sait sen kuvan, että olisin tuominnut kirjoituksesi, en todellakaan niin tehnyt !! Yritin vain viestittää, että persoonalla ei ole mitään tekemistä miehen/naisen ulkomaalaistaustan kanssa, kuten minun kohdallani oli vaikea parisuhde/avioliitto suomalaisen miehen kanssa !!! Toki ongelmistaan saa puhua, palsta on avoin ja tarkoitettu keskusteluun.
t. emmi
sanis73:
Harmi, kun avoimeen keskusteluun ei ole mahdollisuutta. Seuraavissa viesteissäni kirjoitan vain mieheni ja avioliittomme hyvistä puolista, ettei minua koettaisi rasistiseksi.
Esim. tuo Emmi69...hänhän kirjoitti koko kommenttinsa " minä" -muotoon, eli puhui omasta parisuhteestaan... Miten se, että ihmiset puhuvat omista kokemuksistaan, estää avoimen keskustelun? :o/ Eikö maailmaan mahdu erilaisia kokemuksia?
Minä en ole koskaan ymmärtänyt tuota mentaliteetti, että " jos minulla menee huonosti, kaikilla on mentävä huonosti" . Apua ja tukea voi hyvin saada myös ilman tuota asennetta...ja yleensä tuo asenne pikemminkin estää sen tuen ja avun saannin, koska ihmisillä nousevat " karvat pystyyn" syyttelyn (= koska mulla menee näin huonosti, teilläkin varmaan menee, ette vain myönnä sitä...) vuoksi. Eikö se luo toivoa parempaan, jos saa tietää että muissa perusasetuksiltaan samankaltaisissa suhteissa on saatettu selvitä niistä samoista ongelmista minkä kanssa teillä taistellaan?
Meillä esimerkiksi ollaan oltu yhdessä jo niin pitkään, etten enää ihan pikku asioista ota pulttia. Kyllä tuo minunkin mies syö kummallisia ruokia, mutta minä olen jo siihen niin tottunut, etten asiaa edes mieti. Jos herralle ei minun makaronilaatikko kelpaa, niin on hyvä ja syö jotain muuta. ;o) Ja tuon uusavuttomuudenkin kanssa - oli sekin meille alkuaikoina tuttua - tottakai. Itsekin olin Kreikassa kaasuhellan ja ruoanlaiton kanssa ihan pihalla ja kun muutimme tänne, oli mies pihalla täällä monen minulle ihan tutun asian kanssa. :o) Kesti esimerkiksi pitkään, ennenkuin mies uskalsi asentaa lamppuja kattoon ja renkaiden vaihtokin autoon meidän piti yhdessä opetella, koska aiemmin mies oli vain korjaillut mopoja. ;o) Mutta ollaan kuitenkin eletty sillä asenteella, että mitä ei osata, se opitaan. Pikku hiljaa siis mies on oppinut ymmärtämään sen auton päälle ja korjaus- ja remppahommat on tietenkin tulleet hyvinkin tutuiksi, kun mies on kirvesmieheksi kouluttautunut. Ajan kanssa sitä tuollaisista selviää. :o)
Hauki väittää että suomalaiset naiset ovat ulkomaalaisten perään keskimääräistä enemmän.
En kuitenkaan tajua mikä pointti täällä ja ehkä muillakin palstoilla on sitä jauhaa. Onko kyse vain vallasta, pitää päästä niskan päälle, vai mistä? Kostosta?
Mitä väliä sillä edes on, vaikka tuo pitäisi paikkansa? Niinpä niin - onko tässä taustalla viime kädessä syvä halveksunta naissukupuolta kohtaan.
Mikset ala tehdä Hauki yhteiskunnallista tutkimusta aiheesta. Onhan sinulla jo lähdemateriaaliakin. Rehdin tutkijan tunnusmerkki on se, että hän ei ensin muodosta asiasta mielipidettä, vaan lähtee tutkimaan asiaa ennakkoluulottomasti. Väitteitä voi esittää, mutta yhtä hyvin ne voivat kumoutua tutkimuksen edetessä.
Samalla tavalla tietysti kuka tahansa meistä mokuvaimoista voi tutkimuksen aloittaa. Eihän meilläkään saa olla olemassa mielipidettä asiasta. Itse olen jäävi sanomaan. Enkä edes tiedä kuinka kattavasti suomalaisten naisten naimisiinmenosyitä on ylipäätään tutkittu.
Nostelin tuossa Mrs O:n esimerkkiä seuraten muutamia ketjuja, joissa mielestäni palstalaiset kertovat aika avoimesti kulttuurieroista/parisuhdeongelmista. Toivottavasti niistä on apua ja ne rohkaisevat tekemään myös omia aloituksia mieltä askarruttavista aiheista :)
että jos suomalaiset naiset ovat keskimääräistä enemmän ulkomaalaisten miesten perään, se ei suinkaan johdu siitä, että suominaiset olisivat huonoryhtisiä pullukoita jotka eivät saa suomalaista miestä, tuota tavoiteltua saalista, pyydystettyä itselleen. Se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että keskiverto suomipojalla ei ole aavistustakaan siitä, miten naista tulisi lähestyä, ja miten naisten seurassa tulisi käyttäytyä. " Läheks panee?" tai " Annaks pildee?" ei iskenyt, kohteliaasti kysytty " Would you like to dance?" osui ihan kohdalleen.
Että silleen ;-p
Eiköhän olisi hyvä etääntyä tässä kysymyksessä jonkun verran siitä suomalainen nainen- ulkomaalainen mies -asetelmasta ja miettiä, että maailma on nykypäivänä yhä enemmän (myös Suomen kamaralla) globalisoitunut, mikä mahdollistaa eri tavalla eri asioita. Liikkuvuus on lisääntynyt: ihmiset tapaa toisiaan eri maissa matkustelun lisäännyttyä, eri maista lähdetään toisiin esimerkiksi opiskelemaan ja pakon edessä, ja sitten tämä internetti joka mahdollistaa kanssakäymisen ihan yli rajojen. Ja niin edespäin. Ihmisten välinen vuorovaikutus on helpottunut ja toisen löytäminen, rakastuminen voi tapahtua toisen maan kansalaisen/toisenlaisen kulttuurin edustajan kanssa. Siinä sitä ollaan erilaisia, mutta samalla tavalla tämä ulkomaalainen mies voi olla erilainen kuin romani, saamelainen, tataari tai muu vähemmistön edustaja Suomesta. Kuin se suomalainen mies..
Kohtaan itsekin paljon ennakkoluuloja ja epäluuloisia ajatuksia siitä, että puolisoni on afrikkalainen. Haukin tapaisten kommenttien syyt on niin moniulotteiset ja vie kauas historiaan, että alkaa ihan ahdistaa jos miettii pidemmälle :) Tää on sellanen asia, mitä on pakosta joutunut paljon pohtimaan ja selittämään itseään, mutta olisi niin mukava jos perspektiivit vähän laajenis. Että tosiaan miettisi vähän pidemmälle kuinka tää maailma on iso ja me ihmiset voidaan kappas kummaa tavata erilaisia ihmisiä.
Mitä ihannoimiseen ja tämän palstan keskusteluihin tulee, niin tämä on vain hyvä foorumi tämänlaisille perheille päästä keskustelemaan ja vaihtamaan ajatuksia aiheesta. Vertaistuki on hyvä olla.. Aihepiirit etenee ihannoimisesta epäilyyn ja arkisiin ongelmiin, mutta se konteksti on monikulttuurinen parisuhde. Monikulttuurinen parisuhde ei Suomessa niin yleinen kuitenkaan ole, mutta jospa tässäkin maassa täällä pohjoisessa alettaisiin tottua ajatukseen erilaisista pareista ja oikeasti hyväksymään ulkomaalaisten olemassaolo Suomen maassa ilman ajatusta ainaisesta toiseudesta... jne..
Sen verran jaksoin tuota kaivella, että kommentoin nyt tätä.
" No nythän sinä potkaiset itseäsi nilkkaan. Olet koko ajan esittänyt, että ulkomaalaisuus on jokin ratkaiseva tekijä, joka ajaa yli kaiken muun. Nyt yhtäkkiä kyseessä onkin vain yksi muiden harkintaan vaikuttavien tekijöiden joukossa. Vai olenko minä ymmärtänyt nyt väärin alkuperäisen väitteesi?"
Missä olen esittänyt ulkomaalaisuuden olevan ratkaisevan tekijän, joka ajaa yli kaiken muun? Ilmeisesti tosiaan olet ymmärtänyt väitteeni väärin. Tämä ei tietenkään estänyt sinua kommentoimasta. :)
Mitä tulee nilkkoihin, niin kovasti on näköjään kalahdellut tässäkin ketjussa viime päivinä. Siinä määrin, etten yksinkertaisesti viitsi lähteä vastailemaan, melko turhaa on robotin kanssa väitellä.
Hauki73 - 03.11. 13:49 (16/112)
Jatkoa jatkolle...
zkelvin:
Onko minulta nyt jäänyt ketjuja lukematta, kun nyt ei juuri tule mieleen yhtään ketjua, jossa ylenpalttisesti kehuttaisiin ulkomaalaista siippaa?
Ilmeisesti on, tai sitten olet lukenut palstan tekstejä hieman puusilmäisesti (mikä ymmärrettävää tietty olisikin). Sillä aika selvää on melkeinpä kaikissa ketjuissa ulkomaisen siipan ihanuus.
Tästä ja muista vastaavista reaktioista päästäänkin helposti siihen kolmanteen hupaisaan juitsuun, nimittäin siihen että melko polvireaktiona tulee tällä palstalla ulkomaisten miesten puolustuspuheet, jos joku sattuu vähääkään negatiivisen havainnon tekemään. Suorastaan harpyijan raivolla huudetaan kovaan ääneen, miten A) " ei pidä paikkaansa minun eikä kenenkään tuttavieni ulkkismiesten suhteen" ja B) " suomalaiset miehet ovat asiassa X vähintään yhtä sikamaisia, itse asiassa paljon enemmän!"
Kohdan A ymmärrän jotenkin, tuskin kukaan haluaa nähdä vikaa omassa parisuhteessaan, varsinkaan jos parisuhde on sitä laatua että epäilyksiä ns. negatiivisista lieveilmiöistä voisi olla. Mutta kohta B jää minulle mysteeriksi. Jos kerran parisuhde ulkomaisen kanssa on niin normaalia (mutta tietenkin toisaalta myös ihan erilaista kuin suomalaisen kanssa, ah niin ihqua), niin mitä te voitatte vertaamalla joka käänteessä miehiänne suomalaisiin miehiin? Mistä tämä kertoo? Onko sittenkin jäänyt joku trauma ja elämä ulkkismiehen kanssa ei niin auvoista olekaan? Ja millä logiikalla te katsotte asiaksenne puolustella kokonaisia ihmisryhmiä, joiden jäsenistä ette kuitenkaan tunne muuta kuin oman miehenne ja ehkä joitain hänen kavereistaan?
Joku tuossa jo sanoikin että ei tavallisilla parisuhdepalstoilla tälläistä miehenpalvontaa näy. Tuntuu siltä, että te pidätte ulkkissiippojanne jonkinlaisina lutuisen lapsosen, eksoottisen alfa-uroksen ja graniittiakin luotettavamman perheen johtajan yhdistymänä. Veikkaisin, että tämä on aika kaukana totuudesta ja peittelette tällä propaganadlla lähinnä pettymystänne suhteessanne.
Voinhan tietty olla väärässäkin.
Mitä tota jankaamaan, näin se vaan on. Meillä nyt menee paremmin kuin pareilla keskimääräisesti, onks se niin hirveetä kestää?
Lapsellista väitellä tollasista asioista.
Suomalainen mies on loppuun ajettu jo ennen kolmikymmen syntymäpäiviään. Takana on avo ja avioliittoa ja muutama lapsi eri naisen kanssa. Viina maistuu ja naisten kohtelusta ei ole tällä niin tasa-arvoisella miehellä hajukaan. Ylipainoa on vaikka muille jakaa. Oikeesti mä tajusin tämänkin asian kun tätä palsta lueskelin joku aika sitten, että niinhän se on, suomalainen mies on pilalla, siksi en halunnut alunpitänekään sellasta kuvatusta rinnalleni. Tää on nyt raakaa tekstiä, mutta tuleepahan kerralla selväksi munkin mielipide.
tsippadiiduu:
että jos suomalaiset naiset ovat keskimääräistä enemmän ulkomaalaisten miesten perään, se ei suinkaan johdu siitä, että suominaiset olisivat huonoryhtisiä pullukoita jotka eivät saa suomalaista miestä, tuota tavoiteltua saalista, pyydystettyä itselleen. Se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että keskiverto suomipojalla ei ole aavistustakaan siitä, miten naista tulisi lähestyä, ja miten naisten seurassa tulisi käyttäytyä. " Läheks panee?" tai " Annaks pildee?" ei iskenyt, kohteliaasti kysytty " Would you like to dance?" osui ihan kohdalleen.
Että silleen ;-p
:-D Hyvä mielikuvitus sulla!
Hauki73:
Missä olen esittänyt ulkomaalaisuuden olevan ratkaisevan tekijän, joka ajaa yli kaiken muun? Ilmeisesti tosiaan olet ymmärtänyt väitteeni väärin. Tämä ei tietenkään estänyt sinua kommentoimasta. :)
No kyllä sinä näin esitit tuolla aikaisemmin. Luepa omia viestejäsi, jos jaksat ja viitsit.
Mitä tulee nilkkoihin, niin kovasti on näköjään kalahdellut tässäkin ketjussa viime päivinä. Siinä määrin, etten yksinkertaisesti viitsi lähteä vastailemaan, melko turhaa on robotin kanssa väitellä.
:)
En tiedä, oliko kirjoituksesi suomalaisista miehistä vitsi vai ei... Joka tapauksessa se oli rasistinen.
Jos ihan rehellisesti mietin vaikka 5 parhaan avio- tai avoliitossa elävän tyttökaverini miehiä (kaikki suomalaisia).
Sanna 37 v. asuu avoliitossa Jarkon 40v. kanssa, heillä on 10 kk ikäinen vauva. Ovat seurustelleet 3 v. ja asuneet yhdessä 2 v. Sannalla edellisestä liitostaan 7v. poika. Jarkolla on edellisestä liitostaan kaksi tytärtä 13v. ja 11 v. Jarkko omistaa pienen firma, hoitaa vauvaa, ja omia tyttäriään tapaa säännöllisesti. Hän ei petä eikä juo juuri ollenkaan. On siis hyvä isä ja mies. Hän on hoikka ja komeakin.
Mirjami 30v. on naimisissa Janin kanssa. He ovat seurustelleet 4 v. ja asuneet yhdessä n. 3v. Heillä on 9 kk ikäinen vauva. Mirjamilla edellisestä avioliitosta 6v. tytär. Janilla ei edellistä liittoa. Jani ajaa taksia, tekee hyvää roukaa, siivoaa, hoitaa vaimonsa lasta siinä missä yhteistäänkin. Ei juo juurikaan, ei polta, ei petä, ei lyö, käy salilla ja on erittäin timmissä kunnossa. Mukava mies.
Tarja 29v. asuu avoliitossa Tomi 31v. kanssa. Omistavat oman talon. Heillä on 5 kk ikäinen vauva. Ovat olleet yhdessä 6 vuotta, avoliitossa 4 v. Tomi on tehtaassa töissä, tekee paljon pihatöitä, korjaa autoja hoitaa vauvaa. Hän on komea, hyvä vartaloinen ja suht`raitis, ei polta. Ei pettämistä puolin eikä toisin.
Jaana 29 ja Sami 27 ovat naimissa. Heillä on 3v. lapsi ja toinen syntyy tammikuussa. Ei edellisiä avo- tai avioliittoja. Sami käy töissä rakennusfirmassa. Ovat oikein onnellinen perhe, tekevät yhdessä kotitöitä, harrastavat lenkkeilyä ja hoitavat lastaan. Sami ei polta, juo, petä.. Sami on hoikka ja siisti mies.
Sarita ja Jussi: Sarita 27v. Jussi 29v. Jussi töissä ATK-firnassa. Heillä on 6 kk ikäinen vauva. Ei edellisiä liittoja. Ovat olleet naimisissa 2 v. He ovat kristillisiä, käyvät kirkossa perheenä. Jussi ei juo ollenkaan, ei polta, ei petä, ei juo. Hän on sopusuhtainen ja hyvän näköinen.
Nämä tytöt (joiden nimet muutettu) ovat 5 parasta ja ainoaa todellista, läheistä ystävääni. Valikoin heidät siis sen perusteella. Tällä halusin vain kertoa, että voi suomalainen mieskin olla hyvä mies ja isä. Eivät he kaikki ole isomahaisia juoppoja tms.
Ruusu1. Olen samaa mieltä kanssasi.
zkelvin:
No kyllä sinä näin esitit tuolla aikaisemmin. Luepa omia viestejäsi, jos jaksat ja viitsit.
Kyllä minä luin ne uudestaan, mitään tuollaista väitettä en omasta tekstistäni löytänyt. Voisitko antaa pienen vinkin, missä se mahtaisi olla?
K.I.S:
Suomalainen mies on loppuun ajettu jo ennen kolmikymmen syntymäpäiviään. Takana on avo ja avioliittoa ja muutama lapsi eri naisen kanssa.
Eiköhän tämä kuvaus päde pikemminkin Suomessa asuviin arabi- ja afrikkalaisiin miehiin. Todella harvalla suomalaisella miehellä on " muutama lapsi eri naisen kanssa" , kyllä tämä on ihan teidän mokukerholaisten erityispiirre.
Mutta jokaisella on tietenkin oikeus mielipiteeseensä, vaikka helpompaahan tietty olisi jos sillä olisi jotain tekemistä todellisuuden kanssa.
sanis73:
Tällä halusin vain kertoa, että voi suomalainen mieskin olla hyvä mies ja isä. Eivät he kaikki ole isomahaisia juoppoja tms.
Suurin osa suomalaisista miehistä on hyviä miehiä ja isiä, eivät isomahaisia juoppoja. Ei tämä ole mikään uutinen, paitsi ehkä tällä palstalla.
Valitettavasti myös uskon, että suurin osa tämänkin palstan naisten etelästä tuoduista miehistä EI taas ole hyviä miehiä eikä isiä.
Hauki73:
Kyllä minä luin ne uudestaan, mitään tuollaista väitettä en omasta tekstistäni löytänyt. Voisitko antaa pienen vinkin, missä se mahtaisi olla?
Kuka se lirkutteli niistä puisista silmistä jotain? Taisi olla puusilmä itse.
näin monen viikon päästä muistatko mua? ;)
Paljastit itsesi hakemalla todisteet analyyseihisi Suomi24:n keskusteluista. Joitakin aikoja taaksepäin (hiukan ennen Seppo-sananvapauden palstan valtausta) kävin eräänä iltayönä mielenkiintoisen väittelyn Suomi24:n Monikulttuuriset suhteet-palstalla erään inttäjän kanssa tästä samaisesta aiheesta, mitä täällä on nyt jauhettu jo palsta tolkulla.
Jos pysähtyisit oikeasti lukemaan ja miettimään näiden täällä kirjoittavien mielipiteitä, joutuisit kaiketi taas huomaamaan, että loppu viimeksi olemmekin kaikki (siis myös sinä) suurinpiirtein samaa mieltä. Niinhän kävi siellä toisessakin väittelyssä. Kuuntele, katsele, pysähdy miettimään: toisilla voi olla sinulle yllättävänkin paljon viisasta sanottavaa.
Minä en tilaa/osta naistenlehtiä, en myöskään iltapäivälehtiä, en myöskään usko muuallakaan painettuun sanaan absoluuttisesti. En kaipaa itselleni myöskään itsetunnon pönkittäjää, päinvastoin ;)
En jaksa myöskään kuunnella ja katsella aikuisen ihmisen kakaran tasoista marinaa asioista, joilla ei ole sen suurempaa merkitystä todellisen elämämme elämän kanssa.
Mitä kauemmin Seppo sananvapaus " ystävineen" saa Suomi24:lla melskata, sitä useammin joudumme tälläkin foorumilla jankkaamaan sieltä tänne harhautuneiden besserwissereiden kanssa. Sääli...
Kunnon väittely on virkistävää ja antoisaa, vänkääminen tyypin kanssa, joka ei osaa perustella väitteitään, saati, että lukisi toisten mielipiteet ajatuksella, taas on rasittavaa.
Tällä palstalla on monesti kritisoitu aivan suoraan yksilöitä tai ryhmiä eri kansallisuuksista. Suurin älämölö täällä on kuitenkin noussut silloin, kun joku on erehtynyt arvostelemaan suomalaisia tai systeemiä yleensä. Kahden viikon otannalla tämän palstan sisällöstä, tuskin tulee vielä kirjoittajien sielunelämän asiantuntijaksi ;)