Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puillalämmittäjät!! Jos otatte tuhkat pois pesästä kuumina, miten käsittelette kuuman tuhkan?

Vierailija
12.10.2022 |

Voisiko sitä säilyttää kannellisessa astiassa puulattiaisella lasikuistilla, jos alusta olisi peltiä? Olen nyt nostanut hehkuvat kekäleet sinkkiämpärissä kiviselle ulkoportaalle.

Kommentit (515)

Vierailija
381/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkokysymyksesi on, että voisiko kekäleitä säilyttää lasikuistilla.

Vastaukseni on, että kyllä voit säilyttää kannellisessa astiassa ja palamattomalla alustalla.

Toinen asia on sitten se, että kukaan jolla on järjenvalo tallessa, ei toimi niin.

Mutta jos kerran noin voi tehdä, niin miksi se olisi tyhmää? Meinaan, miksi mainitset tuossa kannen esim.? Tai palamattoman alustan? Jos sinusta tuo on tyhmää?

Ap

Koska kansi ja palamaton alusta ei takaa kuisillasi, jossa on puulattia, että tämä hässäkkö ei kaadu, ja sytyttäisi paloa. En halua sinulke mitään pahaa. Kerron vain, miten itse näen asian.

Kaikkea hyvää ja voimaa sinulle jatkossa.

*kuistillasi

Kaikki me halutaan sinulle hyvää täällä. Ei kukaan sinulle pahaa halua.

Ihmiset kaatavat omat virheensä ja viallisuutensa ja vajavaisuutensa muiden (esim. minun) niskaani. Onko se oikein?

Ollaan epävarmoja omista turvallisuustaidoista. aletaan haukkua rohkeaa, joka uskaltaa kokeilla ja miettii boxin ulkopuolelta. Ei haluta pahaa? Ei ihan tunnu siltä, kun siitä omasta vajavaisuudesta ei kukaan halua ottaa vastuiuta ja olla mukava muille.

Ap

Kuule ap. Kukaan ei halua sinulle mitään pahaa.

Ajatuksesi on jänskä. Mutta kokemusten pohjalta ei kannattaisi hiiliä säilytellä sisätiloissa kuistilla.

Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa- en kyllä antaisi sinulle lupaa tehdä noin omassa kodissani-.

Olen sinulle mukava. Haluan sinulle parempaa arkea. Olet kuin muut. Kukaan ei ole toista parempi

Ja tunnistan kyllä ihmisistä pahantahtoisuuden, eli sen, kun he eivät kykene katsomaan ja korjaamaan OMIA heikkouksia itsestään, ja kaatavat jonkun ihme olon niistä MUIDEN, eli minun päälleni. Hyi!

Ap

Vierailija
382/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taukki!!! Niillä hehkuvilla hiilillä otetaan maksimilämpö, pelti pienemmälle ja annetaan hehkua loppuun ja sitten pelti kiinni. Jokaisella tulen kanssa lömmittävällö on tietysti palovaroittimen lisänä häkävaroitin! Takalla lämmittäminen pitää opetella, sulla ei ole homma hanskassa.[/quote]

Á la tämä kirjoittaja esim.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edes ole palovaroitinta, vain häkävaroitin, btw. ei niiden huutajien kanssa pystynyt takkaihmisenä elämään, kun aikoinaan miehen kanssa varoittimet hankittiin.  Mies silloin lämmitti takat.

Ap

Vierailija
384/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trollina ihan omaa luokkaansa.

Vierailija
385/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on trollina ihan omaa luokkaansa.

Mä en trollais (jankkais) yhtään, jos ihmiset ottaisivat vastuuta ongelmistaan!! Eivätkä kaataisi sitä vattuilemalla erilailla eläville tms. Aina voi kunnioittaa toista ja käsitellä _itsekseen_ omat ahdasmielisyytensä.

Ap

Vierailija
386/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt tämmöisestä käytännöllisestä  asiasta muilla palstoilla kyetään keskustelemaan ihan asiallisestikin .

(...täällä taas epäasiallisuuden hiipiminen mukaan  kaikkeen kuuluu täällä  asiaan ja jatkuu aina lopulta (tai yleensä jo hyvin pian) siihen suuntaan . 

Vierailija
387/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt tämmöisestä käytännöllisestä  asiasta muilla palstoilla kyetään keskustelemaan ihan asiallisestikin .

(...täällä taas epäasiallisuuden hiipiminen mukaan  kaikkeen kuuluu täällä  asiaan ja jatkuu aina lopulta (tai yleensä jo hyvin pian) siihen suuntaan . 

Joo, voisi vähän enemmän kunnioittaa aloitusten tekijöitä. Vähän säälittävää itkeä, kun tulee omaan nenuun sen jälkeen, kun vastailee aloittajalle kuin ei olisi tajunnut mitä tämä kysyi lainkaan ja esittää, että kysyjä on tyhmä.

Silloin voi olla, ettei aloittaja vain jaksa. Hymyillä jne.

Ap

Vierailija
388/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen "maalaisille tuttu aihe" vetää selkeästikin keskimääräsistä enemmän vastuukyvyttömiä huutajia. Sama jos aiheena on siivoaminen tai äitiys tms aivokääpiöiden ydinelämänalue.

Ap

Vierailija
389/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, voisi vähän enemmän kunnioittaa aloitusten tekijöitä. Vähän säälittävää itkeä, kun tulee omaan nenuun sen jälkeen, kun vastailee aloittajalle kuin ei olisi tajunnut mitä tämä kysyi lainkaan ja esittää, että kysyjä on tyhmä.

Ap

Kunnioitus pitää ansaita.

Ei ap:n kaltaista räyhääjää voi kunnioittaa.

Vierailija
390/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kunnioitus pitää ansaita.

Ei ap:n kaltaista räyhääjää voi kunnioittaa.

Nope, tasokas ihminen kunnioittaa muita luonnostaan. Roskat ja paskat eivät ja saavat muilta siksi p*skaa, mitä ansaitsevat.  Sori.

Ap

Vierailija
391/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen "maalaisille tuttu aihe" vetää selkeästikin keskimääräsistä enemmän vastuukyvyttömiä huutajia. Sama jos aiheena on siivoaminen tai äitiys tms aivokääpiöiden ydinelämänalue.

Ap

Palstalaiset vastaa oman tietämyksen mukaan.

Onko sinulla raskas elämäntilanne ap?

Joudut nyt yksin pohtimaan näitä lämmitysasioita?

Ei se herkkua ole.

Toisaalta olet hyvässä asemassa, kun ei tarvi kallista sähköä käyttää lämmitykseen.

Nähtäis hyvät puolet. Olen sun kanssasi.

Vierailija
392/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme puolellasi ap joka tapauksessa.

Vierailija
393/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse annan hiilloksen sammua melko pieneksi, mutta sitten sammutan sen suihkepuollon avulla ja annan vielä viimesten savujen mennä pari minuuttia ulos ennen pellin sulkemista. Tuolla saan lyhennettyä sen viimeisen 10-15 minuutin ajan, jolloin hiilissä on vielä hehkua, mutta eivät enää paljoa tuota lämpöä. Tämä silloin, kun viitsii. Jos ei viitsi, niin antaa sitten sammua rauhassa itsekseen.

Miksi tähän alapeukkuja? Oon kans miettinyt välillä, että helvetti, kaadan vettä tuonne pesään, että saan pelit kiinni! Ja tosikoille selvennys, että kaadan on kuvainnollinen, sitä pitää laittaa vain vähän, jos ei halua paljon vesihöyryä (oletan).

Ap

Kaada päälle majaronin keitin vettä

Vierailija
394/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Univaikeudet ja stressi viittaa jo siihen, että pitää ottaa lomaa.

Tiedän tunteen. Kaikella hyvällä sanon. En sano pahalla. Huolehdi itsestäsi.

Vierailija
395/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pikkurillin pään kokoiset hehkut sammuu pian kun laitat vedon pois kokonaan. Pellin pitää olla auki siihen saakka kunnes eivät enää hehku.

Miten muuten ajattelit kauhoa tulikuuman tuhkan ja hiilet pesästä? Siinäkin on riski että polttaa itsensä, tiputtaa kekäleen lattialle ja kuuma metalliastia on myös erittäin vaarallinen niin sisällä kuin terassillakin.

Astia kuumenee ja myös metallinen alunen kuumenee ja puuterassi todennäköisesti syttyy palamaan. Siinä vasta yöunet meneekin kun odottaa milloin alkaa lieskat loimottaa ikkunan takana.

En ole koskaan missään kuullut yhdenkään asiantuntijan sanovan että kuuma tuhka ja hehkuvat kekäleet kannattaa poistaa tulisijasta. Tämä sinun ajattelusi on vähän liian kaukana laatikosta. Ei mitään hyötyä, valtavat riskit.

Vierailija
396/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Palstalaiset vastaa oman tietämyksen mukaan.

Onko sinulla raskas elämäntilanne ap?

Joudut nyt yksin pohtimaan näitä lämmitysasioita?

Ei se herkkua ole.

Toisaalta olet hyvässä asemassa, kun ei tarvi kallista sähköä käyttää lämmitykseen.

Nähtäis hyvät puolet. Olen sun kanssasi.

No joo, tietämyksensä mukaan. Olenko itse siis jotenkin superälykäs, kun jos joku kysyy jotain, mikä on homma, miten en itse toimi, ei mieleeni tule alkaa neuvoa henkilöä toimimaan, kuten minä?

Olen yllättynyt siitä, että talo pysyy lämpimänä pelkästään tulisijoilla, enkä lämmitä edes päivittäin! Tein tästäkin ylklättyneisyydestä aloituksen syyskuussa ja siinäkin moni i d i o o t t i luuli, etten osaa lämmittää puilla tai olen muuten jotenkin TYHMÄ, kun olin yllättynyt, ettei sähköpattereita tarvitakaan!

Sehän on köyhyyden ja huono-osaisuuden (tai maalaistalosta kotoisin olon) merkki, jos sen tiesi ja ikää on yli 45 vuotta. En itse ole huonoista oloista enkä maalta, ei sitä tietenkään voi silloin tietää.

Urpojen mielestä se, että "ennenkin on eletty niin" todistaa asian mukavuuden. Siis sähkön tarpeettomuuden.

Sori, se ei todista mitään. Totta kai sitä ajatteli, että ihmisressukat kärsivät aikoinaan sähkölämmitystä vailla, muttei heillä vain ollut valinnanvaraa.

Ap

Vierailija
397/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pikkurillin pään kokoiset hehkut sammuu pian kun laitat vedon pois kokonaan. Pellin pitää olla auki siihen saakka kunnes eivät enää hehku.

Miten muuten ajattelit kauhoa tulikuuman tuhkan ja hiilet pesästä? Siinäkin on riski että polttaa itsensä, tiputtaa kekäleen lattialle ja kuuma metalliastia on myös erittäin vaarallinen niin sisällä kuin terassillakin.

Astia kuumenee ja myös metallinen alunen kuumenee ja puuterassi todennäköisesti syttyy palamaan. Siinä vasta yöunet meneekin kun odottaa milloin alkaa lieskat loimottaa ikkunan takana.

En ole koskaan missään kuullut yhdenkään asiantuntijan sanovan että kuuma tuhka ja hehkuvat kekäleet kannattaa poistaa tulisijasta. Tämä sinun ajattelusi on vähän liian kaukana laatikosta. Ei mitään hyötyä, valtavat riskit.

Okei, eli vetoa pesää sytyttöäessä JA liekkien sammuttua hiilloksen alkaessa?

Sitten palaessa pienemmälle ja hiilloksen hiivuttua (yli puoleen) kokonaan pois?

Ap

Vierailija
398/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori landet, tämä on kerrostaloissa asuneen, kaukolämmön kanssa eläneen ja suihkussa lotranneen perususkomus.

"Totta kai sitä ajatteli, että ihmisressukat kärsivät aikoinaan sähkölämmitystä vailla, muttei heillä vain ollut valinnanvaraa."

Ap

Vierailija
399/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillunlämmittäjät! Tuhkamuna pois pesästä! Miten käsittelette kuumaa tuhkamunaa?

Vierailija
400/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori landet, tämä on kerrostaloissa asuneen, kaukolämmön kanssa eläneen ja suihkussa lotranneen perususkomus.

"Totta kai sitä ajatteli, että ihmisressukat kärsivät aikoinaan sähkölämmitystä vailla, muttei heillä vain ollut valinnanvaraa."

Ap

Ja ei siinä mitään, saa olla kotoisin maalta, ihan kiva, mutta ei siinä kannata tulla aukomaan päätään ihmiselle, joka yllättyy jostain landelle tutusta asiasta. Näkee, ettei siinäkään osaa kantaa vastuuta omista tunteistaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä