Puillalämmittäjät!! Jos otatte tuhkat pois pesästä kuumina, miten käsittelette kuuman tuhkan?
Voisiko sitä säilyttää kannellisessa astiassa puulattiaisella lasikuistilla, jos alusta olisi peltiä? Olen nyt nostanut hehkuvat kekäleet sinkkiämpärissä kiviselle ulkoportaalle.
Kommentit (515)
Vierailija kirjoitti:
Taukki!!! Niillä hehkuvilla hiilillä otetaan maksimilämpö, pelti pienemmälle ja annetaan hehkua loppuun ja sitten pelti kiinni. Jokaisella tulen kanssa lömmittävällö on tietysti palovaroittimen lisänä häkävaroitin! Takalla lämmittäminen pitää opetella, sulla ei ole homma hanskassa.[/quote]
Á la tämä kirjoittaja esim.
Ap
Mulla ei edes ole palovaroitinta, vain häkävaroitin, btw. ei niiden huutajien kanssa pystynyt takkaihmisenä elämään, kun aikoinaan miehen kanssa varoittimet hankittiin. Mies silloin lämmitti takat.
Ap
Ap on trollina ihan omaa luokkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on trollina ihan omaa luokkaansa.
Mä en trollais (jankkais) yhtään, jos ihmiset ottaisivat vastuuta ongelmistaan!! Eivätkä kaataisi sitä vattuilemalla erilailla eläville tms. Aina voi kunnioittaa toista ja käsitellä _itsekseen_ omat ahdasmielisyytensä.
Ap
Kyllä nyt tämmöisestä käytännöllisestä asiasta muilla palstoilla kyetään keskustelemaan ihan asiallisestikin .
(...täällä taas epäasiallisuuden hiipiminen mukaan kaikkeen kuuluu täällä asiaan ja jatkuu aina lopulta (tai yleensä jo hyvin pian) siihen suuntaan .
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt tämmöisestä käytännöllisestä asiasta muilla palstoilla kyetään keskustelemaan ihan asiallisestikin .
(...täällä taas epäasiallisuuden hiipiminen mukaan kaikkeen kuuluu täällä asiaan ja jatkuu aina lopulta (tai yleensä jo hyvin pian) siihen suuntaan .
Joo, voisi vähän enemmän kunnioittaa aloitusten tekijöitä. Vähän säälittävää itkeä, kun tulee omaan nenuun sen jälkeen, kun vastailee aloittajalle kuin ei olisi tajunnut mitä tämä kysyi lainkaan ja esittää, että kysyjä on tyhmä.
Silloin voi olla, ettei aloittaja vain jaksa. Hymyillä jne.
Ap
Tällainen "maalaisille tuttu aihe" vetää selkeästikin keskimääräsistä enemmän vastuukyvyttömiä huutajia. Sama jos aiheena on siivoaminen tai äitiys tms aivokääpiöiden ydinelämänalue.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, voisi vähän enemmän kunnioittaa aloitusten tekijöitä. Vähän säälittävää itkeä, kun tulee omaan nenuun sen jälkeen, kun vastailee aloittajalle kuin ei olisi tajunnut mitä tämä kysyi lainkaan ja esittää, että kysyjä on tyhmä.
Ap
Kunnioitus pitää ansaita.
Ei ap:n kaltaista räyhääjää voi kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kunnioitus pitää ansaita.
Ei ap:n kaltaista räyhääjää voi kunnioittaa.
Nope, tasokas ihminen kunnioittaa muita luonnostaan. Roskat ja paskat eivät ja saavat muilta siksi p*skaa, mitä ansaitsevat. Sori.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tällainen "maalaisille tuttu aihe" vetää selkeästikin keskimääräsistä enemmän vastuukyvyttömiä huutajia. Sama jos aiheena on siivoaminen tai äitiys tms aivokääpiöiden ydinelämänalue.
Ap
Palstalaiset vastaa oman tietämyksen mukaan.
Onko sinulla raskas elämäntilanne ap?
Joudut nyt yksin pohtimaan näitä lämmitysasioita?
Ei se herkkua ole.
Toisaalta olet hyvässä asemassa, kun ei tarvi kallista sähköä käyttää lämmitykseen.
Nähtäis hyvät puolet. Olen sun kanssasi.
Olemme puolellasi ap joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse annan hiilloksen sammua melko pieneksi, mutta sitten sammutan sen suihkepuollon avulla ja annan vielä viimesten savujen mennä pari minuuttia ulos ennen pellin sulkemista. Tuolla saan lyhennettyä sen viimeisen 10-15 minuutin ajan, jolloin hiilissä on vielä hehkua, mutta eivät enää paljoa tuota lämpöä. Tämä silloin, kun viitsii. Jos ei viitsi, niin antaa sitten sammua rauhassa itsekseen.
Miksi tähän alapeukkuja? Oon kans miettinyt välillä, että helvetti, kaadan vettä tuonne pesään, että saan pelit kiinni! Ja tosikoille selvennys, että kaadan on kuvainnollinen, sitä pitää laittaa vain vähän, jos ei halua paljon vesihöyryä (oletan).
Ap
Kaada päälle majaronin keitin vettä
Univaikeudet ja stressi viittaa jo siihen, että pitää ottaa lomaa.
Tiedän tunteen. Kaikella hyvällä sanon. En sano pahalla. Huolehdi itsestäsi.
Ne pikkurillin pään kokoiset hehkut sammuu pian kun laitat vedon pois kokonaan. Pellin pitää olla auki siihen saakka kunnes eivät enää hehku.
Miten muuten ajattelit kauhoa tulikuuman tuhkan ja hiilet pesästä? Siinäkin on riski että polttaa itsensä, tiputtaa kekäleen lattialle ja kuuma metalliastia on myös erittäin vaarallinen niin sisällä kuin terassillakin.
Astia kuumenee ja myös metallinen alunen kuumenee ja puuterassi todennäköisesti syttyy palamaan. Siinä vasta yöunet meneekin kun odottaa milloin alkaa lieskat loimottaa ikkunan takana.
En ole koskaan missään kuullut yhdenkään asiantuntijan sanovan että kuuma tuhka ja hehkuvat kekäleet kannattaa poistaa tulisijasta. Tämä sinun ajattelusi on vähän liian kaukana laatikosta. Ei mitään hyötyä, valtavat riskit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Palstalaiset vastaa oman tietämyksen mukaan.
Onko sinulla raskas elämäntilanne ap?
Joudut nyt yksin pohtimaan näitä lämmitysasioita?
Ei se herkkua ole.
Toisaalta olet hyvässä asemassa, kun ei tarvi kallista sähköä käyttää lämmitykseen.
Nähtäis hyvät puolet. Olen sun kanssasi.
No joo, tietämyksensä mukaan. Olenko itse siis jotenkin superälykäs, kun jos joku kysyy jotain, mikä on homma, miten en itse toimi, ei mieleeni tule alkaa neuvoa henkilöä toimimaan, kuten minä?
Olen yllättynyt siitä, että talo pysyy lämpimänä pelkästään tulisijoilla, enkä lämmitä edes päivittäin! Tein tästäkin ylklättyneisyydestä aloituksen syyskuussa ja siinäkin moni i d i o o t t i luuli, etten osaa lämmittää puilla tai olen muuten jotenkin TYHMÄ, kun olin yllättynyt, ettei sähköpattereita tarvitakaan!
Sehän on köyhyyden ja huono-osaisuuden (tai maalaistalosta kotoisin olon) merkki, jos sen tiesi ja ikää on yli 45 vuotta. En itse ole huonoista oloista enkä maalta, ei sitä tietenkään voi silloin tietää.
Urpojen mielestä se, että "ennenkin on eletty niin" todistaa asian mukavuuden. Siis sähkön tarpeettomuuden.
Sori, se ei todista mitään. Totta kai sitä ajatteli, että ihmisressukat kärsivät aikoinaan sähkölämmitystä vailla, muttei heillä vain ollut valinnanvaraa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ne pikkurillin pään kokoiset hehkut sammuu pian kun laitat vedon pois kokonaan. Pellin pitää olla auki siihen saakka kunnes eivät enää hehku.
Miten muuten ajattelit kauhoa tulikuuman tuhkan ja hiilet pesästä? Siinäkin on riski että polttaa itsensä, tiputtaa kekäleen lattialle ja kuuma metalliastia on myös erittäin vaarallinen niin sisällä kuin terassillakin.
Astia kuumenee ja myös metallinen alunen kuumenee ja puuterassi todennäköisesti syttyy palamaan. Siinä vasta yöunet meneekin kun odottaa milloin alkaa lieskat loimottaa ikkunan takana.
En ole koskaan missään kuullut yhdenkään asiantuntijan sanovan että kuuma tuhka ja hehkuvat kekäleet kannattaa poistaa tulisijasta. Tämä sinun ajattelusi on vähän liian kaukana laatikosta. Ei mitään hyötyä, valtavat riskit.
Okei, eli vetoa pesää sytyttöäessä JA liekkien sammuttua hiilloksen alkaessa?
Sitten palaessa pienemmälle ja hiilloksen hiivuttua (yli puoleen) kokonaan pois?
Ap
Sori landet, tämä on kerrostaloissa asuneen, kaukolämmön kanssa eläneen ja suihkussa lotranneen perususkomus.
"Totta kai sitä ajatteli, että ihmisressukat kärsivät aikoinaan sähkölämmitystä vailla, muttei heillä vain ollut valinnanvaraa."
Ap
Pillunlämmittäjät! Tuhkamuna pois pesästä! Miten käsittelette kuumaa tuhkamunaa?
Vierailija kirjoitti:
Sori landet, tämä on kerrostaloissa asuneen, kaukolämmön kanssa eläneen ja suihkussa lotranneen perususkomus.
"Totta kai sitä ajatteli, että ihmisressukat kärsivät aikoinaan sähkölämmitystä vailla, muttei heillä vain ollut valinnanvaraa."
Ap
Ja ei siinä mitään, saa olla kotoisin maalta, ihan kiva, mutta ei siinä kannata tulla aukomaan päätään ihmiselle, joka yllättyy jostain landelle tutusta asiasta. Näkee, ettei siinäkään osaa kantaa vastuuta omista tunteistaan.
Ap
Ja tunnistan kyllä ihmisistä pahantahtoisuuden, eli sen, kun he eivät kykene katsomaan ja korjaamaan OMIA heikkouksia itsestään, ja kaatavat jonkun ihme olon niistä MUIDEN, eli minun päälleni. Hyi!
Ap