Miksi samanikäiset pelkäävät minua?
Miksi samanikäiset pelkäävät minua? Ikäihmiset ja lapset kyllä tykkäävät. Esim. aina 2-5 sukulaislapset haluavat leikkiä yms. Ikäihmiset juttelevat joka ikinen kerta leikkipuistoissa, kirjastoissa, kauppojen pihoilla jne. Mutta sitten oman ikäiset miehet katsovat oikeen tarkkailevasti, jos esim. heidän tyttö/naisystävänsä juttelee minulle. Miehet ei koskaan uskalla edes osallisa siihen keskusteluun. Sama homma jos yrittää ystävystyä niin ei siitä tule mitään omanikäisten kanssa. Tästä olen jutellut myös ohjaajille mutta ei tule koskaan niiltä mitään järkevää vastausta. Olen siis itse 28v mies. Ohjaajien kanssa juteltu juuri näistä paljonkin, että kuinka vaikeaa kavereita on saada oman ikäisistä. Ikäihmiset juttelevat kuin omalle lapselle vaikka eivät tunne. Papereihinkin merkattu yhdeksi tavotteeksi ohjaajan kanssa kaverisuhteiden saaminen mutta tuntuu että sitä tavotetta ei saa suoritettua. Käyn paljon kyllä sitten paikoissa, joissa ikäihmisiä on, koska niiden kanssa pystyy juttelemaan aivan normaalisti, tarkoitan ettei he ns. tuomitse yms vaan saa harjoitella vuorovaikutustaitoja yms.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet, että juuri pelko aiheuttaa sen, että ikäisesi miehet eivät ole kanssasi luontevia? Onko niin ollut lapsesta/teinistä asti?
Kyllä. Aina omanikäiset vieroksunut. Nyt aikuisena siihen kiinnittää eri tavalla huomiota.
Ovatko omanikäisesi tytöt käyttäytyneet ystävällisesti? Voisiko vieroksunta olla muutakin kuin pelkoa, kun et varmaankaan ole yhtään pelottava ihminen, kun lapset ja vanhemmat ihmiset tykkäävät sinusta? Jos sinulla on muuten hyviä ihmissuhteita, ei kaiketi ole välttämätöntä ystävystyä omanikäistesi miesten kanssa. Jossain harrastuksessa, jossa mielenkiinnonkohde on yhteinen pääasia, voivat muuten ehkä toisiinsa tutustumatta jäävät kuitenkin kohdata. Oletko kokeillut?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko omanikäisesi tytöt käyttäytyneet ystävällisesti? Voisiko vieroksunta olla muutakin kuin pelkoa, kun et varmaankaan ole yhtään pelottava ihminen, kun lapset ja vanhemmat ihmiset tykkäävät sinusta? Jos sinulla on muuten hyviä ihmissuhteita, ei kaiketi ole välttämätöntä ystävystyä omanikäistesi miesten kanssa. Jossain harrastuksessa, jossa mielenkiinnonkohde on yhteinen pääasia, voivat muuten ehkä toisiinsa tutustumatta jäävät kuitenkin kohdata. Oletko kokeillut?
Hei! Kyllä erilaisia harrastuskokeiluja on ollut ja lajit itsessään aina ovat kiehtoneet, mutta ilmapiiri on ollut huono. Ei siis pelkästään niin, että vain minä kokisin sen vaan myös monet muut harrastajat ovat lopettaneet kun ohjaajissa on ollut niitä, jotka nostavat itsensä jalustalle ja puhuvat muista seuroista pahaa yms. Harrastan kävelyä ja pyöräilyä, joko yksin tai ohjaajan kanssa. Olisi kiva saada jostakin seuraa ulkoiluun mutta hankalaa se on.
AP
Jos asut pienellä paikkakunnalla, lenkkeilyseuran löytäminen voi tosiaan olla haasteellista. Osaisivatkohan ohjaajat neuvoa, mitä kautta voisi vaikka alkuun somen kautta löytää jonkun kaverin? Entä jos olisit vain enemmän noiden vanhempien ihmisten kanssa, kun se kerran sujuu hyvin? Ei tarvitse pakottautua siihen omanikäisten kavereiden etsimiseen, jos siihen liittyy stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos asut pienellä paikkakunnalla, lenkkeilyseuran löytäminen voi tosiaan olla haasteellista. Osaisivatkohan ohjaajat neuvoa, mitä kautta voisi vaikka alkuun somen kautta löytää jonkun kaverin? Entä jos olisit vain enemmän noiden vanhempien ihmisten kanssa, kun se kerran sujuu hyvin? Ei tarvitse pakottautua siihen omanikäisten kavereiden etsimiseen, jos siihen liittyy stressiä.
Somea vasta harjoitellaan käyttämään mutta kokoajan etsitään eri sivuja joista kaveriseuraa voi saada. Ja joo, ikäihmisten kanssa aion jatkossakin olla mutta omanikäisillä on lähes aina se "oman ikäisten juttu" jota kaipaa. Eri ikäpolvilla on eroja.
Hieno juttu, että olet aktiivinen. Pääset kyllä varmaan eteenpäin hyvällä asenteella. Hyvää jatkoa sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu, että olet aktiivinen. Pääset kyllä varmaan eteenpäin hyvällä asenteella. Hyvää jatkoa sinulle!
Kiitos ja samoin!
Minäkin suosittelen joko facebookin kaveriryhmää tai harrastusta, jossa tapaisit ikäisiäsi.
Mistä päättelet, että juuri pelko aiheuttaa sen, että ikäisesi miehet eivät ole kanssasi luontevia? Onko niin ollut lapsesta/teinistä asti?