Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjä jättää vieraille liharuuan tekemättä

Vierailija
12.10.2022 |

Ensinkin, kun teen itse ruokaa, yritän parhaimman mukaan tehdä niin hyvää ruokaa kuin mahdollista jokaiselle ja minulle itselleni syöminen on aina nautinto enkä koskaan syö ruokaa, jonka tarkoituksena olisi vain täyttää vatsani. Minulle esimerkiksi kun kolmen ruuan päivällinen tarkoittaa sitä, että siinä on lihaa tai kalaa. Tuttava perheessä kasvissyöjiä ja tein heille luonnollisesti kasvisruokaa kun olivat vieraana ja kehuivat sitä maasta taivaaseen. Illallisella olevilla sekasyöjille ja itselleni luonnollisesti oli sitten lihavaihtoehto. Tämä tottakai oli työlästä minulle ja tein varmaan 1,5 tuntia enemmän töitä illallisen eteen, kun piti tehdä kahdet ruuat. Kaikki säädöt, että mahtui hellalle ja uuniin kaikki.

Nyt kun oltiin viikonloppuna vuorostaan heillä syömässä, tuttava perheen rouva kasvissyöjänä oli tehnyt vain kaikille samaa kasvisruokaa. Ei ollut minulle nautinto, itse pidin päivällisruokaa sellaisena, että se oli kuin tilaisit ravintolan pihviannoksen ilman pihviä. Onko kohtuullista, että sekasyöjänä otetaan muiden ruokavaliot huomioon ja pyritään tekemään toisella mahdollisimman hyvänmakuista ruokaa, mutta sitten kasvissyöjä ei itse huomioikaan vastuvuoroisesti sekasyöjiä?

Ja tämä ei ollut ensimmäinen kerta.

Pitääkö seuraavalla kerralla ottaa omat pihvit mukaan tai jos kasvissyöjä on tekemässä lasagnea laittaa sille mobilepayn kautta rahaa jauhelipakettia varten, että voisitko tehdä meillekin jotain? Että mekin haluttaisiin syödä hyvää ruokaa.

Kommentit (331)

Vierailija
301/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.

Ensin vaaditaan kuorossa, että ruoassa pitää olla lihaa. Sitten kun ihmetellään, että eikö lihasyöjä tosiaan voi syödä kasviksia, niin todetaan, että juu kyllähän niitä totta kai syödään. Mutta sitten ei syödäkään, kun loukkaannutaan, kun niitä tarjotaan.

Entäs sitten, jos menee sekasyöjälle vieraaksi, ja siellä tarjotaan kasvisruokaa. Onko se sitten loukkaus vai hyväksytty juttu? Ihan parhaat kasvisruoat olen syönyt ystävälläni, jolla syödään perheessä paljon lihaakin.

Liha ei myöskään ole terveellistä joka aterialla syötynä.

Miksi ihmiset haluavat syödä aina samaa ruokaa? Itse tykkäisin juuri siitä, että joku ystävä olisi laittanut jotakin sellaista ruokaa, mitä en itse ehkä tulisi laittaneeksikaan tai ihan jotain uutta minulle. 

Liha on terveellistä ihan jokaisella aterialla.

Vierailija
302/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjä on sekasyöjä eikä pelkästään lihansyöjä. 

Niinpä. Siksi kasvisruoka käy hänellekin.

Aivan, lihan lisukkeena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työpaikalla välillä koulutuksia, joihin osallistuu melkein sata henkilöä. Silloin tarjotaan usein kahvit ja voileipä ennen koulutuksen alkua. Jo aika päivää sitten on luovuttu siitä tavasta, että kyseltiin kasvissyöjien lukumäärä ja heille oli voileivät erikseen. Muille oli kinkkuvoileivät. Tästä luovuttiin siksi, että kasvissyöjät jäivät ilman leipiään joka kerta, kun lihaa syövät olivat ne jo ottaneet. Sama ruoan suhteen. Nykyisin jos jossain teemapäivässä tms. tarjotaan ruoka, se on kasvisruokaa kaikille. Tämä myös samasta syystä, etteivät kasvissyöjät jää kokonaan ilman ruokaa. Lihaa syövästä on siis ihan mahdoton tietää, mitä hän loppujen lopuksi syö.

Vierailija
304/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylässä syödään, mitä tarjotaan. En voisi kuvitellakaan, että odottaisin emännän laittavan minulle jotakin erityisruokaa sen vuoksi, etten syö lihaa.

Vierailija
305/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylässä syödään, mitä tarjotaan. En voisi kuvitellakaan, että odottaisin emännän laittavan minulle jotakin erityisruokaa sen vuoksi, etten syö lihaa.

JOS minut on kutsuttu syömän, niin silloin oletan, että se ruoka on minulle sopivaa. Eli esimerkiksi on huomioitu se, etten syö basilikaa tai ostereita. Jos olisin vegaani, niin silloin olettaisin, että minulle tarjottava ruoka on automaattisesti vegaaniruokaa.

Tai ehkä minä elän jossain kummallisessa kuplassa, jossa ihmiset ottavat toisensa huomioon ja näkevät vaivaa muiden vuoksi - omien rajoitustensa mukaan. En todellakaan kuvittele, että kaikille kotimaisille viljoille allerginen serkkuni leipoisi minulle vehnäjauhoista täytekakun, koska MINÄ en ole allerginen vehnälle!!! Tai että vegaaninen ystäväni tekisi minulle makkaramunakkaan, koska MINÄ en ole vegaani.

Vierailija
306/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOS minut on kutsuttu syömän, niin silloin oletan, että se ruoka on minulle sopivaa. Eli esimerkiksi on huomioitu se, etten syö basilikaa tai ostereita. Jos olisin vegaani, niin silloin olettaisin, että minulle tarjottava ruoka on automaattisesti vegaaniruokaa.

Tai ehkä minä elän jossain kummallisessa kuplassa, jossa ihmiset ottavat toisensa huomioon ja näkevät vaivaa muiden vuoksi - omien rajoitustensa mukaan. En todellakaan kuvittele, että kaikille kotimaisille viljoille allerginen serkkuni leipoisi minulle vehnäjauhoista täytekakun, koska MINÄ en ole allerginen vehnälle!!! Tai että vegaaninen ystäväni tekisi minulle makkaramunakkaan, koska MINÄ en ole vegaani.

Mutta vegaanit vaativat itselleen vegaaniruokaa siltä, joka syö lihaa.

Vierailija
307/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.

Ensin vaaditaan kuorossa, että ruoassa pitää olla lihaa. Sitten kun ihmetellään, että eikö lihasyöjä tosiaan voi syödä kasviksia, niin todetaan, että juu kyllähän niitä totta kai syödään. Mutta sitten ei syödäkään, kun loukkaannutaan, kun niitä tarjotaan.

Entäs sitten, jos menee sekasyöjälle vieraaksi, ja siellä tarjotaan kasvisruokaa. Onko se sitten loukkaus vai hyväksytty juttu? Ihan parhaat kasvisruoat olen syönyt ystävälläni, jolla syödään perheessä paljon lihaakin.

Miksi ihmiset haluavat syödä aina samaa ruokaa? Itse tykkäisin juuri siitä, että joku ystävä olisi laittanut jotakin sellaista ruokaa, mitä en itse ehkä tulisi laittaneeksikaan tai ihan jotain uutta minulle. 

Vierailija
308/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on läskijantteri, joka ei mahdu Hotelli Tornin Ateljee-baarin kierreportaikkoon.

Kyllä minä huomattavasti hoikempi olen kuin se soijaamussuttava kasvissyöjärouva, joka tarjosi pelkkää kasvisruokaa. Minä liikunkin.

Lihaa syövät ovat hoikempia. Kyse ei ole kaloreista, vaan ruuan sisällöstä.

Nykyään puolet kansasta on ylipainoisia ja lihankulutus isompaa kuin koskaan. Kasvissyöjät on edelleen vähemmistö.

Epäilen suuresti väitettäsi.

Kyllä se ylipaino johtuu sokerista, vehnästä ja alkoholista. 

Vierailija
309/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on läskijantteri, joka ei mahdu Hotelli Tornin Ateljee-baarin kierreportaikkoon.

Kyllä minä huomattavasti hoikempi olen kuin se soijaamussuttava kasvissyöjärouva, joka tarjosi pelkkää kasvisruokaa. Minä liikunkin.

Nykyään puolet kansasta on ylipainoisia ja lihankulutus isompaa kuin koskaan. Kasvissyöjät on edelleen vähemmistö.

Liha ei lihota, vaan liika hiilihydraatti. Vegaani voi syödä todella epäterveellisesti eli proteiiniköyhästi. Huono ruoka houkuttaa jatkuvaan herkutteluun sokerilla.

Vierailija
310/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska oletuksena kylässä tulisi olla ruokaa, mikä sopii vieraan ruokavalioon. Sekasyöjän ruokavalioon sopii kasvisruoka tai vegaaninen ruoka, mutta liharuoka ei sovi kasvissyöjän tai vegaanin ruokavalioon. 

Vierailija
311/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska oletuksena kylässä tulisi olla ruokaa, mikä sopii vieraan ruokavalioon. Sekasyöjän ruokavalioon sopii kasvisruoka tai vegaaninen ruoka, mutta liharuoka ei sovi kasvissyöjän tai vegaanin ruokavalioon. 

Kasvikset kyllä lihan kanssa. Vegaaniruoka ei käy.

Vierailija
312/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha ei lihota, vaan liika hiilihydraatti. Vegaani voi syödä todella epäterveellisesti eli proteiiniköyhästi. Huono ruoka houkuttaa jatkuvaan herkutteluun sokerilla.

Tämän takia kasvisyöjä voi olla myös lihava, kun vetää tosi paljon hiilareita. 

Vierailija
313/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko katsoneet Jeffrey Dahmeria Netflixistä?

Monien mielestä on kauhistuttavaa ihmislihan syönti. Poliisi joka löysi Dahmerin jääkaapista ihmisen pään jonka silmät katsoivat suoraan häneen traumatisoitui niin että joutui jäämään sairauseläkkeelle.

Samalla tavalla traumatisoivaa on kasvissyöjästä seurata lihaanien touhuja, nähdä lihoja kaupassa myytävän, ja lihaa syötävän, samoin kun lihaanit kehuvat esim. vasikanlihaa, se kuulostaa todella brutaalilta.

Se että todistaa joillein toisille tapahtuvia julmuuksia kutsutaan sekundaariseksi traumaksi.

Eli kaikki te jotka vaaditte läheiseltänne että valmistaisi teille liharuokaa, oikeastiko haluatte traumatisoida läheisenne? Ette taida kovin arvostaa läheistänne.

Vierailija
314/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen sitä, miten jostain kylästä ei löydy vegaanille sopivaa tarjottavaa, vaikka liharuokaa pöydässä olisikin. Toki jos kyseessä on jauhelihalasagne tms. missä liha on ruoan seassa, niin sitten. Mutta jos on tarjolla keitetyt perunat, höyrytetyt kasvikset ja lihapullat, niin onhan tuossa jo vegaanillekin sopivaa. Ja onko se nyt niin suuri vaiva ostaa kaupasta joku parin euron kasvispihvipaketti vegaaniystävää varten, jos sellaisen on kylään kotiinsa sattunut kutsumaan, jos ei itse halua alkaa kasvisruokaa laittelemaan.

Vierailija
315/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Jos serkkuni, joka ei voi syödä kotimaisia viljoja, tulee meille käymään, niin kaikki tarjottavat ovat taatusti ilman kotimaisia viljoja!!! Ihan automaattisesti.

Tai jos tätini tulee meille syömään, niin en tosiaankaan tarjoa hänelle pottumuussia ja riistakäristystä, koska hän ei ole syönyt perunaa vuosikymmeniin, eikä syö lihaakaan. Ei tulisi mieleenikään tehdä jotain ruokaa, joka ei hänelle käy/jota hän ei halua syödä.

oikeasti

Vierailija
316/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko katsoneet Jeffrey Dahmeria Netflixistä?

Monien mielestä on kauhistuttavaa ihmislihan syönti. Poliisi joka löysi Dahmerin jääkaapista ihmisen pään jonka silmät katsoivat suoraan häneen traumatisoitui niin että joutui jäämään sairauseläkkeelle.

Samalla tavalla traumatisoivaa on kasvissyöjästä seurata lihaanien touhuja, nähdä lihoja kaupassa myytävän, ja lihaa syötävän, samoin kun lihaanit kehuvat esim. vasikanlihaa, se kuulostaa todella brutaalilta.

Se että todistaa joillein toisille tapahtuvia julmuuksia kutsutaan sekundaariseksi traumaksi.

Eli kaikki te jotka vaaditte läheiseltänne että valmistaisi teille liharuokaa, oikeastiko haluatte traumatisoida läheisenne? Ette taida kovin arvostaa läheistänne.

No huhhuh taas :)

Vierailija
317/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä ainaista kitinää liharuokien puutteesta. Ei sitä lihaakaan suositella joka päivä syötäväksi ja kyllä nyt yhden vierailun kestää ilman lihaa. Olen sekasyöjä, mutta en valita jos joku tarjoaa minulle kasvisruokaa. Hyvin maustettuna kasvisruokakin on todella hyvää ja kasviksista saa monipuolista ruokaa jos jaksaa nähdä vähän vaivaa.

Vierailija
318/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.

Vierailija
319/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vaikuttaa superjuntilta. Vähän junttia syödä lihaa ollenkaan, mutta todella junttia vaatia sitä kasvissyöjien kotona. Jos tämä planeetta aiotaan säilyttää vielä pitkäänkin asuinkelpoisena, niin ne pihvit tulevat jäämään vähiin lähivuosina. Tulkaa nykyaikaan.  Lapsenne tulevat tuomitsemaan lihansyöjät kovin sanoin, koska lähivuosina ihmiskunta havahtuu siihen minkälainen laajamittainen eläinten teollinen kidutus ja elämän halveksinta on sen päivittäisen kinkkuleikkeen takana. Saatte vastata saman tapaisiin kysymyksiin kuin kolmannen valtakunnan tukijat. Sadismin ja elämän halveksinnan lisäksi teitä syytetään myös ilmastonmuutoksen kiihdyttämisestä. Terve menoa helvettiin sitten vain.

Vierailija
320/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja vaikuttaa superjuntilta. Vähän junttia syödä lihaa ollenkaan, mutta todella junttia vaatia sitä kasvissyöjien kotona. Jos tämä planeetta aiotaan säilyttää vielä pitkäänkin asuinkelpoisena, niin ne pihvit tulevat jäämään vähiin lähivuosina. Tulkaa nykyaikaan.  Lapsenne tulevat tuomitsemaan lihansyöjät kovin sanoin, koska lähivuosina ihmiskunta havahtuu siihen minkälainen laajamittainen eläinten teollinen kidutus ja elämän halveksinta on sen päivittäisen kinkkuleikkeen takana. Saatte vastata saman tapaisiin kysymyksiin kuin kolmannen valtakunnan tukijat. Sadismin ja elämän halveksinnan lisäksi teitä syytetään myös ilmastonmuutoksen kiihdyttämisestä. Terve menoa helvettiin sitten vain.

Joopa joo