Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvissyöjä jättää vieraille liharuuan tekemättä

Vierailija
12.10.2022 |

Ensinkin, kun teen itse ruokaa, yritän parhaimman mukaan tehdä niin hyvää ruokaa kuin mahdollista jokaiselle ja minulle itselleni syöminen on aina nautinto enkä koskaan syö ruokaa, jonka tarkoituksena olisi vain täyttää vatsani. Minulle esimerkiksi kun kolmen ruuan päivällinen tarkoittaa sitä, että siinä on lihaa tai kalaa. Tuttava perheessä kasvissyöjiä ja tein heille luonnollisesti kasvisruokaa kun olivat vieraana ja kehuivat sitä maasta taivaaseen. Illallisella olevilla sekasyöjille ja itselleni luonnollisesti oli sitten lihavaihtoehto. Tämä tottakai oli työlästä minulle ja tein varmaan 1,5 tuntia enemmän töitä illallisen eteen, kun piti tehdä kahdet ruuat. Kaikki säädöt, että mahtui hellalle ja uuniin kaikki.

Nyt kun oltiin viikonloppuna vuorostaan heillä syömässä, tuttava perheen rouva kasvissyöjänä oli tehnyt vain kaikille samaa kasvisruokaa. Ei ollut minulle nautinto, itse pidin päivällisruokaa sellaisena, että se oli kuin tilaisit ravintolan pihviannoksen ilman pihviä. Onko kohtuullista, että sekasyöjänä otetaan muiden ruokavaliot huomioon ja pyritään tekemään toisella mahdollisimman hyvänmakuista ruokaa, mutta sitten kasvissyöjä ei itse huomioikaan vastuvuoroisesti sekasyöjiä?

Ja tämä ei ollut ensimmäinen kerta.

Pitääkö seuraavalla kerralla ottaa omat pihvit mukaan tai jos kasvissyöjä on tekemässä lasagnea laittaa sille mobilepayn kautta rahaa jauhelipakettia varten, että voisitko tehdä meillekin jotain? Että mekin haluttaisiin syödä hyvää ruokaa.

Kommentit (331)

Vierailija
281/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Ensin vaaditaan kuorossa, että ruoassa pitää olla lihaa. Sitten kun ihmetellään, että eikö lihasyöjä tosiaan voi syödä kasviksia, niin todetaan, että juu kyllähän niitä totta kai syödään. Mutta sitten ei syödäkään, kun loukkaannutaan, kun niitä tarjotaan.

Entäs sitten, jos menee sekasyöjälle vieraaksi, ja siellä tarjotaan kasvisruokaa. Onko se sitten loukkaus vai hyväksytty juttu? Ihan parhaat kasvisruoat olen syönyt ystävälläni, jolla syödään perheessä paljon lihaakin.

Liha ei myöskään ole terveellistä joka aterialla syötynä.

Miksi ihmiset haluavat syödä aina samaa ruokaa? Itse tykkäisin juuri siitä, että joku ystävä olisi laittanut jotakin sellaista ruokaa, mitä en itse ehkä tulisi laittaneeksikaan tai ihan jotain uutta minulle. 

Vierailija
282/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tulee tehtyä itsekin enemmän kasvisruokaa eli olen alkanut käyttää linssejä, papuja ja kikherneitä. Ja yleensä laitan noita vaikka jauhelihakastikkeeseen lisäksi, niin tulee parempaa kastiketta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta. Ihmisen on vaan syötävä jotain elollista. Siitä ei pääse mihinkään. Vakaumukselliset harvoin ottavat huomioon muita. Aika lapsellisia nämä hyi yök kommentit. Mites kun eläimissäkin on lihansyöjiä? Ja kasveissa...

Vierailija
284/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tulee tehtyä itsekin enemmän kasvisruokaa eli olen alkanut käyttää linssejä, papuja ja kikherneitä. Ja yleensä laitan noita vaikka jauhelihakastikkeeseen lisäksi, niin tulee parempaa kastiketta. 

Ja esim. kikhernekastike on tosi hyvää intialaisittain maustettuna. Chili sin carnea tulee tehtyä chili con carnen sijaan. Viimeksi tarjosin kaverille juurikin chili sin carnea vaikka hän on sekasyöjä, kuten minäkin. 

Vierailija
285/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja puhui toisen huomioonottamisesta. Eiitä ettei kasvisruokaa voisi syödä ja varmasti itse syökin myös sitä. Jokin siinä vierailussa sai hänet tuntemaan ettei hänen ruokavaliotaan ollut huomioitu.

Vierailija
286/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.

Ensin vaaditaan kuorossa, että ruoassa pitää olla lihaa. Sitten kun ihmetellään, että eikö lihasyöjä tosiaan voi syödä kasviksia, niin todetaan, että juu kyllähän niitä totta kai syödään. Mutta sitten ei syödäkään, kun loukkaannutaan, kun niitä tarjotaan.

Entäs sitten, jos menee sekasyöjälle vieraaksi, ja siellä tarjotaan kasvisruokaa. Onko se sitten loukkaus vai hyväksytty juttu? Ihan parhaat kasvisruoat olen syönyt ystävälläni, jolla syödään perheessä paljon lihaakin.

Miksi ihmiset haluavat syödä aina samaa ruokaa? Itse tykkäisin juuri siitä, että joku ystävä olisi laittanut jotakin sellaista ruokaa, mitä en itse ehkä tulisi laittaneeksikaan tai ihan jotain uutta minulle. 

Liha on terveellistä ihan jokaisella aterialla.

Vierailija
287/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kyllä todellakaan kaikki sekasyöjät huomioi toisten ruokavaliota. Luultavasti itsekin teit kasvissyöjälle sitten jotain kanaruokaa tms. muuta v i t t u i l u a.

Sama homma esim. kun itse olen vhh-syöjä, koska vatsa ei kestä paljoa hiilareita, niin ei. Aina tyrkytetään ruisleipää ja perunaa, kun eihän näissä nyt ole! Tai hedelmiä. Kun eihän tässä ole, tämähän on banaani!!

Itse pyrin tarjoamaan kaikille sopivaa, mutta joskus sekin menee pieleen. Kerran Ystäväni jätti ilmoittamatta, että on cayenne-pippurille allerginen. Luuli ettei sitä kukaan käytä, kun kaikki käyttää vaan mustapippuria. No just joo, ilman jäi, mutta oma vika oli.

Vierailija
288/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne jotka etiikasta, vakaumuksesta ja uskonnosta eniten vauhkoaa eivät ole siinä "uskossaan autuaita"

Vierailija
289/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin totta. Ihmisen on vaan syötävä jotain elollista. Siitä ei pääse mihinkään. Vakaumukselliset harvoin ottavat huomioon muita. Aika lapsellisia nämä hyi yök kommentit. Mites kun eläimissäkin on lihansyöjiä? Ja kasveissa...

Eikös ne kasvikset yleensä ole sitä elollista, mitä syödään, eläimet ovat kuolleita, kun ne syödään. Ainakin yleensä ja toivottavasti.

Vierailija
290/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.

Vierailija
291/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on läskijantteri, joka ei mahdu Hotelli Tornin Ateljee-baarin kierreportaikkoon.

Kyllä minä huomattavasti hoikempi olen kuin se soijaamussuttava kasvissyöjärouva, joka tarjosi pelkkää kasvisruokaa. Minä liikunkin.

Lihaa syövät ovat hoikempia. Kyse ei ole kaloreista, vaan ruuan sisällöstä.

Nykyään puolet kansasta on ylipainoisia ja lihankulutus isompaa kuin koskaan. Kasvissyöjät on edelleen vähemmistö.

Epäilen suuresti väitettäsi.

Vierailija
292/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen vieraille sellaista ruokaa, mitä itsekin voin syödä. Niinpä meillä EI KOSKAAN ole mitään, missä on basilikaa. Ei ikinä. EI myöskään lehtiselleriä. Ei meillä ole kyllä tarjolla ostereita, simpukoita, etanoita tai muitakaan selkärangattomia, hyönteisiä lukuunottamatta.

Tietenkin otan huomioon allergiat, ja inhokit. En ryhdy tekemään sieniä ihmiselle, joka inhoaa niitä. En käytä kotimaisia viljoja, jos joku ei pysty niitä käyttämään. En kuitenkaan myöskään tee t-luupihvejä, koska en juurikaan pidä naudanlihasta pihvinä. En tee dahlia tai kikhernecurryä ihmiselle, joka ei siedä palkokasveja, enkä käytä chiliä ruuassa, jota syövä ei kestä tulista ruokaa.

Mutta jos olisin kasvissyöjä, niin en todellakaan rupeaisi tekemään liharuokaa vieraille. Teen VAIN ruokia, joita itse syön.

Ja kummasti meille tullaan kylään ja syömään uudestaan ja uudestaan, vaikka onkin usein kasvisruokaa ilman eläintenosia. Ei ole kukaan nälkään nääntynyt.

Vierailija
293/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on läskijantteri, joka ei mahdu Hotelli Tornin Ateljee-baarin kierreportaikkoon.

Kyllä minä huomattavasti hoikempi olen kuin se soijaamussuttava kasvissyöjärouva, joka tarjosi pelkkää kasvisruokaa. Minä liikunkin.

Lihaa syövät ovat hoikempia. Kyse ei ole kaloreista, vaan ruuan sisällöstä.

Nykyään puolet kansasta on ylipainoisia ja lihankulutus isompaa kuin koskaan. Kasvissyöjät on edelleen vähemmistö.

Epäilen suuresti väitettäsi.

Hahhahhaa

Vierailija
294/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.

Vierailija
295/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja puhui toisen huomioonottamisesta. Eiitä ettei kasvisruokaa voisi syödä ja varmasti itse syökin myös sitä. Jokin siinä vierailussa sai hänet tuntemaan ettei hänen ruokavaliotaan ollut huomioitu.

Sekasyöjänhän ruokavalio oli huomioitu. Itse sekasyöjänä voin viikon aikana syödä nautaa, possua, kanaa, kalaa, kasvista tai vegaanista ateriasta sekä omista fiiliksistä riippuen. Riistaa olisi kiva syödä, muttei rahallisesti ole mahdollista enkä tunne metsästäjiä. 

Vierailija
296/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjä on sekasyöjä eikä pelkästään lihansyöjä. 

Vierailija
297/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.

No ei ole, siihen sairastuu.

https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/3ecc7dda-d98c-4f0d-807c-e2ee001367…

Vierailija
298/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.

Vierailija
299/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.

No ei ole, siihen sairastuu.

https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/3ecc7dda-d98c-4f0d-807c-e2ee001367…

Hahhahhaa

Vierailija
300/331 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjä on sekasyöjä eikä pelkästään lihansyöjä. 

Niinpä. Siksi kasvisruoka käy hänellekin.