Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvissyöjä jättää vieraille liharuuan tekemättä

Vierailija
12.10.2022 |

Ensinkin, kun teen itse ruokaa, yritän parhaimman mukaan tehdä niin hyvää ruokaa kuin mahdollista jokaiselle ja minulle itselleni syöminen on aina nautinto enkä koskaan syö ruokaa, jonka tarkoituksena olisi vain täyttää vatsani. Minulle esimerkiksi kun kolmen ruuan päivällinen tarkoittaa sitä, että siinä on lihaa tai kalaa. Tuttava perheessä kasvissyöjiä ja tein heille luonnollisesti kasvisruokaa kun olivat vieraana ja kehuivat sitä maasta taivaaseen. Illallisella olevilla sekasyöjille ja itselleni luonnollisesti oli sitten lihavaihtoehto. Tämä tottakai oli työlästä minulle ja tein varmaan 1,5 tuntia enemmän töitä illallisen eteen, kun piti tehdä kahdet ruuat. Kaikki säädöt, että mahtui hellalle ja uuniin kaikki.

Nyt kun oltiin viikonloppuna vuorostaan heillä syömässä, tuttava perheen rouva kasvissyöjänä oli tehnyt vain kaikille samaa kasvisruokaa. Ei ollut minulle nautinto, itse pidin päivällisruokaa sellaisena, että se oli kuin tilaisit ravintolan pihviannoksen ilman pihviä. Onko kohtuullista, että sekasyöjänä otetaan muiden ruokavaliot huomioon ja pyritään tekemään toisella mahdollisimman hyvänmakuista ruokaa, mutta sitten kasvissyöjä ei itse huomioikaan vastuvuoroisesti sekasyöjiä?

Ja tämä ei ollut ensimmäinen kerta.

Pitääkö seuraavalla kerralla ottaa omat pihvit mukaan tai jos kasvissyöjä on tekemässä lasagnea laittaa sille mobilepayn kautta rahaa jauhelipakettia varten, että voisitko tehdä meillekin jotain? Että mekin haluttaisiin syödä hyvää ruokaa.

Kommentit (331)

Vierailija
221/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoat itse pelkkää lihaa. Siinähän kärvistelee sitten nälissään.

Vierailija
222/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarjosi ruokaa, mikä sopi ruokailijoiden ruokavalioon. Kasvissyöjä tarjoili ruokaa, mikä sopi ruokailijoiden ruokavalioon. Se että ap halusi tehdä ylimääräisiä ruokia tarjolle on hänen oma vlaintansa. Sekasyöjän ruokavalioon kasvisruoka sopii ongelmitta.  Moni sekasyöjä kokkaa ja syö kasvisruokaa osana omaa arkeaankin, koska kasvisruoka ei ole mikään omituinen mörkö meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman terveimpiä ja pisimpään eläviä ihmisiä ovat he, jotka syövät noin 90% kasvisruokaa ja sitten vähän eläintuotteita lisäksi. Näin ihmisten on tarkoitus syödä. Olen sekasyöjä, mutta usein menee monta päivää kasvisruualla ihan huomaamatta. Usein kokkaan vieraille vegaaniruokaa sen enempää edes miettimättä, että nyt on tarjolla vegaaniruokaa. Se on meille ihan tavallista ruokaa siinä missä liharuokakin. Esim päivälliseksi papuburritoja, hyvää ja täyttävää: herkullinen papukastike, riisiä, pico de galloa, guacamolea... Kaikki ovat tykänneet.

Vierailija
224/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta! Et varmaan sitten syö jotain pinaattilettuja tai perunavelliä tai sosekeittoa tai ratatatouillea tai pastaa pesto tai marinaran kera?

Ihminen tarvitsee proteiiniakin.

Kyllä, mutta proteiinin puute ei iske, jos sitä ei joka kerta saa ruoasta ihan hirveitä määriä. 

Ei ihme, että suomalaiset lihovat. Liian vähäinen proteiininsaanti on yleistä mm. vanhuksilla. Jos ruoasta puuttuu proteiini, niin mieliteot makeisiin herkkuihin lisääntyvät.

Liika proteiini ei myöskään ole terveellistä. Suomalaiset syövät nykysuuntauksessa jo liikaa proteiinia. Liika proteiini aiheuttaa lihomista, sillä ylimääräinen sokeri varastoituu rasvana.

Vierailija
225/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, on sitten näkäjään niin, että kasvisyöjiä pitää palvella viimeisen päälle ja valmistaa heitä varten erikseen ruuat. Kun taas meitä lihansyöjiä ei tarvitse huomioida mitenkään.

Kertoisitteko kasvissyöjät mistä tämä ero johtuu?

Tämän minäkin haluaisin tietää.

Kauhea loukkaantuminen aina jos kasvissyöjää/vegaania ei ole ruokatilanteissa huomioitu mutta toisinpäin ei mukamas ole mitään väliä ja tulee vain typeriä "ettekö kestä yhtä päivää ilman lihaa/mun koti mun säännöt/jos ei kelpaa, olkoon ilman sitten" tyylisiä argumentteja.

Kertokaas hyvät kasvissyöjät oikein rautalangasta että miksi se ajatus "onko vaikea kunnioittaa toisen ruokatottumuksia/ruokafilosofiaa/ruoka-aatetta" on teille niin suuri vääryys toteuttaa mutta kuitenkin vaaditte sitä kunnioitusta toisilta?

Minua taas kiinnostaa se, että eivätkö lihansyöjät koskaan syö mitään kasvissosekeittoa, pinaattikeittoa, bataattikeittoa, pinaattilettuja, puuroja, ratatouillea, pannukakkuja, lettuja, vohveleita,  munakoisovuokaa, avocadopastaa, linssikeittoa tai -pihvejä jne. kun aina vaaditaan sitä lihaa.

Oikeassa elämässä en tunne yhtään lihansyöjää, joka ei voisi syödä hyvää kasvisruokaakin välillä.

Tähän voisi joku lihansyöjä vastata.

Ei tässä kyse ole siitä etteikö sekaani/lihaani voisi syödä sitä kasvis- tai vegaaniruokaa.

Itsekin syön usein töissä kasvisruokaa ruokapaussilla sen liharuuan sijaan vaikka olenkin sekaani.

Kyse tässä on nimenomaan siitä että miksi kasvissyöjillä ja vegaaneilla on niin suuri vaikeus huomioida ne sekasyöjät ruokapödässä mutta vaativat itse kuitenkin samalla sitä samaa huomioimista kun heitä kestitään.

Siltikin tässä on se ihmetyksen aihe, että sekasyöjät syövät omien sanojensa mukaan kasvisruokaa, niinkuin itsekin kerroit. Miksi et voi syödä kasvisruokaa kylässä? Mitäs jos menet sekasyöjälle kylään, ja hän laittaa kasvisruokaa. Onko se sitten mielestäsi ok?

Edelleen. kyse ei ole siitä ettenkö voisi syödä sitä kasvisruokaa kylässä.

Vaan edelleen kyse on siitä että miksi aina vain sekaanien pitäisi ottaa ne kasvissyöjät ja vegaanit huomioon ruokaa valmistaessa mutta jos samaa huomion ottamista toivoo vastavuoroisesti kasvissyöjiltä tai vegaaneilta, niin tämä joustamisen toivominen tuntuu olevan monille suurikin vääryys.

Eikö se ole huomioimista, että tehdään parasta mahdollista ruokaa, mitä osaa, ja mitä on kehuttu? Ei minulle edes ole tullut mieleen, että joku vetäisi herneen nokkaansa.

Vierailija
226/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain ympäristön takia kasvissyöjänä minulle on sama kuka vähentää lihan syöntiä, joten totta kai pistän vieraatkin kasvissyömään.

Sama meillä, kasvisruokaa syvät syövät liharuokaa tai ovat nälissään. Me on kaveriporukassa jätetty säännönmukaisesti kasvisruokaan hurahtaneet vain kaveripiirin ulkopuolelle. Jonkun aikaa ne kyselee, että miksi heitä ei kutsuta enää yhteisille matkoille, illanistujaisiin, mökkiviikonloppuhin, laskettelureissuille jne. Kukaan ei sitä vaahtoamista jaksa kuunnella. Yksi teki itsarin kun oli kuulema ollut lopulta ihan yksin, sen äiti minulle kertoi, minä vaan naureskelin.

Mulla on kaveripiiri ja läheiset sellaisia että illanistujaisissa ja picnikeillä kaikki on kasvispohjaista, sekaaneille saattaa tosin olla juustoa. Kaikille, myös lihansyöjille tämä käy eikä ole ollut ongelmaa, he itsekin tuovat jotain vegaanista. Ravintoloista valitaan sellainen mistä saa kasvisruokaa.

Sekaani... voi luoja.

On normaalit syöjät, allergiasyöjät ja aatesyöjät, joihin luen myös kaikkiin muoti-ilmiöihin hurahtavat.

Jännä kun pitää keksiä termejä korostamaan sitä omaa erinomaisuuttaan

Kyllähän tuossakin pikkuisen oma erinomaisuus haiskahtaa, jos kutsuu toisin syöviä aatesyöjiksi tai muoti-ilmiöihin hurahtamiseksi.

Ihan samoilla argumenteilla voisi sanoa, että päivittäinen lihansyöntikin on melko tuore muoti-ilmiö, ja jotkut tässä keskustelussa pitävät siitä melko aatteellisesti kiinni.

Mulla on 40-luvulla syntyneet vanhemmat, ja he ovat syöneet lihaa ja perunaa päivittäin jo ainakin 70-luvulta alkaen, eli lapsuudestani, ja syövät yhä.

Niinpä, lihansyönti yleistyi jokapäiväiseksi vasta 70-luvulla joten uusi ilmiö on kun ajatellaan ihmiskunnan historiaa.

Minä olen ollut kasvissyöjä 80-luvulta asti.

Vierailija
227/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä paasataan nyt paljon siitä, että kasvissyöjän kotona ei haluta syödä kasvisruokaa, vaan pitäisi olla lihaa. Eikö teille lihaa syöville käy koskaan niin, että menette jonkun sekasyöjän kotiin illanistujaisiin tai yökylävieraisille tai mitä nyt milloinkin, ja hän on laittanut kasvisruokaa tarjolle? koetteko silloinkin, että hän ei ota huomioon teidän ruokavaliotanne? Tätä kysyttiin jos aiemminkin, mutta kukaan ei ole vastannut.

Lihaanille on liian vaikeaa kohdistaa vegaanivihaa toiseen lihaaniin.

Vierailija
228/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain ympäristön takia kasvissyöjänä minulle on sama kuka vähentää lihan syöntiä, joten totta kai pistän vieraatkin kasvissyömään.

Sama meillä, kasvisruokaa syvät syövät liharuokaa tai ovat nälissään. Me on kaveriporukassa jätetty säännönmukaisesti kasvisruokaan hurahtaneet vain kaveripiirin ulkopuolelle. Jonkun aikaa ne kyselee, että miksi heitä ei kutsuta enää yhteisille matkoille, illanistujaisiin, mökkiviikonloppuhin, laskettelureissuille jne. Kukaan ei sitä vaahtoamista jaksa kuunnella. Yksi teki itsarin kun oli kuulema ollut lopulta ihan yksin, sen äiti minulle kertoi, minä vaan naureskelin.

Mulla on kaveripiiri ja läheiset sellaisia että illanistujaisissa ja picnikeillä kaikki on kasvispohjaista, sekaaneille saattaa tosin olla juustoa. Kaikille, myös lihansyöjille tämä käy eikä ole ollut ongelmaa, he itsekin tuovat jotain vegaanista. Ravintoloista valitaan sellainen mistä saa kasvisruokaa.

Sekaani... voi luoja.

On normaalit syöjät, allergiasyöjät ja aatesyöjät, joihin luen myös kaikkiin muoti-ilmiöihin hurahtavat.

Jännä kun pitää keksiä termejä korostamaan sitä omaa erinomaisuuttaan

Mulle vegaani on normaalisyöjä, muut ovat lihaaneja. Voin kutsua myös lihisteiksi, lihanisteiksi. Jos päättää syödä lihaa niin on sekin oma valinta eli aate, väkivaltainen sellanen. Lihanismi on aatesuuntaus joka kannattaa eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa ja alistamista. Lihanisti on hedonisti jolle tärkeintä on oma nautinto eikä häntä kiinnosta muiden kärsimys.

Vierailija
229/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniporukka näyttää poistelevan itseensä kriittisesti suhtauvia kommentteja, joten otetaanpas uudestaan: Olen kyllästynyt tähän kasvissyöjien yli- ja ahdasmielisyyteen, jossa oma ideologia antaa oikeutuksen julistaa ruokavaliotaan muille ja samalla osoittaa omaa ylivertaisuuttaan ja myös halveksuntaansa niihin, jotka elävät ihan tavallista elämäänsä. Tuo oman vegeravintonsa pakkosyöttäminen on yksi viheliäimmistä ilmentymistä asiassa. En käy enää vierailuilla kasvissyöjien luona enkä varsinkaan kutsu heitä kotiini, koska ei tarvitse. Nyt lähtee pannulle kunnon burgeripihvi, normaalisti paistan kanafilettä tai kalaa, riippuen tarjonnasta. Popsikaa kasvissyöjät soijaanne ja lisäravinteita, hyvää jatkoa ja nöyrää mieltä teille.

Kukahan se tässä on ahdasmielinen? Popsi prsettä ja nöyrää mieltä sullekin.

Vierailija
230/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, on sitten näkäjään niin, että kasvisyöjiä pitää palvella viimeisen päälle ja valmistaa heitä varten erikseen ruuat. Kun taas meitä lihansyöjiä ei tarvitse huomioida mitenkään.

Kauhea loukkaantuminen aina jos kasvissyöjää/vegaania ei ole ruokatilanteissa huomioitu mutta toisinpäin ei mukamas ole mitään väliä ja tulee vain typeriä "ettekö kestä yhtä päivää ilman lihaa/mun koti mun säännöt/jos ei kelpaa, olkoon ilman sitten" tyylisiä argumentteja.

Kertokaas hyvät kasvissyöjät oikein rautalangasta että miksi se ajatus "onko vaikea kunnioittaa toisen ruokatottumuksia/ruokafilosofiaa/ruoka-aatetta" on teille niin suuri vääryys toteuttaa mutta kuitenkin vaaditte sitä kunnioitusta toisilta?

Minua taas kiinnostaa se, että eivätkö lihansyöjät koskaan syö mitään kasvissosekeittoa, pinaattikeittoa, bataattikeittoa, pinaattilettuja, puuroja, ratatouillea, pannukakkuja, lettuja, vohveleita,  munakoisovuokaa, avocadopastaa, linssikeittoa tai -pihvejä jne. kun aina vaaditaan sitä lihaa.

Oikeassa elämässä en tunne yhtään lihansyöjää, joka ei voisi syödä hyvää kasvisruokaakin välillä.

onko kukaan oikeasti "lihansyöjä"? Useimmat ovat tietääkseni sekasyöjiä.

Minä syön kaikkea edellä mainittua, paljon muutakin kasvisruokaa (monet maailman hienoimmat ruokakulttuurit ovat kasvispainotteisia). Syön myös kalaa ja joskus lihaa. Olenko siis "lihansyöjä"?

Olet lihansyöjä koska syöt lihaa. Et ole kasvissyöjäkään. Miksi häpeät olla lihansyöjä ja yrität kaunistella asiaa sanalla sekasyöjä.

Myös kasvissyöjäkin on sekasyöjä keholtaan mutta on tehnyt päätöksen olla syömättä lihaa. Lihansyöjäihminen on myös sekasyöjä joka on tehnyt päätöksen syödä lihaa.

Biologisesti ajateltuna sitten asia erikseen, esim. kissaeläimen, joka on lihansyöjä, ruoansulatuselimistö on erilainen kuin ihmisellä.

Vierailija
231/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä kyse ole siitä etteikö sekaani/lihaani voisi syödä sitä kasvis- tai vegaaniruokaa.

Itsekin syön usein töissä kasvisruokaa ruokapaussilla sen liharuuan sijaan vaikka olenkin sekaani.

Kyse tässä on nimenomaan siitä että miksi kasvissyöjillä ja vegaaneilla on niin suuri vaikeus huomioida ne sekasyöjät ruokapödässä mutta vaativat itse kuitenkin samalla sitä samaa huomioimista kun heitä kestitään.

Mutta jos vaadit että vegaani tekee sinulle liharuokaa niin eihän se ole vegaanin huomioimista, päinvastoin, kiusaamista ja henkistä väkivaltaa.

Vierailija
232/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko kukaan oikeasti "lihansyöjä"? Useimmat ovat tietääkseni sekasyöjiä.

Minä syön kaikkea edellä mainittua, paljon muutakin kasvisruokaa (monet maailman hienoimmat ruokakulttuurit ovat kasvispainotteisia). Syön myös kalaa ja joskus lihaa. Olenko siis "lihansyöjä"?

Olet lihansyöjä koska syöt lihaa. Et ole kasvissyöjäkään. Miksi häpeät olla lihansyöjä ja yrität kaunistella asiaa sanalla sekasyöjä.

Myös kasvissyöjäkin on sekasyöjä keholtaan mutta on tehnyt päätöksen olla syömättä lihaa. Lihansyöjäihminen on myös sekasyöjä joka on tehnyt päätöksen syödä lihaa.

Biologisesti ajateltuna sitten asia erikseen, esim. kissaeläimen, joka on lihansyöjä, ruoansulatuselimistö on erilainen kuin ihmisellä.

Jos lihaani häpeää lihansyöntiään niin eikö olisi hyvä myös silloin alkaa kutsua liharuokia sekaruoiksi, näin voisi kiertää sen ikävän tosiseikan että mätetään lihaa naamariin.

Lihakeitto= sekakeitto

lihamureke = sekamureke

lihapulla = sekapulla 

jne.

Vierailija
233/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä , teen kotona vain kasvisruokaa ja valitsen ravintolassa kasvisannoksen. Mutta, juuri viikonloppuna olin kylässä , jossa tarjottiin naudan sisäfilepihviä, valmiiksi lautaselle laitettuna. Tietenkin söin sen, ei olisi tullut mieleenikään kursailla. Se liha olisi mennyt muuten roskiin, joten se siitä ekoteosta. Pelkäsin kuinka vatsa reagoi, mutta hyvä punaviini auttoi asiaa , eikä tullut ongelmaa. Kaikesta ehdottumuudesta sen sijaa tulee ongelmaa ja eripuraa.

Vierailija
234/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, mä varmaan joskus näpäyttäisin tämmöstä kasvissyöjää tarjoamalla sille illallisella lihaa😂😂 ja vielä tekisin niin, että kaikki eri ruokalajit sisältäisi jossain määrin semmoista mitä ei suostu syömään.. eipä se kasvissyöjäkään ole lihalle allerginen, se ei vain halua syödä sitä. Joten oma häpeä jos jää nälkäiseksi🤷

Öhö öhö. Voi mahotonta kun oot hauska.

Vierailija
235/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sekasyöjä. Olen sekasyöjä sen takia, että b12 vitamiini ei imeydy elimistössäni purkista ottaessa. On kokeiltu melkein kaksi vuotta ja ei imeydy oli pakko sen jälkeen tehdä muita ratkaisuja, koska vitamiinitaso oli 10. B12 vitamiinit kasviperäisesti ovat levä (en saa syödä kilpirauhasen takia), soija (palaan tähän myöhemmin). Tein ravintoterapeutin kanssa pitkään yhteistyötä löytääkseni sen, miksi vatsa ei kestä mitään ja löytääksemme parhaan mahdollisen ruokavalion. Pienimmällä harmilla pääsi kun otin lihan ruokavalioon ja syön sitä. Tiedän, että lihakarja käyttää soijaa ravintonaan osassa paikoista ja siksi olen todella tarkka sen suhteen, mistä lihani ostan. Nautaa en syö ollenkaan, olen maitoproteiiniallergikko. Sikaa syön ja kanaa jos joku muu valmistaa. Kana haisee todella kuvottavalle ja en halua siihen koskea kun on raaka. Ravintolaan jos menen niin lähes aina otan sen lihavaihtoehdon, jos löytyy jotain muuta kuin iän ikuista lohta tai nautaa.

Haluan ihan oikeasti kysyä teiltä kasvissyöjiltä ja vegaaneilta, että mitä tarjoaisitte minulle? En pysty käyttämään soijaa missään muodossa. Olen allerginen soijalle ja se saa edes pienessä määrin vatsani täysin sekaisin ja ihottuman aikaan eli jos jokin teollinen ällötys sisältää edes vähän soijaa niin varaan vessan. Maitoproteiinia en voi käyttää ollenkaan, ihottumaa tulee ja tulehdusarvot nousevat. Levää en saa käyttää isoja määriä kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Sienet ja sienijohdannaiset ovat myös no no -listalla. Kauraa ei vatsa kestä. Otan mielelläni reseptejä vastaan. Enkä vittuile vaan ihan tosissani sanon, että otan reseptejä tai ruokia vastaan, joissa ei ole käytetty yllä mainittua raaka-aineita. Toisinaan lihan syönnille on terveydellinen peruste ja siinä vaiheessa ei aina, varsinkaan köyhempi, pysty yksinkertaisesti valikoimaan mitä syö. Olisihan se kiva syödä mitä naaman eteen tuodaan, mutta ei vain ihan onnistu. Varsinkin veganituotteissa ja vegaani ravintoloissa saa olla todella tarkkana. Soijaa on joku ihme pakkomielle työntää ihan kaikkialle.

Luinko väärin mutta siis papujako voit syödä? Nehän on se vanhin ja perineisin kasvisruoka, ei nyhtökauroja ja muita ollut aikaisemmin. Papuja silloin käytettiin.

Soija ei suinkaan ole ainoa proteiinilähde. Tarjoaisin sinulle vöner-pizzaa 

https://voner.fi/products/voner-original-stripped/

Myöskään härkiksessä ei ole soijaa, ainakaan tuossa maustamattomassa

https://www.beanit.fi/fi/tuotteet/beanit-harkapapusuikale-maustamaton/

Kyllä niitä muitakin tuotteita on esim. hernepohjaiset tuotteet.

Vierailija
236/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä yhteenvetona kaikesta keskustelusta, jos juhlavaa elämyksellistä illallista tarjotaan niin kasvisruokailijan (tarkkana minkä tyyppistä hän niistä kahdeksasta? eri kasvisruokavaliosta noudattaa) mieltymykset pitää ottaa tarkasti huomioon. Sekasyöjän mieltymyksistä ei tarvitse välittää paskan vertaa.

Tämä näyttää olevan selkeästi suurimman osan teidän kasvissyöjien mielipide kommenttien ja peukutusten perusteella.

Ap.

P.s. Jatkan edelleenkin sen itse tekemäni uunissa paahdetuista hirvenluista kasaan keittämäni ja pakastamani lihaliemen lisäämistä myös siihen kasvislasagnen kastikkeeseen, kun aina on kasvissyöjiltä kehut tulleet lasagnen mausta ja reseptejä on perää kyselty. Kuulema ei heille antamallani reseptillä maistu ihan samalta kuin meillä tarjottu. 😂 Mitä ei tiedä, sitä ei ole.

Tässä peruslihaanijuntti. Ensin kitistään sivutolkulla kun on joutunut vegaaniruokaa tekemään ja sitten kerrotaankin että ei se ollutkaan vegaanista. Tämänhän minä jo arvasinkin ja olin jo sanomassa aikaisemmin että en luota lihaaneihin enkä syö heidän luonaan mitään joten en odota että minulle kokataan erikseen.

Vierailija
237/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjä voi välillä syödä lihattomasti eikä kasvissyöjänkään tarvitse niuhottaa.

Vierailija
238/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjän aivot ovat kutistuneet lihan puutteen takia. Siksi heiltä ei voi odottaa normaalia kohteliasta käytöstä, johon kuuluvat kaikkien ruokavieraiden huomiointi.

Hyvä yritys. Älykkäistä lapsista tulee useammin kasvissyöjiä, ja kolmekymppisillä kasvissyöjillä on keskimäärin 5 yksikköä korkeampi älykkyysosamäärä kuin muilla: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6180753.stm

Leonardo da Vinci ja Einsteinkin olivat muuten kasvissyöjiä, ajattelehan mitä olisivatkaan saaneet aikaan ilman kutistuneita aivojaan.

Vierailija
239/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä yhteenvetona kaikesta keskustelusta, jos juhlavaa elämyksellistä illallista tarjotaan niin kasvisruokailijan (tarkkana minkä tyyppistä hän niistä kahdeksasta? eri kasvisruokavaliosta noudattaa) mieltymykset pitää ottaa tarkasti huomioon. Sekasyöjän mieltymyksistä ei tarvitse välittää paskan vertaa.

Tämä näyttää olevan selkeästi suurimman osan teidän kasvissyöjien mielipide kommenttien ja peukutusten perusteella.

Ap.

P.s. Jatkan edelleenkin sen itse tekemäni uunissa paahdetuista hirvenluista kasaan keittämäni ja pakastamani lihaliemen lisäämistä myös siihen kasvislasagnen kastikkeeseen, kun aina on kasvissyöjiltä kehut tulleet lasagnen mausta ja reseptejä on perää kyselty. Kuulema ei heille antamallani reseptillä maistu ihan samalta kuin meillä tarjottu. 😂 Mitä ei tiedä, sitä ei ole.

tukehdu potkaasi pelle. en uskonut muuten sanaakaan avauksestasi.

Vierailija
240/331 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun sekaruokavaliotani ei kunnioiteta, en itsekään kunnioita toisen ruokavaliota. Teen sitä, mitä itse haluan. Se on niin yksinkertaista. Näin tehtiin häissämme hehheh...