Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla te naiset koette miehen joka ei tupakoi ja käytä alkoholia ollenkaan?

Vierailija
11.10.2022 |

Kuinka iso plussa tämä on, olen itse ollut jo pitkään raittiina enkä myöskään tupakoi. En ole oikeastaan ikinä kysynyt asiasta seurustelukumppaneilta tai naisilta joita tapailen. En ole koskaan tapaillut naisia jotka käyttäisivät paljon alkoholia ja tupakoivia naisiakin ei niihinkään enää hirveästi törmää. Senverran haluan sanoa, että en ole mikään raivoraitis ja terveysintoilija joka tuputtaa omia elintapojaan muille, jokainen eläkööt sellaista elämää jonka kokee itselleen parhaaksi, niin minäkin olen tehnyt.

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun yleensä tuollaisen miehen (itse ilmoittamat) suurimmat piirteet ja ne, mistä naisen pitäisi kiinnostua, on että:

1. On savuton ja raitis

2. Käy töissä

3. Käy lenkillä/salilla

Nämä on ne millä ne itseään mainostaa. Sitten kun päästään lähempään tarkasteluun niin pisteitä pitäisi saada myös siitä että huolehtii hygieniastaan ja on mukava/kiltti.

Nämä tyypit kokevat että se, että täyttää minimivaatimukset, on jotenkin todella puoleensavetävää. Se, ettei ole turn off, ei automaattisesti tarkoita turn on.

Vähän kuin yrittäisi myydä autoa sillä, että sillä pääsee eteenpäin ja taaksepäin jos siihen laittaa polttoainetta, ikkunat ja ovet saa kiinni, ja kyydissä voi istua.

Jos autovertailua jatketaan, niin suosittu on näemmä auto, joka on täynnä vauhtia ja vaarallisia tilanteita, kun ei tiedä milloin jarrut hajoavat.

Missä todellisuudessa? Jossain tempparimaailmassa? Minkä ikäinen olet? Onko sinulla siskoja, naispuolisia serkkuja, kavereita, opiskelukavereita, työkavereita? Tapaatko ylipäänsä missään normaaleja naisia, jotka eivät mene tosi-tv-ohjelmiin?

Ne ihmiset jotka menee tosi tv-ohjelmiin on ihan todellisia ihmisiä oikeasta maailmasta. Kaikki ei tietenkään ole sellaisia, mutta kyllähän tuo ilmiö on ihan todellinen oikeassa maailmassa joidenkin osalta.

Ei niitä varsinaisesti se rikollisuus tai päihteiden käyttö houkuttele, vaan se että niihin vetoaa tietty ihmistyyppi, ja tämä ihmistyyppi on alttiimpi jännille jutuille.

Vierailija
82/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottamasti positiivisia piirteitä. Alkon suhteen positiivista se, ettei ole tarvetta humaltua vaikka silloin tällöin lasillisen ottaisikin. Yritän lopettaa tupakoinnin, joten myös savuttomuus on plussaa vaikkakin todennäköisesti ensin minunkin on lopetettava ennen, kuin voin odottaa samaa toiselta.

Tämä mua ihmetyttää kovasti, siis jos ei ole tarvetta humaltua, mutta juo alkoholia. Mikä idea siinä on? Oluen ymmärrän, mutta jos juo esim. lonkeroita ilman humaltumistarkoitusta, miksei osta samantien limsaa?

Alkoholia on mahdollista juoda sen verran että se vain rentouttaa, ilman että on humalassa. Lisäksi alkoholijuomat sopivat monen ruoan kanssa ja mielestäni ovat myös paremman makuisia kuin limsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoinnista en tykkää, koska haju on paha ja aina läsnä. Jos joskus viihteellä polttaa se on ok, siihen sorrun välillä itsekin.

Ongelmajuominen on myös deal breaker, mutta pakko sanoa että raittius ei mielestäni ole välttämättä mikään plussa ollenkaan. Ei välttämättä, mutta täysraittiuteen liittyy monesti joko melko voimakasta uskonnollisuutta tai aikaisempaa alkoholismia.

Minulle siis se ettei juo lainkaan, koskaan, on mahdollinen pieni miinus - sellainen mies on yleensä vähintäänkin vähän tylsä, monesti sitten vähän moralisoiva.

Sanoisin että täysraittius on plussa lähinnä toisille täysin raittiille, jos itse käyttää lainkaan alkoholia niin se ei enää ole.

Niin. Miksi täysraittius olisi mikään plussa sellaiselle, joka itse käyttää? Kunhan ei juo liikaa.

Vierailija
84/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla katosi ahdistus ja paniikkihäiriön oireet kun lopetin alkoholinkäytön. Alkoholinkäyttö oli sekoittanut pääni niin pahasti, että oireet tulivat jo arkeenkin kun oli selvinpäin. Kuinkahan moni syö pillereitä sentakia koska saa kaikenlaisia oireita ja mt-ongelmia alkoholista ja niitä sitten korjaillaan pillereillä, vaikka oikeasti pitäisi vähentää alkoholin käyttöä josta kaikki johtuu.

Erittäin hyvä näkökulma, joka tuhansien suomalaisten olisi hyvä tiedostaa. Niin paljon syödään pillereitä pelkkien alkoholihaittojen takia.

Terv. yx kierteestä vapautunut nyk. täysraitis.

Moni ei ymmärrä kuinka raskasta jatkuvat kännit on aivoille ja kaikki eivät kestä samalla tavalla alkoholia. Monet tekevät virheen myös siinä, että rupeavat lääkitsemään itseään alkoholilla vaikka oikea tapa olisi lopettaa kokonaan jolloin monet oireet tasaantuisivat, kun alkoholi ei häiritse aivojen normaalia toimintaa. 

Mä luulen, että suurin osa niistä jotka juo todella haitallisesti ymmärtää kyllä, ettei ole terveellistä, mutta elävät jatkuvassa kieltämisen tilassa (sekä muille että itselleen). Ja se on vielä helpompaa humalassa. Eivät myönnä, mutta sisimmässään tietää kyllä.

Ne jotka ei ymmärrä juomisensa haitallisuutta on ennen kaikkea ne tissuttelijat, jotka juo joko alle korkean riskin rajan ("alle riskirajojen, eli täysin terveellistä!") tai pikkuisen yli.

Sitten on vielä sellainen ryhmä, joiden juominen ei ole haitallista. Jännä kun se pakkaa unohtumaan ja puhutaan vain ongelmien kautta.

Vierailija
85/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla katosi ahdistus ja paniikkihäiriön oireet kun lopetin alkoholinkäytön. Alkoholinkäyttö oli sekoittanut pääni niin pahasti, että oireet tulivat jo arkeenkin kun oli selvinpäin. Kuinkahan moni syö pillereitä sentakia koska saa kaikenlaisia oireita ja mt-ongelmia alkoholista ja niitä sitten korjaillaan pillereillä, vaikka oikeasti pitäisi vähentää alkoholin käyttöä josta kaikki johtuu.

Erittäin hyvä näkökulma, joka tuhansien suomalaisten olisi hyvä tiedostaa. Niin paljon syödään pillereitä pelkkien alkoholihaittojen takia.

Moni ei ymmärrä kuinka raskasta jatkuvat kännit on aivoille ja kaikki eivät kestä samalla tavalla alkoholia. Monet tekevät virheen myös siinä, että rupeavat lääkitsemään itseään alkoholilla vaikka oikea tapa olisi lopettaa kokonaan jolloin monet oireet tasaantuisivat, kun alkoholi ei häiritse aivojen normaalia toimintaa. 

Mä luulen, että suurin osa niistä jotka juo todella haitallisesti ymmärtää kyllä, ettei ole terveellistä, mutta elävät jatkuvassa kieltämisen tilassa (sekä muille että itselleen). Ja se on vielä helpompaa humalassa. Eivät myönnä, mutta sisimmässään tietää kyllä.

Ne jotka ei ymmärrä juomisensa haitallisuutta on ennen kaikkea ne tissuttelijat, jotka juo joko alle korkean riskin rajan ("alle riskirajojen, eli täysin terveellistä!") tai pikkuisen yli.

Sitten on vielä sellainen ryhmä, joiden juominen ei ole haitallista. Jännä kun se pakkaa unohtumaan ja puhutaan vain ongelmien kautta.

No kun nyt oli puhe ongelmista. Kaikki (järkevät) ihmiset tietää, että suuri osa ihmisistä juo niin, että haitat ovat melko vähäisiä. Ei se unohtunut, vaan jäi pois viestistä kun ei ollut relevanttia.

Absoluuttisen haitatonta juomista ei tosin ole. Vähähaittaista on todella paljon.

Vierailija
86/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me puhuimme ihmisistä joille juominen on ongelma, ei aina tarvitse laittaa jotain disclaimereita kommentteihin, älykäs ihminen ymmärtää ilman niitäkin, että kyse on ongelmakäyttäjistä ja henkilökohtaisista mielipiteistä ja kokemuksista, jotka eivät ole kaikkien yhtäläinen mielipide tai kokemus.

Minä itse kärsin paniikkihäiriöstä ja ahdistuksesta, kun lopetin niin kaikki poistui. En koe, että jos puhun itsestäni, edustan kaikkia ihmisiä maapallolla ja kaikilla on sama ja yhtäläinen kokemus kuin minulla vaan kommentoin vain ja ainoastaan minun omasta henk.kohtaisesta kokemuksesta.

Vierailija
87/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ei tupakoi ja käyttää alkoholia ehkä 4 annosta vuodessa. Minulle on vierasta ja etäistä ryyppääminen. Ollaan oltu 35 vuotta yhdessä, eikä olla koskaan ryypätty. Tupakan hajua en voi sietää. Eikä muuten ole mikään ovimatto, kuten tuolla joku hortoili. Ihme aivopieruja täällä joillakin. Onko vaikea käsittää, että ihmisillä on erilaisia elämäntapoja. Toiset haluaa elää terveellisesti, miksi sellaista pitää ivata? Jotain kommentoijan omaa epävarmuutta ilmeisesti.

Vierailija
88/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies ei tupakoi ja käyttää alkoholia ehkä 4 annosta vuodessa. Minulle on vierasta ja etäistä ryyppääminen. Ollaan oltu 35 vuotta yhdessä, eikä olla koskaan ryypätty. Tupakan hajua en voi sietää. Eikä muuten ole mikään ovimatto, kuten tuolla joku hortoili. Ihme aivopieruja täällä joillakin. Onko vaikea käsittää, että ihmisillä on erilaisia elämäntapoja. Toiset haluaa elää terveellisesti, miksi sellaista pitää ivata? Jotain kommentoijan omaa epävarmuutta ilmeisesti.

Ei saatana millaista saattohoitoa koko elämä. En halua ikinä tuollaista.

Vierailija
89/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa.

Kaikki kuolee joskus. Kuinka paljon se sitten lämmittää kun lopulta kuolee, ja miettii että käytti suurimman osan elämästä nauttimisen sijaan siihen, että yrittää pysyä terveenä. Puhumattakaan siitä jos kuolee ennenaikaisesti.

Vierailija
90/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoimattomuus mulle pieni plussa, ei ole sitten pummaamassa mun röökejä.

Juomattomuus OK tai itse asiassa suotavaa siinä tapauksessa, että käyttää muita päihteitä. Täysraittius on deal breaker.

Vierailija
91/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suhtautuminenhan riippuu naisesta itsestään-polttaako hän tai juoko. Itse en polta, juon silloin tällöin ja minulle se on osa tiettyjä sosiaalisia tilanteita. Minulle alkoholittomuus ei siis ole plussa, mutta toki minun alkoholinkäyttöni olisi sinulle miinus. Eipä siinä mitään, meille löytyy sopivampi kumppani.

Vierailija
92/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kuolee joskus. Kuinka paljon se sitten lämmittää kun lopulta kuolee, ja miettii että käytti suurimman osan elämästä nauttimisen sijaan siihen, että yrittää pysyä terveenä. Puhumattakaan siitä jos kuolee ennenaikaisesti.

Olet käsittänyt ihan väärin mistä on kyse, oletat että juominen = hauskaa ja elämäniloa ja olemalla raitis = synkkää, ei elämäniloa. Väärin, raittius on minun valinta, se parantaa minun elämänlaatua, olen onnellisempi, pystyn elämään parempaa elämää. Jos juon alkoholia se heikentää minun elämäniloa ja elämänlaatua.

Huomaa sana minun, en yleistä vaan puhun vain ja ainoastaan itsestäni, sinulla ja muilla voi olla erilainen kokemus alkoholista.

Vierailija
93/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On plussaa, mutta ei itsessään tee miehestä kiinnostavaa.

Tämä! Hyvä juttu, jos ei harrasta paheita, mutta jos persoonallisuus on kuin apinan perseellä, niin sillä hyveellisyydellä ei tee yhtään mitään.

Vierailija
94/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin absolutisti mies vetoaa (laatu)naisiin yhtä paljon, kuin rappioalkoholisti. Absolutistit eivät lähesty live-elämässä naisia ja jäljelle jää Tinder/työelämä. Monet absolutistit ovat hyvin yksinäisiä ja se tie on masokistinen valinta. Kokemuksesta puhun, kun en ole pisaraakaan juonut.

Vierailija
95/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Hyvä juttu, jos ei harrasta paheita, mutta jos persoonallisuus on kuin apinan perseellä, niin sillä hyveellisyydellä ei tee yhtään mitään.

Tarkoitat varmaan, että jos ulkonäkö on kuin apinan p:llä, niin..?

Vierailija
96/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ymmärrättekö te mutta joillekin meistä ei ole vaihtoehtoja, me emme vain voi yksinkertaisesti juoda, koska se aiheuttaa niin paljon ongelmia. Voi tottakai sanoa, että me olemme kovinkin hyveellisiä mukamas, en itse koe olevani, en vain voi juoda. Jos juon tuhoan mielenterveyteni ja koko elämäni.

Ihan vain tälläinen sivuhuomio, koska jotkut oikeasti kuvittelee, että täällä leikitään jotain parempaa ihmisistä, vaikka monille kyse on tuosta mistä kirjoitin. Eli meitäkin on, jotka emme voi valita, meidän on vain pakko lopettaa.

Vierailija
97/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin absolutisti mies vetoaa (laatu)naisiin yhtä paljon, kuin rappioalkoholisti. Absolutistit eivät lähesty live-elämässä naisia ja jäljelle jää Tinder/työelämä. Monet absolutistit ovat hyvin yksinäisiä ja se tie on masokistinen valinta. Kokemuksesta puhun, kun en ole pisaraakaan juonut.

Tottakai, koska siinä rajaa sosiaalista elämää. Alkoholinkäyttö liittyy sosiaalisiin tilanteisiin.

Vierailija
98/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet käsittänyt ihan väärin mistä on kyse, oletat että juominen = hauskaa ja elämäniloa ja olemalla raitis = synkkää, ei elämäniloa. Väärin, raittius on minun valinta, se parantaa minun elämänlaatua, olen onnellisempi, pystyn elämään parempaa elämää. Jos juon alkoholia se heikentää minun elämäniloa ja elämänlaatua.

Huomaa sana minun, en yleistä vaan puhun vain ja ainoastaan itsestäni, sinulla ja muilla voi olla erilainen kokemus alkoholista.

Minulla on myös samanlainen kokemus alkoholista (ja muistakin päihteistä). En saa niistä pitkän aikavälin onnea enkä tavoittele pikavoittoja. Vaikka tavallaan lauantaiaamuisin hauskan biletysillan jälkeen sen pikavoittonikin kyllä kuittaan, kun ei ole mitään vieroitusoireita (=krapulaa) meneillään. Mä oon se joka on ensimmäisenä ja viimeisenä tanssilattialla ja joka voi rentoutua ja vapautua täysin ilman että aivokemioita on sotkettu millään. Spontaanit jutut ja muut tempaukset on myös mun juttu. En todellakaan vietä mitään saattohoitoelämää :D Mutta jos kaverit haluaa ne oluensa ja siiderinsä juoda, niin juokoon. En vaan itse niitä tarvitse mitenkään juhlatunnelmiin päästäkseni, vaikka muut tarvitsisivatkin.

Tuhkakuppia en kylläkään ala nuolemaan että savuttomuus on mulle paljon isompi juttu kun ollaan intiimisti tekemisissä. Jopa hieman humalaisen huolin sänkyyni ennemmin kuin tupakoitsijan, vaikka selvin päinhän se kaikista siisteintä tietty on (ihan jo fyysisten tosiasioiden puolesta, you know...).

Vierailija
99/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin vaan nimenomaan siitä, että NAUTTII elämästä.

Alkoholia myös "nautitaan". Ei se ole sattumaa.

Vierailija
100/137 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikäli mikäli pitää paikkansa (en epäile sinun kohdallasi yhtään), niin hieno homma, you go grrl!

Mutta on myös koko joukko ihmisiä, jotka haluaisivat juoda alkoholia, tai nauttisivat siitä, mutta terveyssyistä rajoittavat sitä jonkin verran tai kokonaan.

En sinänsä tietenkään tuomitse sitäkään valintaa, kukin tehköön kuten parhaaksi näkee.