Millä tavalla te naiset koette miehen joka ei tupakoi ja käytä alkoholia ollenkaan?
Kuinka iso plussa tämä on, olen itse ollut jo pitkään raittiina enkä myöskään tupakoi. En ole oikeastaan ikinä kysynyt asiasta seurustelukumppaneilta tai naisilta joita tapailen. En ole koskaan tapaillut naisia jotka käyttäisivät paljon alkoholia ja tupakoivia naisiakin ei niihinkään enää hirveästi törmää. Senverran haluan sanoa, että en ole mikään raivoraitis ja terveysintoilija joka tuputtaa omia elintapojaan muille, jokainen eläkööt sellaista elämää jonka kokee itselleen parhaaksi, niin minäkin olen tehnyt.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun yleensä tuollaisen miehen (itse ilmoittamat) suurimmat piirteet ja ne, mistä naisen pitäisi kiinnostua, on että:
1. On savuton ja raitis
2. Käy töissä
3. Käy lenkillä/salillaNämä on ne millä ne itseään mainostaa. Sitten kun päästään lähempään tarkasteluun niin pisteitä pitäisi saada myös siitä että huolehtii hygieniastaan ja on mukava/kiltti.
Nämä tyypit kokevat että se, että täyttää minimivaatimukset, on jotenkin todella puoleensavetävää. Se, ettei ole turn off, ei automaattisesti tarkoita turn on.
Vähän kuin yrittäisi myydä autoa sillä, että sillä pääsee eteenpäin ja taaksepäin jos siihen laittaa polttoainetta, ikkunat ja ovet saa kiinni, ja kyydissä voi istua.
Miksi positiivisia piirteitä ei saisi kertoa, koska nuo todellakin ovat asioita jotka herättävät kiinnostuksen. Kun on perusasiat kunnossa, on paljon helpompi ryhtyä parisuhteeseen, kuin ihmisen kanssa jolla on kaikki asiat ihan sekaisin.
Totta kai saa. Mutta kun monesti nuo on ne ainoat mistä sen kiinnostuksen pitäisi herätä.
Ei minussa ainakaan herää mitään kiinnostusta noista, nuo on minimiedellytyksiä (tai raittiutta en edellytä, mutta kohtuullista käyttöä). Kun seuraava mies on kaikkia noita asioita, mutta sillä on esim mielenkiintoisia harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoinnista en tykkää, koska haju on paha ja aina läsnä. Jos joskus viihteellä polttaa se on ok, siihen sorrun välillä itsekin.
Ongelmajuominen on myös deal breaker, mutta pakko sanoa että raittius ei mielestäni ole välttämättä mikään plussa ollenkaan. Ei välttämättä, mutta täysraittiuteen liittyy monesti joko melko voimakasta uskonnollisuutta tai aikaisempaa alkoholismia.
Minulle siis se ettei juo lainkaan, koskaan, on mahdollinen pieni miinus - sellainen mies on yleensä vähintäänkin vähän tylsä, monesti sitten vähän moralisoiva.
Sanoisin että täysraittius on plussa lähinnä toisille täysin raittiille, jos itse käyttää lainkaan alkoholia niin se ei enää ole.
Kuulen raivoraitis argumentin jatkuvasti, jos joku saa kuulla, että en käytä alkoholia. Argumentilla hyökätään kimppuun ja sillä halutaan leimata ihmisiä. Joillekin se on keino hyväksyttää omaa juomistaan, varsinkin jos se on jo lähellä alkoholismia, melkein joka vkl 2pv kaatokännissä, tyyliin enhän minä halua olla sellainen tiukkapipo.
Olen huomannut, että Suomessa juomattomuutta pitää jatkuvasti selitellä, siihen ei tule koskaan loppua, sitä kummastellaan ja hämmästellään. Olen joutunut kertomaan omille kavereillekin lukemattomia kertoja miksi en juo ja suoraan sanoen se on jo alkanut kyllästyttää. Ja niinkuin sinäkin raivoraitis leimalla lyödään jatkuvasti päähän vaikka en ikinä tuo asiaa millään tavalla esille, muille taas juomattomuuteni tuntuu olevan täysin ylitsepääsemätön asia.
Eihän kukaan sanonut raivoraittiudesta mitään. Mutta se tarmo millä lähdit kuitenkin öyhöttämään argumenttia vastaan viittaisi siihen, että sussa saattaa olla vähän sellaisen vikaa.
Kun kuulee miljoona kertaa saman paskan argumentin, aina leimataan ihmiset joksikin kirkossa käyviksi hörhöiksi jos ei juo, saman hölynpölyn kuuleminen alkaa jo käydä hermoille. En käy kirkossa, enkä tuputa omia elämäntapojani kellekään. Mutta joidenkin on vieläkin vaikea ymmärtää jos on tölkki huulessa joka viikonloppu, että kaikkia se ei enää kiinnosta, on parempaakin tekemistä.
No kun kukaan ei ole esittänyt sitä argumenttia.
Kuulostaa vähän siltä, että arkielämässäsi myös koet että joudut perustelemaan juomistasi ja asetut puolustuskannalle, vaikka tosiasiassa joku kysyy vain uteliaisuudesta että aijaa, oletko absolutisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun yleensä tuollaisen miehen (itse ilmoittamat) suurimmat piirteet ja ne, mistä naisen pitäisi kiinnostua, on että:
1. On savuton ja raitis
2. Käy töissä
3. Käy lenkillä/salillaNämä on ne millä ne itseään mainostaa. Sitten kun päästään lähempään tarkasteluun niin pisteitä pitäisi saada myös siitä että huolehtii hygieniastaan ja on mukava/kiltti.
Nämä tyypit kokevat että se, että täyttää minimivaatimukset, on jotenkin todella puoleensavetävää. Se, ettei ole turn off, ei automaattisesti tarkoita turn on.
Vähän kuin yrittäisi myydä autoa sillä, että sillä pääsee eteenpäin ja taaksepäin jos siihen laittaa polttoainetta, ikkunat ja ovet saa kiinni, ja kyydissä voi istua.
Miksi positiivisia piirteitä ei saisi kertoa, koska nuo todellakin ovat asioita jotka herättävät kiinnostuksen. Kun on perusasiat kunnossa, on paljon helpompi ryhtyä parisuhteeseen, kuin ihmisen kanssa jolla on kaikki asiat ihan sekaisin.
Totta kai saa. Mutta kun monesti nuo on ne ainoat mistä sen kiinnostuksen pitäisi herätä.
Ei minussa ainakaan herää mitään kiinnostusta noista, nuo on minimiedellytyksiä (tai raittiutta en edellytä, mutta kohtuullista käyttöä). Kun seuraava mies on kaikkia noita asioita, mutta sillä on esim mielenkiintoisia harrastuksia.
Voit pitää niitä minimi edellytyksinä, mutta silti kertoo paljon miehestä jos on perusasiat handlattu, siitä on hyvä lähteä rakentamaan. Olisi typerää olla kertomatta niitä, koska ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys, että kaikilla miehillä ne ovat kunnossa. Sitten on kurjaa kun mies vetää treffeillä kännit, käyttäytyy kuin ääliö humalassa ja nortti on huulessa puolen tunnin välein, kaikki tuo koska ei tullut nämä asiat puheeksi.
Ehdottomasti plussia. Varsinkin jos puhutaan yli 30-vuotiaista, kännissä örveltäminen on lähinnä säälittävää.
Kuulostaa tosi tylsälle tyypille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti hitonmoinen tiukkapipo ja tylsä, jopa tyhmä.
Sanoo ihminen joka vetää perskännit joka vkl, ja pari askia röökiä päivässä. Se tekee hänestä seikkailijan ja elämäntapataitelijan kun ölisee kännissä rööki huulessa juttuja joita kukaan ei halua eikä jaksa kuunnella.
Minusta tämä on kaikkein simppeleimmän ihmisen kommentti. Itse en ole juonut kohta kahteenkymmeneen vuoteen koska se laukaisee minulla migreenin. Mutta kyllä kaikkein tylsimmät ihmiset ovat niitä, joilla on niin vähän identiteettiä että juomattomuus on siitä suurin osa. Eli raivoraittiit.
Olet itse sitä mistä muita syytät, tylsä mielikuvitukseton latteuksien laukoja. Olet tiukkapipo, tylsä ja masentava. Et tuo mitään lisäarvoa mihinkään keskusteluun.
Kunnioitan tupakoimattomuutta ja raittiutta, säästyy hän siinä rahaa ja terveys. Ja on hienoa, että kaikki ei tarvitse alkoholia rentoutuakseen ja käyvät asiat ja elämän läpi selvinpäin.
Itse tupakoin ja oon kaamee juoppo, veikkaan että sä et katselis.
Minä poltan tupakkaa 2 askia joka päivä, tehnyt niin jo 40v, kaljaa juon 24pll päivässä, olen ruma ja epävarma mies ja minuun ei kukaan nainen halua tutustua, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Minulla katosi ahdistus ja paniikkihäiriön oireet kun lopetin alkoholinkäytön. Alkoholinkäyttö oli sekoittanut pääni niin pahasti, että oireet tulivat jo arkeenkin kun oli selvinpäin. Kuinkahan moni syö pillereitä sentakia koska saa kaikenlaisia oireita ja mt-ongelmia alkoholista ja niitä sitten korjaillaan pillereillä, vaikka oikeasti pitäisi vähentää alkoholin käyttöä josta kaikki johtuu.
Erittäin hyvä näkökulma, joka tuhansien suomalaisten olisi hyvä tiedostaa. Niin paljon syödään pillereitä pelkkien alkoholihaittojen takia.
Terv. yx kierteestä vapautunut nyk. täysraitis.
Nössö betamies ja äidinpoika. Alfamies röökaa, juo ja lyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla katosi ahdistus ja paniikkihäiriön oireet kun lopetin alkoholinkäytön. Alkoholinkäyttö oli sekoittanut pääni niin pahasti, että oireet tulivat jo arkeenkin kun oli selvinpäin. Kuinkahan moni syö pillereitä sentakia koska saa kaikenlaisia oireita ja mt-ongelmia alkoholista ja niitä sitten korjaillaan pillereillä, vaikka oikeasti pitäisi vähentää alkoholin käyttöä josta kaikki johtuu.
Erittäin hyvä näkökulma, joka tuhansien suomalaisten olisi hyvä tiedostaa. Niin paljon syödään pillereitä pelkkien alkoholihaittojen takia.
Moni ei ymmärrä kuinka raskasta jatkuvat kännit on aivoille ja kaikki eivät kestä samalla tavalla alkoholia. Monet tekevät virheen myös siinä, että rupeavat lääkitsemään itseään alkoholilla vaikka oikea tapa olisi lopettaa kokonaan jolloin monet oireet tasaantuisivat, kun alkoholi ei häiritse aivojen normaalia toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei ymmärrä kuinka raskasta jatkuvat kännit on aivoille ja kaikki eivät kestä samalla tavalla alkoholia. Monet tekevät virheen myös siinä, että rupeavat lääkitsemään itseään alkoholilla vaikka oikea tapa olisi lopettaa kokonaan jolloin monet oireet tasaantuisivat, kun alkoholi ei häiritse aivojen normaalia toimintaa.
Mä luulen, että suurin osa niistä jotka juo todella haitallisesti ymmärtää kyllä, ettei ole terveellistä, mutta elävät jatkuvassa kieltämisen tilassa (sekä muille että itselleen). Ja se on vielä helpompaa humalassa. Eivät myönnä, mutta sisimmässään tietää kyllä.
Ne jotka ei ymmärrä juomisensa haitallisuutta on ennen kaikkea ne tissuttelijat, jotka juo joko alle korkean riskin rajan ("alle riskirajojen, eli täysin terveellistä!") tai pikkuisen yli.
Vierailija kirjoitti:
1. On savuton ja raitis
2. Käy töissä
Jos autovertailua jatketaan, niin suosittu on näemmä auto, joka on täynnä vauhtia ja vaarallisia tilanteita, kun ei tiedä milloin jarrut hajoavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. On savuton ja raitis
2. Käy töissä
Jos autovertailua jatketaan, niin suosittu on näemmä auto, joka on täynnä vauhtia ja vaarallisia tilanteita, kun ei tiedä milloin jarrut hajoavat.
Jotkut haluaa sellaisen. Mut siltikään se että auton perusominaisuudet on kunnossa ei saa mua kiinnostumaan autosta, vaan se estää mua hylkäämästä sitä niiden perusteella.
Tupakointi on ehdoton ei. En pidä ollenkaan siitä hajusta ja pussaaminenkin on jotenkin ällöttävää. Alkoholin juominen on ok, jos mies osaa juoda kohtuudella. Minä tosin en juo alkoholia lähes ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että suurin osa niistä jotka juo todella haitallisesti ymmärtää kyllä, ettei ole terveellistä, mutta elävät jatkuvassa kieltämisen tilassa (sekä muille että itselleen). Ja se on vielä helpompaa humalassa. Eivät myönnä, mutta sisimmässään tietää kyllä.
Ne jotka ei ymmärrä juomisensa haitallisuutta on ennen kaikkea ne tissuttelijat, jotka juo joko alle korkean riskin rajan ("alle riskirajojen, eli täysin terveellistä!") tai pikkuisen yli.
Minä luulen, että moni ei ymmärrä että heidän mt-ongelmat johtuvat alkoholista, he luulevat että se on erillinen ongelma joka ei liity juomiseen. Sentakia he juovat viinaa lääkitäkseen itseään vaikka se viina on kaikkien ongelmien syy, vaikka se tuo hetken helpotuksen kun on aivan sekaisin eikä tunne mitään. Jos he lopettaisivat, niin pitkällä aikajaksolla heidän aivonsa toipuisivat, pikkuhiljaa ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. On savuton ja raitis
2. Käy töissä
Ei noilla kyllä minun kiinnostustani olisi herättänyt. Savuttomuutta edellytin, raittiutta en mutta kohtuukäyttöä kyllä, samoin että on työelämässä tai korkeintaan between jobs. Miehen liikuntaharrastukset eivät kiinnosta minua pätkääkään, eivät kiinnostaneet silloinkaan, kun itse olin aktiivinen liikunnan harrastaja. Eli nuo olisivat olleet vasta ne perusasiat, joiden pitää olla kunnossa.
Minun kiinnostukseni olisi herättänyt, jos olisin lukenut, että mies esimerkiksi pitää koirista, matkustamisesta, retkeilystä, kirjallisuudesta tai on vaikkapa yhteiskunnallisesti aktiivinen.
Puolisoni löysin ihan muualta kuin sovelluksista.
eri
Arvostan suuresti. Tuollainen elämä kertoo hyvästä elämänhallinnasta.
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. On savuton ja raitis
2. Käy töissä
Missä todellisuudessa? Jossain tempparimaailmassa? Minkä ikäinen olet? Onko sinulla siskoja, naispuolisia serkkuja, kavereita, opiskelukavereita, työkavereita? Tapaatko ylipäänsä missään normaaleja naisia, jotka eivät mene tosi-tv-ohjelmiin?